abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2003 @ 19:52:10 #26
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10342675
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 15:34 schreef _Maria_ het volgende:
Wat een onzalig rotfilmpje zeg, wat een ongelooflijk stom verhaal, ik was nog mee tot ze bij die legerbasis aankwamen maar daar ging het echt compleet de mist in qua verhaal en spanning. Verder vond ik de muziek veel te duidelijk aanwezig, de lowbudget achtige sfeer alleen maar irritant. De lege straten waren best beklemmend maar je moet als regisseur al erg je best doen wil je zoiets verneuken, dunkt me.
Onzalig Rotfilmpje? ik neem aan dat je gewoon niet van zombie films (horror films) houdt? het is jaren geleden sinds er een zombie film als deze is gemaakt (Resident evil was leuk meer ook niet) en deze film is 3de geworden op het filmfestival in Amsterdam (en deed het ook heel erg goed in de engelse bios en andere festivals) wat er dus op duidt dat de regisseur het niet echt heeft verneukt, tja voor jou maar ja....

En waarom een stom verhaal?? heb je uberhaupt wel eens een zombie film gezien met een dijk van een verhaal? de meesten gaan erover dat de zombies een klein plaatsje of zelfs heel de wereld overnemen, en meer dan dat ook niet. (night of the living dead, dawn of the dead, day of the dead)

Misschien is van god los een optie voor je...

zaterdag 10 mei 2003 @ 19:56:09 #27
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10342755
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 17:05 schreef ELPablo het volgende:
Ik geloof dat ie pas eind mei in de Nederlandse bioscopen komt, wat ik niet begrijp, hij was immers al begin november '02 in Engeland te zien. Waarom moeten wie hier altijd zo lang wachten?
Er is op het filmfestival in amsterdam een enquete gehouden wat ze met de film moesten doen. daar hebben de meeste mensen gestemd dat ie in de bios moest gaan draaien. dus dankzij de lovende kritieken op het filmfestival is ie alsnog hier in de bios gaan draaien.
pi_10342870
ik heb em gedld en ik moet zeggen ik vond hem origineel en leuk gemaakt. Ik vond vooral de stilte op de straten in London wel leuk gevonden, geen kip op de weg. De zombies waren wel leuk gemaakt maar ik had het (persoonlijk) wat leuker gevonden als ze wat meer over de ziekte hadden verteld.

Cijfer: 8

onder
  woensdag 14 mei 2003 @ 17:04:02 #29
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_10429019
spoiler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik vond ook dat ze de film hadden moeten laten eindigen bij die still scene bij het hek.

ik vond wel dat de beklemmende sfeer echt goed over kwam bij mij. djeez die straten. en dan die kerk met al die lijken waarna er sommige wakker werden. brrrrrrrrr

maar het meest geniale vond ik toch die scene in die tunnel. Vooral in vet surround geluid.

>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:17:28 #30
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_10438119
Vanavond tijdens de sneak werd een vrouw misselijk ,.. en kotste lekker in de prullenbak op los.

Ik vond het zeker geen slechte film . voor zijn genre

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 mei 2003 @ 23:30:33 #31
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_10550631
net gezien, maar dit is geen film die je moet kijken als je zit te eten

Verder wel een leuke film. Af en toe best spannend, redelijk goor, en soms schrik je je even rot.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 20 mei 2003 @ 01:41:10 #32
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_10552085
Ik heb hem net met een paar huisgenoten zitten kijken, wat een fantastische film zeg Beklemmend, beangstigend, een volledig onzinnig verhaal, maar op realistische en overtuigende wijze gebracht. Van mij krijgt ie een dikke 9.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  dinsdag 20 mei 2003 @ 10:15:00 #33
19284 B
van benbenieuwd
pi_10554339
Kijkt lekker weg
pi_10625804
Wist niet dat ie nu pas uit is in nederland, Heb al tijden geleden gezien en hij is al op DVD, maar wel een super coole film
  vrijdag 23 mei 2003 @ 11:57:46 #35
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10625916
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:53 schreef Chillmeister het volgende:
Wist niet dat ie nu pas uit is in nederland, Heb al tijden geleden gezien en hij is al op DVD, maar wel een super coole film
Hij is nog niet uit.

28 Mei is de release datum.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_10625960
Mooie film, nu nog w88 op de dvd (regio2 met nl-subs)
pi_10644319
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:59 schreef NiXz het volgende:
Mooie film, nu nog w88 op de dvd (regio2 met nl-subs)
Regio 2 is er al maar ik weet niet of er nl subs bijzitten
pi_10656873
heb de film vandaag ook maar even bekeken. zeer goede film IMHO.

ook maar even een reviewtje geschreven

http://www.youri.nu/index/viewreview/10

-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_10661310
net gezien

idd wel leuk film

~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_10661457
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:57 schreef victorinox het volgende:

[..]

Hij is nog niet uit.

28 Mei is de release datum.

28 Days Later (2002)
our price: £12.99 Delivered
availability: In stock.
Usually dispatched within 24 hours.

Al op dvd te krijgen dus.
Heb hem zelf een paar weken geleden in België gezien, eerste helft vond ik echt heel sterk, daarna iets minder (legerbasis), maar al met al een zeer aardige film.

zondag 25 mei 2003 @ 02:20:41 #41
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10661477
quote:
Op zondag 25 mei 2003 02:18 schreef StrayDog het volgende:

[..]

28 Days Later (2002)
our price: £12.99 Delivered
availability: In stock.
Usually dispatched within 24 hours.

Ik had het over de bioscoop release.

Maar die gegevens zijn van Play.com? klinkt aantrekkelijk.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_10668065
quote:
Op zondag 25 mei 2003 02:20 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik had het over de bioscoop release.

Maar die gegevens zijn van Play.com? klinkt aantrekkelijk.

Ja Play.com

Ook best de moeite waard om in de bios te bekijken, scenes in Londen bv. zijn in de bios wat indrukwekkender natuurlijk.

pi_10669045
Was wel een aardige film maar wel een beetje Dawn of the dead meets Resident Evil. En wat moesten die soldaten met al die video's/dvd en ander spul ?
pi_10670154
Erg gejat van Day of the Triffids trouwens, deze film...
  maandag 26 mei 2003 @ 00:06:20 #45
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_10677345
Ben ik nou de enige die het verhaal goed vond maar juist het feit dat de 'zombies' zo naar voren werd gebracht het een stempel; goedkope B-film krijgt?
If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_10765851
ik heb de film vandaag gezien.
wow, echt weer een film die ik echt niet had moeten missen, lang geleden dat ik zo op het puntje van mn stoel heb gezeten, de hele film door.
er gebeurde zo veel als je het achteraf bekijkt, en het verhaal zelf zit netjes in elkaar.
mooi gefilmd alles, weer beetje trainspottingstijl
wouw toppertje.
  vrijdag 30 mei 2003 @ 21:27:48 #47
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10779770
Er is een nieuwe (6 minuten durende) trailer online:

28 days later

Dit is de openingsscene van de film en bevat lichte spoilers.

IMDb Vote History
  vrijdag 30 mei 2003 @ 21:28:45 #48
56766 CandyCan
Are you there Candycan?
pi_10779802
ik heb hem al gedowned, vanavond maar ff kijken
Don't forget to bring me the pink champagne.
pi_10788694
quote:
Op maandag 26 mei 2003 00:06 schreef Maf het volgende:
Ben ik nou de enige die het verhaal goed vond maar juist het feit dat de 'zombies' zo naar voren werd gebracht het een stempel; goedkope B-film krijgt?
Neehoor Maf, je bent de enige niet. Heb 'm donderdag dan eindelijk gezien en hij viel me toch wat tegen. De film ziet er mooier uit dan hij is, ik bedoel: die schimmige beelden, dat uitgestorven Londen, die verlaten snelwegen, allemaal prachtig gefilmd. Maar als je de sissende, kotsende zombies in hun bloeddoorlopen ogen kijkt, komt het toch op het randje van goedkope horror.

Het verhaal is echt wel goed. Tikkie onrealistisch maar dat moet kunnen. De uitbraak van het virus roept alleen veel vragen op. Vragen die onbeantwoord blijven in de film. Ook dat is wel jammer.

"I'm a reasonable man, get off my case"
pi_10798125
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 13:57 schreef ELPablo het volgende:

[..]

Neehoor Maf, je bent de enige niet. Heb 'm donderdag dan eindelijk gezien en hij viel me toch wat tegen. De film ziet er mooier uit dan hij is, ik bedoel: die schimmige beelden, dat uitgestorven Londen, die verlaten snelwegen, allemaal prachtig gefilmd. Maar als je de sissende, kotsende zombies in hun bloeddoorlopen ogen kijkt, komt het toch op het randje van goedkope horror.

Het verhaal is echt wel goed. Tikkie onrealistisch maar dat moet kunnen. De uitbraak van het virus roept alleen veel vragen op. Vragen die onbeantwoord blijven in de film. Ook dat is wel jammer.

Dat maakt de film juist realistischer, als deze situatie in het zou gebeuren dan zou je ook niks over het virus te weten komen aangezien er geen mensen of media meer zijn om de informatie te verspreiden.

Ik benieuwd waarom jij de film een beetje onrealistisch vind, als je het mij vraagt kan het gewoon niet meer realistisch worden.

Het heeft een beetje weg van de blair witch project, omdat er zoveel vragen zijn en zo weinig antwoorden blijft het geheimzinnig en des te meer realistisch. Toen de blair witch project uitkwam dachten veel mensen dat het waar gebeurt was door de manier waarop de film gebracht werd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')