quote:In PS Kan je ook menu's maken welke je vervolgens weer in een HTML structuur plaatst, of een andere scripting taal, dat hangt af van jouw persoonlijke keuze
Op dinsdag 26 november 2002 16:38 schreef Slarioux het volgende:[..]
Hoe bedoel je?
quote:Mmm zal het eens checken, thx
Op dinsdag 26 november 2002 17:05 schreef Bellerophon het volgende:[..]
In PS Kan je ook menu's maken welke je vervolgens weer in een HTML structuur plaatst, of een andere scripting taal, dat hangt af van jouw persoonlijke keuze
quote:Raadpleeg anders een tutorial, hierin staat alles duidelijk weergegeven
Op dinsdag 26 november 2002 17:17 schreef Slarioux het volgende:[..]
Mmm zal het eens checken, thx
quote:Mooie site alleen de linkjes in de weblog zijn zeer slecht te lezen.
Op dinsdag 26 november 2002 15:37 schreef Christine het volgende:
Zou iemand voor mij willen checken of mijn homepage ook werkt op een Mac of in Netscape? Ik heb hier wel eens klachten over gehad namelijk.
Dit komt ws door de frames??
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 30-11-2002 11:55]
quote:Beetje te groot voor mijn 800 bij 600 resolutie
Op zaterdag 30 november 2002 11:31 schreef haaahaha het volgende:
M'n eerste flashsitetje die ik ooit een keer gemaakt heb
http://www.ll0ll.com/flash/1
en m'n 2de (ik word emotioneel)
http://www.ll0ll.com/flash/2
www.nepland.tk : Vooral met betrekking tot het kleurgebruik en layout had ik graag enkele reacties.
www.scoutnet.tk : Paginaindeling, layout en navigatie had ik graag effe bekritiseerd, want naar mijn mening issie wel oké.
* Peewee wil deze weg!!!
quote:Hoe komt dat? Door de kleur, lettergrootte of door je schermresolutie?
Op dinsdag 26 november 2002 18:18 schreef batmutz het volgende:[..]
Mooie site alleen de linkjes in de weblog zijn zeer slecht te lezen.
quote:Waar moeten we naar kijken?
Op zondag 1 december 2002 17:27 schreef Furious het volgende:
http://members.lycos.nl/teamsix/grunge/
De layout ziet er goed uit, maar de buttons werken (nog) niet??
Ook zou ik hem als ik jou was niet bij lycos hosten, want ik zie eigenlijk alleen maar een hond als ik op je site klik.
quote:Kleurgebruik... sja, het past allemaal bij elkaar. Of je nu blauw of geel of groen moet gebruiken, moet je dan zelf kiezen.
Op dinsdag 3 december 2002 03:37 schreef Peewee het volgende:
Hoi,..www.nepland.tk : Vooral met betrekking tot het kleurgebruik en layout had ik graag enkele reacties.
Qua layout vind ik de site ook goed. Ik heb alleen twee opmerkingen:
- Van de navigatie vind ik jammer dat je vanuit een fotogallerie niet meteen terug naar "home" kan gaan
- Die link over "Foto bestellen" kun je beter weglaten, en vervangen door een simpel regeltje waarop staat dat foto's nabestellen niet mogelijk is. Door er een link van te maken, verwachten mensen een pagina waar je de foto kunt bestellen...
quote:Deze site... op de rode pagina waar je op komt met "Exploweb" is het niet duidelijk waar je moet klikken om door te gaan. De URL van de site is "Scoutnet" dus je verwacht niet "Exploweb".
www.scoutnet.tk : Paginaindeling, layout en navigatie had ik graag effe bekritiseerd, want naar mijn mening issie wel oké.
Behalve dat er "scout" in je URL staat, kom je nergens anders erachter dat het om een scoutinggroep gaat. Misschien even in de tekst vermelden?
Je vroeg naar de navigatie. Op zich is die goed, maar zelf hou ik er niet van om te moeten scrollen voor de navigatie. Ook vind ik het jammer dat je pas via een "omweg" op de fotopagina terecht komt, dat er vanaf de homepage geen link daar naartoe gaat.
Verder vind ik het blokje met nieuws niet echt bij de site passen; wat heeft scouting met Fok! nieuws te maken?
Wat je wel zou kunnen doen is de site wat interactief maken door bijvoorbeeld een spelletje oid erop te zetten. Dit is een tip die ik van mijn webdesign leraar heb gekregen; als mensen het spelletje leuk vinden, komen ze terug om enkel het spelletje te spelen. Maar dan komen ze in elk geval wél terug
quote:Dat is het Scouting Nederland logo zonder de tekst erbij.
Op dinsdag 3 december 2002 09:55 schreef Christine het volgende:
Oja peewee, die plaatjes die je hebt gebruikt voor de links op Exploweb, zijn dat de logootjes die ook op de wereld jamboree in Dronten gebruikt werden? (De achtergrond kleur trouwens ook... )
http://www28.brinkster.com/kennisbank
Er moeten nog wat grafische dingen aan gebeuren, het is nu wel erg veel tekst. Verder komt er waarschijnlijk nog een splitsing over meerdere pagina's.
quote:Op zich ben ik geen fan van het lettertype dat je gebruikt. Zeker niet als het wit op zwart is.
Op dinsdag 3 december 2002 15:20 schreef ZixS het volgende:
es ff een vraagje, wat vinden jullie nou van mijn site?
Je indeling is leuk, maar zou wel een grafisch opleukertje kunnen gebruiken (wel subtiel blijven!)
quote:Ik vind het een erg overzichtelijke site, ook geschikt voor verschillende resoluties, lijkt me.
Op dinsdag 3 december 2002 15:36 schreef sop het volgende:
Zouden jullie eens een blik kunnen werpen op:http://www28.brinkster.com/kennisbank
Er moeten nog wat grafische dingen aan gebeuren, het is nu wel erg veel tekst. Verder komt er waarschijnlijk nog een splitsing over meerdere pagina's.
Inderdaad zou je de tekst over verschillende pagina's kunnen verspreiden, maar hou dan wel de navigatie goed in de gaten.
Iets meer kleur en afbeeldingen zou ook niet gek zijn, en misschien kun je er over na denken om de vlakken links en rechts van je site een kleurtje te geven. Als je nu de site bekijkt met een hele hoge schermresolutie, heb je bijna je halve scherm vol met witte vlakken. Bij Fok! is dat bijvoorbeeld grijs; dat is wat prettiger voor je ogen dan wit.
Even een algemene tip:
Wat je altijd het beste kunt doen bij het opzetten van een navigatie, is een schema op papier maken. Let er dan op dat je schema niet te "diep" is (dat je zes keer moet klikken om op een bep. pagina te komen) maar let er ook op dat het zeker niet te "breed" is (dat je tussen de 200 linkjes die er staan, de goede eruit moet zoeken)/
quote:Wat wil je precies weten? Hij ziet er OK uit, alleen ben ik ook niet zo weg van dat lettertype, moeilijk te lezen. En als ik jou was, zou ik de tekst in een tabel gooien, dat maakt het wat leesbaarder met hoge schermresoluties.
Op dinsdag 3 december 2002 15:20 schreef ZixS het volgende:
es ff een vraagje, wat vinden jullie nou van mijn site?
Oja, toen ik klikte op dat linkje van het uitgelekte dagboek, opende hij niet in een nieuw scherm. Je zou de tag <base target="_new"> meteen na je <body> tag kunnen zetten om dit te voorkomen.
Verder vind ik het leuk gedaan, met het nieuws. Dit lijkt een beetje op een weblog... dat er data bij staan, zorgt er weer voor dat mensen kunnen zien wanneer de site bijgewerkt is. Als je dit regelmatig doet, zal dat een reden zijn voor mensen om op je site terug te komen.
Het is trouwens niet helemaal duidelijk wat het doel is van je site? Gewoon wat zooi online zetten? Bedenk eens of het leuk genoeg is voor mensen om te bekijken.
Oja, het stofzuigerplaatje werkt niet.
quote:dankje voor je commentaar, ik hoor vaker dat ie iets leesbaarder kan, ik ben ook bezig met een nieuw design...
Op dinsdag 3 december 2002 16:40 schreef Christine het volgende:[..]
Wat wil je precies weten? Hij ziet er OK uit, alleen ben ik ook niet zo weg van dat lettertype, moeilijk te lezen. En als ik jou was, zou ik de tekst in een tabel gooien, dat maakt het wat leesbaarder met hoge schermresoluties.
Oja, toen ik klikte op dat linkje van het uitgelekte dagboek, opende hij niet in een nieuw scherm. Je zou de tag <base target="_new"> meteen na je <body> tag kunnen zetten om dit te voorkomen.
Verder vind ik het leuk gedaan, met het nieuws. Dit lijkt een beetje op een weblog... dat er data bij staan, zorgt er weer voor dat mensen kunnen zien wanneer de site bijgewerkt is. Als je dit regelmatig doet, zal dat een reden zijn voor mensen om op je site terug te komen.
Het is trouwens niet helemaal duidelijk wat het doel is van je site? Gewoon wat zooi online zetten? Bedenk eens of het leuk genoeg is voor mensen om te bekijken.
Oja, het stofzuigerplaatje werkt niet.
het doel van de site is eigenlijk gewoon wat zooi online zetten, zoals je zelf al zei
ik vond het zelf ook een beetje weblog-achtig worden, daarom ga ik het ook anders doen;
ik maak de site zoals ie nu is iets duidelijker, maar dan zonder het weblog-gedeelte, en ik maak (samen met Slarioux, www.nder.be) een weblog-site
Is nog wel gedeeltelijk in aanbouw
(no offense)
qua lay-out weinig spannends, maar dat heb je waarschijnlijk nu eenmaal met een forum..
quote:smileys in je gastenboek van Fok gejat?
http://www.ixney.net/heliospan/
ik zou de link van je gesteldheid naar een nieuw scherm laten openen
in het verhaaltje over jezelf staat zo'n 63 keer het woordje ik. het gaat dan wel over jezelf, maar misschien leest een andere woordkeuze wat gemakkelijker/prettiger?
qua lay-out en kleurgebruik vind ik je site wel erg prettig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |