125g koolhydraten is echt niet genoeg om in ketose te komen. Ik zou van rond de 50g uit gaan voor een volwassen vrouw, minder dan dat om het zeker te wetenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ben toevallig nu een docu aan het kijken over low carb dieting. Ketose inderdaad. Kijk bij 22 min.
Dat ligt maar net aan je inspanning, en het verschilt per persoon. Met hardlopen kom ik onder de 150 gram daar ook in.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:42 schreef FreezePop het volgende:
[..]
125g koolhydraten is echt niet genoeg om in ketose te komen. Ik zou van rond de 50g uit gaan voor een volwassen vrouw, minder dan dat om het zeker te weten
heb je dat ook getest?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:43 schreef agter het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan je inspanning, en het verschilt per persoon. Met hardlopen kom ik onder de 150 gram daar ook in.
Ja,maar blijkbaar kan dat niet..quote:
Peterselie eten (verse), werkte bij mij, geloof ik. Was al weer zo lang geleden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja,maar blijkbaar kan dat niet..
()
Hoe hield het bij jou op?Of wat deed je om de smaak normaal te krijgen?
Ow ja, die tip heb ik gelezen iddquote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:07 schreef agter het volgende:
[..]
Peterselie eten (verse), werkte bij mij, geloof ik. Was al weer zo lang geleden.
Ik ga deze zo kijken!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik ben toevallig nu een docu aan het kijken over low carb dieting. Ketose inderdaad. Kijk bij 22 min.
ah oke. ik zelf heb er geen ervaring mee (ik zou nooit z'n dieet volgen), maar ik ben altijd wel benieuwd naar de resultaten (zichtbaar, niet in kg)quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:28 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ah oke. ik zelf heb er geen ervaring mee (ik zou nooit z'n dieet volgen), maar ik ben altijd wel benieuwd naar de resultaten (zichtbaar, niet in kg)
Dat zei ik dus ook.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:58 schreef nofuelleft het volgende:
Wat je vertelt is klopt;
Je verbrand vet waarbij er als afvalstoffen ketonen vrij komen en dat ruik en proef je.
125 gr is wel erg veel om al in keto te komen. Begint normaal bij netto 50 a 40 gram.
Tel je netto carbs of gewoon alles?
Iemand je ook al vertelt dat het handing is om magnesium tabletten te slikken?
Komen we heel makkelijk achter;quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:14 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook.
Beetje googlen TS. 125 is te hoog voor ketose.
waarom wel? mijn metabolisme kan prima overweg met een gematigde hoeveelheid koolhydraten. ook eventueel afvallen zit het niet in de weg... dit zal bij de meeste mensen het geval zijn gok ik.quote:
Maar ik matig dan ook mijn koolhydratenquote:Op woensdag 18 februari 2015 01:03 schreef wipes66 het volgende:
[..]
waarom wel? mijn metabolisme kan prima overweg met een gematigde hoeveelheid koolhydraten. ook eventueel afvallen zit het niet in de weg... dit zal bij de meeste mensen het geval zijn gok ik.
Ik vroeg naar oorzaken, doelde niet per se daar opquote:Op dinsdag 17 februari 2015 22:58 schreef nofuelleft het volgende:
Wat je vertelt is klopt;
Je verbrand vet waarbij er als afvalstoffen ketonen vrij komen en dat ruik en proef je.
125 gr is wel erg veel om al in keto te komen. Begint normaal bij netto 50 a 40 gram.
Tel je netto carbs of gewoon alles?
Iemand je ook al vertelt dat het handing is om magnesium tabletten te slikken?
Ik zal meer drinken en afwachten hoe dit over een paar dagen verloopt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 07:15 schreef avotar het volgende:
Het is inderdaad ketose. Het nasty gevoel is je ontwenning van koolhydraten en houdt ongeveer 2 weken aan. De nasty smaak blijft helaas, smintjes kunnen helpen of een mondspray. Hoewel je daar weer moet oppassen dat je er geen koopt met suiker.
Ketose kun je testen, maar merk je ook aan de smaak van dode cavia in je mond en het naar ammoniak ruiken van je urine.
Belangrijk is dat je ook vooral veel water drinkt. 2,5 liter per dag is het absolute minimum, anders blijf je met te veel afvalstoffen in je lijf zitten, wat weer slecht is voor je nieren.
Waarvan een groot gedeelte vocht is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 06:54 schreef Stimorol- het volgende:
Ik ben nu in 3 dagen 800 gram kwijt
Dat kan. Maar dat hoort er bij.quote:Op woensdag 18 februari 2015 08:55 schreef MagnumPI het volgende:
[..]
Waarvan een groot gedeelte vocht is.
Een betere indicatie is je vetpercentage. Laat die eens regelmatig meten.
Welke app heb je dan?quote:Op woensdag 18 februari 2015 07:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vroeg naar oorzaken, doelde niet per se daar op
Ik tel niets, mijn app doet dat
Myfitnesspalquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:55 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Welke app heb je dan?
Voor de meeste mensen ligt het omslag punt mbt koolhydraten en afvallen rond de 165 gr.
Ga je onder die 165 zitten val je af.
Je hoeft dus niet naar keto te gaan om af te vallen .
Onder de 165 gr is voor meeste mensen goed te doen voor een langere termijn.
Keto is voor de meeste mensen niet te doen voor een langere termijn , moet je zien als een chrash dieet.
En we weten allemaal dat chrash dieeten niet werken .
En dat je geen honger hebt klopt , is nl ook effect van keto. Vet brand langer als snelle kh , je lichaam gaat dus minder brandstof vragen.
Echter loop je dus ook het risico dat je veel te weinig kh binnen krijgt en als je lichaam zich daar op gaat instellen wordt dat de norm.
Ga je er dus overheen , kom je dus heel snel weer aan.
Volgens mij , en ik heb alleen even de info doorgelezen van myfitnesspal dus niet gedownload, telt hij alle carbs als bruto.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Myfitnesspal![]()
Ow nee ik zit nooit lager dan 100-125 gramlet ook op mijn eiwit inname.
Maar zolang ik daarnaast ook 1500 kcal minimaal krijg zit ik toch goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |