abonnement Unibet Coolblue
pi_149694596
Hi,

Weet iemand de kosten bij DEGIRO, wanneer je in een ETF/Tracker belegd (laten we als voorbeeld GB00B15KXV33 nemen, ETFS Crude Oil)? Zo ver ik weet zijn de kosten alleen de management fee? Wordt deze automatisch geïnd wanneer je je belegging verkoopt?

Graag hoor ik wat van de mensen die hier meer over weten.

Groetjes,
Moccie

^O^
pi_149698120
https://www.degiro.nl/tarieven/ scroll helemaal naar beneden en download de pdf. Staat het daar niet bij?
pi_149711720
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:16 schreef Cruseder4 het volgende:
https://www.degiro.nl/tarieven/ scroll helemaal naar beneden en download de pdf. Staat het daar niet bij?
Die had ik al gezien, toch bedankt. Betekend het dan dat de management fee als service-fee genoteerd staat? En er dus helemaal geen kosten zijn bij ETFs/Trackers? Lijkt te mooi om waar te zijn.
pi_149712803
Je hebt nog de jaarlijkse kosten van de etf. Daarbij heb je dat hele verhaal van het uitlenen van je ETFs waarmee je risico loopt. Je moet ook checken of de ETFs die je wilt op de lijst van DEGIRO staan, anders moet je wel transactiekosten betalen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_149715261
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:43 schreef miro86 het volgende:
Je hebt nog de jaarlijkse kosten van de etf. Daarbij heb je dat hele verhaal van het uitlenen van je ETFs waarmee je risico loopt. Je moet ook checken of de ETFs die je wilt op de lijst van DEGIRO staan, anders moet je wel transactiekosten betalen.
De jaarlijkse kosten is toch de management fee? Bij het voorbeeld dat ik noemde is dit 0.49%, of bedoel je wat anders?
pi_149717698
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:49 schreef Moccie het volgende:
De jaarlijkse kosten is toch de management fee? Bij het voorbeeld dat ik noemde is dit 0.49%, of bedoel je wat anders?
Er zijn een aantal jaarlijkse kosten die de uitgever van de ETF, in dit geval het bedrijf ETF Securities Ltd, in rekening brengt. Dit zijn management kosten en nog wat andere kosten. De totale jaarkosten 0.49% zijn vooral van belang. Dit kun je vinden in het promotie materiaal van de betreffende ETF en bij Morningstar.

ETF Securities Ltd incasseert deze kosten door elk jaar 0.49% van de ETF waarde, dus de olie, te verkopen. Dit betekent dus dat de ETF iets achter blijft bij de olieprijs.

[ Bericht 3% gewijzigd door jaco op 16-02-2015 04:57:57 ]
pi_149741701
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 04:47 schreef jaco het volgende:

[..]

Er zijn een aantal jaarlijkse kosten die de uitgever van de ETF, in dit geval het bedrijf ETF Securities Ltd, in rekening brengt. Dit zijn management kosten en nog wat andere kosten. De totale jaarkosten 0.49% zijn vooral van belang. Dit kun je vinden in het promotie materiaal van de betreffende ETF en bij Morningstar.

ETF Securities Ltd incasseert deze kosten door elk jaar 0.49% van de ETF waarde, dus de olie, te verkopen. Dit betekent dus dat de ETF iets achter blijft bij de olieprijs.
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp nog niet helemaal op welke wijze ETF Securities Ltd de kosten in bezit neemt. Wanneer gebeurd dit? Is er een specifieke datum gegeven wanneer dit gebeurd? Als ik het goed begrijp, zal de 0.49% automatisch verrekend worden door middel van een prijszakking in de waarde van je belegging. Ze nemen het dus niet van je af wanneer je het verkoopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Moccie op 16-02-2015 21:49:14 ]
pi_149744505
Nog een vraag, hoe vul ik de limiet order formulier juist in, je moet het volgende opgeven:

- Limiet
- Aantal
- Bedrag (¤)

Wat moet er bij Limiet genoteerd worden? Kan iemand aan de hand van een voorbeeld dit duidelijk maken aan mij. Ik wil namelijk geen onnodige fouten maken. :)
pi_149750750
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:32 schreef Moccie het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp nog niet helemaal op welke wijze ETF Securities Ltd de kosten in bezit neemt. Wanneer gebeurd dit? Is er een specifieke datum gegeven wanneer dit gebeurd? Als ik het goed begrijp, zal de 0.49% automatisch verrekend worden door middel van een prijszakking in de waarde van je belegging. Ze nemen het dus niet van je af wanneer je het verkoopt.
Om met het laatste te beginnen: nee. Jij verkoopt de etf immers aan een derde partij. ETF Securities weet daar niets van en kan dus geen kosten innen.

Wanneer en hoe de kosten precies verrekend worden, staat hoogstwaarschijnlijk in de prospectus van de etf. Ik heb die niet gelezen, maar ik vermoed dat dit gespreid over het hele jaar gebeurt. Per maand, week of misschien zelfs dagelijks. De prijs zakt inderdaad door het nemen van de kosten, maar het gaat om relatief zulke kleine bedragen dat ik me hier als kleine belegger niet druk om zou maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')