Is dat bij iedere waterbesparende douchekop? Daarmee doel ik op het geluid.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo'n ding voegt lucht toe aan de waterstroom, dat veroorzaakt het geluid
Ja, dat is normaal. even dat waterbesparende ding eruit slopen en je probleem is verholpen. Bonus voordeel: meer water, dus meer comfort.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:21 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Is dat bij iedere waterbesparende douchekop? Daarmee doel ik op het geluid.
dat geven die dingen standaard al, daar ben je geen kalk voor nodig.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Binnen 3 weken zit ie vol kalk en en is het suizen weg. En geeft ie gewoon weinig water.
soberso water besparende douchekop. voor die paar minuten die je er onder staat, water kost geen fuckquote:Op zondag 15 februari 2015 12:41 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal. even dat waterbesparende ding eruit slopen en je probleem is verholpen. Bonus voordeel: meer water, dus meer comfort.
Dat dus.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
soberso water besparende douchekop. voor die paar minuten die je er onder staat, water kost geen fuck
is toch weer een euroknaller bij de Macdrek..quote:Op zondag 15 februari 2015 13:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
Al dat bezuinigen op ''niks'' net als een wasmachine die 9 of 20 liter per beurt nodig heeft daar bespaar je mischien 1 euro per jaar mee.
Oke, maar hoe doe je datquote:Op zondag 15 februari 2015 12:41 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal. even dat waterbesparende ding eruit slopen en je probleem is verholpen. Bonus voordeel: meer water, dus meer comfort.
Even de slang van de kop halen, het zeefje wat je ziet haal je eruit.quote:
Douchecabine met jets kopenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:48 schreef Geerd het volgende:
Heeft tie ook een massage stand?
Heerlijk op de eikel.
Niet aan gedacht toen ik mijne kocht en mijn cv levert ook niet zoveel warm water.
Jammer genoeg, maar dit is een beetje ot
Prijs valt mee alleen water druk moet je een beste cv hebben volgens mij?quote:
Goede CW waarde, en ook een warmwateraanvoer leiding met voldoende capaciteit (dus niet 15 meter 10mm)quote:Op zondag 15 februari 2015 16:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Prijs valt mee alleen water druk moet je een beste cv hebben volgens mij?
Zeefje eruit gehaald, maar geen enkel verschil. Kwaliteit is niet top, maar ik heb het geluid proberen op te nemen:quote:Op zondag 15 februari 2015 14:35 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Even de slang van de kop halen, het zeefje wat je ziet haal je eruit.
Tja, KUT Kwaliteit Uitermate Teleurstellend....toch maar wat meer centen uitgeven.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:02 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Zeefje eruit gehaald, maar geen enkel verschil. Kwaliteit is niet top, maar ik heb het geluid proberen op te nemen:
http://nl.tinypic.com/r/2h5mk93/8
Blijf het vreemd vinden, de douchekop die er eerst opzat was vele malen goedkoper, en daarmee had ik geen last van dit geluid. Ik ga hem wel proberen om te ruilen, misschien dat de standen setting de oorzaak is.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:10 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Tja, KUT Kwaliteit Uitermate Teleurstellend....toch maar wat meer centen uitgeven.
Maar wel veel stroom. Een zuiniger douche bespaart waardeloos op water, maar flink op gasquote:Op zondag 15 februari 2015 13:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
Al dat bezuinigen op ''niks'' net als een wasmachine die 9 of 20 liter per beurt nodig heeft daar bespaar je mischien 1 euro per jaar mee.
Bij een gemiddelde douchesessie jaag je er 800 liter 0,8m³ door. Het is maar waar je wakker van ligt...quote:Op zondag 15 februari 2015 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar wel veel stroom. Een zuiniger douche bespaart waardeloos op water, maar flink op gas
Lijkt me dat je voor een cvboer je hier een flater slaat.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:26 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Bij een gemiddelde douchesessie jaag je er 800 liter 0,8m³ door. Het is maar waar je wakker van ligt...
Een 0 teveel inderdaad.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me dat je voor een cvboer je hier een flater slaat.
800 liter om te douchen dat lukt de meest blonde vrouwen zelfs niet
En, zoals ik zei, het is niet het besparen op water wat de brei vet maakt, maar op gas
Gemiddelde douchebeurt is ca 52 liter
Dat geluid heb ik ook bij een goedkope douchekop van me. er zit volgens mij iets van een "tandwiel/schroef" achtig ding in dat gaat ronddraaien door de waterkracht. Dit heeft als effect dat het water er minder hard uit spuit, maar "zachter" op je neer komt. Maar dat hoor je dus ronddraaien...quote:Op zondag 15 februari 2015 18:02 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Zeefje eruit gehaald, maar geen enkel verschil. Kwaliteit is niet top, maar ik heb het geluid proberen op te nemen:
http://nl.tinypic.com/r/2h5mk93/8
Maar ben je het er mee eens dat de besparing in energie zit?quote:
Hmm, dan ga ik toch maar naar een Grohe of iets dergelijks kijken, of een douchekop waar geen standen op zitten. Ik gebruik die standen eigenlijk toch nooit.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:56 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Dat geluid heb ik ook bij een goedkope douchekop van me. er zit volgens mij iets van een "tandwiel/schroef" achtig ding in dat gaat ronddraaien door de waterkracht. Dit heeft als effect dat het water er minder hard uit spuit, maar "zachter" op je neer komt. Maar dat hoor je dus ronddraaien...
Waarom zou mijn flow te laag zijn?quote:Op zondag 15 februari 2015 22:33 schreef Gieliovd het volgende:
Tandwiel, schroef... Er zit gewoon een slecht intern ontwerp in en je flow is te laag... Dat geeft herrie.
Mijn dure spul maakt ook herrie als ik de flow knijp.
Je zal er best iets aan gas mee besparen. Verder zie het nut er niet van in. De grootste besparingsslag is te maken in het cv verbruik. Wil je echt besparen op water en gas moet je korter douchen. Daarbij vind ik komfort belangrijker dan de minimale besparing wat je ermee behaalt. ik ga niet onder een pisstraaltje staan. Douchen is een momentje van ontspanning, dat wat het kost, kost het.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar ben je het er mee eens dat de besparing in energie zit?
Door die kop...quote:Op zondag 15 februari 2015 22:38 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Waarom zou mijn flow te laag zijn?
Maar je zegt dat jouw dure spul ook herrie maakt als jij de flow knijpt? Dat begrijp ik dan weer even nietquote:
Ik zei dat de besparing in het gas zat, dat is wat anders, net zo als met de wasmachine, de besparing is vooral de energie.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Je zal er best iets aan gas mee besparen. Verder zie het nut er niet van in. De grootste besparingsslag is te maken in het cv verbruik. Wil je echt besparen op water en gas moet je korter douchen. Daarbij vind ik komfort belangrijker dan de minimale besparing wat je ermee behaalt. ik ga niet onder een pisstraaltje staan. Douchen is een momentje van ontspanning, dat wat het kost, kost het.
Als je koud douched wel ja. Als je warm douched dan maakt het zeker uit. Je ziet het terug op je gasrekening. Beetje douche pakt 20 kW.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
soberso water besparende douchekop. voor die paar minuten die je er onder staat, water kost geen fuck
ik zou je sommetje nog eens nakijken, een douchebeurt kost wel meer dan 10 cent...quote:Op maandag 16 februari 2015 10:59 schreef noutie het volgende:
[..]
Als je koud douched wel ja. Als je warm douched dan maakt het zeker uit. Je ziet het terug op je gasrekening. Beetje douche pakt 20 kW.
-edit- Het verhaal van Pietverdriet dus.
Soortelijke warmte water, 4186 J/(kg.K). 10 kg water per minuut, 30 graden opwarmen. Geeft. 1255800 J/min --> 20.930 J/s, dus 20 kW
Gasprijs: ongeveer 0,65 euro/m³; Standaard m³ geeft ongeveer 10 Kwh. Douchebeurt van 5 min kost ongeveer 1/6 m³ gas, dus 10 cent. Verliezen niet meegenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |