- Geen ideequote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:00 schreef tobitronics het volgende:
Hallo allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik een auto naar de APK moet brengen en ik heb een aantal vragen:
- Mag ik een auto laten keuren die op iemand anders zijn naam staat (vader)?
- De vervaldatum is begin april, als ik hem nu laat keuren en er is iets waardoor hij in eerste instantie afgekeurd wordt (laten we zeggen een ruitenwisser), mag ik dan de auto meenemen naar huis zonder positief rapport, het euvel verhelpen en weer laten keuren? Of ben ik dan verbannen van de weg tot ik het euvel laat verhelpen (door de garage)?
- Zijn er nog valkuilen bij de APK waar ik op moet letten (garages die me iets aansmeren wat niet nodig is)?
Alvast bedankt!
Lekker naar een onafhankelijk keurstation gaan. Betaal je 50 euro, word je niet belazerd dat ze je nieuwe veerpoten, uitlaat e.d. willen aansmeren om zo de keuring van 10 euro terug te verdienen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:00 schreef tobitronics het volgende:
- Zijn er nog valkuilen bij de APK waar ik op moet letten (garages die me iets aansmeren wat niet nodig is)?
Ja, dat mag.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:00 schreef tobitronics het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:00 schreef tobitronics het volgende:
Hallo allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik een auto naar de APK moet brengen en ik heb een aantal vragen:
- De vervaldatum is begin april, als ik hem nu laat keuren en er is iets waardoor hij in eerste instantie afgekeurd wordt (laten we zeggen een ruitenwisser), mag ik dan de auto meenemen naar huis zonder positief rapport, het euvel verhelpen en weer laten keuren? Of ben ik dan verbannen van de weg tot ik het euvel laat verhelpen (door de garage)?
Alvast bedankt!
Officieel niet, maar zolang de auto niet afgemeld wordt is er niks aan de handquote:- De vervaldatum is begin april, als ik hem nu laat keuren en er is iets waardoor hij in eerste instantie afgekeurd wordt (laten we zeggen een ruitenwisser), mag ik dan de auto meenemen naar huis zonder positief rapport, het euvel verhelpen en weer laten keuren? Of ben ik dan verbannen van de weg tot ik het euvel laat verhelpen (door de garage)?
Dat laatste is wel een ding: als je iemand invalide rijdt (ook heeft het niets met de APK te maken), kan je de rest van je leven krom liggen.quote:Als uw voertuig APK-plichtig is, dan mag u niet rijden zonder geldige APK. Doet u dat wel, dan krijgt u daarvoor een boete van de RDW of de politie. Als u een ongeluk krijgt met een niet goedgekeurd voertuig, dan keert uw verzekeringsmaatschappij mogelijk geen geld uit.
https://www.rdw.nl/Partic(...)en-APK-keuring-.aspx
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:26 schreef RijstNatie het volgende:
oftewel gewoon rijden met dat ding als die afgekeurd is,
je moet gewoon denken aan je veiligheid, en meestal is het wel veilig genoeg, anders geeft de garage dat wel aan.
een afkeur wil bijna nooit zeggen dat het gevaarlijk is om ermee te rijden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |