abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149630084
Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een auto naar de APK moet brengen en ik heb een aantal vragen:

- Mag ik een auto laten keuren die op iemand anders zijn naam staat (vader)?

- De vervaldatum is begin april, als ik hem nu laat keuren en er is iets waardoor hij in eerste instantie afgekeurd wordt (laten we zeggen een ruitenwisser), mag ik dan de auto meenemen naar huis zonder positief rapport, het euvel verhelpen en weer laten keuren? Of ben ik dan verbannen van de weg tot ik het euvel laat verhelpen (door de garage)?

- Zijn er nog valkuilen bij de APK waar ik op moet letten (garages die me iets aansmeren wat niet nodig is)?

Alvast bedankt!
pi_149630153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:00 schreef tobitronics het volgende:
Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een auto naar de APK moet brengen en ik heb een aantal vragen:

- De vervaldatum is begin april, als ik hem nu laat keuren en er is iets waardoor hij in eerste instantie afgekeurd wordt (laten we zeggen een ruitenwisser), mag ik dan de auto meenemen naar huis zonder positief rapport, het euvel verhelpen en weer laten keuren? Of ben ik dan verbannen van de weg tot ik het euvel laat verhelpen (door de garage)?

- Zijn er nog valkuilen bij de APK waar ik op moet letten (garages die me iets aansmeren wat niet nodig is)?

Alvast bedankt!
- Geen idee
- Ja, dat doe ik meestal, dan weet ik hoeveel het ongeveer gaat kosten en kan ik eventueel al wat reparaties uitvoeren of uit laten voeren.
- Schijnt dat Kwik-Fit geen goede naam heeft qua aansmeren betreft. Ben er nooit geweest met één van mijn auto's.
Brutal. Fucking. Metal.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 februari 2015 @ 12:09:40 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149630369
quote:
Lekker naar een onafhankelijk keurstation gaan. Betaal je 50 euro, word je niet belazerd dat ze je nieuwe veerpoten, uitlaat e.d. willen aansmeren om zo de keuring van 10 euro terug te verdienen.
quote:
Ja, dat mag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149630388
quote:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt!
Ja
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:14:26 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149630504
Als je je auto meer dan 2 maanden vroeger laat keuren wijzigt de APK verval datum naar de datum van keuring (+1 of 2 jaar).
Als je hem binnen de 2 maanden laat keuren wordt de orginele datum verlengd :)

quote:
Officieel niet, maar zolang de auto niet afgemeld wordt is er niks aan de hand :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149630605
Ik ga altijd naar een APK bedrijf in de buurt. Daar laat ik mijn auto keuren, indien hij afgekeurd word dan krijg ik een papiertje mee met de punten die afkeur zijn en evt. punten van aandacht. Dan kan ik dit laten maken bij een kennis. Daarna ga ik nogmaals de auto laten keuren en enkel als mijn auto goedgekeurd wordt hoef ik de keuring te betalen. Prima service.
Of saté?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:59:06 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149636377
Afkeur, ook maanden voor de vervaldatum, betekent niet meer rijden, toch?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:19:45 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149636974
Na de APK-keuring van uw voertuig krijgt u een keuringsrapport waarop staat of het voertuig goed- of afgekeurd is. Is uw voertuig afgekeurd en de APK-datum nog niet verlopen? Dan mag u niet meer op de openbare weg rijden omdat het voertuig niet voldoet aan de APK-eisen. Wel mag u de kortste route naar de garage rijden als u uw voertuig opnieuw APK laat keuren.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Goed--of-afgekeurd.aspx
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149637164
oftewel gewoon rijden met dat ding als die afgekeurd is,

je moet gewoon denken aan je veiligheid, en meestal is het wel veilig genoeg, anders geeft de garage dat wel aan.

een afkeur wil bijna nooit zeggen dat het gevaarlijk is om ermee te rijden
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:37:41 #10
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149637511
quote:
Als uw voertuig APK-plichtig is, dan mag u niet rijden zonder geldige APK. Doet u dat wel, dan krijgt u daarvoor een boete van de RDW of de politie. Als u een ongeluk krijgt met een niet goedgekeurd voertuig, dan keert uw verzekeringsmaatschappij mogelijk geen geld uit.

https://www.rdw.nl/Partic(...)en-APK-keuring-.aspx
Dat laatste is wel een ding: als je iemand invalide rijdt (ook heeft het niets met de APK te maken), kan je de rest van je leven krom liggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:53:43 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149639465
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:26 schreef RijstNatie het volgende:
oftewel gewoon rijden met dat ding als die afgekeurd is,

je moet gewoon denken aan je veiligheid, en meestal is het wel veilig genoeg, anders geeft de garage dat wel aan.

een afkeur wil bijna nooit zeggen dat het gevaarlijk is om ermee te rijden
:')

Je kan ook slimmer zijn als het systeem, zonder illegaal bezig te zijn.
pi_149642268
1.,ja dat mag.

2.,Dat kan, maar dan moet de auto niet officieel bik de RDW afgekeurd worden. Doen de meeste niet, maar moet officieel wel. Dacht dat ie zelfs bij eens steekproef goedgekeurd kan worden, in theorie dan....

3. Ja dat gebeurt soms, niet overal, maar wel bij verschillende type garages. Dealer universeel of fitter maakt niets uit.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')