abonnement Unibet Coolblue
pi_149602107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

Gelukkig denkt West Europa nog na. Of dat helpt weet ik niet. Maar ze hebben hun best gedaan.
En een failliet Rusland zal niet echt snel gebeuren.
Klopt, maar hoe sneller hoe beter

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:01 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Uhm, als de seperatisten het hebben gedaan (wat imo zeer waarschijnlijk is), is dit niet expres geweest en zeker niet op bevel van Poetin. Het is waarschijnlijk een domme fout geweest en dat maakt het niet minder erg maar we hoeven ook niet te doen alsof Poetin schuimbekkend het commando heeft gegeven om een passagiersvliegtuig neer te halen.
Waarom maakt dit uit? Na die 'fout' zou Poetin zich dood moeten schamen en binnen no-time de Krim terug moeten geven aan Oekraïne voordat er meer van dit soort ongelukken gebeuren.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, Poetin zal niet rustig op zijn stoel blijven zitten, wachten tot de curator er is en aankloppen bij een Voedselbank. En snel zal Rusland niet failliet gaat.

Het grote probleem van het Westen is dat het Westen niet echt een lange termijn plan heeft. Poetin heeft dat vermoedelijk wel. Poetin weet wel wat hij wel, het Westen niet echt.
Poeten wil de oude USSR in ere herstellen, de rest van de wereld wil dat niet. Zo simpel is het

quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja het is goed.

Het gewoon ook echt niet zien he. _O-
Jij snapt er zelfs niet van en tracht met aantal pakkende one-liners of smileys wat toe te voegen aan deze discussie, echter is die een stuk ingewikkelder dan jij denkt. Daarom dat ik al eerder zei, reageer inhoudelijk, of als dat je petje te boven gaat, reageer dan gewoon niet :)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_149602170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:13 schreef Shreyas het volgende:

Poeten wil de oude USSR in ere herstellen, de rest van de wereld wil dat niet. Zo simpel is het

[..]
De EU heeft echter geen plan om dat te voorkomen of je zou af en toe "ouwehoeren" een plan moeten noemen.
pi_149602184
ChristopherJM twitterde op donderdag 12-02-2015 om 11:18:13 Putin, Poroshenko agree to cease-fire in #Ukraine. But will it stick? My 2 cents: Don't hold your breath. Details: http://t.co/wVK7AppNNB reageer retweet
quote:
The view from nowhere.
pi_149602290
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:54 schreef Shreyas het volgende:
n 200 onschuldige Nederlandse burgers zijn door Poetin vermoord en Nederland/NAVO begint nog geen oorlog met Rusland. Veel erger dan dat kan het niet meer worden.
Natuurlijk doet die al gekke dingen, hij voert uiteindelijk gewoon een oorlog in Oekraïne en heeft dat eerder in andere omliggende landen gedaan. Dat Nederland/de Navo dan maar gelijk om een oorlog moet roepen door dat vliegtuig ongeluk gaat mij veel te ver :P . Daarnaast zijn de bewijzen van het vliegtuig ongeluk volgens mijn nog steeds niet 100% overtuigend, dan blijft dat sowieso lastig.

Op dit moment is de populariteit van Poetin ontzettend hoog, en niemand weet precies wat er in zijn hoofd afspeelt, dat maakt het wel gevaarlijk. Heb het idee dat die vrijwel alles kan doen nu, maar uiteindelijk heeft Rusland ook geen belang bij totale escalatie, als Poetin de economie echter ziet instorten kan dat weleens anders komen te liggen. Blijft natuurlijk overeind dat Poetin zijn daden op dit moment op de één of andere manier moeten worden afgestraft.
pi_149602314
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

De EU heeft echter geen plan om dat te voorkomen of je zou af en toe "ouwehoeren" een plan moeten noemen.
In principe zou je dus de delen die Rusland heeft geannexeerd terug kunnen veroveren, maar dat durft Europa niet, vooral uit de onbegrijpelijke angst voor Rusland. Er is al uitgerekend dat Duitsland en Turkije samen een leger hebben dat sterker en geavanceerder is dan dat van Rusland. Als daar dan landen als Frankrijk en Engeland nog bij zouden komen is Rusland helemaal kansloos. Dan praat ik nog niet eens over de inmenging van de VS of Canada.

Maar goed, ingaande op wat jij zegt, de EU heeft wel degelijk een plan om dat te voorkomen, namelijk financiële sancties. En die raken Rusland keihard, terwijl de EU er zeer goed mee weg komt. Dat Rusland thans in een recessie zit en de roebel drie keer zo hard is gekelderd als de euro, door toedoen van die sancties, is je zeker ontgaan?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_149602340
Nou, met wat Poetin wil, ga ik wel mee met Shreyas. Het heeft er alle schijn van dat dat zijn plan is. De NAVO en de EU breiden ook flink uit, dus hij moet dat ook gaan doen. Zo ongeveer zal 'ie het wel zijn.

Dat hij opdracht heeft gegeven dat vliegtuig neer te halen, lijkt me onzin.
pi_149602414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]

In principe zou je dus de delen die Rusland heeft geannexeerd terug kunnen veroveren, maar dat durft Europa niet, vooral uit de onbegrijpelijke angst voor Rusland. Er is al uitgerekend dat Duitsland en Turkije samen een leger hebben dat sterker en geavanceerder is dan dat van Rusland. Als daar dan landen als Frankrijk en Engeland nog bij zouden komen is Rusland helemaal kansloos. Dan praat ik nog niet eens over de inmenging van de VS of Canada.

Maar goed, ingaande op wat jij zegt, de EU heeft wel degelijk een plan om dat te voorkomen, namelijk financiële sancties. En die raken Rusland keihard, terwijl de EU er zeer goed mee weg komt. Dat Rusland thans in een recessie zit en de roebel drie keer zo hard is gekelderd als de euro, door toedoen van die sancties, is je zeker ontgaan?
Rusland kan best verslagen worden hoor. Als je maar genoeg medestanders op weet te trommelen, maak je er gehakt van, maar kennelijk wil de EU geen militair conflict met Rusland. Dat bedoel ik met geen plan. Ze zijn er voortdurend mee bezig, kondigen sancties af, maar militair ingrijpen is kennelijk niet de bedoeling. Het wijst allemaal niet op het hebben van een plan. Eerder op maar wat doen en maar wat ouwehoeren.

Dat is me niet ontgaan. Net zoals het me niet ontgaan is dat Rusland nog gewoon lekker doorgaat. Sancties of niet.
pi_149602418
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

De EU heeft echter geen plan om dat te voorkomen of je zou af en toe "ouwehoeren" een plan moeten noemen.
Alsof de EU een antwoord zou moeten hebben op agressie, zo niet dan ben je een sukkel.

- Wat vind je van de stelling dat een agressor de vrede verstoort en schuldig is aan alle ellende?

- Degene die op alle vormen van agressie een antwoord heeft, heeft de hele wereld in de houdgreep. Wil je dat de EU de wereld onderwerpt?
The view from nowhere.
pi_149602448
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

De EU heeft echter geen plan om dat te voorkomen of je zou af en toe "ouwehoeren" een plan moeten noemen.
Het is pure onzin dat Europa/het Westen geen plan heeft en dat Poetin hier de genius is die het Westen telkens aftroeft.

Dat Europa geen antwoord heeft op de interventies van Rusland in Oost-Oekraine is niet omdat Europa geen plan heeft, maar simpelweg omdat we niet de wil hebben om de kosten te dragen/risico's te lopen om Rusland uit Oost-Oekraine weg te houden. De huidige sancties tegen Rusland zijn al met veel pijn en moeite er doorgekomen, en veel Europese landen hebben geen zin om hun belangen met Rusland verder op het spel te zetten, laat staan om een oorlog te riskeren.

Dat is gewoon realisme, zoals Merkel al mooi verwoorde op de Veiligheidstop in Munchen.

En we hebben wel degelijk een plan om Rusland in te dammen, en dat plan heet de NAVO. Poetin weet dondersgoed dat als hij in de Baltische staten gaat rotzooien alle NAVO lidstaten verplicht zijn om hun bij te staan in een conflict met Rusland. En als je het realistisch bekijkt is dat al een zeer groot commitment richting Oost-Europa van het Westen.

Realistische politiek dicteert dat het Westen niks kan doen tegen Poetin's interventie in Oost-Oekraine, en dat is niet het resultaat van zwalkend beleid van Europa of iets dergelijks.
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:25:26 #210
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149602486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]

In principe zou je dus de delen die Rusland heeft geannexeerd terug kunnen veroveren, maar dat durft Europa niet, vooral uit de onbegrijpelijke angst voor Rusland. Er is al uitgerekend dat Duitsland en Turkije samen een leger hebben dat sterker en geavanceerder is dan dat van Rusland. Als daar dan landen als Frankrijk en Engeland nog bij zouden komen is Rusland helemaal kansloos. Dan praat ik nog niet eens over de inmenging van de VS of Canada.

Maar goed, ingaande op wat jij zegt, de EU heeft wel degelijk een plan om dat te voorkomen, namelijk financiële sancties. En die raken Rusland keihard, terwijl de EU er zeer goed mee weg komt. Dat Rusland thans in een recessie zit en de roebel drie keer zo hard is gekelderd als de euro, door toedoen van die sancties, is je zeker ontgaan?
Je onderschat de Russen. Daarbij zie je al wat voor een problemen men heeft in Irak etc. Nee de aanval inzetten tegen de Russen waarvan je niet weet wie hun dan gaat steunen is een bizar plan. Onhaalbaar en zeer riskant. Ik denk dat je wat teveel games speelt. Mogelijk dat die de jeugd klaarstomen dat oorlog een avontuur is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149602534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:22 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Alsof de EU een antwoord zou moeten hebben op agressie, zo niet dan ben je een sukkel.

- Wat vind je van de stelling dat een agressor de vrede verstoort en schuldig is aan alle ellende.

- Degene die op alle vormen van agressie een antwoord heeft, heeft de hele wereld in de houdgreep. Wil je dat de EU de wereld onderwerpt?
Een antwoord moet je altijd hebben, wat dat antwoord ook zou moeten zijn. Ik zeg nergens dat de EU Rusland moet aanvallen, ik zeg alleen dat ze een wat concreter plan moeten hebben i.p.v. alleen maar ouwehoeren en hopen dat het goed komt. Een plan kan ook zijn "het interesseert me geen kont en ik laat het ze lekker uitzoeken".

Van die stelling vind ik vooral dat er meestal niet sprake is van één agressor, maar dat de waarheid vaak ergens in het midden ligt. Het iemand schuldig verklaren aan de ellende an sich lost ook niets op. In de Veiligheidsraad zijn 2 landen met VETO het daar sowieso al niet mee eens, trouwens.

Een antwoord kan ook zijn "het boeit me niet". Dat is duidelijker en minder tijdrovend dan onderhandelen, terwijl je eigenlijk allang geen wisselgeld meer hebt. Kan ook niet, met niks blijven pokeren, blijven callen en blijven raisen. Keer moet je je kaarten laten zien. Of je hebt wat en past je tactiek erop aan of je hebt niks en je flikkert ze een keertje weg.
pi_149602547
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je onderschat de Russen. Daarbij zie je al wat voor een problemen men heeft in Irak etc. Nee de aanval inzetten tegen de Russen waarvan je niet weet wie hun dan gaat steunen is een bizar plan. Onhaalbaar en zeer riskant. Ik denk dat je wat teveel games speelt. Mogelijk dat die de jeugd klaarstomen dat oorlog een avontuur is.
Ik denk dat vele mensen nog denken dat Rusland de grootmacht is van de jaren zestig, dat is allang niet meer zo. Voor de duidelijkheid ik wil ook geen militair conflict met Rusland, maar de vraag is waar trek je de grens? Als ze oost Polen binnen vallen of met hun leger aan de Duitse grens staan, roep jij dan nogsteeds dat je geen oorlog wilt? In dat geval kun je beter alvast Russisch gaan leren, succes ^O^
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_149602611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je onderschat de Russen. Daarbij zie je al wat voor een problemen men heeft in Irak etc. Nee de aanval inzetten tegen de Russen waarvan je niet weet wie hun dan gaat steunen is een bizar plan. Onhaalbaar en zeer riskant. Ik denk dat je wat teveel games speelt. Mogelijk dat die de jeugd klaarstomen dat oorlog een avontuur is.
De NAVO kan de Russen pakken. De vraag is wie er allemaal trek hebben in een oorlog met de Russen en de vraag is wie er trek heeft in een oorlog met de Russen omwille van een land dat niet behoort tot de NAVO, niet tot de EU en een grote corrupte teringbende is waar weinig tot niets mee aan te vangen is.

De EU heeft de handen al vol aan Griekenland en andere Zuid-Europese landen. Die hebben echt geen zin om de komende decennia een nog corruptere teringbende op sleeptouw te nemen.
pi_149602621
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_149602717
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik denk dat vele mensen nog denken dat Rusland de grootmacht is van de jaren zestig, dat is allang niet meer zo. Voor de duidelijkheid ik wil ook geen militair conflict met Rusland, maar de vraag is waar trek je de grens? Als ze oost Polen binnen vallen of met hun leger aan de Duitse grens staan, roep jij dan nogsteeds dat je geen oorlog wilt? In dat geval kun je beter alvast Russisch gaan leren, succes ^O^
Dat ligt er maar aan. Als ze dit soort spul sturen, mogen ze verder komen. :9

pi_149602732
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Rusland kan best verslagen worden hoor. Als je maar genoeg medestanders op weet te trommelen, maak je er gehakt van, maar kennelijk wil de EU geen militair conflict met Rusland. Dat bedoel ik met geen plan. Ze zijn er voortdurend mee bezig, kondigen sancties af, maar militair ingrijpen is kennelijk niet de bedoeling. Het wijst allemaal niet op het hebben van een plan. Eerder op maar wat doen en maar wat ouwehoeren.

Dat is me niet ontgaan. Net zoals het me niet ontgaan is dat Rusland nog gewoon lekker doorgaat. Sancties of niet.
Niemand ziet te wachten op een oorlog, vol dood en verderf toch? Roepen erom is makkelijk, maar daadwerkelijk uitvoeren is verschrikkelijk. Als iedereen direct om oorlog gaat liggen roepen, blijft er denk ik weinig over van deze wereld. Ik denk dat Europa het op dit moment slim aanpakt, economische sancties en praten zijn vooralsnog de juiste maatregelen, al is er natuurlijk altijd een grens.

Natuurlijk kan Europa, Rusland makkelijk militair aan. Zowel qua personen, materieel als qua geavanceerdheid ervan liggen ze ver voor op Rusland. Kijk alleen al naar het aantal inwoners 507 miljoen tegenover 142 miljoen. Daarnaast zullen ze natuurlijk directe hulp van Amerika krijgen. Gevaar blijft wel de nucleaire wapens die ze in bezit hebben, een nucleaire oorlog kan wel eens het einde van de wereld betekenen.

Had gehoopt dat het naar de eerste koude oorlog wel gedaan was met de echte grote conflicten, maar schijnbaar zijn zelfs nu landgrenzen nog niet zeker. Blijft bizar dat elke keer weer grote idioten aan de macht weten te komen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:35:09 #217
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149602748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:30 schreef Halcon het volgende:
De NAVO kan de Russen pakken
Dat moet je me maar eens uitleggen. :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149602763
quote:
_O-
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 12 februari 2015 @ 15:36:00 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_149602781
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat moet je me maar eens uitleggen. :)
Militair, financieel en politiek gezien, zeer zeker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_149602802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat moet je me maar eens uitleggen. :)
Poetin heeft de ballen niet om te gaan rotzooien in een Navo lidstaat :)
pi_149602820
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik denk dat vele mensen nog denken dat Rusland de grootmacht is van de jaren zestig, dat is allang niet meer zo. Voor de duidelijkheid ik wil ook geen militair conflict met Rusland, maar de vraag is waar trek je de grens? Als ze oost Polen binnen vallen of met hun leger aan de Duitse grens staan, roep jij dan nogsteeds dat je geen oorlog wilt? In dat geval kun je beter alvast Russisch gaan leren, succes ^O^
Denk dat die grens voor Rusland vrij duidelijk is, en dat ze alles om die grens heen aan het uittesten zijn. Navo is sowieso een grens, maar de rest van Oekraïne zal ook voldoende zijn verwacht ik.

Dit zou trouwens ook weer zo slecht zijn, als dit waar is

quote:
Minister Koenders van Buitenlandse Zaken zoekt op dit moment uit of in het staakt-het-vuren-verdrag voor Oekraïne een afspraak is opgenomen dat de daders van de MH17-ramp vrijuit gaan.


[ Bericht 6% gewijzigd door Matedeor op 12-02-2015 15:43:47 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:42:48 #222
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149602993
quote:
Wit-Rusland is het volgende land dat Russische troepen kan verwachten.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149603008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat moet je me maar eens uitleggen. :)
Ik denk dat als alle NAVO-legers samen gaan knokken tegen de Russen, dat de NAVO dat dan zal winnen. VS, UK, Frankrijk en Duitsland + de overige rommel. Die winnen wel van de Russen. Duitsland en Turkije samen zie ik niet winnen van de Russen, maar de gehele NAVO wel. Dat behoeft volgens mij geen nader betoog. :)
pi_149603052
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wit-Rusland is het volgende land dat Russische troepen kan verwachten.
Haha! _O- andersom afgespeeld.
pi_149603060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Haha! _O- andersom afgespeeld.
Juist. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')