![media_xll_2772590.jpg]()
De 35-jarige moeder uit Lennik die gisteren in het Vlaamse dorp Sint Kwintens Lennik vermoedelijk haar drie dochtertjes liet stikken in een brand, nam volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws wraak op hun vader. De man dreigde haar te verlaten. Aan de telefoon zou ze gezegd hebben dat ze de kinderen hoorde gillen. ,,Maar ik bel de brandweer niet."
![media_l_2772594.jpg]()
De moeder zou een ex-prostituee zijn van Senegalese afkomst.
Tussen bouwarbeider Hellmut Ulin (55) en zijn partner Thioro Mbow (35), van Senegalese afkomst, boterde het al een hele tijd niet meer. Toen gisteren een deurwaarder een brief afleverde waarin de man de kinderen opeiste, zouden de stoppen bij de vrouw zijn doorgeslagen.
Ze sloot hun dochters (van 2, 4 en 6 jaar) op in een hok in de tuin, stak dat in brand en belde dan haar man, die op zijn werk was. ,,Ik zal mijn kinderen niet afgeven aan jou", klonk het door het dolle heen. ,,Ik heb ze opgesloten en de boel in brand gestoken. Ik hoor ze gillen, maar ik doe niks."
Paniek
Daarop alarmeerde de man zijn zus, die vlakbij woont en in paniek toesnelde. Ze vond de moeder voor het rokende pand. Ze vroeg haar waar haar kinderen waren. De vrouw antwoordde kortweg: ,,Tien minuutjes geschreeuw. Dan is het voorbij."
Volgens haar man, buren en kennissen was de vrouw zwaar verslaafd aan alcohol en medicatie en zorgde ze niet goed voor de kinderen. Haar partner wilde haar naar eigen zeggen niet écht verlaten: ,,Met die brief van de deurwaarder wou ik haar alleen afschrikken. Ik wou haar niet kwijt, maar probeerde haar zo onder druk te zetten om te stoppen met drank en pillen", vertelde hij gisteren verslagen aan de Belgische krant.
Kusje
Hij vervolgt: ,,Net voor ik naar m'n werk vertrok, had ik de jongste, die bij haar moeder in het grote bed lag en al wakker was, nog een kusje gegeven. Daarna ben ik vertrokken."
In de buurt was het geen geheim dat er problemen waren in het gezin. De politie was al vaker gealarmeerd. ,,Ze moeder dronk twee flessen per dag en sliep twintig uur. Voor haar vier kinderen zorgde ze niet." De moeder zou een ex-prostituee zijn van Senegalese afkomst.
De vrouw is opgepakt en verschijnt vandaag voor de onderzoeksrechter. Er wordt onderzoek gedaan naar de dood van de meisjes.
Het gezin heeft vier kinderen, maar de oudste dochter van 9 was op het moment van de feiten op school. Zij was een kind van de Senegalese vrouw uit een eerdere relatie.
![media_xll_2772571.jpg]()
In Sint Kwintens Lennik vond gisteren een familiedrama plaats. Vriendjes van de slachtoffertjes leggen tekeningen neer en brandende kaarsen.
BronSpeechless.... RIP onschuldige kinderen,,,,