Foute woordkeuze I guessquote:
Als dat toch zo is. Hou dan hier aan vast:quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:08 schreef Typfaut het volgende:
Er is dus totaal niets waar aan haar verhaal en ik snap echt niet wat zij er aan heeft om mij zo zwart te maken.
Makkelijkste oplossing en gaat dan vanzelf over.quote:Nu trok ik mij die dingen eerst niet echt aan (leuk is het niet, maar ach),
Wil je dat echt doen, terwijl je het antwoord al hebt staan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:08 schreef Typfaut het volgende:
Moet ik aan zijn ex vragen waarom ze zo dingen zegt terwijl ze mij niet eens kent?
Verder, waarom maak jij je zorgen om je schoonmoeder? Die schoonmoeder was niet in je leven voor de leugens, gaat ze dat *nu* wel zijn?quote:Dit leidt nu ook tot spanningen in onze relatie.
Maar in jouw geval kunnen die verhalen best terecht zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:15 schreef fathank het volgende:
Niks van aantrekken, gewoon doorgaan met je leven.
Ik hoor na 2,5 jaar nog steeds allerlei kutverhalen over mij bij het vriendinnenclubje van m'n ex vandaan komen. Geen energie in steken, verspilde moeite.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar in jouw geval kunnen die verhalen best terecht zijn.
Die smsjes kreeg je vriend van zijn moeder?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:08 schreef Typfaut het volgende:
Laatst kreeg hij allerlei gemene sms'en over mij dat ik 'een lelijk wijf' ben die op geld uit is (welk geld? Komaan zeg!) en weet ik veel wat nog voor mooie verwijten...
Ja, gewoon out of the blue op een zondagmiddag. Mijn vriend liet ze me zien en ik wist echt niet meer wat ik moest denken... Ik bedoel, die vrouw kent me niet. Hoe kan ze dan oordelen dat ik een lelijke geldwolvin ben? Vond het zo raar en kwetsend.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die smsjes kreeg je vriend van zijn moeder?
Ik ga ervan uit dat elke situatie anders is en dat iedereen zich in een andere relatie anders gedraagt. Dit schaadt mijn vertrouwen ook niet...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:16 schreef redboyke het volgende:
"Mijn vriend en zij bedrogen elkaar à volonté, dus hoezo pauze? Die relatie was al lang stuk voor ik in the picture kwam..."
klinkt als relatie materiaal ja
Ze maakt inderdaad geen deel uit van ons als koppel, maar ik vind het gewoon zo jammer dat ze een verkeerd beeld van me heeft! Het blijft uiteindelijk wel zijn moeder... Dat gesprek zou een goed idee zijn, maar jammer genoeg kunnen die twee niet communiceren zonder ruzie te maken en op elkaar te schelden na een paar minuten. Heb ze een keer horen bellen en dat was niet bepaald een proper/volwassen gesprek.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wil je dat echt doen, terwijl je het antwoord al hebt staan?
Namelijk:
[..]
Verder, waarom maak jij je zorgen om je schoonmoeder? Die schoonmoeder was niet in je leven voor de leugens, gaat ze dat *nu* wel zijn?
Het gaat erom dat je vriend beseft wat er speelt en naast jou staat, dus dat jullie samen op een lijn één lijn staan wat betreft die leugens. Aangezien hij zelf dondersgoed weet hoe zijn vorige relatie liep, zou dat geen probleem moeten vormen.
Ik zou dus zelf geen aandacht schenken aan die ex (dat is precies wat ze wil), en als je er echt mee zit, zou je je vriend kunnen aansporen om een gesprek te hebben met je moeder (waarin hij vertelt hoe het zit/zat). Niet dat dat wat gaat helpen, want die moeder maakt geen onderdeel uit van jullie leven.
Luister naar je vriend, dramaqueen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:08 schreef Typfaut het volgende:
Hij vindt dat ik me het gewoon niet aan moet trekken
Daar haal je wel een heel goed punt aan. Zo had ik het niet bekeken. Het is nu niet dat onze relatie 'verpest' wordt ofzo, maar die invloed is inderdaad heel erg overbodig. Dank jequote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:02 schreef Lienekien het volgende:
Je moet iets wat je eigenlijk niet kunt beïnvloeden en wat ook niet heel belangrijk is je relatie niet laten verpesten.
Dus omdat ik het me aantrek dat mensen verhaaltjes over me verzinnen terwijl ze geen reden hebben, maakt mij een dramaqueen?quote:
Je snapt het.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:15 schreef Typfaut het volgende:
Dus omdat ik het me aantrek dat mensen verhaaltjes over me verzinnen terwijl ze geen reden hebben, maakt mij een dramaqueen?
Dan hebben wij een andere definitie. Evengoed.quote:
Nee, maar het feit dat jij er vervolgens over gaat klagen welquote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:15 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Daar haal je wel een heel goed punt aan. Zo had ik het niet bekeken. Het is nu niet dat onze relatie 'verpest' wordt ofzo, maar die invloed is inderdaad heel erg overbodig. Dank je
[..]
Dus omdat ik het me aantrek dat mensen verhaaltjes over me verzinnen terwijl ze geen reden hebben, maakt mij een dramaqueen?
De reden is dat je de nieuwe vlam bent van haar ex, simpel als dat. Onredelijk natuurlijk, maar ze zal nog niet verder gegaan zijn. Het is waarschijnlijk ook niet persoonlijk. Had hij een andere vriendin gekregen, hoorde die waarschijnlijk precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:15 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Daar haal je wel een heel goed punt aan. Zo had ik het niet bekeken. Het is nu niet dat onze relatie 'verpest' wordt ofzo, maar die invloed is inderdaad heel erg overbodig. Dank je
[..]
Mm, ik ben niet zo van het 'generaliserend' denken over vreemdgaan, maar kom. En moest het nog zo zijn, ga ik nog geen behoefte voelen om mensen vuil te maken. En tussen klagen en advies vragen op een forum ligt een grijs gebied.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:34 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee, maar het feit dat jij er vervolgens over gaat klagen wel
Ik zou het me niet aantrekken. Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger. Dus grote kans dat jij zijn volgende vriendin ook zwart kunt gaan maken.
Zo had ik het nog niet bekeken. Je hebt gelijk, ik mag het niet als iets persoonlijk zien.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:43 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De reden is dat je de nieuwe vlam bent van haar ex, simpel als dat. Onredelijk natuurlijk, maar ze zal nog niet verder gegaan zijn. Het is waarschijnlijk ook niet persoonlijk. Had hij een andere vriendin gekregen, hoorde die waarschijnlijk precies hetzelfde.
Nee, ik ken haar eerlijk gezegd helemaal niet. We komen ook van een andere stad.quote:
Fijne vriend heb jij.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:08 schreef Typfaut het volgende:
Mijn vriend en zij bedrogen elkaar à volonté,
Er zijn zoveel dingen niet prettig. Maar daarom hoef je er nog geen probleem van te maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:08 schreef snakelady het volgende:
Ik kan mij,in tegenstelling tot vele hier blijkbaar, voorstellen dat dit niet prettig is.
toch denk ik dat je er vrij weinig aan kan doen.
het is gewoon jaloers gedrag.
Advies vragen is automatisch meteen er een probleem van maken? Dan kan R&P wel gesloten worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen niet prettig. Maar daarom hoef je er nog geen probleem van te maken.
Neem me nou niet kwalijk, snakelady. Het staat toch gewoon in de OP?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Advies vragen is automatisch meteen er een probleem van maken? Dan kan R&P wel gesloten worden.
Het woord probleem kan ook gewoon bij wijze van spreken zijn, er zitten diverse gradaties in.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me nou niet kwalijk, snakelady. Het staat toch gewoon in de OP?
Maar ik mag niet zeggen dat ze er een probleem van maakt?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het woord probleem kan ook gewoon bij wijze van spreken zijn, er zitten diverse gradaties in.
als ik mijn autosleutel niet kan vinden heb ik een probleem, als ik mijn werk kwijt raak heb ik ook een probleem.
Beide problemen, hele andere gradatie.
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik wel begrip heb voor haar gevoelens, daar reageer jij op gezien jij je blijkbaar aangesproken voelde, hoewel ik niet eens had gezien dat jij een reactie had geplaatst. Het ging mij meer om het "dramaqueen" gedeelte en de "huil" reacties.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ik mag niet zeggen dat ze er een probleem van maakt?
Ik snap er echt niks van.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik wel begrip heb voor haar gevoelens, daar reageer jij op gezien jij je blijkbaar afgesproken voelde, hoewel ik niet eens had gezien dat hij een reactie had geplaatst. Het ging mij met om het "dramaqueen" gedeelte en de "huil" reacties.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:02 schreef Lienekien het volgende:
Je moet iets wat je eigenlijk niet kunt beïnvloeden en wat ook niet heel belangrijk is je relatie niet laten verpesten.
Buiten dat 'á volonté' zie ik niks. De detector blijft steken op nul.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:38 schreef AgLarrr het volgende:
De OP doet mijn belgen-detector uitslaan naar een 3 uit 5 op de schaal van Urbanus.
[..]
"komaan"; "evengoed"..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Buiten dat 'á volonté' zie ik niks. De detector blijft steken op nul.
Komaan, akkoord. Evengoed staat niet in de OP.quote:
Evengoed, mijn belgendetector liegt niet!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Komaan, akkoord. Evengoed staat niet in de OP.
Is je vriend van Fok! ?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:10 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Nee, ik ken haar eerlijk gezegd helemaal niet. We komen ook van een andere stad.
Dank je voor de lieve reacties, snakelady! Ik heb inderdaad het woord 'probleem' wat verkeerd gebruikt, maar ik vind het niet altijd gemakkelijk om op een forum de juiste lading aan woorden te geven. Misschien heeft het er mee te maken dat ik nog jong ben dat ik te veel zo zaken overdenk en me dingen snel aantrek/snel zorgen maak...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het woord probleem kan ook gewoon bij wijze van spreken zijn, er zitten diverse gradaties in.
als ik mijn autosleutel niet kan vinden heb ik een probleem, als ik mijn werk kwijt raak heb ik ook een probleem.
Beide problemen, hele andere gradatie.
Haha, nee die liegt niet. Ik ben inderdaad een Belg.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Evengoed, mijn belgendetector liegt niet!
Nee, leren kennen in de stad waar ik studeer. Moest hij toevallig toch op Fok zitten, zou dat best akward zijn.quote:
Bwa respect... Ik wil niemand beoordelen op zijn verleden of op het gedrag van omstaanders. Hij is voor de rest heel lief voor me. Het is alleen zo vervelend dat anderen het proberen te verpesten. Ik denk dan van: vecht het onder elkaar uit, maar laat mij erbuiten. Ik kan nu wel inzien dat het niets persoonlijk is. Dat maakt het toch draaglijker.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:52 schreef SonicVolcano het volgende:
Een vriend die loog en bedroog in zijn vorige relatie inclusief tokkiemoeder.
Respect dat je dat aandurft.
Ok, K44S, kom er maar inquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:02 schreef Typfaut het volgende:
[..]
Nee, leren kennen in de stad waar ik studeer. Moest hij toevallig toch op Fok zitten, zou dat best akward zijn.
[..]
Jammer dat zijn moeder zich zo laat beinvloeden.. Anders was het snel overgewaaid. Nu zal het dat ook wel doen, maar iets langzamer.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:08 schreef Typfaut het volgende:
Hoi iedereen,
Ik zit met een probleem en ik hoop hier wat objectief advies te vinden.
Sinds een aantal maanden heb ik een nieuwe vriend. Tussen ons gaat het erg goed. Ik heb zijn vrienden en een deel van zijn familie ondertussen leren kennen en het zijn stuk voor stuk leuke mensen. Ook met mijn familie en vriendinnen klikt het. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken...
Toch zit één ding mij dwars: namelijk dat zijn ex constant vuile leugens over mij zit te verspreiden.
Zo beweert ze dat ik hun uit elkaar heb gehaald. (Ze waren al een tijd uit elkaar voor ik hem nog maar kende?) Dat zij en mijn vriend in een 'pauze' zaten. (Mijn vriend en zij bedrogen elkaar à volonté, dus hoezo pauze? Die relatie was al lang stuk voor ik in the picture kwam...) Kortom dat ik dus de hoer ben die met haar liefje is gaan lopen...
Er is dus totaal niets waar aan haar verhaal en ik snap echt niet wat zij er aan heeft om mij zo zwart te maken. Ik ben achter dit verhaal gekomen, omdat mijn vriend nog sporadisch contact heeft met haar ouders (heb ik niets op tegen, met die mensen klikte het goed.) en zij zelfs tegen hun die dingen heeft zitten zeggen...
Nu trok ik mij die dingen eerst niet echt aan (leuk is het niet, maar ach), maar ik ben er achter gekomen dat zij nu die leugens ook tegen mijn vriend zijn moeder heeft verteld... Laatst kreeg hij allerlei gemene sms'en over mij dat ik 'een lelijk wijf' ben die op geld uit is (welk geld? Komaan zeg!) en weet ik veel wat nog voor mooie verwijten... Ik heb zijn moeder nog nooit gezien, omdat hij en zijn moeder al jaren een slechte relatie hebben. (Heb ik tevens ook niets mee te maken...)
Dit doet me pijn. Ik vind het heel erg dat mijn 'schoonmoeder' me zo grondig haat, terwijl ik er niks aan kan doen, nooit de kans heb gehad om mij te verdedigen of om die leugens te ontkrachten. Dit leidt nu ook tot spanningen in onze relatie. Hij vindt dat ik me het gewoon niet aan moet trekken, maar het doet me gewoon zo een pijn dat ik zo lelijke dingen naar mijn hoofd krijg, terwijl ik nooit slechte intenties heb gehad.
Stel ik mij aan? Moet ik zelf contact zoeken met zijn mama om mijn verhaal te doen? Moet ik aan zijn ex vragen waarom ze zo dingen zegt terwijl ze mij niet eens kent? Of moet ik het gewoon laten?
Alvast superhard bedankt voor het antwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |