Gazelle Orange XLquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:57 schreef -Richard- het volgende:
Kan inderdaad een hele hoop oorzaken hebben, om te beginnen: wat voor fiets heb je en waarmee is deze uitgerust?
Als je versnellingen hebt zoals blijkt uit de pics van je fiets heb je een versnelligsnaafquote:
Deze foto is niet van mijn fiets. Mijn fiets ziet er ongeveer hetzelfde uit maar is wel 5 jaar oud. Wat hapert er precies? Bij het trappen haperen de trappen. Dit gebeurt wanneer ik optrek.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je versnellingen hebt zoals blijkt uit de pics van je fiets heb je een versnelligsnaaf
In jouw geval een Nexus omdat je een Gazelle fiets hebt.
Als het versnellingskabeltje niet goed afgesteld staat, kan die in bepaalde versnellingen doortrappen.
Vandaar dat men waarschijnlijk ook geinteresseerd was in wat hapert er precies?
Je fiets ziet er vrij nieuw uit. Een versleten kogellager van de trapas is dus zeeeeeer onwaarschijnlijk.
Ik vind het er uitzien als een herenfietsquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:15 schreef liedetector het volgende:
vind het er vooral uitzien als een kinderfiets met een te klein voorwiel....
Heb je dat in alle versnellingen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:16 schreef Atak het volgende:
[..]
Deze foto is niet van mijn fiets. Mijn fiets ziet er ongeveer hetzelfde uit maar is wel 5 jaar oud. Wat hapert er precies? Bij het trappen haperen de trappen. Dit gebeurt wanneer ik optrek.
26" lijkt het als het niet op 24 lijktquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:17 schreef Atak het volgende:
Ik vind het er uitzien als een herenfiets
Nee, ik denk het van niet. Het gebeurt vooral bij een bepaalde snelheid.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb je dat in alle versnellingen?
Waarschijnlijk hapert ie als je veel kracht zet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, ik denk het van niet. Het gebeurt vooral bij een bepaalde snelheid.
Even langs de fietsenmaker!quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:16 schreef Atak het volgende:
[..]
Deze foto is niet van mijn fiets. Mijn fiets ziet er ongeveer hetzelfde uit maar is wel 5 jaar oud. Wat hapert er precies? Bij het trappen haperen de trappen. Dit gebeurt wanneer ik optrek.
dat kan wel waar zijn. hoe kan ik hem afstellen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hapert ie als je veel kracht zet.
Is vast de afstelling van je versnellingsnaaf dan.
Ga nu Utopia kijke
Na uopitaquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:38 schreef Atak het volgende:
[..]
dat kan wel waar zijn. hoe kan ik hem afstellen?
de fietsenmaker bij mij in de buurt is failliet. Ik maak hem liever zelfs (als ik dat kan).quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Even langs de fietsenmaker!
Die heeft het waarschijnlijk zo verholpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |