abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149795230
In Nederland beginnen, en dan proberen helemaal naar Azië te liften.

Zijn er verhalen bekend van mensen die dit gedaan hebben?

Hier een voorbeeld, maar een erg oud topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=36849

:)
pi_149795858
Naar Istanbul of Singapore? ;)

Heb je zelf plannen om een dergelijke reis te ondernemen trouwens?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149799248
Lijkt me een zware rit :)
-XOXO-
pi_149815399
Ik doel meer op Singapore :).

En ja, dat verwacht ik ook.
pi_149816116
Wat een hel lijkt me dat. Voor 500 euro ben je echt een heel eind met het vliegtuig. Toch een stuk makkelijker.
pi_149817908
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 00:56 schreef Andijviestampot het volgende:
Wat een hel lijkt me dat. Voor 500 euro ben je echt een heel eind met het vliegtuig. Toch een stuk makkelijker.
Ik neem aan dat dit niet alleen om het geld gaat, maar juist meer om de ervaring. Ik vind het wel een tof idee.
pi_149823196
Er is een man die is van China naar Duitsland gelift! In 3 maanden tijd dacht ik.
Gevonden! Moet je maar even lezen:
http://www.chinahush.com/(...)ign=Feed:+ChinaHush+(ChinaHush)
  Moderator donderdag 19 februari 2015 @ 13:37:40 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_149825092
We hebben ook een lift-reeks hier in TRV: Topicreeks: Liften is cool #3
Voor de geïnteresseerden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_149826060
leuk idee tvp
pi_149826335
ik denk een heel gaaf idee. Maar, ik denk dat je wel wat reis ervaring moet hebben, op het moment je zowat onder neemt.
Het zal makkelijker zijn als velen denken, maar makkelijk zal het niet altijd zijn.
pi_149827268
Welke route wil je nemen? Via Turkije, Iran, Pakistan? Of bovenlangs via Rusland en de stan-landen? De eerste route heb ik wel eens gedaan, alleen niet liftend maar (grotendeels) met de trein. Was goed te doen maar wel vermoeiend; liftend lijkt me een grotere uitdaging. Maar ook dat moet mogelijk zijn. Tof plan!
  donderdag 19 februari 2015 @ 15:33:39 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_149828523
Mooie ervaring. Maar hoe ga je dat doen als je ergens wordt gedropt waar geen hotels/hostels zijn? Aanbellen bij mensen thuis om te slapen?
pi_149828813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:33 schreef Blik het volgende:
Mooie ervaring. Maar hoe ga je dat doen als je ergens wordt gedropt waar geen hotels/hostels zijn? Aanbellen bij mensen thuis om te slapen?
inmiddels genoeg mensen die op zo'n manier rond reizen. maar ik denk dat dit wel de ervaren reizigers zijn, voor wie deze vorm van reizen voor het eerst doet, zou ik dan hopen dat ze heel sterk in hun schoenen staan. Veel landen/plaatsen zul je een gast gezin hebben , dan heb je er nog niet voor gevraagd. Maar er zullen ook plaatsen zijn waar je blij zal zijn met een kartonnen doos.
  donderdag 19 februari 2015 @ 15:49:52 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_149829013
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:42 schreef Roger_ het volgende:

[..]

inmiddels genoeg mensen die op zo'n manier rond reizen. maar ik denk dat dit wel de ervaren reizigers zijn, voor wie deze vorm van reizen voor het eerst doet, zou ik dan hopen dat ze heel sterk in hun schoenen staan. Veel landen/plaatsen zul je een gast gezin hebben , dan heb je er nog niet voor gevraagd. Maar er zullen ook plaatsen zijn waar je blij zal zijn met een kartonnen doos.
Of het zijn mensen die denken dat ze zo even makkelijk en goedkoop ergens naartoe kunnen reizen en niet zo snel nadenken over dat soort praktische zaken.

Maar goed, lijkt me een serieus puntje en je moet idd voorbereid zijn dat je a la peking express moet gaan lopen zeuren voor een plek om te overnachten, of geen plek vinden en in de open lucht moeten slapen, etc.
pi_149850042
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:42 schreef opabrutus het volgende:
In Nederland beginnen, en dan proberen helemaal naar Azië te liften.

Zijn er verhalen bekend van mensen die dit gedaan hebben?

Hier een voorbeeld, maar een erg oud topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=36849

:)
wat was eigenlijk je doel met deze vraag? wil je dit zelf een keer doen ? Het is al eens gesteld, maar ik zie geen antwoord.
pi_149850782
is toch de oude hippietrail.
pi_149851667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:15 schreef pokkerdepok het volgende:
is toch de oude hippietrail.
Klopt, al ging de oude hippietrail door Afghanistan, dat zou ik nu niet meer doen. Je kan beter een omweggetje door Pakistan nemen, dat kan ook wel een uitdaging zijn. Baluchistan is het lastigste stuk van het traject.
pi_150019137
Gaaf idee! Vriendin en ik hebben er over nagedacht om na onze reis in Thailand, vanaf Turkije naar huis te liften. Voornamelijk omdat het wat simpeler is dan in Azie voor visums. We hebben nog geen besluit genomen. Jouw plan lijkt me echter ook geweldig! Met een tentje ben je ook onafhankelijk van hostels, gewoon een mooi plekje uitzoeken en vroeg weer op!
Pain is temporary, pride is forever
pi_150098449
www.hitcheast.com heeft nog niet zo lang geleden naar Azie gelift. Verder wordt het regelmatig gedaan, of is het in ieder geval niet onmogelijk ;) Ik weet dat er twee jongens bezig waren naar Singapore te liften, maar kan hun website niet zo snel vinden.

Als je meer wil weten zou ik het in deze groep vragen, zo'n beetje alles dat lift en zichzelf respecteert als lifter zit daar: https://www.facebook.com/groups/hitchgathering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')