Voornamelijk snelweg? Ik vraag me af of een hybride dan wel echt zuiniger is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:34 schreef Melluh het volgende:
tussen de 70 en 180 Km per dag ga rijden
Ja, voornamelijk snelweg. Zijn er andere type auto's die vergelijkbaar zijn, maar wel zuiniger en hetzelfde comfort? Zoals je ziet ben ik geen petrolheadquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Voornamelijk snelweg? Ik vraag me af of een hybride dan wel echt zuiniger is.
Kan me er iets bij voorstellen, maar kan er niets over vinden. Heb je meer informatie?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:40 schreef gianni61 het volgende:
waarschijnlijk heeft bluetooth niks te maken met het bouwjaar maar wel met de uitvoering waarvoor gekozen is. dus bij elke bouwjaar zullen er versies zijn met en zonderdie optie
Diesels zijn sowieso zuiniger, maar wel weer een hogere wegenbelasting. Je zou dan per type kunnen berekenen of je voordeliger uit bent.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:44 schreef Melluh het volgende:
[..]
Ja, voornamelijk snelweg. Zijn er andere type auto's die vergelijkbaar zijn, maar wel zuiniger en hetzelfde comfort? Zoals je ziet ben ik geen petrolhead
Dank voor de tips! Ben gelijk even gaan zoeken :-) De combi diesel/automaat komt bij deze modellen (tweedehands) helaas slechts zelden voor. De benzinevarianten met automaat zijn niet echt zuinig 7-8L per 100km, de Insight doet 5-6L per 100Km.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Diesels zijn sowieso zuiniger, maar wel weer een hogere wegenbelasting. Je zou dan per type kunnen berekenen of je voordeliger uit bent.
Modellen waar je dan aan kan denken zijn o.a. Skoda Fabia combi, Peugeot 207 SW en Seat Ibiza ST. De kleine stations dus.
Voor een reële inschatting van het verbruik kan je bijvoorbeeld kijken op http://www.werkelijkverbruik.nl/
Excuus, ik had even over het "automaat" stukje heen gelezen. Sowieso lastig te vinden in deze klasse volgens mij, dan is die Insight wellicht nog niet zo'n gekke keus. De Civic Hybrid is zeker een stuk duurder?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:10 schreef Melluh het volgende:
[..]
Dank voor de tips! Ben gelijk even gaan zoeken :-) De combi diesel/automaat komt bij deze modellen (tweedehands) helaas slechts zelden voor. De benzinevarianten met automaat zijn niet echt zuinig 7-8L per 100km, de Insight doet 5-6L per 100Km.
Automaat is inderdaad niet heel gebruikelijk. De Civic heeft een veel kleinere kofferbak. Is verder denk ik net iets beter en scheelt qua prijs niet veel maar het punt van de kofferbak voor mijn gebruik ondermaats. Stoelen van de achterbank gaan ook niet (of moeilijk) naar beneden voor meer laadruimte.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:14 schreef DroogDok het volgende:
Excuus, ik had even over het "automaat" stukje heen gelezen. Sowieso lastig te vinden in deze klasse volgens mij, dan is die Insight wellicht nog niet zo'n gekke keus. De Civic Hybrid is zeker een stuk duurder?
Accu's gaan in principe een "autoleven" mee. Honda geeft volgens mij 8 jaar garantie en vervangen kost ca. ¤ 2000,-.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:05 schreef Kreator het volgende:
Ik zou in elk geval erg oppassen met 2e hands hybrides en goed uitzoeken hoe lang de batterijen er al inzitten en wanneer ze vervangen moeten worden. Dit is een dure grap.
Ok, dat wist ik niet. Was het eerste waar ik aan dacht. Had me er nog niet in verdiept.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Accu's gaan in principe een "autoleven" mee. Honda geeft volgens mij 8 jaar garantie en vervangen kost ca. ¤ 2000,-.
Zal dus allemaal wel loslopen.
Thanks, ga ik mee aan de slag! Ik verbaas me dat er niet zoiets bestaat als een 'vergelijk modellen/versies'quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:31 schreef DroogDok het volgende:
Verschillen tussen de bouwjaren zal vooral cosmetisch zijn, misschien Geven de folders wat duidelijkheid:
http://automobiles.honda.(...)-hybrid-brochure.pdf
http://automobiles.honda.(...)sight&ModelYear=2012
Over de bluetoothkoppeling kan je misschien wat in de owner manual vinden.
http://owners.honda.com/vehicles/information/2010/Insight/manuals
Thanks, ook daar eens kijken. Heb wel het idee dat ik niet 100% kan vertrouwen op verschillen als 'verwarmde stoelen' en dat soort kleine features.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:39 schreef DroogDok het volgende:
Kan wel via de site van autoweek: http://www.autoweek.nl/autovergelijker
Nee die gegevens zijn totaal niet betrouwbaar. De basisgegevens wel, maar jij bent op zoek naar een zeer specifiek detail.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:02 schreef Melluh het volgende:
[..]
Thanks, ook daar eens kijken. Heb wel het idee dat ik niet 100% kan vertrouwen op verschillen als 'verwarmde stoelen' en dat soort kleine features.
Ik vrees dat het de boekjes induiken wordt :-) Ik heb wel een Nederlands Honda-forum gevonden, maar het lijkt niet erg actief meer, maar wie weet komt er een goede reactie.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:09 schreef 1299 het volgende:Nee die gegevens zijn totaal niet betrouwbaar. De basisgegevens wel, maar jij bent op zoek naar een zeer specifiek detail.
Je zou kunnen kijken of er een gebruikersforum bestaat voor deze auto/type en je vraag daar stellen. Zelf heb ik meermalen in een de insight gereden het is een prima auto maar het is wel duidelijk minder geavanceerd dan een prius qua techniek.
Ik vond de motor voorral erg veel toeren maken op het moment dat je wilt acceleren. Wel leuk om de CVT zijn werk te zien doen overigens. De toeren blijven gelijk maar de auto veranderd wel van snelheid.
Was dat niet specifiek de civic? Maar als dat ook voor de insight geldt is dat wel iets om rekening mee te houden want het effect was schijnbaar nogal fors.. ook in het verbruik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:41 schreef 1299 het volgende:
Ik weet nog dat er toendertijd een firmware update uitkwam en hij opeens minder vermogen had om de accu te beschermen en dat er allerlei eigenaren boos waren.
Nee dat was de insight, maar dat is echt al jaren terug hoor. Mijn broer reed er eentje in de lease op dat moment.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Was dat niet specifiek de civic? Maar als dat ook voor de insight geldt is dat wel iets om rekening mee te houden want het effect was schijnbaar nogal fors.. ook in het verbruik.
Goede tips! Ik zie overigens wel 2 autotests staan van de Insight: Nieuw en Occasion.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:02 schreef novel het volgende:
Ik ben ook op zoek.
Als je op de ANWB site naar een occasion zoekt, krijg je bij een auto aan de rechterkant heel vaak een link naar een autotest. En daar ook vaak weer een occasiontest. Helaas was er niets over de Honda Insight, dat dan weer niet.
Kijk eens bij de bespreking van wat aanraders van onder de 2500,-
Wat ik daar bv. leerde, was verschil tussen generaties van een model Mazda (ene echt aangeraden, andere sterk afgeraden)
Misschien is dat ook wat voor jou?
Ik heb inmiddels aardig wat gelezen over de recente Insights en heb hier ook niets over gelezen. Denk oudere Insights dus. Gelukkigquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:29 schreef 1299 het volgende:Nee dat was de insight, maar dat is echt al jaren terug hoor. Mijn broer reed er eentje in de lease op dat moment.
Ook een uitzoekpuntje voor mij. Ben wel aardig thuis in internet/computers en telefoons maar auto's zijn onbekend terrein. Ik heb teveel mensen (rond 2008-2010) zien vloeken toen ze fatsoenlijk in hun nieuwe auto wilden bellen via bluetooth om zo maar aan te nemen dat dit makkelijk isquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:15 schreef CafeRoker het volgende:
Bluetooth achteraf inbouwen via de line in is eventueel meestal ook vrij makkelijk mogelijk.
Fijne auto's verder
Ja ze zijn een beetje strikt blijkbaar. Is het net een iets andere Insight of zo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:39 schreef Melluh het volgende:
[..]
Goede tips! Ik zie overigens wel 2 autotests staan van de Insight: Nieuw en Occasion.
De modellen die bij de koopjes staan zijn niet echt relevant, ik wil een redelijk nieuwe auto (nieuwer dan 2008).
Ik ga de boekjes maar eens in duiken om precies te zien wat mogelijk is met die insight.
oh, bellen. Ik dacht muziek.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:43 schreef Melluh het volgende:
[..]
Ook een uitzoekpuntje voor mij. Ben wel aardig thuis in internet/computers en telefoons maar auto's zijn onbekend terrein. Ik heb teveel mensen (rond 2008-2010) zien vloeken toen ze fatsoenlijk in hun nieuwe auto wilden bellen via bluetooth om zo maar aan te nemen dat dit makkelijk is
Ja, is vooral voor muziek inderdaad. Maar weet van mezelf dat als ik denk dat iets simpel is dat voor telefoon en computer vaak klopt, maar voor auto's andere wetten geldenquote:
Voor muziek plug je zoiets aan je line in (willekeurige link, je hebt verschillende)quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:56 schreef Melluh het volgende:
[..]
Ja, is vooral voor muziek inderdaad. Maar weet van mezelf dat als ik denk dat iets simpel is dat voor telefoon en computer vaak klopt, maar voor auto's andere wetten gelden
Je klinkt niet heel bekend met de auto industrie. Voor iedere auto dat wordt uitgebracht komt meestal een facelift na ongeveer 3,5 jaar, gevolgd door een nieuw model wat meestal ook pas wordt uitgebracht na ongeveer 3,5 jaar na de facelift. De verschillen tussen 2009 tm 2011 zijn dus nagenoeg nihil. Mogelijk zijn er wat softwarematige aanpassingen geweest, wat vaak niet wordt gepubliceerd. Maar zo'n update kan je ook op een model van 2009 krijgen. In 2012 is een facelift uitgebracht, zeker in een transitiejaar is er groot kans dat wanneer je naar auto's van dit jaar kijkt groot kans dat je nog een pre-facelift vindt. Mocht je toch een nieuwe model willen hebben dan moet je niet verwachten dat er grotere veranderingen zijn, meestal gaat het om het uiterlijk en onder de motorkap. Bij de Insight is dat niet anders, iets betere zicht door de achterraam, knipperlichten bij de spiegels, andere gril en lampen, dagrijverlichting, zuinigere motor en andere wielophanging met wat meer comfort. Wat betreft muziek, volgens mij heeft de radio een aux in, dus kan je gewoon met een kabel aansluiten, dat doe je sowieso al want het is verstandig om je telefoon aan de lader te zetten, nu dus 2 kabels ipv 1.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:34 schreef Melluh het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een tweedehands Honda Insight (hybride). Ik ben hier op uitgekomen omdat ik zuinig wil rijden in redelijk moderne auto met automaat en met minder dan 100.000 Km op de teller die ook nog een kofferbak heeft waar iets meer in kan dan een handtasje. Aanschafprijs onder de ¤12.000,-. Tot zover heb ik het idee dat ik redelijk op het goede spoor zit met een Honda Insight (correct me if I'm wrong).
Binnen deze zoektocht zijn er Honda Insights te vinden met bouwjaar tussen de 2009 en 2012 (2013 en 2014 zijn wat te duur). Ik kan echter maar weinig informatie vinden over de verschillen tussen deze bouwjaren. Ik ben hier met name benieuwd naar omdat ik tussen de 70 en 180 Km per dag ga rijden en dan zou het fijn zijn dat muziek/podcasts van mijn telefoon makkelijk af te spelen zijn via de geluidsinstallatie (bluetooth/kabel). Ik heb het vermoeden dat dit een redelijk 'moderne' eis is dus dat dit bij de oudere modellen misschien niet kan.
Ik ben bij een autodealer langsgegaan maar daar konden ze tot mijn verbazing me niet veel vertellen over de verschillen. Ze vertelden me dat bluetooth audio alleen werkt bij modellen met een ingebouwde navigatie, maar erg zeker leken ze het niet te weten.
Kortom, wat zijn de mogelijkheden van audio via bluetooth/kabel bij een moderne Honda Insight en zijn er eventuele 'nice to haves' in nieuwere bouwjaren?
Nog niet in de praktijk geprobeerd, maar dat laatste zou je kunnen ondervangen met draadloos laden van de telefoon. Daar heb je losse kitjes voor en dat wil ik binnenkort gaan inbouwen want dat lijkt me veel makkelijker dan steeds met die kabeltjes pluggen. Vooral omdat micro usb kabeltjes net niet lekker inpluggen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 05:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:
dat doe je sowieso al want het is verstandig om je telefoon aan de lader te zetten, nu dus 2 kabels ipv 1.
Dan zal ik wel kiezen voor een telefoon met een ingebouwde chip waar dat kan. Draadloos opladen werkt, alleen laad het wel twee keer zo lang op en als je op de achtergrond ook nog muziek draait dan heb je groot kans dat het percentage op het moment dat je in de auto stapt gelijk is met wanneer je deze weer verlaat. Nog al onhandig als je naar een besteding gaat waar je niet verder kan laden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 09:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Nog niet in de praktijk geprobeerd, maar dat laatste zou je kunnen ondervangen met draadloos laden van de telefoon. Daar heb je losse kitjes voor en dat wil ik binnenkort gaan inbouwen want dat lijkt me veel makkelijker dan steeds met die kabeltjes pluggen. Vooral omdat micro usb kabeltjes net niet lekker inpluggen.
Wat bedoel je met een ingebouwde chip? Ik heb me nog niet heel erg ingelezen maar doen telefoons die dit al vanaf de fabriek kunnen dat sneller?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dan zal ik wel kiezen voor een telefoon met een ingebouwde chip waar dat kan. Draadloos opladen werkt, alleen laad het wel twee keer zo lang op en als je op de achtergrond ook nog muziek draait dan heb je groot kans dat het percentage op het moment dat je in de auto stapt gelijk is met wanneer je deze weer verlaat. Nog al onhandig als je naar een besteding gaat waar je niet verder kan laden.
Ik laad iedere dag mijn iPhone op in de auto met spotify op de achtergrond en dat gaat ook niet bijzonder snel.
Sommige telefoons zoals de nexus 5 zijn reeds geschikt om draadloos op te laden. Hoef je geen aparte chip (ontvanger) op aan te sluiten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een ingebouwde chip? Ik heb me nog niet heel erg ingelezen maar doen telefoons die dit al vanaf de fabriek kunnen dat sneller?
Het gaat ook een beetje om de vraag waarom je hem onderweg aan de lader wil hebben. Moet hij van leeg naar vol? Ik vind het zelf belangrijker dat als je met een volle accu vertrekt niet met een lege op de plaats van bestemming aankomt.. maar dat hangt van persoonlijk gebruik af.
Je kan het herkennen aan de grill, zit aan de voorkant. Het oude model heeft 3 metalen strepen van links naar rechts, waar de honda logo in het midden zit. Het nieuwe model heeft 1 metalen streep aan de bovenkant van het logo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:11 schreef Melluh het volgende:
Opladen is niet zo'n groot issue, dat kan ik prima op mijn werk of thuis doen. Zo'n Parrot lijkt inderdaad een goede optie.
@Darkerthanblack Ah, dank voor de info. Nu nog even uitzoeken waar ik een nieuwe 2012 versie aan kan herkennen tov een oude versie. Het zou mooi zijn als ik voor ongeveer dezelfde prijs wel al die kleine verbeteringen kan krijgen. Misschien toch een beetje een gadgetfreak
En dat noem jij kleine veranderingen?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 05:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je klinkt niet heel bekend met de auto industrie. Voor iedere auto dat wordt uitgebracht komt meestal een facelift na ongeveer 3,5 jaar, gevolgd door een nieuw model wat meestal ook pas wordt uitgebracht na ongeveer 3,5 jaar na de facelift. De verschillen tussen 2009 tm 2011 zijn dus nagenoeg nihil. Mogelijk zijn er wat softwarematige aanpassingen geweest, wat vaak niet wordt gepubliceerd. Maar zo'n update kan je ook op een model van 2009 krijgen. In 2012 is een facelift uitgebracht, zeker in een transitiejaar is er groot kans dat wanneer je naar auto's van dit jaar kijkt groot kans dat je nog een pre-facelift vindt. Mocht je toch een nieuwe model willen hebben dan moet je niet verwachten dat er grotere veranderingen zijn, meestal gaat het om het uiterlijk en onder de motorkap. Bij de Insight is dat niet anders, iets betere zicht door de achterraam, knipperlichten bij de spiegels, andere gril en lampen, dagrijverlichting, zuinigere motor en andere wielophanging met wat meer comfort. Wat betreft muziek, volgens mij heeft de radio een aux in, dus kan je gewoon met een kabel aansluiten, dat doe je sowieso al want het is verstandig om je telefoon aan de lader te zetten, nu dus 2 kabels ipv 1.
Je mag alles betwijfelen wat je wilt. Dat heb ik liever dan een persoon zijn op aarde die verder geen nuttige bijdrage dan dit kan leveren. Veel succes verder met je leven, als je het nog een "leven" kan noemen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En dat noem jij kleine veranderingen?Ik betwijfel nu of jij wél bekend bent in de autoindustrie
Sla je irl ook iedereen op zijn bek die een grapje tegen je maakt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je mag alles betwijfelen wat je wilt. Dat heb ik liever dan een persoon zijn op aarde die verder geen nuttige bijdrage dan dit kan leveren. Veel succes verder met je leven, als je het nog een "leven" kan noemen.
Doe eens even rustig jij. Lees je reactie nog eens man. En dan de bedenken dat mijn post nog half grapje is ook (ik ben nl. wel van mening dat dat nogal significante veranderingen zijn)quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je mag alles betwijfelen wat je wilt. Dat heb ik liever dan een persoon zijn op aarde die verder geen nuttige bijdrage dan dit kan leveren. Veel succes verder met je leven, als je het nog een "leven" kan noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |