abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149596352
Sinds een weekje of twee staat hier in huis een Philips Airfryer XL.
Super tevreden zijn we ermee voor wat betreft het gebruiksgemak en resultaat.

Minder tevreden echter over het schoonmaken: Op internet lezen we eigenlijk alleen maar hallelujah verhalen over hoe gemakkelijk alles wel niet schoon te maken is. Onze ervaringen zijn toch iets anders...

Mandje en opvangbak worden niet goed schoon in de vaatwasser. Niet zo'n probleem voor ons, even handmatig met een afwasborstel schoonmaken is echt geen onoverkomelijk probleem. Wel balen we enorm van het overige binnenwerk van de Airfryer XL: Veel vet onderin langs de randjes (dus buiten de opvangbak. En wel eens naast/boven het verwarmingselement gekeken?

Is dit nu echt alleen bij ons (hierdoor ook nog steeds erg veel luchtjes in huis door verbrandend\walmende vetaanslag)? Is de airfryer XL nu écht niet boven het verwarmingselement schoon te maken?

We horen zien reacties\tips\oplossingen van andere tevreden gebruikers graag tegemoet!
pi_149600564
Je moet gewoon frituren in echt vet in een echte pan, zo dus:

"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:55:58 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149604911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:19 schreef DroogDok het volgende:

[ afbeelding ]
Ja man lekker gissen naar wat de temperatuur is. Dat vet boeit het niet hoe het warm gehouden wordt.
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:57:53 #4
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_149606337
quote:

[ afbeelding ]
Frituurpan is toch een stukje veiliger. Maar goed, daar gaat het hier niet over.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 februari 2015 @ 20:04:42 #5
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149610526
quote:

[ afbeelding ]
:')
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_149610920
Ossewit for the win! geen vloeibaar voor hier, gore troep
pi_149613378
Ik heb al jaren een airfryer. Geen problemen hier. Ook geen vet onderin ofzo?
Whatever...
pi_149614242
Heb je wel eens andere olie gebruikt? Daar zou het misschien mee te maken kunnen hebben ook al heb je maar weinig nodig. Sommige plantaardige olie gaat meer plakken dan andere.
pi_149624755
Gebruik je extra virgine olijfolie?
We komen hard, zo hard.
pi_149628696
Ik heb ook een airfryer (kleine versie) sinds twee weken en herken je probleem niet.
Wel aanslag in het mandje, maar dat is prima schoon te maken, geen aanslag in de rest van het apparaat. Ik gebruik een huismerk olijfolie, werkt prima.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_149631304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ja man lekker gissen naar wat de temperatuur is. Dat vet boeit het niet hoe het warm gehouden wordt.
Voor een paar euro heb je een thermometer. :D
Professioneel gifmenger.
pi_149633240
Hoe krijg je zoveel vet in zo'n apparaat?
grote voordeel is toch dat er geen vet in hoeft?
pi_149648946
We gebruiken dus helemaal geen extra olie/vet. Nu een paar keer friet gemaakt, wat snacks en vissticks. Braadworst en kipdrumsticks zijn denk ik de boosdoeners, maar die moeten volgens Philips gewoon kunnen...
pi_149656656
AirFryer :')

Na een tijdje kom je er wel achter dat sowieso heel dat ding 3x niets is.
pi_149657171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:04 schreef flankert het volgende:
We gebruiken dus helemaal geen extra olie/vet. Nu een paar keer friet gemaakt, wat snacks en vissticks. Braadworst en kipdrumsticks zijn denk ik de boosdoeners, maar die moeten volgens Philips gewoon kunnen...
Van braadworst en kippenpoten komt behoorlijk wat vet als je het verhit. Dus dat zal het zijn inderdaad.

Wat is er btw mis met een frituurpan?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 09:21:02 #16
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_149657195
Wij hebben er nu ook een van philips, maar ik vind dat ie het niet haalt bij een normale vetpan
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_149676792
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:18 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Van braadworst en kippenpoten komt behoorlijk wat vet als je het verhit. Dus dat zal het zijn inderdaad.

Wat is er btw mis met een frituurpan?
Niks mis mit een frituurpan, heb alleen een gruwelijke hekel aan het schoonmaken en vet vervangen. O ja... en je kunt er geen afbakbroodjes, quiches en nog een hele hoop andere zaken in klaar maken... ;-)

Tja, als Philips zelf aangeeft dat braadworst en kipdrumsticks in dat ding kunnen worden klaargemaakt, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen?
pi_149678218
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:21 schreef Hyman het volgende:
Wij hebben er nu ook een van philips, maar ik vind dat ie het niet haalt bij een normale vetpan
Het is het net niet, maar als je een beetje oefent krijg je (wat mij betreft) heel goede frites. Beter dan fabrieksfrites uit eenv etpan iig. En als je zelf kroketten maakt en een beetje olie door de paneermeel doet... dan worden ze perfect.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')