D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 09:40 |
Allemaal lancia's ![]() Ikzelf rij in een Lancia Delta uit dec. 1994. Hieronder staan wat onderdelen van een Tuning pagina, zover ik weet zijn het Rieger onderdelen.... De laatste foto van die Blauwe delta is mijn eigen wagen. Oud model met brute power. Dit is de mijne, nadat er velgen op zaten en 215/40 banden. Lancia Freak Die met behulp van foto's tutorials wil maken voor defecten op te lossen. De tuning site waar de pics vandaan kwamen Bij www.carlone.ch staat in de gallery nog een mooie Delta, met velgen van 1500 Dm,- per stuk 17" Nou dit was het geloof ik wel zo'n beetje | |
the-O | woensdag 6 november 2002 @ 09:46 |
Laat ook maar. | |
poep | woensdag 6 november 2002 @ 09:50 |
lekkere auto's zijn het!! ![]() | |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 09:52 |
quote:Laat wat ![]() | |
Kreator | woensdag 6 november 2002 @ 09:54 |
quote:Ik vroeg je net in het andere topic: Hoeveel vermogen heeft zo'n Lancia Y nou? Die zijn toch lekker pittig of niet? | |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 09:59 |
quote:Je krijgt hem in 1.2 ... MOTOR Voor een 1.2 best pittig denk ik. | |
pr0f | woensdag 6 november 2002 @ 10:05 |
Leuke auto's vooral de delta. Ik vind alleen de achterspoiler van die nieuwe een beetje een platgeslagen citroen xm spoiler.... | |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 12:00 |
quote:De delta is inderdaad ook wel mijn Favo, die oude rally auto is ook wel gaaf, straks even pics posten. | |
_o_ | woensdag 6 november 2002 @ 12:02 |
* _o_ vindt de Lybra niet verkeerd ... of word ik nou als ouwe lul gezien, omdat ik die ragbakkies niks vind? | |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 12:02 |
![]() Deze vond ik altijd wel speciaal | |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 12:06 |
De lancia Stratos 2.5 V6, Rally bak : Vooral voor die tijd zeer snelle wagens. | |
poep | woensdag 6 november 2002 @ 12:07 |
quote:pittig zeker! net als ik... ![]() en heel sportief! net als ik... ![]()
| |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 12:14 |
quote:Ja dat kan ![]() En getuned ziet het er als volgt uit: | |
poep | woensdag 6 november 2002 @ 12:15 |
wat is ie mooi hè...... ![]() | |
F1908 | woensdag 6 november 2002 @ 12:17 |
ik vind ze nou niet zo bijzonder eigenlijk ![]() smaken verschillen gelukkig nog steeds ![]() | |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 12:18 |
quote:allemaal niet? | |
Kreator | woensdag 6 november 2002 @ 12:19 |
quote:Ik vind de belijning van het apparaat bijzonder lelijk. ![]() | |
poep | woensdag 6 november 2002 @ 12:19 |
quote:tja de binnenkant staat er niet bij! Maar ze zijn niet zo standaard als alle auto's bij elkaar!! | |
poep | woensdag 6 november 2002 @ 12:20 |
quote:Het belangrijkste is dat ik hem mooi vind!! ![]() | |
Kreator | woensdag 6 november 2002 @ 12:24 |
quote:Als het interieur okay is en hij rijdt lekker, dan boeit het niet of ik hem lelijk vind. Origineel is het wel en dat zijn ook pluspunten! ![]() | |
D-Devil | woensdag 6 november 2002 @ 12:25 |
quote:Ik heb lekker een delta ![]() | |
Kreator | woensdag 6 november 2002 @ 12:26 |
quote:DAt vind ik wel een mooie wagen... ![]() | |
poep | woensdag 6 november 2002 @ 17:02 |
quote:net als de eigenaresse... ![]() | |
C0PP3R | woensdag 6 november 2002 @ 17:15 |
* C0PP3R rent naar buiten * C0PP3R ziet niets ![]() Jawel, ook ik ben in het bezit van een prachtige rode Delta 2.0 HPE 16v HF! Maar die staat weer eens bij de garage. | |
Public Enemy | woensdag 6 november 2002 @ 18:33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Threepio | donderdag 7 november 2002 @ 13:34 |
quote:Eigenlijk best wel een lelijk ding. Doe mij maar een Delta HF Integrale | |
Public Enemy | donderdag 7 november 2002 @ 14:19 |
quote:Dan liever een Delta S4, in 2,3sec naar de 100 op gravel ![]() | |
Threepio | donderdag 7 november 2002 @ 16:24 |
quote:2,3 sec ![]() tering da's snel hee | |
Public Enemy | donderdag 7 november 2002 @ 16:58 |
quote:1 woordje + letter: Group B | |
Threepio | donderdag 7 november 2002 @ 18:47 |
quote:beetje comfortabel van A naar B komen lukt zeker niet daarmee? ![]() | |
D-Devil | donderdag 7 november 2002 @ 19:20 |
The S4 was built on a mid-engine, tubular space frame equipped with a lightweight, full-time AWD drivetrain with a viscous LSD coupling that sent 30% of the power up front and 70% to the rear. It rolled out factory custom with a 1.8 liter, DOHC, 16 valve liter four-banger cranking out at least 470 poniesIve seen estimates ranging up to 600 horse; an equine stampede of sufficient force to drive the S4 from nil to 60 in 2.9 secondson gravel. Iets langzamer, maar 450 pk met een 1.8 is stoer ! En open is ie | |
Public Enemy | donderdag 7 november 2002 @ 22:22 |
quote:But there was a time when rallying was very different. The early 1980s saw a category created specifically for manufacturers who wanted to show off their engineering capabilities; Group B was born. The Group B rally supercars quickly evolved into 500+ horsepower, four-wheel-drive chest-thumping beasts with space frames, kevlar bodywork, and many other high-tech pieces. The cars reached a point where many wondered if the cars had reached a point where the drivers could not fully control them. For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car. And, perhaps most impressive (frightening?), the driver's reaction times were cut in half compared with previous rally cars. The Group B rally cars and their pilots were the stuff of which legends are made & The first official Group B rally car was the Lancia 037, introduced in 1983, to take advantage of the liberal rules permitted by the new Group B category. The 037 was designed as a rear-wheel-drive car, because of the uncertainty surrounding Audi's four-wheel-drive experiment. The 325-horsepower 037 was a superb tarmac car, and it was more reliable than the Quattro, so drivers Walter Röhrl and Markku Alen brought Lancia the constructor's crown in its debut season. However, advancing technology rapidly rendered the 037 obsolete; in 1984, it was already showing its age, and by 1985 it was really just an also-ran. The Lancia team was pinning their hopes on the new Delta S4, which was set to make its introduction late in the 1985 season. The team was not to be disappointed. The S4, one of the most advanced cars ever built, was the only car ever built with a turbo- and supercharged engine, in order to provide maximum boost at all RPM ranges. The complex system, developed in association with Abarth, used a supercharger to provide most of the boost at lower RPM (because a turbo suffers from lag at lower engine speeds), and a turbocharger pressurized the engine at higher RPMs (because a supercharger is less efficient at higher RPMs). The 500+ hp engine took time to perfect, but the results were worth waiting for. Lancia and Abarth managed to successfully synchronize the turbo- and supercharger, so there was a smooth transition from one to the other, and Markku Alen and Henri Toivonen were bestowed with the honour of driving for the Lancia factory during the 1986 season. The first rally contested by the S4, the 1985 RAC rally, was a very convincing 1-2 finish for the team, with young Toivonen receiving the first place trophy. Lancia started the 1986 season in the same fashion as they concluded the 1985 season, but the death of Toivonen in Corsica was a devastation to the team, and to the entire rally community. Lancia lost the 1986 titles after a hard-fought battle with Peugeot, but the S4 did win the 1986 European championship in the hands of Fabrizio Tabaton. It was, however, a hollow victory following Toivonen's death | |
Metro2005 | dinsdag 12 november 2002 @ 10:17 |
hoe betrouwbaar zijn de lancia delta's? wat zijn de meest voorkomende problemen ermee? wil er namelijk ook een aanschaffen ![]() vind ze echt onwijs ![]() | |
Public Enemy | dinsdag 12 november 2002 @ 13:17 |
quote:HIER vind je wat mensen die een Delta bezitten, vraag eens rond zou ik zeggen... | |
D-Devil | vrijdag 15 november 2002 @ 13:10 |
quote:Ze zijn onwijs ![]() ![]() | |
Oosthoek | zaterdag 16 november 2002 @ 21:59 |
Huisgenoot van m'n broer heeft 2 Integrale Evo's. ![]() * Jaloers | |
D-Devil | maandag 30 december 2002 @ 00:08 |
quote:Heb je daar geen foto's van ?? ![]() | |
Argento | maandag 30 december 2002 @ 02:05 |
Toedeloe... Iemand met 2 Evo's heeftgeen huisgenoten. | |
R2racing | vrijdag 3 januari 2003 @ 12:23 |
Ik ben aan het sparen voor een Integrale ![]() ![]() | |
Oosthoek | vrijdag 3 januari 2003 @ 20:36 |
quote:Zal 'ns vragen aan m'n broer. Wil mezelf anders ook wel opofferen voor 'n ritje met hem mee, maak ik zelf wel wat foto's ![]() | |
Oosthoek | vrijdag 3 januari 2003 @ 20:37 |
quote:Klopt hij heeft ook een Peu 205 1.9 GTI. | |
Gran_Turismo | vrijdag 3 januari 2003 @ 20:40 |
![]() ![]() | |
Oosthoek | vrijdag 3 januari 2003 @ 20:42 |
Echt hele stoere mobielen ![]() | |
kareltje_de_grote | vrijdag 17 januari 2003 @ 14:06 |
* kareltje_de_grote gaat ook zeker een lancia delta hf integrale evoII 16v 4wd halen mijn voorkeur gaat uit naar een EVOII met cat (ook wel EVOIII genoemd) weet iemand nog een betrouwbare adresje, ik heb wel eens van die garage in emmer-compascium gehoor is dat wat? | |
qbus | donderdag 10 april 2003 @ 21:25 |
Ik rijd sinds anderhalve week in een zwarte Delta. 1.8 16v. ![]() Beeldschone,soepele auto met veel trekkracht onderin en een soepele motor. Je merkt echt dat je iets speciaals onder je kont hebt! Ik was al heel lang verliefd op dit beestje. | |
wunderbaum | vrijdag 11 april 2003 @ 08:50 |
quote: ![]() | |
qbus | vrijdag 11 april 2003 @ 17:27 |
quote:Wat is er, wil je tandenstokers lenen ? ![]() | |
wunderbaum | vrijdag 11 april 2003 @ 18:17 |
Nee dankje. Rijdt dat nog een beetje, zo'n veredelde Fiat TIPO? | |
slashme | vrijdag 11 april 2003 @ 18:21 |
quote:Zorg jij maar dat je je spanningszoeker vindt, je zult hem nog nodig hebben. | |
wunderbaum | vrijdag 11 april 2003 @ 18:24 |
quote:Jij hebt geen recht van spreken met dat oude lijk van je. Gelukkig is de kabelboom dezelfde als in de Lancia Thema, dus helemaal offtopic ben ik niet. | |
PteV | vrijdag 11 april 2003 @ 18:26 |
quote: ![]() | |
qbus | vrijdag 11 april 2003 @ 19:40 |
quote:Je hebt maar mazzel met zo'n gulle apk-boer! | |
Kreator | vrijdag 11 april 2003 @ 19:49 |
Normaal over Lancia discussieren svp... ![]() | |
hoe-die-nie | vrijdag 11 april 2003 @ 21:15 |
quote:Kewl! Ik rij in een Delta 2.0 16V, hij rijd idd super en trekt goed op bij het verkeerslicht.. Stond laatst achter een CRX. Die gast zat al de hele tijd zijn toerenteller te testen en in z'n achteruitkijk spiegel naar me te kijken en toen het groen werd zat ik na een paar meter al bijna met mijn voorkant bij hem binnen ![]() | |
qbus | zaterdag 12 april 2003 @ 15:25 |
quote: ![]() | |
LordAnger | zaterdag 12 april 2003 @ 22:08 |
![]() Tja, ik heb geen smaak, maar dit vind ik toch wel het mooiste dat Lancia in de afgelopen jaren op de weg heeft gezet... De Lancia Thesis. Zijn er meer mensen die er zo over denken of sta ik weer alleen in mijn mening? | |
Xtreem | zaterdag 12 april 2003 @ 22:19 |
quote:Wat mij betreft sta je alleen... het is iig wel een eigen design enzo, maar imo lelijk.... Delta is idd ![]() of, en hier sta ik waarschijnlijk alleen: zo'n kappa coupe ![]() | |
roelvdm | dinsdag 15 april 2003 @ 19:45 |
quote:Eens! ![]() De kappa coupe is stijlvol, exclusief en herkenbaar lancia... top coupe dus! | |
Dante_A | maandag 28 april 2003 @ 15:55 |
quote:Ik vind hem niet zo, ik begrijp dat ze hiermee proberen aan te haken bij een duurder segment maar mooi vind ik het niet echt. Maar goed, ik vond de Kappa ook ooit niet mooi en nu heb ik er zelf een. ![]() | |
TripleM | maandag 16 juni 2003 @ 13:10 |
Tot nu toe zie ik alleen wel veel "Lancia ![]() Een Lancia is een Italiaanse auto en als ik me niet vergis staan die niet bekend om hun geweldige electronica. Dat geldt voor Fiat, Alfa en Lancia. Over de reputatie van Alfa's wil ik het hier niet hebben, maar gaan soortgelijke verhalen ook rond over Lancia? Wat zijn de zwakke punten? Ik ben aan het rondkijken voor een auto en kwam een Lancia Lybra tegen, hoewel ik eigenlijk nooit over Lancia had nagedacht werd ik toch wel aangenaam verrast: | |
Cyberdogg | maandag 16 juni 2003 @ 13:41 |
quote:Van voren vind ik um lelijk. | |
nikanoru | maandag 16 juni 2003 @ 15:30 |
quote:Een hele gave bak. Heel stijlvol. En zal jammergenoeg wel een flinke duit kosten. | |
Oosthoek | maandag 16 juni 2003 @ 17:56 |
Ik vind de Thesis wel zo'n on-wijs mooie bak, snap niet dat je er nooit een ziet rijden ![]() | |
TripleM | maandag 16 juni 2003 @ 20:45 |
Niemand die meer kan vertellen over de reputatie van Lancia? | |
Argento | maandag 16 juni 2003 @ 22:21 |
Vorige week bij Appie Heijn op de parkeerplaats een heuse Thema 8.32 | |
Weurst | maandag 16 juni 2003 @ 22:50 |
quote:Een hele mooie verschijning, zeker als ie opeen komt langsrollen ![]() | |
sdk | donderdag 5 februari 2004 @ 18:24 |
Delta Integrale rally replica, enige in Nederland ![]() Zelf hebben we een Lancia Beta 2000 en een net nieuwe Lancia Lybra Emblema De 2.4 JTD versie Kwaliteit is niet erg hoog (ingescannde foto's | |
Deejoe | zaterdag 7 februari 2004 @ 20:10 |
Ik heb ook een Lybra 2.4 jtd mijne is wat verlaagt en heeft 16" LM velgen maakt hem net een tikke stoerder. Van binnen zijn ze enorm luxe. Leer, multifunctioneel display, gescheiden climatronic. Wat wil je nog meer? Fantastische wegligging heeft ie ook. Ik ben er erg blij mee! | |
nikanoru | zondag 8 februari 2004 @ 10:08 |
Jammer dat ze toch nog wel redelijk prijzig zijn. ![]() | |
stienus5gtturbo | maandag 9 februari 2004 @ 11:33 |
quote:* half jaar erna * Ik heb er 1x een zien rijden | |
kareltje_de_grote | maandag 9 februari 2004 @ 12:45 |
quote:replica, wat wil dat zeggen? nep? Volgens mij stond er een jaartje geleden eentje in de autotrader voor 3000,- euro. Ik vond dit destijds wel erg goedkoop dus vertrouwde het niet echt. quote:Reputatie van Lancia? tjah het blijft een italiaanse auto en heeft dus de reputatie dat ze snel roesten en qua electronica niet denderend zijn. Of dit echt zo is weet ik niet, keb zelf het geld nog niet bij elkaar kunnen sprokkelen om een EVO II + cat te halen. Daarnaast is bekend dat vooral de wat oudere modellen hoge onderhoudskosten met zich meebrengen, maja voor zo'n mooie EVO moet je ook wat over hebben. | |
sdk | zaterdag 14 februari 2004 @ 03:21 |
quote:Er zijn Intergrales gebouwd toen ze 5x achter elkaar kampioen waren en 6x als 't goed is (in ieder geval toen met 6x). Die zijn echter niet lijkend op de originele rally van toen (alleen de blauwe lijn etc). De op de foto's is dus gewoon replica kwa logo's, sponsors en ook zie je op 1 van de foto's, Italiaanse namen van de rally rijders ![]() |