abonnement Unibet Coolblue
pi_149918941
Jammer dat het seizoen nu over is.

Mooie sport dit, verdient meer aandacht. Eigenlijk nog mooier dan wegwielrennen, alleen jammer dat veldrijden amper internationaal is.
  zondag 22 februari 2015 @ 16:02:58 #77
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149921004
Waar was Poel nou ergens gebleven? Lijkt niet meer in de top 10 te zitten...
  zondag 22 februari 2015 @ 16:10:03 #78
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149921310
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:02 schreef Coelho het volgende:
Waar was Poel nou ergens gebleven? Lijkt niet meer in de top 10 te zitten...
Iets van 20ste, samen met Klaas Vantornout over de finish.

Maar wat een kuttekoppen daar bij ATV.BE om een livestream naar NL te blokkeren. Zag alleen een promofilm van neukende kikkers in beeld. Maar Engelse VPN aangeslingerd en toen werkte die stream ineens wel.

Mensen tot volgend seizoen, houdoe!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:47:06 #79
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_150022484
quote:
Babymedicijn kan Sweeck twee jaar schorsing opleveren

Laurens Sweeck, de 21-jarige vicewereldkampioen veldrijden bij de beloften, hangt een schorsing van twee jaar boven het hoofd omdat hij vijf infusen Vaminolact heeft aangekocht. Dat is een medicijn dat bij pasgeboren kinderen wordt geïnjecteerd als bijkomende bron van voeding.


Na een huiszoeking bij dokter Chris Mertens – de spilfiguur in de ozonzaak waarin heel wat sporters circuleren – werden infusen gevonden met opschrift Vaminolact. Ook Laurens Sweeck kocht Vaminolact en hij geeft dat ook toe. Het product staat niet op de dopinglijst, maar toch eist de Vlaamse gemeenschap een schorsing van twee jaar voor Sweeck. ‘Een sportdokter schrijft babyvoeding voor die normaal wordt ingespoten bij zieke kinderen, als recuperatiemiddel. Het gebruik en bezit van infusen die worden geïnjecteerd is een dopingpraktijk’, zo luidt de argumentering. Sweeck zegt echter dat hij het medicijn niet injecteerde, maar opdronk - wat volgens hem wel toegelaten is.

De uitspraak van de disciplinaire commissie van de Vlaamse gemeenschap volgt op 10 maart.

Tom Meeusen en Bart Wellens, twee andere veldrijders die worden genoemd in de zaak, moeten, omdat ze prof zijn, voor de wielerbond verschijnen.
pi_150023691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:47 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Ook een voetballer wordt verbonden aan deze zaak.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:24:05 #81
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_150252508
Bart Wellens kondigt zo dadelijk zijn afscheid aan.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 18:21:46 #82
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150256408
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:24 schreef DeMessias het volgende:
Bart Wellens kondigt zo dadelijk zijn afscheid aan.
een besluit dat al veel eerder genomen had moeten worden.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:06:25 #83
14505 OProg
A Life in Music
pi_150257911
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:21 schreef Reya het volgende:

[..]

een besluit dat al veel eerder genomen had moeten worden.
Och, door zijn populariteit kon hij ook onlangs nog zo 3000 euro startgeld vangen. Dan zou het mij ook geen reet uitmaken dat ik voor spek en bonen mee zou rijden wat dat betreft.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 3 maart 2015 @ 19:07:54 #84
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150257965
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Och, door zijn populariteit kon hij ook onlangs nog zo 3000 euro startgeld vangen. Dan zou het mij ook geen reet uitmaken dat ik voor spek en bonen mee zou rijden wat dat betreft.
Dat is waar, daar had ik even geen rekening mee gehouden.
pi_150259771
Vind het altijd nog verbazingwekkend dat Wellens nog altijd zo'n een trouwe fanschare heeft. Ze rijden helemaal naar Gieten, of zelfs Tsjechië, om hem in de achterhoede zien te finishen. En dat al jaren..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:15:04 #86
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150260466
Het is nog altijd beter om zelf je afscheid aan te kondigen dan dat je over een paar weken door Van Kasteren, noodgedwongen, buitengezet moet gaan worden zodra de Mertens soap tot een ontknoping komt. Jonge duiven en ontstoken kiezen, ja, m'n reet. Dag Bart, hoe sympathiek en vrolijk je altijd was met je onverstaanbare piepstem, voor knoeiers en rommelaars is er geen plek (meer) in het veldrijden. Nu Nys nog, die dit seizoen gegarandeerd schoon gereden heeft; het resultaat mocht er zijn. Nou ja, op z'n bankrekening dan alleen schat ik zo in.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150260998
Gelukkig gebruiken nederlanders nooit doping :)
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 3 maart 2015 @ 20:46:23 #88
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150261411
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:33 schreef Wombcat het volgende:
Gelukkig gebruiken nederlanders nooit doping :)
De laatste verdachte Nederlandse crosser was toch die Drent of Grunninger deurwaarder die ooit bijna een WK voor Lars van der Haar verklootte?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150267279
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:46 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De laatste verdachte Nederlandse crosser was toch die Drent of Grunninger deurwaarder die ooit bijna een WK voor Lars van der Haar verklootte?
Eising? Ik heb wel eens in een cross gereden waar hij ook startte (en veel te goed was voor de rest, allemaal amateurs) Hij liep toen ontzettend te kloten, liet zich afzakken en ging later tempo maken voor vriendjes van hem die hij gedubbeld had... Zielige gast.
pi_150270937
Duiven vreten met de familie Wellens _O_

http://sporza.be/cm/sporza/videozone/retro/1.2257588
pi_150283322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:13 schreef wimderon het volgende:
Duiven vreten met de familie Wellens _O_

http://sporza.be/cm/sporza/videozone/retro/1.2257588
Dezelfde leverancier als Adrie van der Poel?
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:24:34 #92
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150290523
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:59 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Eising? Ik heb wel eens in een cross gereden waar hij ook startte (en veel te goed was voor de rest, allemaal amateurs) Hij liep toen ontzettend te kloten, liet zich afzakken en ging later tempo maken voor vriendjes van hem die hij gedubbeld had... Zielige gast.
Inderdaad die, bij Sunweb de laan uitgestuurd omdat na een griepje zijn hematocriet waarde wat aan de veel te hoge kant was. En nu weer vrolijk bij Metec meekoersen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150300991
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Inderdaad die, bij Sunweb de laan uitgestuurd omdat na een griepje zijn hematocriet waarde wat aan de veel te hoge kant was. En nu weer vrolijk bij Metec meekoersen.
Datzelfde Metec dat Jeff Vermeulen eruit trapte. Die bleek later onschuldig te zijn.
  donderdag 5 maart 2015 @ 16:56:36 #94
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150319606
Alvast voor in de agenda van buzz:

quote:
Sven Nys zal over exact één jaar, op 5 maart 2016, het veldrijden definitief vaarwel zeggen. Daarvoor zal er op die datum in het Sportpaleis in Antwerpen een afscheidsshow ‘Merci Sven!’ doorgaan, maakte organisator Golazo bekend.
pi_150462668
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:56 schreef Reya het volgende:
Alvast voor in de agenda van buzz:

[..]

Hopelijk was buzz er snel bij met het regelen van kaarten:

quote:
Na amper vier dagen zijn alle tickets voor "Merci Sven!", het afscheidsfeest van veldrijder Sven Nys op 5 maart 2016, de deur uit. Nys krijgt heel wat reacties van fans die het afscheid dreigen te missen en denkt daarom aan een tweede feestavond. "Maar er is nog niets concreet", zegt Nys.
Sven Nys maakte vorige donderdag het nieuws bekend over zijn afscheidsavond, op 5 maart 2016. In het Sportpaleis zwaait Nys dan af bij een "spectaculair afscheid met topsport, veel herinneringen en muziek verpakt in een schitterend spektakel".

"Het is niet evident om zoiets twee keer te doen. Het ligt gevoelig. Ik ben geen zanger die twee dagen na elkaar dezelfde nummers kan spelen voor een ander publiek. Er komen veel emoties bij kijken."

Heel wat fans willen het feest voor geen geld ter wereld missen. Na nog geen vier dagen zijn de 15.000 tickets al verkocht. "Ik ben achterover gevallen van dat nieuws", reageert Nys bij radiozender Q-music.

"Na één dag waren er al 10.000 tickets verkocht. Het was dus geen echte verrassing dat het evenement volledig uitverkocht zou zijn, maar ik had dit vooraf toch niet zien aankomen."

Het overrompelende succes heeft ook enkele nadelen. Heel wat fans hebben geen ticket kunnen bemachtigen en bestoken Nys met de vraag om een tweede avond te organiseren. "Ik zit vandaag samen met de mensen van de organisatie. Er zal nog iets gebeuren."

"Ik denk na over een tweede feest", geeft Nys dus toe. "Maar het is niet evident om zoiets twee keer te doen. Het ligt gevoelig. Ik ben geen zanger die twee dagen na elkaar dezelfde nummers kan spelen voor een ander publiek. Er komen veel emoties bij kijken. Er is nog niets concreet, maar ik ben heel blij dat er zoveel mensen bij willen zijn."
Een fenomeen die Nys. Zoiets zie ik met Sven Kramer niet gebeuren.
pi_150465940
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hopelijk was buzz er snel bij met het regelen van kaarten:

[..]

Een fenomeen die Nys. Zoiets zie ik met Sven Kramer niet gebeuren.
Het is dan ook een fantastische sportman. Misschien wel de beste veldrijder ooit. En ook nog eens altijd sympathiek gebleven.
pi_150494596
quote:
De Waalse veldrijder Patrick Gaudy (38) is vanochtend om het leven gekomen bij een ongeval op training. De vicekampioen bij de elite zonder contract van 2014 werd aangereden door een vrachtwagen in Mont-Saint-Guibert en stierf ter plaatse. Dat melden verschillende Waalse media en werd bevestigd door de brandweer van Waver.

Gaudy werd rond 8u30 gegrepen door een vrachtwagen tijdens een training. De hulpdiensten kwamen nog ter plaatse, maar hij stierf ter plekke.

In 2012 had Gaudy ook al een zwaar ongeval met zijn wagen. Hij liep toen verschillende breuken op in de ruggenwervel en er werd hem door de dokters weinig hoop gegeven om ooit nog te kunnen lopen. Hij vocht terug, begon opnieuw met fietsen en werd zo een van de weinig Waalse veldrijders in het peloton.

De voorbije maanden liet de pas gisteren 38 geworden Gaudy zich verschillende keren opvallen tijdens enkele cyclocrosswedstrijden. In januari nog werd hij derde op het BK in Erpe-Mere bij de elite zonder contract
;(
pi_150495106
:{
  woensdag 11 maart 2015 @ 00:05:40 #99
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150517594
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 16:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hopelijk was buzz er snel bij met het regelen van kaarten:

[..]

Een fenomeen die Nys. Zoiets zie ik met Sven Kramer niet gebeuren.
Ho ho, het is wel Belgie hé. Daar doen ze nog asn afgod verheerlijking. Je mot tenslotte wat als je verder geen leven hebt.

Daarnaast moet ik je teleurstellen, ik ga niet maar ik heb me wel netjes afgemeld bij Nys. ;)

Dat van Gaudy is natuurlijk in en in triest, de tweede al in Belgie op nog geen twee jaar tijd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:17:37 #100
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150600567
Lars van der Haar is weer in training. Vanaf Soesterberg tot Woudenberg heb ik bij hem (en Lucy Garner) in het wiel gezeten. Daar trokken ze een sprintje. Lars ging op kop en trok in ca. 1 km het tempo op tot 50 km/u (met de wind nog een beetje tegen ook), toen moest ik lossen :@ Daarna zette hij pas echt aan. :P
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')