Ik heb magere Franse genomen inderdaadquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:20 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Kwark en melk kan verradelijk wat suiker in zitten maar niet heel erg.
Zou volle kwark eten als je je koolhydraten wil vervangen met vet en proteine. Magere franse als je enkel extra proteine wil. (~9 gram proteine per 100g en 0 vet. 40kcal)
Tot nu toe kom ik op:quote:
Vlokken?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:25 schreef Stimorol- het volgende:
Yoghurt met muesli (van die vlokken dus)
Eieren en groente. Misschien ham bij je ei.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:00 schreef Stimorol- het volgende:
Wat is er lekker met ontbijt? Daar heb ik het lastig mee.. weinig keuzes!
Ja, die droge..quote:
Ik eet geen ham. Hmmmm wat ik al dacht, niet heel veel keuzes qua ontbijt op eieren en zo na. Jammer is dat. Als ik te vaak ei eet gaat het mij tegen staan namelijk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:28 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Eieren en groente. Misschien ham bij je ei.
Magere fransequote:Op woensdag 18 februari 2015 19:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb magere Franse genomen inderdaadGruwelijk vies, maar wil het leren eten....
[..]
Tot nu toe kom ik op:
Omelet
Yoghurt met muesli (van die vlokken dus)
En daar houdt mijn inspiratie op. Teveel ei vind ik namelijk niet fijn
Je kunt eieren koken pocheren roeren bakken en noem het maar op. Andere kruiden of een ander soort vlees.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, die droge..
[..]
Ik eet geen ham. Hmmmm wat ik al dacht, niet heel veel keuzes qua ontbijt op eieren en zo na. Jammer is dat. Als ik te vaak ei eet gaat het mij tegen staan namelijk.
Dat is wel een ergernis moet ik zeggen: continu nadenken wat ik morgen het beste kan eten qua ontbijt of lunch.
Nope, ga het gewoon zo eten met muesli. WIl juist af van het zoetequote:Op woensdag 18 februari 2015 19:35 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Magere franse
Lastig extra zoet te maken omdat je geen koolhydraten wil. Misschien kun je een kunstmatife zoetstof vinden of een mini scheutje suikervrije siroop.
Neem je af en toe een stukje choco met meer als 80% cacoa.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nope, ga het gewoon zo eten met muesli. WIl juist af van het zoeteWil andere smaken leren waarderen.
Ik word instantly gelukkig met chocola, wil dat gevoel evenaren met kwark.
Ow yeah. Dit soort tips zoek ikquote:Op woensdag 18 februari 2015 19:52 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Neem je af en toe een stukje choco met meer als 80% cacoa.
Makkelijkste qua eten is zorgen dat je bepaalde dingen op voorraad hebt , zodat je niet hoeft na te denken.
Ontbijt kan net zo goed de restjes van gisteren avond zijn.
Als jij je morgen vroeg een omelet bakt , daar het rundvlees van vanavond ingooit met restant salade is het ook goed.
Diepvries groenten zijn ideaal om op voorraad te hebben voor bij het ontbijt.
Geklopte slagroom met eetlepel cacoa en kokos is trouwens ook lekker.
Het is niet moeilijk , gewoon even "omdenken"quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow yeah. Dit soort tips zoek ik
Vriend van me gooit zoetstof door zijn kwark.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nope, ga het gewoon zo eten met muesli. WIl juist af van het zoeteWil andere smaken leren waarderen.
Ik word instantly gelukkig met chocola, wil dat gevoel evenaren met kwark.
Ja wilde idd dat soort dingen doen.. Als ik niet voor ga bereiden ga ik dingen eten die beter niet kunnenquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:09 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk , gewoon even "omdenken"
Maak een grote pan soep en vries gedeeltes per portie in>> lunch opgelost voor als je geen tijd hebt.
Bloemkool kun je heel makkelijk een puree van maken die je kunt gebruiken in stampotten.
Cupcake vormpjes vul je met groenten en bacon ,gekluts ei er op, peper en zout en 10 min in oven op 180c , bewaren in koelkast en je hebt ontbijt klaar liggen .
Jam is wel lekker thoquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Vriend van me gooit zoetstof door zijn kwark.
Mij niet gezien.
Die van de Aldi valt qua smaak reuze mee.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb magere Franse genomen inderdaadGruwelijk vies, maar wil het leren eten....
De Griekse yoghurt van de Aldi of Lidl is echt zoquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Die van de Aldi valt qua smaak reuze mee.
Die is juist ranzig. Die van Linesse ofzo? AH is de lekkerste vind ik maar zal zelfde fabrikant als jumbo oid zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Die van de Aldi valt qua smaak reuze mee.
Overigens koop ik alleen kwark met veel eiwit erin. Er zullen best betere zijn qua smaak, maar dat gaat ten koste van de eiwiten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:24 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Die is juist ranzig. Die van Linesse ofzo? AH is de lekkerste vind ik maar zal zelfde fabrikant als jumbo oid zijn.
Eiwitrijk dus en haast geen suikers, net zoals mijn dieet vroeger. Ga je na lange tijd lekker van stinkenquote:Op woensdag 18 februari 2015 18:26 schreef Stimorol- het volgende:
Hmmm.. vanmorgen heb ik bijv Griekse yoghurt gehad met 2 eetlepels muesli. Dat ga ik vervangen met kwark trouwens.
In de middag heb ik slawraps gegeten, gevuld met hummus en zelfgemaakte eiersalade.
Net 4 cheese bites gehad.
Avondeten wordt zo een bord met rijst en rundvlees en salade.
Dus niet kh vrij, maar iig niet meer dan 125 gram. Ik merk dat ik nu minder honger heb. Zelfs geen zin om te eten en dat is serieus een gods wonder
Ik had die tt moeten wijzigen naar koplhydraatbeprking ofzo
Nee, ik wil juist graag tips...quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:33 schreef VMonkey het volgende:
[..]
Eiwitrijk dus en haast geen suikers, net zoals mijn dieet vroeger. Ga je na lange tijd lekker van stinken![]()
Daarbij ook altijd moe zijn en dat is wanneer je die dieet al maandenlang hebt gevolgd.
Ik wil je eigenlijk heel veel tips geven, maar ik begrijp dat dat vermoeidend leest. En meestal duurt het ook even voordat je helemaal overschakelt naar een andere eetstijl. Freelee hoef je niet van top tot teen te volgen qua maaltijden, maar de belangrijkste punten zijn toch wel; voldoende carbs eten, groente en fruit daar kun je niet genoeg van eten, maak onderscheid tussen gezonde en ongezonde suikers en vermijd tarwerijke producten(vanwege gluten), deze zijn dan ook onmisbaar voor een gezondheid waar je u tegen zegt.
Fruit zit overigens ook bomvol suikers. Verder kan je de hele week prima zonder toegevoegde suikers leven.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, ik wil juist graag tips...Liever dat dan die oneliners die ik vaak krijg a la:
- Je houdt het niet vol
- Eet anders.
Zonder beargumentatie of tips. WTF heb ik daar aan
Ik merk dat ik mij goed voel bij minder koolhydraten, meer eiwitten. Ik zit propvol. Dat voelt zo veel prettiger dan continu honger te hebben, wat ik dus heb als ik meer koolhydraten eet. Wat betreft suiker gun ik mijzelf wel wat, ik probeer het te houden bij max 25 gram. Ik let daar wel echt goed op nu. Suiker maakt mij happy en doet mij snakken naar meer meer meer. Dus daar ligt een verslaving van mij.
Ik moet wel oppassen dat ik van alles en nog wat schrap. Ik ben helemaal nieuw hierin en ben zoekende en wil juist graag meningen van anderen horen. Dat boek van mij zegt dat die ketose toestand niet erg is.
Groenten eet ik zoveel ik wil, fruit 2 of max 3 stuks. Ben geen fruit-fanquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:35 schreef sanger het volgende:
In tegenstelling tot wat hierboven staat kun je ook teveel fruit en groenten eten. Daar zitten namelijk ook gewoon calorieen in. En als hje wilt afvallen moet je minder kcal eten dan je verbruikt.
Sporten komen we nog op terug.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Fruit zit overigens ook bomvol suikers. Verder kan je de hele week prima zonder toegevoegde suikers leven.
Sporten kan ook geen kwaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |