Pannekoeken in zuid oost Azië lijken qua structuur meer op fijne cake met het model van eierkoek, soort moederkoek zeg maar, misschien gaan ze zo worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:11 schreef Spanky78 het volgende:
Beetje meer melk erbij en eieren. En heel even de tijd geven om een beetje te gisten, voor de smaak en de luchtigheid van het beslag. Je kunt ook dikke amerikaanse pannenkoeken maken met karnemelk.
Worden misschien een beetj vage pannenkoeken maar hey, vies zal het niet zomaar worden.
En oja, doe er een beetje zout doorheen als het gerezen is.
Met bijsmaak van patat en kroketten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:25 schreef Tengano het volgende:
Je zou er natuurlijk ook gewoon oliebollen van kunnen bakken.![]()
Helemaal niks mis mee
AMerikanen hebben ook zoiets, wel iets steviger, halve eierkoeken, die verzuipen ze in nep-ahornsiroop.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:29 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Pannekoeken in zuid oost Azië lijken qua structuur meer op fijne cake met het model van eierkoek, soort moederkoek zeg maar, misschien gaan ze zo worden.
In Thailand met maple syrup is hetzelfde ahornsiroop volgens mij. Wel eetbaar maar mij veel te zoet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
AMerikanen hebben ook zoiets, wel iets steviger, halve eierkoeken, die verzuipen ze in nep-ahornsiroop.
Ik heb daar ook wel eens goede gehad...dan zijn ze serieus lekker.
Amerikaanse stijl zooi. nja.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:36 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
In Thailand met maple syrup is hetzelfde ahornsiroop volgens mij. Wel eetbaar maar mij veel te zoet.
Kaiserschmarren, dat zijn pas pannenkoeken!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel mensen zeggen pannenkoek als ze flensjes bedoelen, pannekoeken zijn dik, heel dik soms, flensjes zijn dun.
Met appelmoesquote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kaiserschmarren, dat zijn pas pannenkoeken!
Kan, maar het lekkerst vind ik met pruimencompote, zo krijg je ze in oostenrijk. Yum!quote:
Kwetsencompot trouwens, is een specifieke pruim, niet zomaar een pruimencompotquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kan, maar het lekkerst vind ik met pruimencompote, zo krijg je ze in oostenrijk. Yum!
ik weet hert, maar als ik hier begin over quetschen... dan snapt alleen Piet het....quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwetsencompot trouwens, is een specifieke pruim, niet zomaar een pruimencompot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |