abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149850521
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149850639
DAD, ik heb I een paar keer in de draagdoek meegenomen naar een vergadering. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149850739
Ik had I gisteren ook in de draagdoek mee naar de overdracht, maar in één week allebei mijn vrije dagen inleveren en I meeslepen zie ik eigenlijk hoe dan ook niet echt zitten, al weet ik dat het erbij hoort.Heb ook ruim een half uur reistijd, enkele reis.

Ik bespreek het na de vakantie wel even met mijn leidinggevende.
pi_149850964
De vraag is natuurlijk ook of je al veel zinnige dingen kunt zeggen tijdens die vergaderingen, als je de leerlingen nog helemaal niet kent. Zou het inderdaad bespreken!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149851530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dot, wat een nacht! :*.

Oh jongens, het gedoe is al begonnen. Zie net een mail met daarin het schema voor de rapportvergaderingen in mijn derde werkweek straks weer. Eentje op mijn ene vrije dag, en de andere op mijn andere vrije dag. :X .
Bij ons hebben ze dan de "truc" dat ze meisjes uit de derde/vierde/vijfde klas laten oppassen in de docentenkamer, en je 'dus' niet meer mag piepen dat je geen opvang hebt...

Ik zie ook al de nodige dingen aankomen op mijn vrije dagen, maar word er een beetje recalcitrant van. Ik was er altijd bij alle vergaderingen, ook op mijn vrije dag (want t zit in je vaste voet dus hoort erbij verhaal), en vervolgens komt bij de vergadering over je mentorklas zomaar een derde van de docenten niet opdagen wegens "vrije dag/andere afspraak/weetikveel" :')
Kwak
pi_149851562
Dot, sterkte met bijkomen van je nacht :X

Hier ook een wat mindere nacht, maar niet zo gek na de prikken. Nu is hij weer hartstikke vrolijk dus ach, hebben we weer gehad!
Kwak
pi_149851566
Ik heb ze de eerste acht weken van het schooljaar nog lesgegeven, maar ik verwacht die vrije dagen hard nodig te hebben om mijn werk überhaupt gedaan te krijgen. Dan helpen dit soort dingen, nog afgezien van het organisatorische, niet echt mee.
pi_149851659
He herkenbaar, mijn vrouw staat ook voor de klas en heeft regelmatig verplichte studiemiddagen, ouderavonden, informatieavonden etc op haar vrije dagen. Nu spring ik vaak in, maar eigenlijk zijn we gek want ik neem daar vrij voor....

Zo de tas van onze man voor de vakantie is ingepakt en mijn koffer ook. Alleen nog wat laatste dingen die we de komende dagen nog gebruiken. Woonkamer is klaar voor the party morgen. Nu ff koffie en dan toiletten (ook die vd katten) schoonmaken en de kleine man ophalen bij KDV. En dan voeten omhoog terwijl hij slaapt.
pi_149851723
Ik zie ook alweer een verplichte studieochtend op mn vrije dag aankomen idd, en dingen als diploma-uitreiking van 16-18 en van 20-22, terwijl mijn lessen tot kwart voor vier lopen en ik ergens ook nog een kind uit de opvang zal moeten halen (geen twee auto's, geen mogelijkheid om met de fiets te gaan, opvang bij school niet bij huis... soms handig maar soms ook helemaal niet merk ik nu al)
Kwak
pi_149851774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij ons hebben ze dan de "truc" dat ze meisjes uit de derde/vierde/vijfde klas laten oppassen in de docentenkamer, en je 'dus' niet meer mag piepen dat je geen opvang hebt...
Ja, dat is bij ons ook zo. Ik vind dat ook wel prima trouwens. Moet je van tevoren dus aangeven dat je daar gebruik van wilt maken. Had ik keurig gedaan, was de conciërge het vergeten te regelen. Dus toen zat ik met I in draagdoek bij twee vergaderingen, en ze wilde niet slapen, dus heb ik met haar rondjes door het lokaal gelopen terwijl ik mijn mening gaf over wat leerlingen. Mijn collega's vonden het wel grappig.

Aangezien ik vier dagen werk, valt het wel mee met hoe vaak ik op die ene dag moet komen. Sowieso scheelt het dat ik dichtbij school woon. Was alleen aan het begin van het jaar een paar keer, voor van die opstartvergaderingen.

Ik weet niet hoe het bij jullie verder zit op school, maar een voordeel van lesgeven vind ik wel dat ik redelijk op tijd klaar ben en I dus ook lekker op tijd kan ophalen van kdv.
pi_149851841
Dot getver wat ruk! Op naar gauw normale en vooral lekvrije nachten :*

Nog even een dikke ^O^ voor de foto van Nikki en ook van JM O+

DaD en Kwak ik herken het wel het 'opstandige' en waarom op je vrije dagen ook nog eens net vergaderingen etc.
Bij mij hetzelfde helaas.
En aangezien ik ook nog eens deels leidinggevende zaken heb overgenomen ooit wordt het ook een beetje verwacht dat ik overal op kom draven.
Vroegah geen probleem maar ik leg mijn prioriteiten nu wel anders en dat is in ons team wel eens even slikken.
Ik probeer te balansen en geef dat ook aan. Datgene dat echt belangrijk is zorg ik oppas voor en anders is het heel jammer.
Het duurt even maar bij mijn collega's is het nu doorgedrongen.
pi_149851849
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ze de eerste acht weken van het schooljaar nog lesgegeven, maar ik verwacht die vrije dagen hard nodig te hebben om mijn werk überhaupt gedaan te krijgen. Dan helpen dit soort dingen, nog afgezien van het organisatorische, niet echt mee.
Ik heb nu na ruim een half jaar lesgeven wel ontdekt dat ik mijn zaakjes echt anders moet regelen dan voorheen en dat ik veel en veel effectiever met mijn tijd om moet/wil gaan. Grenzen stellen, soms niet alles perfect kunnen voorbereiden, etc. Het is heel leerzaam. :X . ;) . Ik zit daar overigens middenin, want de afgelopen weken waren echt te stressvol voor me, vooral omdat ik zelf de lat zo hoog leg en tegelijkertijd soms moeite heb met overzicht houden en slim mijn tijd indelen.
pi_149851875
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:00 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is bij ons ook zo. Ik vind dat ook wel prima trouwens. Moet je van tevoren dus aangeven dat je daar gebruik van wilt maken. Had ik keurig gedaan, was de conciërge het vergeten te regelen. Dus toen zat ik met I in draagdoek bij twee vergaderingen, en ze wilde niet slapen, dus heb ik met haar rondjes door het lokaal gelopen terwijl ik mijn mening gaf over wat leerlingen. Mijn collega's vonden het wel grappig.

Aangezien ik vier dagen werk, valt het wel mee met hoe vaak ik op die ene dag moet komen. Sowieso scheelt het dat ik dichtbij school woon. Was alleen aan het begin van het jaar een paar keer, voor van die opstartvergaderingen.

Ik weet niet hoe het bij jullie verder zit op school, maar een voordeel van lesgeven vind ik wel dat ik redelijk op tijd klaar ben en I dus ook lekker op tijd kan ophalen van kdv.
Ja ik vind het ook niet erg hoor, maar ergens is het natuurlijk raar dat je in het onderwijs volgens de CAO een bepaald aantal dagdelen beschikbaar moet zijn voor werk bij een bepaalde aanstelling, maar dat je daarbovenop toch verwacht wordt op dagdelen dat je niet beschikbaar bent...

Mijn rooster is best gunstig:
ma 11.00-14.50
do 8.50-15.40
vr 8.00-14.50

Heb opvang van 7.30-17.30 (want ik wil zoveel mogelijk op school werken), en ben van plan eigenlijk niet voor 17.00 op te gaan halen als hij eenmaal gewend is, en ook op tijd weg te brengen zodat ik voor school nog tijd heb om wat te werken. Maar soms kan dat idd. gewoon niet. op vrijdag werkt J thuis, dus dan heb ik sowieso meer ruimte.
Kwak
pi_149851888
Scheikundelerares nam haar baby soms mee naar school en die werd dan indien nodig vermaakt door de amenuensis. Toen het kind wat groter werd en schoolvakanties niet synchroon liepen heeft ze zelfs een keer in de klas gespeeld....'ga maar kleuren op het rechterbord,. En dan boos worden dat de klas niet op let :X.

Maar serieus, lastig voor jullie.
En wat Kwak zegt: best een nadeel aan opvang bij werk in de buurt, zeker als dat niet om de hoek van huis is.
pi_149851917
Mijn vrouw was ook nog bovenbouwcoordinator, die extra functie heeft ze laten vallen. Dat kon echt niet meer. En ze stond altijd voor groep 8, nu groep 7. Vanwege de piekdrukte rond kamp en musical die ze zonder kind en fulltime al behoorlijk heftig vond. Ze werkt nu 3 dagen overigens.
pi_149851928
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:06 schreef Kursor het volgende:
Scheikundelerares nam haar baby soms mee naar school en die werd dan indien nodig vermaakt door de amenuensis. Toen het kind wat groter werd en schoolvakanties niet synchroon liepen heeft ze zelfs een keer in de klas gespeeld....'ga maar kleuren op het rechterbord,. En dan boos worden dat de klas niet op let :X.

Maar serieus, lastig voor jullie.
En wat Kwak zegt: best een nadeel aan opvang bij werk in de buurt, zeker als dat niet om de hoek van huis is.
wij moesten wel, want we wisten al dat we wilden verhuizen. in de zomer gaat dat ws gebeuren, dus we overwegen wel om na de zomer opvang in de wijk bij huis te zoeken. aan de andere kant hebben we zo'n goed gevoel bij dit kdv en zou ik m liever pas als hij overgaat naar de peutergroep laten wisselen.

we zien wel... in de wijk zorgt dat papa m ook eens weg kan brengen en ik niet gehaast nog kind meot wegbrengen voor school enzo...
Kwak
pi_149851934
Herkenbaar Franny, van het anders werken, plannen en indelen!

Ik had de meeste moeite met het feit dat ik niet meer de collega kon zijn die ik voorheen was met 32uur werken en alle verantwoordelijkheid. Nu werk ik 24 en prop alles daar nogsteeds in :@
Plus de verwachting van mijn collega's was in eerste instantie nog als voorheen. Gelukkig is dat na 4 maanden ook stukje bij beetje anders aan het worden.
pi_149851958
Oriënteren en wachtlijst navragen in je nieuwe buurt kan altijd. (ons KDV heeft voor ma/di/do nog steeds een wachtlijst van een jaar :X)
pi_149851966
Och Kwak ik dacht ook ik ga gewoon 9uurs diensten draaien als F op de opvang zit.
Maar zodra het maar kan race ik naar het KDV en die extra uren kunnen me gestolen worden :@
pi_149852005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef Kursor het volgende:
Oriënteren en wachtlijst navragen in je nieuwe buurt kan altijd. (ons KDV heeft voor ma/di/do nog steeds een wachtlijst van een jaar :X)
Dat is bij ons KDV ook.
Gelukkig werk ik de woensdagen vast.
En de flexibele dagen zijn de andere dagen. Maar doordat ik daar een contract voor heb (en betaal :X ) kan hij altijd op andere dagen erbij als dat in mijn rooster zit.
pi_149852013
Ik word na de zomervakantie sectievoorzitter (een jaar later dan gepland, zwangerschap kwam er tussen). :X ben heel benieuwd, ik wil vanalles, maar kan ik het ook allemaal doen?

ik ga daarom ws. wel weer naar vier lesdagen na de zomer, ook ivm eindexamenklassen wil ik gewoon vaker op school zijn.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef BlueEyes het volgende:
Och Kwak ik dacht ook ik ga gewoon 9uurs diensten draaien als F op de opvang zit.
Maar zodra het maar kan race ik naar het KDV en die extra uren kunnen me gestolen worden :@
Ja ik denk ook dat ik heel graag hem eerder op wil halen en sneller naar huis wil. Maar ik weet ook hoe ik me voel als ik avonden thuis zit na te kijken en dat gevoel kan ik nog steeds erg goed oproepen en dan denk ik dat de afkeer daarvan toch wint... :@ ik werk nu ook nog maar 3 dagen he? waarvan maar 2 opvangdagen...
Kwak
pi_149852066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook niet erg hoor, maar ergens is het natuurlijk raar dat je in het onderwijs volgens de CAO een bepaald aantal dagdelen beschikbaar moet zijn voor werk bij een bepaalde aanstelling, maar dat je daarbovenop toch verwacht wordt op dagdelen dat je niet beschikbaar bent...
Ik vind het op zich niet raar, want ja, vergaderingen/overlegemomenten e.d. zijn nu eenmaal belangrijk in een organisatie. Er werken gewoon veel mensen parttime in het onderwijs en er zullen toch overlegmomenten ingepland moeten worden. Als het maar wel ver van tevoren duidelijk is...

quote:
Mijn rooster is best gunstig:
ma 11.00-14.50
do 8.50-15.40
vr 8.00-14.50

Heb opvang van 7.30-17.30 (want ik wil zoveel mogelijk op school werken), en ben van plan eigenlijk niet voor 17.00 op te gaan halen als hij eenmaal gewend is, en ook op tijd weg te brengen zodat ik voor school nog tijd heb om wat te werken. Maar soms kan dat idd. gewoon niet. op vrijdag werkt J thuis, dus dan heb ik sowieso meer ruimte.
Verstandig, om zoveel mogelijk werk te doen op die dagdelen. Ik heb er gewoon persoonlijk ook een issue mee als I van die hele lange dagen heeft op het kdv... (Wat Blue dus ook beschrijft..)
Wat ik voor mezelf soms doe: als het even wat rustiger is op school, dan maak ik daar wel gebruik van door mezelf na een laatste uur vrij te geven.Ook om te compenseren dat je op andere momenten in het schooljaar extra uren maakt. Dat je die vrijheid wel hebt in het onderwijs, maakt ook dat ik het prettig vind om in die sector te werken.
pi_149852314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef exode het volgende:
Mijn vrouw was ook nog bovenbouwcoordinator, die extra functie heeft ze laten vallen. Dat kon echt niet meer. En ze stond altijd voor groep 8, nu groep 7. Vanwege de piekdrukte rond kamp en musical die ze zonder kind en fulltime al behoorlijk heftig vond. Ze werkt nu 3 dagen overigens.
Maar dat is toch wel vreemd... Dat - omdat je een kind hebt - het eigenlijk onmogelijk is om coördinator te zijn? Mijn feministische hart moet daar wel een beetje van huilen..

Ik ben ook coördinator. Niet van een leerjaar of leerjaren, maar op een ander deelgebied. Daarnaast ook veel andere taken erbij zoals sectievoorzitterschap. Ik wil ook heel veel, en ben altijd ambitieus geweest. Dat is niet anders nu ik moeder ben. Het is alleen beetje goochelen met tijd en energie e.d. en waar je je grenzen trekt. Maar ook wel weer leerzaam, want het is nooit mijn sterkste kant geweest en ik word nu min of meer gedwongen kritischer te kijken naar hoe ik dingen plan en aanpak en ook de verwachtingen die ik van mezelf heb, moet ik af en toe bijstellen.
pi_149852338
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:14 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vind het op zich niet raar, want ja, vergaderingen/overlegemomenten e.d. zijn nu eenmaal belangrijk in een organisatie. Er werken gewoon veel mensen parttime in het onderwijs en er zullen toch overlegmomenten ingepland moeten worden. Als het maar wel ver van tevoren duidelijk is...

[..]

Verstandig, om zoveel mogelijk werk te doen op die dagdelen. Ik heb er gewoon persoonlijk ook een issue mee als I van die hele lange dagen heeft op het kdv... (Wat Blue dus ook beschrijft..)
Wat ik voor mezelf soms doe: als het even wat rustiger is op school, dan maak ik daar wel gebruik van door mezelf na een laatste uur vrij te geven.Ook om te compenseren dat je op andere momenten in het schooljaar extra uren maakt. Dat je die vrijheid wel hebt in het onderwijs, maakt ook dat ik het prettig vind om in die sector te werken.
:Y dat klinkt goed, en in de praktijk zal het ook zo gaan denk ik.

ik kwam er net bijvoorbeeld achter dat ik tussen zaterdag 24-4 en zaterdag 16-5 maar drie werkdagen heb, door vrije dagen rond hemelvaart en de meivakantie. In die periode kan ik dan ook echt best wel wat werk thuis doen me dunkt :')

ma/do/vr zijn wel werkdagen die vaak vervallen door vrije dagen, erg fijn, alleen minder fijn voor het rondkrijgen van mijn werk met de leerlingen. dat wordt doorwerken en huiswerk!
Kwak
pi_149852460
Intussen probeer ik al ruim twintig minuten om 20 cc melk uit een fles in mijn baby te krijgen. Zonder succes. Hij zit verwonderd te kijken naar mijn huilende gezicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')