abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2015 @ 17:33:25 #1
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_149862851
Vroeger slikte ik de pil en had ik vrijwel nergens last van(microgynon 30). Toen ben ik voor jaren gestopt, en inmiddels ben ik er sinds kort weer mee begonnen(begin januari). Alleen nu krijg ik last van best veel pukkels in mijn gezicht(dit heb ik zelden)En momenteel een doorbraakbloeding, maar dit blijkt binnen het normale te vallen in het begin stadia.

Nu de brandende vraag: Kan het beter worden? of blijft deze oorlog aan pukkels zo?

(mijn lichaam moet natuurlijk wennen)

Ik slik de ethinylestradiol 0 03 mg levonorgestrel.
En overstappen naar een andere pil kan heel wat bijwerkingen geven en ook nog een grotere kans op trombose.
Een spiraaltje wil ik op dit moment van mijn leven niet.

Ervaring en of tips?

Graag!
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_149863583
Waarom geen spiraaltje?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:35:32 #3
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_149864443
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:03 schreef Seam het volgende:
Waarom geen spiraaltje?
Nou het blijft wel 5 jaar zitten, en i.v.m eventuele kinderwens is dat niet handig lijkt mij.
pi_149864834
Microgynon is een pil met meer androgeen overwicht. Als je aanleg hebt voor pukkels zijn pillen met een oestrogeen overwicht waarschijnlijk meer geschikt. Maar ik zou het een tijdje aankijken, je lichaam moet inderdaad wennen aan de hormonen. Of alle andere pillen de kans op trombose nog meer vergroten weet ik niet, maar daar heb je zelf ook invloed op door niet te roken en een gezond gewicht te behouden.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:15:23 #5
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_149865542
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:
androgeen overwicht
Nu lees ik dit: http://www.babyenkind.nl/(...)diol-levonorgestrel/

Misschien terug proberen te gaan naar mijn vroegere pil(die zogenaamd hetzelfde zou zijn)
  Vis een optie? vrijdag 20 februari 2015 @ 19:34:18 #6
70532 loveli
N
pi_149866166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:15 schreef ijsparasol het volgende:

[..]

Misschien terug proberen te gaan naar mijn vroegere pil(die zogenaamd hetzelfde zou zijn)
Dat helpt wsch niet erg. Pil met levonorgestrel wordt altijd als eerste keus voorgeschreven, omdat het tromboserisico daarbij het kleinst is (rigevidon, microgynon, stediril). Pillen met minder androgene werking zijn bv. Yasmin, Yaz 24+4 (zelfde hormonen, kortere stopweek), Marvelon, Mercilon. Deze pillen geven wel een hoger risico op trombose, beide Y's vooral in het eerste jaar en bij jongere meisjes.

De Diane is een medicijn tegen acne, sowieso niet de eerste keus als je acne door je anti-conceptiemiddel wordt veroorzaakt.
crap in = crap out
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:34:31 #7
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_149866178
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Microgynon is een pil met meer androgeen overwicht. Als je aanleg hebt voor pukkels zijn pillen met een oestrogeen overwicht waarschijnlijk meer geschikt. Maar ik zou het een tijdje aankijken, je lichaam moet inderdaad wennen aan de hormonen. Of alle andere pillen de kans op trombose nog meer vergroten weet ik niet, maar daar heb je zelf ook invloed op door niet te roken en een gezond gewicht te behouden.
Normaliter zonder pil heb ik juist een mooie huid... weetje wat ik stop wel even met deze rotzooi.
En ondertussen hopelijk naar een betere informeren...
pi_149866687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:15 schreef ijsparasol het volgende:

[..]

Het verschil zit 'm alleen in merknaam, niet in samenstelling geloof ik.
  Vis een optie? vrijdag 20 februari 2015 @ 19:51:54 #9
70532 loveli
N
pi_149866897
Samenstelling van werkzame stof is gelijk, hulpstoffen kunnen anders zijn. Vergelijk een King pepermuntje met een Faam pepermuntje, in allebei zit suiker en muntolie. Maar de een valt snel uit elkaar zodat de suiker en munt sneller in je spijsvertering terecht komen, terwijl een King pepermuntje een kwartier lang stofjes afgeeft.

Dat plus het feit dat ieders spijsvertering anders kan zijn, maakt dat je verschil kunt merken tussen 2 pillen met dezelfde werkzame stof.
crap in = crap out
pi_149867368
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef loveli het volgende:
Samenstelling van werkzame stof is gelijk, hulpstoffen kunnen anders zijn. Vergelijk een King pepermuntje met een Faam pepermuntje, in allebei zit suiker en muntolie. Maar de een valt snel uit elkaar zodat de suiker en munt sneller in je spijsvertering terecht komen, terwijl een King pepermuntje een kwartier lang stofjes afgeeft.

Dat plus het feit dat ieders spijsvertering anders kan zijn, maakt dat je verschil kunt merken tussen 2 pillen met dezelfde werkzame stof.
Dat is ook de reden dat ik hier twee soorten microgynon heb liggen (wat helaas geen verschil maakte). Maar wat betreft de samenstelling en de invloed op acne denk ik niet dat er tussen de merken veel verschil zit.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:18:57 #11
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_154015412
Update!

Ik slik nou ruim 4 maanden de officiële microgynon 30, en ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Vrijwel nergens last van! Geen overmatige pukkels en hevige stemmingswisselingen en van alles opgezet. Voor mij geldt wel dat de vorige (ethinylestradiol 0 03 mg levonorgestrel) rotzooi is voor mijn lichaam en dat ze dus niet hetzelfde zijn. Terug naar mijn oude vertrouwde pil van vroeger:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')