abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6651383
Toen ik gisteren gefrustreerd (net tentamen gehad) terug reed van school naar mijn huisje in Groningen, ben ik gelasergunt.. omdat mijn ervaring met lasergun controle's is, dat wanneer je dan te hard volgens die gun rijdt dat je honderd meter verderop wordt aangehouden.. het probleem is dat ik niet precies weet of ik te hard reed (waarschijnlijk wel) en daarnaast stond er verderop geen leger politie agenten die alle hardrijders tegen moest houden... kan een lasergun te hardrijdende kentekens registreren of was dit gewoon een flauw geintje van die politie agent.. stel dat ik te hard reed, kan ik dan binnenkort een bon in de bus krijgen?
  Official ESF Kreviewer woensdag 6 november 2002 @ 10:07:26 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6651430
Volgens mij is het zo dat de politie je officieel staande moet houden, omdat niet onomstotelijk bewezen kan worden dat jij achter het stuur zat zonder dat ze een foto hebben gemaakt. Maar goed, de politie zou de politie niet zijn als ze de regels niet aan de laars lappen en gewoon laseren en bekeuren zonder aanhouding.
pi_6651498
Waarschijnlijk krijg je een bekeuring thuis. Daarna moet je ff een brief schrijven waarin staat dat je bewijs wilt hebben dat jij het bent die te hard gereden heeft.

Hebben ze alsnog een foto dan heb je pech. Hebben ze geen foto, hebben ze geen bewijs en kunnen ze je niets maken.

Ze schrijven zo een hoop bekeuringen uit en sommige mensen betalen zonder na te denken.

pi_6651507
De politie hoeft, in Nederland, helemaal niet aan te tonen dat jij achter het stuur zat..... In Nederland is namelijk de eigenaar van de auto verantwoordelijk voor wat er met die auto gebeurt, tenzij die eigenaar kan bewijzen dat hij niet de berijder was.

Over het algemeen is het zo dat bij een controle met laserguns aangehouden wordt, aangezien dat apparaat, volgens mij, geen fotos maakt. De gemiddelde camera doet dat wel, en dan staat je nummerbord er op, wat als bewijs wordt gezien.

Als deze controleur echter een apparaat met fototoestel (en goed genoeg geijkt) heeft, dan kan hij dus gewoon een foto hebben gemaakt, waarmee je veroordeeld kunt worden.....

Ofwel: eigenlijk weet je nog niks... Mischien reed je gewoon niet te hard, of mischien heeft ie een foto gemaakt..... Rustig afwachten dus......

pi_6651732
Ja dit is mij laats ook overkomen en ik weet zeker dat ik te hard reed (zo controleren namelijk bij de stoplichten op een autoweg, je mag dus 100 maar rondom de stoplichten maar 70) Ik reed dus met 100 door de stoplichten en toen stond daar zo'n asshole met een lasergun. Ik werd echter niet aangehouden en ik heb ook nog steeds geen boete ontvangen...dat is bijna een maand geleden
  woensdag 6 november 2002 @ 10:29:55 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6651734
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:07 schreef Kreator het volgende:
Volgens mij is het zo dat de politie je officieel staande moet houden, omdat niet onomstotelijk bewezen kan worden dat jij achter het stuur zat zonder dat ze een foto hebben gemaakt. Maar goed, de politie zou de politie niet zijn als ze de regels niet aan de laars lappen en gewoon laseren en bekeuren zonder aanhouding.
Kreator gaat door voor de koelkast.

Exact, ze kunnen niet bewijzen dat jij rijdt of zelfs dat jij het echt was. Een agent kan een kenteken ook verkeerd lezen, een camera kan dat niet.

Na een lasercontrole moeten ze je staande houden en bekeuren. Is dat niet gedaan dan reed je dus niet te hard. Gaan ze nu wel een bekeuring sturen dan kun je die met een gerust hart aanvechten.

Succes !

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 6 november 2002 @ 10:52:07 #7
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6652006
Een aansluitende vraag hierop (hoef ik geen nieuw topic voor te openen). Ik reed laatst op een driebaans snelweg op de linkerbaan. rechts naast me reden enkele auto's (het was middelmatig druk). Plots zag ik een flits vanaf de rechterkant van de weg (dus de kant van de vluchtstrook zeg maar). Mijn gf zag het ook. In mijn spiegel zag ik echter niks, dus het kan gewoon zonlicht zijn geweest wat weerkaatste op iets wat bewoog.
Toch vraag ik het me af; kan er vanaf de rechterzijde van de weg geflitst worden als het druk is, dacht altijd dat de paal (of als het wat was in dit geval een 'gun') op een bepaalde baan afgesteld moest worden omdat ze anders niet kunnen bewijzen wie er te hard reed als er meerdere auto's naast elkaar rijden. Bovendien gebeurt dit. logischerwijs, altijd vanuit de middenberm.
Kan het vanaf de rechterzijde ook?
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6652072
ik heb een tijdje geleden op rtl+ iets gezien over een lasergun, en die werd gericht op een huis. tot mij, en hun v erbazing bewoog dat huis met 5 km per uur.
die gun moet vaststaan op een statief wil je naukeurig kunnen meten, omdat iedereen wel trilt met zijn hand.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')