abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149629413
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een tweedehands Honda Insight (hybride). Ik ben hier op uitgekomen omdat ik zuinig wil rijden in redelijk moderne auto met automaat en met minder dan 100.000 Km op de teller die ook nog een kofferbak heeft waar iets meer in kan dan een handtasje. Aanschafprijs onder de ¤12.000,-. Tot zover heb ik het idee dat ik redelijk op het goede spoor zit met een Honda Insight (correct me if I'm wrong).

Binnen deze zoektocht zijn er Honda Insights te vinden met bouwjaar tussen de 2009 en 2012 (2013 en 2014 zijn wat te duur). Ik kan echter maar weinig informatie vinden over de verschillen tussen deze bouwjaren. Ik ben hier met name benieuwd naar omdat ik tussen de 70 en 180 Km per dag ga rijden en dan zou het fijn zijn dat muziek/podcasts van mijn telefoon makkelijk af te spelen zijn via de geluidsinstallatie (bluetooth/kabel). Ik heb het vermoeden dat dit een redelijk 'moderne' eis is dus dat dit bij de oudere modellen misschien niet kan.

Ik ben bij een autodealer langsgegaan maar daar konden ze tot mijn verbazing me niet veel vertellen over de verschillen. Ze vertelden me dat bluetooth audio alleen werkt bij modellen met een ingebouwde navigatie, maar erg zeker leken ze het niet te weten.

Kortom, wat zijn de mogelijkheden van audio via bluetooth/kabel bij een moderne Honda Insight en zijn er eventuele 'nice to haves' in nieuwere bouwjaren?
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_149629504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:34 schreef Melluh het volgende:
tussen de 70 en 180 Km per dag ga rijden
Voornamelijk snelweg? Ik vraag me af of een hybride dan wel echt zuiniger is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149629527
waarschijnlijk heeft bluetooth niks te maken met het bouwjaar maar wel met de uitvoering waarvoor gekozen is. dus bij elke bouwjaar zullen er versies zijn met en zonderdie optie
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_149629659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voornamelijk snelweg? Ik vraag me af of een hybride dan wel echt zuiniger is.
Ja, voornamelijk snelweg. Zijn er andere type auto's die vergelijkbaar zijn, maar wel zuiniger en hetzelfde comfort? Zoals je ziet ben ik geen petrolhead :)
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_149629687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:40 schreef gianni61 het volgende:
waarschijnlijk heeft bluetooth niks te maken met het bouwjaar maar wel met de uitvoering waarvoor gekozen is. dus bij elke bouwjaar zullen er versies zijn met en zonderdie optie
Kan me er iets bij voorstellen, maar kan er niets over vinden. Heb je meer informatie?
pi_149629743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:44 schreef Melluh het volgende:

[..]

Ja, voornamelijk snelweg. Zijn er andere type auto's die vergelijkbaar zijn, maar wel zuiniger en hetzelfde comfort? Zoals je ziet ben ik geen petrolhead :)
Diesels zijn sowieso zuiniger, maar wel weer een hogere wegenbelasting. Je zou dan per type kunnen berekenen of je voordeliger uit bent.

Modellen waar je dan aan kan denken zijn o.a. Skoda Fabia combi, Peugeot 207 SW en Seat Ibiza ST. De kleine stations dus.

Voor een reële inschatting van het verbruik kan je bijvoorbeeld kijken op http://www.werkelijkverbruik.nl/
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149630402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Diesels zijn sowieso zuiniger, maar wel weer een hogere wegenbelasting. Je zou dan per type kunnen berekenen of je voordeliger uit bent.

Modellen waar je dan aan kan denken zijn o.a. Skoda Fabia combi, Peugeot 207 SW en Seat Ibiza ST. De kleine stations dus.

Voor een reële inschatting van het verbruik kan je bijvoorbeeld kijken op http://www.werkelijkverbruik.nl/
Dank voor de tips! Ben gelijk even gaan zoeken :-) De combi diesel/automaat komt bij deze modellen (tweedehands) helaas slechts zelden voor. De benzinevarianten met automaat zijn niet echt zuinig 7-8L per 100km, de Insight doet 5-6L per 100Km.
pi_149630518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:10 schreef Melluh het volgende:

[..]

Dank voor de tips! Ben gelijk even gaan zoeken :-) De combi diesel/automaat komt bij deze modellen (tweedehands) helaas slechts zelden voor. De benzinevarianten met automaat zijn niet echt zuinig 7-8L per 100km, de Insight doet 5-6L per 100Km.
Excuus, ik had even over het "automaat" stukje heen gelezen. Sowieso lastig te vinden in deze klasse volgens mij, dan is die Insight wellicht nog niet zo'n gekke keus. De Civic Hybrid is zeker een stuk duurder?
pi_149631577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:14 schreef DroogDok het volgende:
Excuus, ik had even over het "automaat" stukje heen gelezen. Sowieso lastig te vinden in deze klasse volgens mij, dan is die Insight wellicht nog niet zo'n gekke keus. De Civic Hybrid is zeker een stuk duurder?
Automaat is inderdaad niet heel gebruikelijk. De Civic heeft een veel kleinere kofferbak. Is verder denk ik net iets beter en scheelt qua prijs niet veel maar het punt van de kofferbak voor mijn gebruik ondermaats. Stoelen van de achterbank gaan ook niet (of moeilijk) naar beneden voor meer laadruimte.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 februari 2015 @ 13:05:34 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_149631647
Ik zou in elk geval erg oppassen met 2e hands hybrides en goed uitzoeken hoe lang de batterijen er al inzitten en wanneer ze vervangen moeten worden. Dit is een dure grap.
pi_149631929
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
Ik zou in elk geval erg oppassen met 2e hands hybrides en goed uitzoeken hoe lang de batterijen er al inzitten en wanneer ze vervangen moeten worden. Dit is een dure grap.
Accu's gaan in principe een "autoleven" mee. Honda geeft volgens mij 8 jaar garantie en vervangen kost ca. ¤ 2000,-.

Zal dus allemaal wel loslopen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 februari 2015 @ 13:23:00 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_149632050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Accu's gaan in principe een "autoleven" mee. Honda geeft volgens mij 8 jaar garantie en vervangen kost ca. ¤ 2000,-.

Zal dus allemaal wel loslopen.
Ok, dat wist ik niet. Was het eerste waar ik aan dacht. Had me er nog niet in verdiept.
pi_149632732
Mooi om te weten van die 8 jaar. Dan is dat op zich dus een goede reden om te kiezen voor een recenter bouwjaar.

Maar mensen, even on topic:
• Verschillen tussen de verschillende bouwjaren?
• Bluetooth audio koppeling alleen mogelijk via geïntegreerde navigatie?
pi_149633698
Verschillen tussen de bouwjaren zal vooral cosmetisch zijn, misschien Geven de folders wat duidelijkheid:
http://automobiles.honda.(...)-hybrid-brochure.pdf
http://automobiles.honda.(...)sight&ModelYear=2012

Over de bluetoothkoppeling kan je misschien wat in de owner manual vinden.
http://owners.honda.com/vehicles/information/2010/Insight/manuals
pi_149633892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:31 schreef DroogDok het volgende:
Verschillen tussen de bouwjaren zal vooral cosmetisch zijn, misschien Geven de folders wat duidelijkheid:
http://automobiles.honda.(...)-hybrid-brochure.pdf
http://automobiles.honda.(...)sight&ModelYear=2012

Over de bluetoothkoppeling kan je misschien wat in de owner manual vinden.
http://owners.honda.com/vehicles/information/2010/Insight/manuals
Thanks, ga ik mee aan de slag! Ik verbaas me dat er niet zoiets bestaat als een 'vergelijk modellen/versies' :). Bij telefoons is dat het eerste wat je doet wanneer je een nieuwe telefoon wil aanschaffen, blijkbaar niet bij auto's.
pi_149633915
Kan wel via de site van autoweek:

http://www.autoweek.nl/autovergelijker
pi_149634590
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:39 schreef DroogDok het volgende:
Kan wel via de site van autoweek: http://www.autoweek.nl/autovergelijker
Thanks, ook daar eens kijken. Heb wel het idee dat ik niet 100% kan vertrouwen op verschillen als 'verwarmde stoelen' en dat soort kleine features.
pi_149634770
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:02 schreef Melluh het volgende:

[..]

Thanks, ook daar eens kijken. Heb wel het idee dat ik niet 100% kan vertrouwen op verschillen als 'verwarmde stoelen' en dat soort kleine features.
Nee die gegevens zijn totaal niet betrouwbaar. De basisgegevens wel, maar jij bent op zoek naar een zeer specifiek detail.

Je zou kunnen kijken of er een gebruikersforum bestaat voor deze auto/type en je vraag daar stellen. Zelf heb ik meermalen in een de insight gereden het is een prima auto maar het is wel duidelijk minder geavanceerd dan een prius qua techniek.

Ik vond de motor voorral erg veel toeren maken op het moment dat je wilt acceleren. Wel leuk om de CVT zijn werk te zien doen overigens. De toeren blijven gelijk maar de auto veranderd wel van snelheid.
pi_149635241
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:09 schreef 1299 het volgende:Nee die gegevens zijn totaal niet betrouwbaar. De basisgegevens wel, maar jij bent op zoek naar een zeer specifiek detail.

Je zou kunnen kijken of er een gebruikersforum bestaat voor deze auto/type en je vraag daar stellen. Zelf heb ik meermalen in een de insight gereden het is een prima auto maar het is wel duidelijk minder geavanceerd dan een prius qua techniek.

Ik vond de motor voorral erg veel toeren maken op het moment dat je wilt acceleren. Wel leuk om de CVT zijn werk te zien doen overigens. De toeren blijven gelijk maar de auto veranderd wel van snelheid.
Ik vrees dat het de boekjes induiken wordt :-) Ik heb wel een Nederlands Honda-forum gevonden, maar het lijkt niet erg actief meer, maar wie weet komt er een goede reactie.

Prius is inderdaad geavanceerder, maar ook iets duurder (en in mijn ogen minder mooi). Maar misschien standaard wel iets completer. Dat het daarbij ook mogelijk is om volledig elektrisch te rijden is wel een mooie plus. Tja, msschien toch overwegen...
Het maken van veel toeren vond ik wel meevallen, en volgens mij ook redelijk op te lossen door goed te doseren (stukje gewenning).
pi_149635770
Ik weet nog dat er toendertijd een firmware update uitkwam en hij opeens minder vermogen had om de accu te beschermen en dat er allerlei eigenaren boos waren.
pi_149636478
Ik ben ook op zoek.
Als je op de ANWB site naar een occasion zoekt, krijg je bij een auto aan de rechterkant heel vaak een link naar een autotest. En daar ook vaak weer een occasiontest.
Daarin lees je over prijsniveau (onder of overwaardering), welke versies en generaties wel of niet (grote verschillen soms!)
Daar staat dan ook weer een verhaal bij van de Wegenwacht. Zeer verhelderend vond ik dat. Er wordt verteld of er vaak problemen zijn, hoe makkelijk die te verhelpen zijn en of dat prijzig zou zijn.

Helaas was er niets over de Honda Insight, dat dan weer niet.

Maar verder vind ik die site een aanrader. Alleen die autokosten zijn moeilijk te schatten, de ANWB noemt altijd enorme bedragen, en houdt geen rekening met goedkope garages blijkbaar, dus daar heb je minder aan. Maar over belasting weer wel.

Kijk eens bij de bespreking van wat aanraders van onder de 2500,-
Wat ik daar bv. leerde, was verschil tussen generaties van een model Mazda (ene echt aangeraden, andere sterk afgeraden)

En ook bijvoorbeeld dat een Nissan Almera een suf imago heeft, en dus relatief goedkoop is, maar eigenlijk nooit problemen kent.

Misschien is dat ook wat voor jou?
pi_149646648
Bluetooth achteraf inbouwen via de line in is eventueel meestal ook vrij makkelijk mogelijk.

Fijne auto's verder :Y
pi_149646720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:41 schreef 1299 het volgende:
Ik weet nog dat er toendertijd een firmware update uitkwam en hij opeens minder vermogen had om de accu te beschermen en dat er allerlei eigenaren boos waren.
Was dat niet specifiek de civic? Maar als dat ook voor de insight geldt is dat wel iets om rekening mee te houden want het effect was schijnbaar nogal fors.. ook in het verbruik.
pi_149647362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Was dat niet specifiek de civic? Maar als dat ook voor de insight geldt is dat wel iets om rekening mee te houden want het effect was schijnbaar nogal fors.. ook in het verbruik.
Nee dat was de insight, maar dat is echt al jaren terug hoor. Mijn broer reed er eentje in de lease op dat moment.
pi_149647781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:02 schreef novel het volgende:
Ik ben ook op zoek.
Als je op de ANWB site naar een occasion zoekt, krijg je bij een auto aan de rechterkant heel vaak een link naar een autotest. En daar ook vaak weer een occasiontest. Helaas was er niets over de Honda Insight, dat dan weer niet.

Kijk eens bij de bespreking van wat aanraders van onder de 2500,-
Wat ik daar bv. leerde, was verschil tussen generaties van een model Mazda (ene echt aangeraden, andere sterk afgeraden)
Misschien is dat ook wat voor jou?
Goede tips! Ik zie overigens wel 2 autotests staan van de Insight: Nieuw en Occasion.
De modellen die bij de koopjes staan zijn niet echt relevant, ik wil een redelijk nieuwe auto (nieuwer dan 2008).

Ik ga de boekjes maar eens in duiken om precies te zien wat mogelijk is met die insight. :)
pi_149647833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:29 schreef 1299 het volgende:Nee dat was de insight, maar dat is echt al jaren terug hoor. Mijn broer reed er eentje in de lease op dat moment.
Ik heb inmiddels aardig wat gelezen over de recente Insights en heb hier ook niets over gelezen. Denk oudere Insights dus. Gelukkig :)
pi_149647947
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:15 schreef CafeRoker het volgende:
Bluetooth achteraf inbouwen via de line in is eventueel meestal ook vrij makkelijk mogelijk.

Fijne auto's verder :Y
Ook een uitzoekpuntje voor mij. Ben wel aardig thuis in internet/computers en telefoons maar auto's zijn onbekend terrein. Ik heb teveel mensen (rond 2008-2010) zien vloeken toen ze fatsoenlijk in hun nieuwe auto wilden bellen via bluetooth om zo maar aan te nemen dat dit makkelijk is :D
pi_149648941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:39 schreef Melluh het volgende:

[..]

Goede tips! Ik zie overigens wel 2 autotests staan van de Insight: Nieuw en Occasion.
De modellen die bij de koopjes staan zijn niet echt relevant, ik wil een redelijk nieuwe auto (nieuwer dan 2008).

Ik ga de boekjes maar eens in duiken om precies te zien wat mogelijk is met die insight. :)
Ja ze zijn een beetje strikt blijkbaar. Is het net een iets andere Insight of zo.

Nog een tip: Bij Autotrack bijvoorbeeld staan weer andere dingen.
Belasting is daar met 1 druk op de knop te zien, als je je provincie instelt. Komt ook van ANWB geloof ik, maar op hun site is dat heel ingewikkeld met aparte schermen en vragen.
Ook vaak uitgebreidere specs bij autotrack. En gedetailleerder zoeken. Daar ook kenteken, wat je weer bij RDW kunt plakken voor exact gewicht of andere dingen.
En soms kun je op autotrack ook doorklikken naar de reputatie van de aanbieder (moet je sowieso even door google halen - want daar zijn weer andere sites voor.

Dezelfde auto's verschijnen op allerlei sites, maar die geven soms net verschillende soorten info of knopjes'.
Dat is erg handig als je heel speciaal iets wil hebben (door vrije tekst invoeren bv.)

Gaspedaal.nl zoekt op meerdere sites (kun je kiezen)

En bij de dealer ook net weer meer info (dattie verkocht is bv :( )

Ik merk dat het handig is om allemaal sites naast elkaar te openen. En dan tekst te knippen en plakken bijwijze van aantekeningen.
pi_149650607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:43 schreef Melluh het volgende:

[..]

Ook een uitzoekpuntje voor mij. Ben wel aardig thuis in internet/computers en telefoons maar auto's zijn onbekend terrein. Ik heb teveel mensen (rond 2008-2010) zien vloeken toen ze fatsoenlijk in hun nieuwe auto wilden bellen via bluetooth om zo maar aan te nemen dat dit makkelijk is :D
oh, bellen. Ik dacht muziek.

Daarvoor geldt op zich wel hetzelfde. Je kunt er een parrot ck3100 inzetten en dan heb je goed geluid. Mochten er problemen zijn met het ding op de radio aangesloten te krijgen is er een prima escape door er een luidsprekertje van 5 euro aan vast te knopen. Het enige wat je dan mist is de automatische mute maar zo erg is dat niet.. en je hebt het hier over uitzonderingen. Normaal gesproken krijg je zo'n losse parrot prima op de radio aangesloten.
pi_149650985
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:47 schreef CafeRoker het volgende:
oh, bellen. Ik dacht muziek.
Ja, is vooral voor muziek inderdaad. Maar weet van mezelf dat als ik denk dat iets simpel is dat voor telefoon en computer vaak klopt, maar voor auto's andere wetten gelden :)
pi_149651070
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:56 schreef Melluh het volgende:

[..]

Ja, is vooral voor muziek inderdaad. Maar weet van mezelf dat als ik denk dat iets simpel is dat voor telefoon en computer vaak klopt, maar voor auto's andere wetten gelden :)
Voor muziek plug je zoiets aan je line in (willekeurige link, je hebt verschillende)

http://www.dx.com/nl/p/po(...)d4yIA4w#.VN5zlfmzFv0
pi_149656468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:34 schreef Melluh het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een tweedehands Honda Insight (hybride). Ik ben hier op uitgekomen omdat ik zuinig wil rijden in redelijk moderne auto met automaat en met minder dan 100.000 Km op de teller die ook nog een kofferbak heeft waar iets meer in kan dan een handtasje. Aanschafprijs onder de ¤12.000,-. Tot zover heb ik het idee dat ik redelijk op het goede spoor zit met een Honda Insight (correct me if I'm wrong).

Binnen deze zoektocht zijn er Honda Insights te vinden met bouwjaar tussen de 2009 en 2012 (2013 en 2014 zijn wat te duur). Ik kan echter maar weinig informatie vinden over de verschillen tussen deze bouwjaren. Ik ben hier met name benieuwd naar omdat ik tussen de 70 en 180 Km per dag ga rijden en dan zou het fijn zijn dat muziek/podcasts van mijn telefoon makkelijk af te spelen zijn via de geluidsinstallatie (bluetooth/kabel). Ik heb het vermoeden dat dit een redelijk 'moderne' eis is dus dat dit bij de oudere modellen misschien niet kan.

Ik ben bij een autodealer langsgegaan maar daar konden ze tot mijn verbazing me niet veel vertellen over de verschillen. Ze vertelden me dat bluetooth audio alleen werkt bij modellen met een ingebouwde navigatie, maar erg zeker leken ze het niet te weten.

Kortom, wat zijn de mogelijkheden van audio via bluetooth/kabel bij een moderne Honda Insight en zijn er eventuele 'nice to haves' in nieuwere bouwjaren?
Je klinkt niet heel bekend met de auto industrie. Voor iedere auto dat wordt uitgebracht komt meestal een facelift na ongeveer 3,5 jaar, gevolgd door een nieuw model wat meestal ook pas wordt uitgebracht na ongeveer 3,5 jaar na de facelift. De verschillen tussen 2009 tm 2011 zijn dus nagenoeg nihil. Mogelijk zijn er wat softwarematige aanpassingen geweest, wat vaak niet wordt gepubliceerd. Maar zo'n update kan je ook op een model van 2009 krijgen. In 2012 is een facelift uitgebracht, zeker in een transitiejaar is er groot kans dat wanneer je naar auto's van dit jaar kijkt groot kans dat je nog een pre-facelift vindt. Mocht je toch een nieuwe model willen hebben dan moet je niet verwachten dat er grotere veranderingen zijn, meestal gaat het om het uiterlijk en onder de motorkap. Bij de Insight is dat niet anders, iets betere zicht door de achterraam, knipperlichten bij de spiegels, andere gril en lampen, dagrijverlichting, zuinigere motor en andere wielophanging met wat meer comfort. Wat betreft muziek, volgens mij heeft de radio een aux in, dus kan je gewoon met een kabel aansluiten, dat doe je sowieso al want het is verstandig om je telefoon aan de lader te zetten, nu dus 2 kabels ipv 1.
pi_149657142
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 05:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:
dat doe je sowieso al want het is verstandig om je telefoon aan de lader te zetten, nu dus 2 kabels ipv 1.
Nog niet in de praktijk geprobeerd, maar dat laatste zou je kunnen ondervangen met draadloos laden van de telefoon. Daar heb je losse kitjes voor en dat wil ik binnenkort gaan inbouwen want dat lijkt me veel makkelijker dan steeds met die kabeltjes pluggen. Vooral omdat micro usb kabeltjes net niet lekker inpluggen.
pi_149657613
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:15 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Nog niet in de praktijk geprobeerd, maar dat laatste zou je kunnen ondervangen met draadloos laden van de telefoon. Daar heb je losse kitjes voor en dat wil ik binnenkort gaan inbouwen want dat lijkt me veel makkelijker dan steeds met die kabeltjes pluggen. Vooral omdat micro usb kabeltjes net niet lekker inpluggen.
Dan zal ik wel kiezen voor een telefoon met een ingebouwde chip waar dat kan. Draadloos opladen werkt, alleen laad het wel twee keer zo lang op en als je op de achtergrond ook nog muziek draait dan heb je groot kans dat het percentage op het moment dat je in de auto stapt gelijk is met wanneer je deze weer verlaat. Nog al onhandig als je naar een besteding gaat waar je niet verder kan laden.

Ik laad iedere dag mijn iPhone op in de auto met spotify op de achtergrond en dat gaat ook niet bijzonder snel.
pi_149657804
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dan zal ik wel kiezen voor een telefoon met een ingebouwde chip waar dat kan. Draadloos opladen werkt, alleen laad het wel twee keer zo lang op en als je op de achtergrond ook nog muziek draait dan heb je groot kans dat het percentage op het moment dat je in de auto stapt gelijk is met wanneer je deze weer verlaat. Nog al onhandig als je naar een besteding gaat waar je niet verder kan laden.

Ik laad iedere dag mijn iPhone op in de auto met spotify op de achtergrond en dat gaat ook niet bijzonder snel.
Wat bedoel je met een ingebouwde chip? Ik heb me nog niet heel erg ingelezen maar doen telefoons die dit al vanaf de fabriek kunnen dat sneller?

Het gaat ook een beetje om de vraag waarom je hem onderweg aan de lader wil hebben. Moet hij van leeg naar vol? Ik vind het zelf belangrijker dat als je met een volle accu vertrekt niet met een lege op de plaats van bestemming aankomt.. maar dat hangt van persoonlijk gebruik af.
pi_149658003
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:15 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een ingebouwde chip? Ik heb me nog niet heel erg ingelezen maar doen telefoons die dit al vanaf de fabriek kunnen dat sneller?

Het gaat ook een beetje om de vraag waarom je hem onderweg aan de lader wil hebben. Moet hij van leeg naar vol? Ik vind het zelf belangrijker dat als je met een volle accu vertrekt niet met een lege op de plaats van bestemming aankomt.. maar dat hangt van persoonlijk gebruik af.
Sommige telefoons zoals de nexus 5 zijn reeds geschikt om draadloos op te laden. Hoef je geen aparte chip (ontvanger) op aan te sluiten.

Op het werk zit ik niet altijd achter het bureau/laptop, dus telefoon continu aan de oplader is geen optie. Soms vergeet ik ook op te laden, dus als je dan met 20% vertrek en ik moet op een bestemming zijn waar ik niet kan opladen dan moet het inderdaad van leeg naar zo goed als vol, in ieder geval dat ik de avond mee door kom. Komt ook vaak genoeg voor dat ik vanuit huis vertrek dat de accu bijna leeg is dan is het wel handig dat het oplaad.
pi_149659401
Mocht je er niet uit komen met de ingebouwde functies achteraf maar je laat de keus van de auto daar niet van afhangen bouw je er achteraf een setje in van brodit met actieve houder (het liefst op een plek waar je de kabels niet in zicht hebt) en een willekeurige parrot van de MKi serie.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_149661273
Opladen is niet zo'n groot issue, dat kan ik prima op mijn werk of thuis doen. Zo'n Parrot lijkt inderdaad een goede optie.

@Darkerthanblack Ah, dank voor de info. Nu nog even uitzoeken waar ik een nieuwe 2012 versie aan kan herkennen tov een oude versie. Het zou mooi zijn als ik voor ongeveer dezelfde prijs wel al die kleine verbeteringen kan krijgen. Misschien toch een beetje een gadgetfreak :)
pi_149663174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:11 schreef Melluh het volgende:
Opladen is niet zo'n groot issue, dat kan ik prima op mijn werk of thuis doen. Zo'n Parrot lijkt inderdaad een goede optie.

@Darkerthanblack Ah, dank voor de info. Nu nog even uitzoeken waar ik een nieuwe 2012 versie aan kan herkennen tov een oude versie. Het zou mooi zijn als ik voor ongeveer dezelfde prijs wel al die kleine verbeteringen kan krijgen. Misschien toch een beetje een gadgetfreak :)
Je kan het herkennen aan de grill, zit aan de voorkant. Het oude model heeft 3 metalen strepen van links naar rechts, waar de honda logo in het midden zit. Het nieuwe model heeft 1 metalen streep aan de bovenkant van het logo.
pi_149686362
Tip: staar je niet blind op enkel die bluetooth. Ik heb zelf na een half jaar mn insight eruit gedaan omdat deze gewoonweg power mist. Even inhalen op de snelweg zit er vaak niet in omdat hij zo traag op snelheid komt.

Persoonlijk zou ik voor een prius gaan daar deze een 1.8 krachtbron heeft en niet een miezerig 1.3tje
jeuk aan mn zak..
pi_149785800
DarkerThanBlack: Thanks, dat is een makkelijke manier!

GeofffreyCLN: Ik ga nog een wat langere proefrit maken, met wat meer snelweg erbij (dat wordt ook 80% van mijn km's), maar heb bij een eerdere korte proefrit een stukje snelweg gepakt en het gebrek aan acceleratie bij het inhalen niet als hinderlijk ervaren. Misschien is dit omdat ik vaker in een Renault Scenic automaat heb gereden die nog trager naar de 100km/u gaat (14.3 sec vs 10.3 sec) :D
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:25:29 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149788226
Ik ken iemand die zijn Insight op korte termijn wil verkopen. Zeer nette auto (zwart) met sowieso minder dan 100.000km. Dacht >2010. Bij interesse stuur maar een pm dan zal ik e.e.a. navragen.

Prima auto's verder :)
  woensdag 18 februari 2015 @ 11:30:20 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149788318
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 05:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je klinkt niet heel bekend met de auto industrie. Voor iedere auto dat wordt uitgebracht komt meestal een facelift na ongeveer 3,5 jaar, gevolgd door een nieuw model wat meestal ook pas wordt uitgebracht na ongeveer 3,5 jaar na de facelift. De verschillen tussen 2009 tm 2011 zijn dus nagenoeg nihil. Mogelijk zijn er wat softwarematige aanpassingen geweest, wat vaak niet wordt gepubliceerd. Maar zo'n update kan je ook op een model van 2009 krijgen. In 2012 is een facelift uitgebracht, zeker in een transitiejaar is er groot kans dat wanneer je naar auto's van dit jaar kijkt groot kans dat je nog een pre-facelift vindt. Mocht je toch een nieuwe model willen hebben dan moet je niet verwachten dat er grotere veranderingen zijn, meestal gaat het om het uiterlijk en onder de motorkap. Bij de Insight is dat niet anders, iets betere zicht door de achterraam, knipperlichten bij de spiegels, andere gril en lampen, dagrijverlichting, zuinigere motor en andere wielophanging met wat meer comfort. Wat betreft muziek, volgens mij heeft de radio een aux in, dus kan je gewoon met een kabel aansluiten, dat doe je sowieso al want het is verstandig om je telefoon aan de lader te zetten, nu dus 2 kabels ipv 1.
En dat noem jij kleine veranderingen? :D Ik betwijfel nu of jij wél bekend bent in de autoindustrie ;)
pi_149802220
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 11:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En dat noem jij kleine veranderingen? :D Ik betwijfel nu of jij wél bekend bent in de autoindustrie ;)
Je mag alles betwijfelen wat je wilt. Dat heb ik liever dan een persoon zijn op aarde die verder geen nuttige bijdrage dan dit kan leveren. Veel succes verder met je leven, als je het nog een "leven" kan noemen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:46:37 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149806268
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je mag alles betwijfelen wat je wilt. Dat heb ik liever dan een persoon zijn op aarde die verder geen nuttige bijdrage dan dit kan leveren. Veel succes verder met je leven, als je het nog een "leven" kan noemen.
Sla je irl ook iedereen op zijn bek die een grapje tegen je maakt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 februari 2015 @ 22:00:53 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149809802
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Doe eens even rustig jij. Lees je reactie nog eens man. En dan de bedenken dat mijn post nog half grapje is ook (ik ben nl. wel van mening dat dat nogal significante veranderingen zijn) :') Als je geen tegenspraak, als het dat al is, kunt verdragen moet je niet op een forum actief zijn.
pi_149819925
Honda geeft 3 jaar garantie op occasions, als je een all risk verzekering bij hun afsluit voor 44 euro per maand. Maakt niet uit hoeveel schadevrije jaren je hebt/had, je gaat direct naar het maximum en zoals eerder is vermeld 8 jaar garantie op de accu(vanaf bouwjaar). Uiteraard kan dit alleen bij de honda dealer maar daar staan er genoeg die binnen jou budget vallen. Elegance is de meest complete versie die er bestaat (als het goed is).

ik heb er zelf pas geleden in gereden voor een proefrit en voor mij was het niet echt goed omdat het zicht naar achter niet goed was. Hij was ook vrij luidruchtig bij 80 tot 120. Ik heb geen ervaring met bluetooth/muziek enzo maar er zat wel een usb aansluiting. Wellicht dat je telefoon gewoon kan verbinden en de radio ziet het als een hardeschijf.Ik zou zeggen neem je telefoon mee en ga het uit proberen bij een honda dealer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')