abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 februari 2015 @ 23:30:48 #151
192592 SureD1
------------------------------
pi_149714727
Volgens conflict news en conflict reporter ook doden bij Semenchenko's Donbass bataljon verder naar het zuiden bij Marioepol
pi_149714932
Tja, klinkt als het bekende spelletje.

"Heel leuk, dat staakt het vuren, maar we willen toch eigenlijk ook het vliegveld van Donetsk in handen hebben. Maar verder respecteren we het staakt-het-vuren hoor!"

"Heel leuk, dat staakt het vuren, maar we willen toch eigenlijk ook Debaltsevo in handen hebben. Maar verder respecteren we het staakt-het-vuren hoor!"

En als het tot een poging 3 4 komt:

"Heel leuk, dat staakt het vuren, maar we willen toch eigenlijk ook Mariupol in handen hebben. Maar verder respecteren we het staakt-het-vuren hoor!"

Ik vermoed dat het zo doorgaat totdat de Amerikanen zich militair ermee gaan bemoeien (of Europa, maar dat gaat toch niet gebeuren).
  zondag 15 februari 2015 @ 23:54:22 #153
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_149715389
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef Igen het volgende:
Ik vermoed dat het zo doorgaat totdat de Amerikanen zich militair ermee gaan bemoeien (of Europa, maar dat gaat toch niet gebeuren).
In Joegoslavie ging het ook van kwaad tot erger, met eindeloze onderhandelingen geleid door Europa, waar niemand zich wat van aantrok. Totdat tegen het einde van het conflict de VS zich ermee bemoeide en werkelijk optrad.
The view from nowhere.
pi_149715483
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef Igen het volgende:
Tja, klinkt als het bekende spelletje.

"Heel leuk, dat staakt het vuren, maar we willen toch eigenlijk ook het vliegveld van Donetsk in handen hebben. Maar verder respecteren we het staakt-het-vuren hoor!"

"Heel leuk, dat staakt het vuren, maar we willen toch eigenlijk ook Debaltsevo in handen hebben. Maar verder respecteren we het staakt-het-vuren hoor!"

En als het tot een poging 3 4 komt:

"Heel leuk, dat staakt het vuren, maar we willen toch eigenlijk ook Mariupol in handen hebben. Maar verder respecteren we het staakt-het-vuren hoor!"

Ik vermoed dat het zo doorgaat totdat de Amerikanen zich militair ermee gaan bemoeien (of Europa, maar dat gaat toch niet gebeuren).
Het gaat eigenlijk beter dan ik dacht met het staakt het vuren. Debaltseve was nu eenmaal een groot vraagteken. Als het daar bij wat laatste hardliners blijft en er aan de rest van het front niet meer gevochten gaat worden is een oplossing mogelijk. Al met al is de vaart er nu wel uit bij de Russische invasie, Oekraine heeft beter stand gehouden dan verwacht en Rusland heeft al heel veel tanks en troepen verloren.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:59:31 #155
192592 SureD1
------------------------------
pi_149715512
Ten tijde van de overname van de Krim zat ik hier veel en hield ik het precies bij, daarna een hele tijd niet, nu weer een beetje VICE en zo aan het kijken... Ik verbaas me er over dat die clown van een Graham Philips zichzelf zo lang in leven weet te houden. Mooi ook hoe hij met zijn stoerdoenerij volgens conflict reporter even bewijs op film geeft van Russische tanks bij Debaltsevo.

Ik heb er een hard hoofd in dat dit bestand houdt. Ik heb er eveneens een hard hoofd in dat de VS (ik begrijp dat die het druk gaan krijgen in het Midden Oosten) of Europa hier direct zijn vingers aan gaat branden. Dan moet Poetin het eerst wagen om met zijn tengels aan een NAVO land te zitten.
  maandag 16 februari 2015 @ 00:00:45 #156
192592 SureD1
------------------------------
pi_149715539
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In Joegoslavie ging het ook van kwaad tot erger, met eindeloze onderhandelingen geleid door Europa, waar niemand zich wat van aantrok. Totdat tegen het einde van het conflict de VS zich ermee bemoeide en werkelijk optrad.
Helaas niet op tijd om Srebrenica te voorkomen...
pi_149715546
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:59 schreef SureD1 het volgende:
Ten tijde van de overname van de Krim zat ik hier veel en hield ik het precies bij, daarna een hele tijd niet, nu weer een beetje VICE en zo aan het kijken... Ik verbaas me er over dat die clown van een Graham Philips zichzelf zo lang in leven weet te houden. Mooi ook hoe hij met zijn stoerdoenerij volgens conflict reporter even bewijs op film geeft van Russische tanks bij Debaltsevo.

Ik heb er een hard hoofd in dat dit bestand houdt. Ik heb er eveneens een hard hoofd in dat de VS (ik begrijp dat die het druk gaan krijgen in het Midden Oosten) of Europa hier direct zijn vingers aan gaat branden. Dan moet Poetin het eerst wagen om met zijn tengels aan een NAVO land te zitten.
De VS gaat wel wapens leveren, de grote vraag is of Oekraine die zelf gaat kopen van de VS of de Amerikaanse belastingbetaler die rekening krijgt. Die wapens komen er wel.
  maandag 16 februari 2015 @ 00:03:57 #158
192592 SureD1
------------------------------
pi_149715628
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

De VS gaat wel wapens leveren, de grote vraag is of Oekraine die zelf gaat kopen van de VS of de Amerikaanse belastingbetaler die rekening krijgt. Die wapens komen er wel.
Hebben we een idee wat? Javelins heb ik ergens gelezen, maar gaan ze ook Abrams tanks die kant op sturen, of A10 Thunderbolts?
pi_149715703
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:03 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hebben we een idee wat? Javelins heb ik ergens gelezen, maar gaan ze ook Abrams tanks die kant op sturen, of A10 Thunderbolts?
Wie gaat die dingen besturen dan?
pi_149715717
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:03 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hebben we een idee wat? Javelins heb ik ergens gelezen, maar gaan ze ook Abrams tanks die kant op sturen, of A10 Thunderbolts?
Enkel "defensieve" wapens dacht ik.
  maandag 16 februari 2015 @ 00:08:59 #161
192592 SureD1
------------------------------
pi_149715758
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie gaat die dingen besturen dan?
Ja dat is ook nog een probleem...althans dat is het eerlijke antwoord. Je zou ook kunnen zeggen, ach als de ongeruste burgers van de Donbass met een geavanceerde versie van een T-72 om kunnen gaan dan moet het Oekraïnse leger het ook wel kunnen met Westers spul ;)
pi_149715763
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:03 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hebben we een idee wat? Javelins heb ik ergens gelezen, maar gaan ze ook Abrams tanks die kant op sturen, of A10 Thunderbolts?
Tanks kunnen de Oekrainers zelf wel maken, hooguit als ze iets op de kop kunnen tikken is dat interessant. Vliegtuigen zie ik Oekraine ook niet massaal inkopen, het gaat voornamelijk om drones, geavanceerde radarsystemen en anti-tank raketten e.d. hetgeen ze zelf niet gemakkelijk kunnen produceren of voldoende in hun arsenaal hebben.

Maarja zelfs als de Amerikanen het niet 'gratis' leveren, staat niets Oekraine in de weg om aan te kloppen bij de Amerikaanse wapenfabrikanten die zonder probleem het spul aan ze kunnen verkopen zonder politieke inmenging (geen Democrat die daar zijn vingers aan brand).
pi_149717209
Pro Russisch een enkeling Pro Westers wat meer.. maar geen enkeling van het zielige zootje Fokkers denkt en wenst ook maar echt vrede...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 16 februari 2015 @ 02:35:13 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149717274
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:23 schreef ZOA het volgende:
Pro Russisch een enkeling Pro Westers wat meer.. maar geen enkeling van het zielige zootje Fokkers denkt en wenst ook maar echt vrede...
Je zou het haast gaan denken nietwaar?
De "Westerse beschaving" onder een dun laagje chroom....
pi_149717285
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je zou het haast gaan denken nietwaar?
De "Westerse beschaving" onder een dun laagje chroom....
Zal ik je iets wijzer maken .. zelfs de chroom is denkbeeldig
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149717323
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je zou het haast gaan denken nietwaar?
De "Westerse beschaving" onder een dun laagje chroom....
Man o man.. ik heb het niet zo slecht in Oekraine .. maar de hele wereld op de schop bij mij . omdat ze denken dat je eigendommen beter af zijn bij de europeski soljoes is toch vrij naief.. hetzelfde geld voor diezelfde burgers in die europeski soljoes
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 16 februari 2015 @ 02:44:33 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149717325
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:37 schreef ZOA het volgende:

[..]

Zal ik je iets wijzer maken .. zelfs de chroom is denkbeeldig
Het chroom zijn de wetten die ons in bedwang houden anders gaan we direkt er op los....
pi_149717328
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het chroom zijn de wetten die ons in bedwang houden anders gaan we direkt er op los....
achja .. ik bedank ervoor om klokkenluider te zijn..ik schop al 30 jaar tegen het Nederlands communistisch systeem
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 16 februari 2015 @ 02:52:33 #169
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149717353
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:44 schreef ZOA het volgende:

[..]

Man o man.. ik heb het niet zo slecht in Oekraine .. maar de hele wereld op de schop bij mij . omdat ze denken dat je eigendommen beter af zijn bij de europeski soljoes is toch vrij naief.. hetzelfde geld voor diezelfde burgers in die europeski soljoes
Ik had het zelf ook niet zo slecht in Bulgarije wat een enorme historie heeft een een van de eerste grote beschavingen in Europa. (wat geen hond weet)
Het is heel interessant om te beleven in hoeverre "beschaving" zich in andere landen tot uiting word gebracht.
Bulgaren bijvoorbeeld zijn gek op muziek, opera, theater en lekker uitgaan.
En ze zijn echt niet gek maar helaas hebben de ellelange Mafia regeringen deze mensen kapot gemaakt en is alles zo'n beetje in criminele handen beland.
De EU laat ze ook maar aanmodderen dus zijn ze totaal teleurgesteld.
Dat gaat ook met de Oekraine gebeuren....
pi_149717377
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik had het zelf ook niet zo slecht in Bulgarije wat een enorme historie heeft een een van de eerste grote beschavingen in Europa. (wat geen hond weet)
Het is heel interessant om te beleven in hoeverre "beschaving" zich in andere landen tot uiting word gebracht.
Bulgaren bijvoorbeeld zijn gek op muziek, opera, theater en lekker uitgaan.
En ze zijn echt niet gek maar helaas hebben de ellelange Mafia regeringen deze mensen kapot gemaakt en is alles zo'n beetje in criminele handen beland.
De EU laat ze ook maar aanmodderen dus zijn ze totaal teleurgesteld.
Dat gaat ook met de Oekraine gebeuren....
Dat gebeurt al ..en al de laatste 5 jaar wat merkbaar in west Oekraine.. dat wil zeggen in het grensgebied met het westen... Oekrainers althans degenen die ik ken en spreek zijn echter niet van plan zich te onderwerpen daar ze juist onder onderwerping uitwillen.. dat plaatst sommige zaken in een heel andere context denk ik.. maarja.. ik ben een roepende in een woestijn als pro Russisch
owja en ik doe niet aan onderbouwing
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 16 februari 2015 @ 03:14:56 #171
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149717461
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:58 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat gebeurt al ..en al de laatste 5 jaar wat merkbaar in west Oekraine.. dat wil zeggen in het grensgebied met het westen... Oekrainers althans degenen die ik ken en spreek zijn echter niet van plan zich te onderwerpen daar ze juist onder onderwerping uitwillen.. dat plaatst sommige zaken in een heel andere context denk ik.. maarja.. ik ben een roepende in een woestijn als pro Russisch
owja en ik doe niet aan onderbouwing
En wat vinden de mensen, die jij aanspreekt, over dit conflikt?
pi_149717480
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 03:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wat vinden de mensen, die jij aanspreekt, over dit conflikt?
Dat ze nog wat langer willen leven ipv door de SBU uit huis getrokken te worden om naar Donetks gestuurd te worden..hiermee zeg ik gelijk wat over de professionaliteit van het Oekrainse leger..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_149717539
Iig succes EU met 40 miljard naar Oekraine om het overeind te houden... of Oekrainers met nog meer antigevoelens jegens EU/VS niet nog groter te maken dan de aversie tegen Russia
hoop geven is iets ander als het waarmaken
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  maandag 16 februari 2015 @ 05:37:53 #174
24329 KNAK
ff w88,......
pi_149717735
Mai pben rai~!
pi_149719683
het vredesakkoord lijkt steeds meer op te houden

http://liveuamap.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')