Bij ons hebben ze dan de "truc" dat ze meisjes uit de derde/vierde/vijfde klas laten oppassen in de docentenkamer, en je 'dus' niet meer mag piepen dat je geen opvang hebt...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dot, wat een nacht!.
Oh jongens, het gedoe is al begonnen. Zie net een mail met daarin het schema voor de rapportvergaderingen in mijn derde werkweek straks weer. Eentje op mijn ene vrije dag, en de andere op mijn andere vrije dag..
Ja, dat is bij ons ook zo. Ik vind dat ook wel prima trouwens. Moet je van tevoren dus aangeven dat je daar gebruik van wilt maken. Had ik keurig gedaan, was de conciërge het vergeten te regelen. Dus toen zat ik met I in draagdoek bij twee vergaderingen, en ze wilde niet slapen, dus heb ik met haar rondjes door het lokaal gelopen terwijl ik mijn mening gaf over wat leerlingen. Mijn collega's vonden het wel grappig.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze dan de "truc" dat ze meisjes uit de derde/vierde/vijfde klas laten oppassen in de docentenkamer, en je 'dus' niet meer mag piepen dat je geen opvang hebt...
Ik heb nu na ruim een half jaar lesgeven wel ontdekt dat ik mijn zaakjes echt anders moet regelen dan voorheen en dat ik veel en veel effectiever met mijn tijd om moet/wil gaan. Grenzen stellen, soms niet alles perfect kunnen voorbereiden, etc. Het is heel leerzaam.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ze de eerste acht weken van het schooljaar nog lesgegeven, maar ik verwacht die vrije dagen hard nodig te hebben om mijn werk überhaupt gedaan te krijgen. Dan helpen dit soort dingen, nog afgezien van het organisatorische, niet echt mee.
Ja ik vind het ook niet erg hoor, maar ergens is het natuurlijk raar dat je in het onderwijs volgens de CAO een bepaald aantal dagdelen beschikbaar moet zijn voor werk bij een bepaalde aanstelling, maar dat je daarbovenop toch verwacht wordt op dagdelen dat je niet beschikbaar bent...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:00 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat is bij ons ook zo. Ik vind dat ook wel prima trouwens. Moet je van tevoren dus aangeven dat je daar gebruik van wilt maken. Had ik keurig gedaan, was de conciërge het vergeten te regelen. Dus toen zat ik met I in draagdoek bij twee vergaderingen, en ze wilde niet slapen, dus heb ik met haar rondjes door het lokaal gelopen terwijl ik mijn mening gaf over wat leerlingen. Mijn collega's vonden het wel grappig.
Aangezien ik vier dagen werk, valt het wel mee met hoe vaak ik op die ene dag moet komen. Sowieso scheelt het dat ik dichtbij school woon. Was alleen aan het begin van het jaar een paar keer, voor van die opstartvergaderingen.
Ik weet niet hoe het bij jullie verder zit op school, maar een voordeel van lesgeven vind ik wel dat ik redelijk op tijd klaar ben en I dus ook lekker op tijd kan ophalen van kdv.
wij moesten wel, want we wisten al dat we wilden verhuizen. in de zomer gaat dat ws gebeuren, dus we overwegen wel om na de zomer opvang in de wijk bij huis te zoeken. aan de andere kant hebben we zo'n goed gevoel bij dit kdv en zou ik m liever pas als hij overgaat naar de peutergroep laten wisselen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:06 schreef Kursor het volgende:
Scheikundelerares nam haar baby soms mee naar school en die werd dan indien nodig vermaakt door de amenuensis. Toen het kind wat groter werd en schoolvakanties niet synchroon liepen heeft ze zelfs een keer in de klas gespeeld....'ga maar kleuren op het rechterbord,. En dan boos worden dat de klas niet op let.
Maar serieus, lastig voor jullie.
En wat Kwak zegt: best een nadeel aan opvang bij werk in de buurt, zeker als dat niet om de hoek van huis is.
Dat is bij ons KDV ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef Kursor het volgende:
Oriënteren en wachtlijst navragen in je nieuwe buurt kan altijd. (ons KDV heeft voor ma/di/do nog steeds een wachtlijst van een jaar)
Ja ik denk ook dat ik heel graag hem eerder op wil halen en sneller naar huis wil. Maar ik weet ook hoe ik me voel als ik avonden thuis zit na te kijken en dat gevoel kan ik nog steeds erg goed oproepen en dan denk ik dat de afkeer daarvan toch wint...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef BlueEyes het volgende:
Och Kwak ik dacht ook ik ga gewoon 9uurs diensten draaien als F op de opvang zit.
Maar zodra het maar kan race ik naar het KDV en die extra uren kunnen me gestolen worden
Ik vind het op zich niet raar, want ja, vergaderingen/overlegemomenten e.d. zijn nu eenmaal belangrijk in een organisatie. Er werken gewoon veel mensen parttime in het onderwijs en er zullen toch overlegmomenten ingepland moeten worden. Als het maar wel ver van tevoren duidelijk is...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook niet erg hoor, maar ergens is het natuurlijk raar dat je in het onderwijs volgens de CAO een bepaald aantal dagdelen beschikbaar moet zijn voor werk bij een bepaalde aanstelling, maar dat je daarbovenop toch verwacht wordt op dagdelen dat je niet beschikbaar bent...
Verstandig, om zoveel mogelijk werk te doen op die dagdelen. Ik heb er gewoon persoonlijk ook een issue mee als I van die hele lange dagen heeft op het kdv... (Wat Blue dus ook beschrijft..)quote:Mijn rooster is best gunstig:
ma 11.00-14.50
do 8.50-15.40
vr 8.00-14.50
Heb opvang van 7.30-17.30 (want ik wil zoveel mogelijk op school werken), en ben van plan eigenlijk niet voor 17.00 op te gaan halen als hij eenmaal gewend is, en ook op tijd weg te brengen zodat ik voor school nog tijd heb om wat te werken. Maar soms kan dat idd. gewoon niet. op vrijdag werkt J thuis, dus dan heb ik sowieso meer ruimte.
Maar dat is toch wel vreemd... Dat - omdat je een kind hebt - het eigenlijk onmogelijk is om coördinator te zijn? Mijn feministische hart moet daar wel een beetje van huilen..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef exode het volgende:
Mijn vrouw was ook nog bovenbouwcoordinator, die extra functie heeft ze laten vallen. Dat kon echt niet meer. En ze stond altijd voor groep 8, nu groep 7. Vanwege de piekdrukte rond kamp en musical die ze zonder kind en fulltime al behoorlijk heftig vond. Ze werkt nu 3 dagen overigens.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:14 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik vind het op zich niet raar, want ja, vergaderingen/overlegemomenten e.d. zijn nu eenmaal belangrijk in een organisatie. Er werken gewoon veel mensen parttime in het onderwijs en er zullen toch overlegmomenten ingepland moeten worden. Als het maar wel ver van tevoren duidelijk is...
[..]
Verstandig, om zoveel mogelijk werk te doen op die dagdelen. Ik heb er gewoon persoonlijk ook een issue mee als I van die hele lange dagen heeft op het kdv... (Wat Blue dus ook beschrijft..)
Wat ik voor mezelf soms doe: als het even wat rustiger is op school, dan maak ik daar wel gebruik van door mezelf na een laatste uur vrij te geven.Ook om te compenseren dat je op andere momenten in het schooljaar extra uren maakt. Dat je die vrijheid wel hebt in het onderwijs, maakt ook dat ik het prettig vind om in die sector te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |