abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149796090
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zie in de kerk en aan de etenstafel niemand separaat bidden hoor. Dat is in een geloof als de islam zo, omdat die de rechten van vrouwen achterstelt tov mannen. En dat is discriminatie en dus strafbaar in Nederland.
Nee, de islam 'ziet' de vrouwen als een soort diamant. Een diamant hoor je te beschermen en te behoeden.

Tegenwoordig wordt in de westerse wereld de vrouw aangezien als een soort lustobject en sekssymbool.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:13:05 #127
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149796092
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

je bent wel een baas als je wo doet aan de hva..
Gaat hem om de HVA? Daar zitten ze altijd onderaan de trap in de parkeer :Y Ruimte zat ook trouwens :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:13:48 #128
65960 sanger
pi_149796120
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:56 schreef selen het volgende:

[..]

veel vrouwen voelen zich dan meestal niet op hun gemak , dus het is voor de hand liggend dat het vaak gescheiden is.
Maar eerder zei je dat het een verplichting was.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:16:14 #129
65960 sanger
pi_149796200
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:51 schreef selen het volgende:

[..]

Beste,

Ik ben zelf geen islamitisch geleerde, dus ik weet niet alles. Sommige mensen beweren dat het gebed niet geldig is als het gemengd is met vrouwen, en andere weer wel.

Daarnaast is er geen sprake van 'aanpassen'. Ik betaal belasting, ik heb de Nederlandse taal geleerd, ik werk en studeer. Als je het hebt over 'aanpassen' in de zin van 'pas je geloof aan', dat ga ik niet doen.

Het is logisch om gescheiden te bidden, want de meerderheid van de moslims kiest daarvoor. En ik dwing niemand om gescheiden te bidden, het is alleen een keuze van de meerderheid,
Misschien moet je je juist wel wat aanpassen aan de in Nederland geldende normen en waarden alsmede wetten als je hier wilt wonen. En nee, niet je geloof aanpassen. Maar wel dusdanig aanpassen dat je anderen niet lastig valt met je geloof(sovertuiging) en die normen en waarden op wilt leggen aan anders gelovigen of ongelovigen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:16:41 #130
65960 sanger
pi_149796218
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:19 schreef selen het volgende:

[..]

Ik geloof in het hiernamaals.
Is dat wetenschappelijk bewezen dan?
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:17:18 #131
65960 sanger
pi_149796237
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:07 schreef agter het volgende:

[..]

Hey, dank! Zie nu dat het dezelfde TS is.
Dus gescheiden bidden, kindertjes op gescheiden zwemles.

Wanneer komen mannen en vrouwen elkaar dan nog tegen?
Als ze door de ouders aan elkaar uitgehuwelijkt worden natuurlijk.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:17:57 #132
65960 sanger
pi_149796259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mij doet het denken aan de discussie over gescheiden WC's.
Bleek opeens dat daar wel een heleboel users daar voor zijn ivm "ongemakkelijk voelen".
Apart dat dezelfde argumenten in geval X wel tellen en in geval Y niet. Zal wel weer "anders zijn".....
Bij het gebed haal je je zaakje toch niet uit je broek mag ik hopen?
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:19:10 #133
65960 sanger
pi_149796310
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef selen het volgende:

[..]

Nee, de islam 'ziet' de vrouwen als een soort diamant. Een diamant hoor je te beschermen en te behoeden.
:')

quote:
Tegenwoordig wordt in de westerse wereld de vrouw aangezien als een soort lustobject en sekssymbool.
Ja, vooral door de islamitische jongeren inderdaad als je hoort wat ze blondjes naroepen op straat _O-
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 februari 2015 @ 16:19:46 #134
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_149796330
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:51 schreef selen het volgende:

Het is logisch om gescheiden te bidden, want de meerderheid van de moslims kiest daarvoor.
...typische gelovigenlogica dit. :').

Waanzin.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:20:18 #135
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_149796350
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:06 schreef agter het volgende:
Faciliteren in een gebedsruimte vind ik wel van deze tijd.
:') !!!!!!!!!!

Anders pas je je even aan aan het land waar je woont in plaats van dat je verwacht dat een niet islamitisch land gaat buigen naar de wensen van prinses selen. Religie, en zeker die haatreligie, is absoluut niet meer van deze tijd.
Als je perse moet bidden of allah je alsjeblieft vergeeft voor alle zonden die je blijkbaar die dag weer bij elkaar gesprokkeld hebt doe je dat maar op de plee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_149796359
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mij doet het denken aan de discussie over gescheiden WC's.
Bleek opeens dat daar wel een heleboel users daar voor zijn ivm "ongemakkelijk voelen".
Apart dat dezelfde argumenten in geval X wel tellen en in geval Y niet. Zal wel weer "anders zijn".....
Want als een vrouw een plasje doet op de heren Wc, dant telt dat plasje niet? _O-
Make my day!
pi_149796364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:17 schreef sanger het volgende:
Bij het gebed haal je je zaakje toch niet uit je broek mag ik hopen?
Jij voelt je ongemakkelijk als iemand naast je in een apart WC-hokje zijn zaakje uit z'n broek haalt?
pi_149796468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Anders pas je je even aan aan het land waar je woont in plaats van dat je verwacht dat een niet islamitisch land gaat buigen naar de wensen van prinses selen. Religie, en zeker die haatreligie, is absoluut niet meer van deze tijd.
Als je perse moet bidden of allah je alsjeblieft vergeeft voor alle zonden die je blijkbaar die dag weer bij elkaar gesprokkeld hebt doe je dat maar op de plee.
Een gemeenschappelijke ruimte, noem het een stiltecentrum of zo, vind ik wel passen. Kunnen alle religies in terecht. Net als in het ziekenhuis, daar heb je dat ook vaak.
Make my day!
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:22:57 #139
65960 sanger
pi_149796473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij voelt je ongemakkelijk als iemand naast je in een apart WC-hokje zijn zaakje uit z'n broek haalt?
Ik pis als man meestal in het urinoir, en ga niet zittend plassen in een hokje ;)

Dat onderscheid tussen man vrouw is gemaakt om de intieme delen (en die intieme delen zijn in ieder geloof intiem, dus dat is geen argument) niet open en bloot te hoeven tonen tov elkaar. En waarschijnlijk ook om "probleempjes" te voorkomen op gebied van seksuele intimidatie/verkrachting.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:23:42 #140
65960 sanger
pi_149796510
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef agter het volgende:

[..]

Een gemeenschappelijke ruimte, noem het een stiltecentrum of zo, vind ik wel passen. Kunnen alle godsdiensten in terecht. Net als in het ziekenhuis, daar heb je dat ook vaak.
Maar dan moet het niet ingericht worden voornamelijk voor moslims. Gewoon een geheel lege ruimte qua aankleding. Kan geen enkel geloof er aanstoot aan nemen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:23:52 #141
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_149796515
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef selen het volgende:

[..]

Nee het moet wel gescheiden zijn. Als er een man voor je bid (of andersom vrouw) dan is je gebed niet meer geldig.
Kan je ook tegoedbonnen kopen bij een iman ? Of krijg je een herkansing? Of werken jullie nog met aflaten. Gewoon zomaar wat vragen die me te binnen schieten bij deze debiele opmerking :')

quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef agter het volgende:

[..]

Want als een vrouw een plasje doet op de heren Wc, dant telt dat plasje niet? _O-
Dan is het ongeldig schijnbaar.

quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:56 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

Racisme gespot.
Inderdaad, overschrijding van artikel 1 uit de grondwet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:24:29 #142
65960 sanger
pi_149796548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Kan je ook tegoedbonnen kopen bij een iman ? Of krijg je een herkansing? Of werken jullie nog met aflaten. Gewoon zomaar wat vragen die me te binnen schieten bij deze debiele opmerking :')

[..]

Inderdaad, overschrijding van artikel 1 uit de grondwet.
En omdat artikel 1 eerder komt dan de door TS aangehaalde regels geldt deze eerst!

:')
pi_149796595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar dan moet het niet ingericht worden voornamelijk voor moslims. Gewoon een geheel lege ruimte qua aankleding. Kan geen enkel geloof er aanstoot aan nemen.
Ja, zoiets.
Dan kan men onderling verdelen wie wanneer daar terecht kan.
Make my day!
pi_149796604
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat islam "niet meer van deze tijd is'"?
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:33:20 #145
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149796846
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:12 schreef selen het volgende:

In het westen komt dat juist over het algemeen veel minder voor dan in landen waar de rechten van vrouwen een stuk beperkter zijn, zoals het midden-oosten. Waarom denk je anders dat vrouwen zich daar bedekt moeten kleden? Dat is niet omdat men zoveel respect voor vrouwen heeft, maar juist andersom.

Men heeft zelfs zo weinig respect voor vrouwen dat men, in een soort spectaculaire vorm van "victim-blaming", eist dat de vrouw zich bedekt kleed want anders is haar veiligheid niet gegarandeerd (lees: dan is het risico op aanranding/verkrachting zeer groot).

Ik ken de cijfers niet, maar het zou me totaal niet verbazen als de aanranding/verkrachting-cijfers vele malen hoger zijn in landen waar vrouwen qua rechten veel beperkter af zijn, dan hier in het "westen".
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149797115
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:33 schreef Semisane het volgende:

[..]

In het westen komt dat juist over het algemeen veel minder voor dan in landen waar de rechten van vrouwen een stuk beperkter zijn, zoals het midden-oosten. Waarom denk je anders dat vrouwen zich daar bedekt moeten kleden? Dat is niet omdat men zoveel respect voor vrouwen heeft, maar juist andersom.

Men heeft zelfs zo weinig respect voor vrouwen dat men, in een soort spectaculaire vorm van "victim-blaming", eist dat de vrouw zich bedekt kleed want anders is haar veiligheid niet gegarandeerd (lees: dan is het risico op aanranding/verkrachting zeer groot).

Ik ken de cijfers niet, maar het zou me totaal niet verbazen als de aanranding/verkrachting-cijfers vele malen hoger zijn in landen waar vrouwen qua rechten veel beperkter af zijn, dan hier in het "westen".
Idd.
En als ze al verkracht is, is het natuurlijk altijd haar schuld. :r
Make my day!
pi_149797137
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:33 schreef Semisane het volgende:

[..]

Is dat zo?

beelden zeggen meer dan woorden
pi_149797341
Nou ja, dicht maar. Dit is niet de plek om religie-discussies te gaan lopen voeren. Die zijn er in F&L (en helaas ook in NWS en POL) al genoeg.

Leg het neer bij je SLB'er of wie dan ook, kijk of er behalve jij meer mensen zijn die er behoefte aan hebben, en zie wat je kunt improviseren. Kan het niet, dan kan het niet. Een snelle zoektocht leverde op dat al heel lang bekend was, ook op maroc.nl en al die sites, dat de UvA geen gebedsruimte heeft in tegenstelling tot de VU, dus dat wist je toen je je er aanmeldde. Gaan ze er in mee, mooi voor je. Niet, dan is 't nou eenmaal zo.

Succes.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')