Waarom bekleden? Op multiplex kun je prima tegelenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:00 schreef Gieliovd het volgende:
Half hoog... Dan inderdaad uit multiplex optrekken en bekleden met groen gips.
Tegel grootte maakt weinig uit.
Multiplex is niet erg waterbestendig he (de normale iig niet). Vandaar dat ik zat te kijken naar iets van groene gipsplaat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:01 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Waarom bekleden? Op multiplex kun je prima tegelen
Edit: anders kun je ook groene spaanplaat gebruiken..
Je moet ook zorgen dat je geen lekkages krijgt ..quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:56 schreef jasperve het volgende:
[..]
Multiplex is niet erg waterbestendig he (de normale iig niet). Vandaar dat ik zat te kijken naar iets van groene gipsplaat.
Ik houd wel van overkill. Moet er bij mijn klanten ook garantie op geven he..quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:26 schreef jasperve het volgende:
En is het niet een beetje overkill om de hele voorzetwand van 18mm multiplex te maken? (prijstechnisch en stevigheid)
dat zou ik niet direct op een metalstud frame monteren. Niet vormvast en je kunt er niet fatsoenlijk wat in vast schroeven (haakje, handdoek beugel oid)quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:57 schreef tux87 het volgende:
Wedi plaat werkt ook goed, direct te tegelen en watervast. Hornbach heeft q-board dat is vergelijkbaar. Aquapanel is ook een dergelijk product.
Ligt eraan waar je de koof mee bekleedquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:35 schreef bbtb77 het volgende:
Pontmeyer
Edit: ff gekeken maar nee.. anders 75 of 100mm profielen gebruiken. Hebben ze wel.
Zit toch te denken om het met aquapanel te doen vanwege de watervaste kwaliteiten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:41 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je de koof mee bekleed
Dat is pas overkill☺ je hebt eerst multiplex dan eventueel kimband/pasta of voorstrijk, tegellijm, tegels, voegmiddel, siliconenkit. En dan nog bang zijn dat er water bij komt? En het is niet eens in de douche zelf..quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:44 schreef derLudolf het volgende:
Ubbens? En gips met eventuele lekkage lijkt me niet heel handig. Dan heb ik meer vertrouwen in multiplex. Eventueel de versie met grondverf en de randen afkitten.
Maar het is wel iets waar je garantie op zou kunnen gevenquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:49 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Dat is pas overkill☺ je hebt eerst multiplex dan eventueel kimband/pasta of voorstrijk, tegellijm, tegels, voegmiddel, siliconenkit. En dan nog bang zijn dat er water bij komt? En het is niet eens in de douche zelf..
Dat dan wel weer...quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar het is wel iets waar je garantie op zou kunnen geven![]()
Correctie. Het is wel deels in de douche zelf.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:49 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Dat is pas overkill☺ je hebt eerst multiplex dan eventueel kimband/pasta of voorstrijk, tegellijm, tegels, voegmiddel, siliconenkit. En dan nog bang zijn dat er water bij komt? En het is niet eens in de douche zelf..
I stand corrected.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:27 schreef jasperve het volgende:
[..]
Correctie. Het is wel deels in de douche zelf.
Nope.. Ik ga er vanuit dat een badkamer niet hoort te lekken. Dan vind ik vooral stevigheid belangrijk. Als ik plex gebruik in de douche dan smeer ik dat helemaal in met kimpasta. Band in de binnenhoeken. No way dat er dan nog water bij komt. En als je een lekke afvoer of waterleiding hebt, maakt het niet veel uit of je materiaal watervast is of niet. Dan komt het eerder langs het plafond naar beneden dan dat je daar in de badkamer wat van merkt. Mijn meningquote:
Dus jij zegt:quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:46 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Nope.. Ik ga er vanuit dat een badkamer niet hoort te lekken. Dan vind ik vooral stevigheid belangrijk. Als ik plex gebruik in de douche dan smeer ik dat helemaal in met kimpasta. Band in de binnenhoeken. No way dat er dan nog water bij komt. En als je een lekke afvoer of waterleiding hebt, maakt het niet veel uit of je materiaal watervast is of niet. Dan komt het eerder langs het plafond naar beneden dan dat je daar in de badkamer wat van merkt. Mijn mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |