abonnement Unibet Coolblue
pi_149573184
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een verzekering te nemen voor mijn kat. Ik heb wat sites gevonden maar wat zijn de dingen waar ik op moet letten?

De gemiddelde verzekering kost +- ¤8/maand maar vergoeden die ook alle medische kosten of zitten er verborgen valkuilen aan vast?

Vaak komt de verzekering van OHRA naar boven drijven dus ik denk dat ik voor die ga maar ik zou graag willen weten wat voor ervaring jullie met dierenverzekeringen hebben.
pi_149573339
Even een vraag uit pure interesse;

Bestaat dat echt, een verzekering voor de kat?
Wat kan ik me daar bij voorstellen? Ook levensverzekering enzo?
U MAD?
pi_149573454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
Even een vraag uit pure interesse;

Bestaat dat echt, een verzekering voor de kat?
Wat kan ik me daar bij voorstellen? Ook levensverzekering enzo?
Verzekering als in zorgverzekering, vergoeding van dierenarts bezoeken, medicijnen etc. Een operatie kan zomaar heel veel geld gaan kosten.
pi_149573460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
Even een vraag uit pure interesse;

Bestaat dat echt, een verzekering voor de kat?
Wat kan ik me daar bij voorstellen? Ook levensverzekering enzo?
Gewoon een zorgkostenverzekering voor een dier, ja, dat bestaat. Heeft onze hond ook. (en ja, je dier kan total-loss worden verklaard :') )

Belangrijk is om te kijken wat er allemaal gedekt wordt, dit is zeker van belang als je een raskat neemt.
pi_149573467
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Verzekering als in zorgverzekering, vergoeding van dierenarts bezoeken, medicijnen etc. Een operatie kan zomaar heel veel geld gaan kosten.
Ook dat wist ik niet :@
U MAD?
pi_149573573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:01 schreef Diemux het volgende:
dit is zeker van belang als je een raskat neemt.
Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat voor kat ik heb, ik heb hem toen hij nog een kitten was ergens op een industrieterrein gevonden met z'n broertje en zusjes.
pi_149573667
Edit: Ik loop te kutten. :')

Als er geen stamboomverklaring bij zit (want gevonden kitten) is het geen ''echte'' raskat. Dus daar hoef je niks mee te doen.

En hoe oud is je kat? Hoe jonger de kat is als je de verzekering afsluit, hoe goedkoper de premie. Sommige verzekeringen verhogen de premie als je kat ouder wordt, kijk wel even goed naar de voorwaarden.

Zijn er bestaande aandoeningen? Dan eerst die oplossen, kan namelijk voor problemen zorgen of een hogere premie.
pi_149573987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:08 schreef LuDann het volgende:
Edit: Ik loop te kutten. :')

Als er geen stamboomverklaring bij zit (want gevonden kitten) is het geen ''echte'' raskat. Dus daar hoef je niks mee te doen.

En hoe oud is je kat? Hoe jonger de kat is als je de verzekering afsluit, hoe goedkoper de premie. Sommige verzekeringen verhogen de premie als je kat ouder wordt, kijk wel even goed naar de voorwaarden.

Zijn er bestaande aandoeningen? Dan eerst die oplossen, kan namelijk voor problemen zorgen of een hogere premie.
M'n kat is momenteel 2 jaar oud, ingeënt en krijgt momenteel druppels voor z'n oog (alleen deze week).
pi_149574045
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

M'n kat is momenteel 2 jaar oud, ingeënt en krijgt momenteel druppels voor z'n oog (alleen deze week).
Oke, dan zit je in het goedkoopste segment met die leeftijd denk ik zo. En even afwachten tot de druppels klaar zijn dan. Kat moet ook verplicht gechipt voor de verzekering, maar dat kan ook het eerstvolgende dierenartsbezoek na afsluiten.

Mijn kat had een kale plek op de buik op het moment van afsluiten, mijn dierenarts wilde daar bij de keuring gelukkig wel een vrij vage omschrijving bij geven, dus dat scheelde. Maar we wisten toen al dat het waarschijnlijk een voedselallergie was. Scheelde weer. :P

Goed idee trouwens hoor, verzekering afsluiten. :Y
pi_149574484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oke, dan zit je in het goedkoopste segment met die leeftijd denk ik zo. En even afwachten tot de druppels klaar zijn dan. Kat moet ook verplicht gechipt voor de verzekering, maar dat kan ook het eerstvolgende dierenartsbezoek na afsluiten.

Mijn kat had een kale plek op de buik op het moment van afsluiten, mijn dierenarts wilde daar bij de keuring gelukkig wel een vrij vage omschrijving bij geven, dus dat scheelde. Maar we wisten toen al dat het waarschijnlijk een voedselallergie was. Scheelde weer. :P

Goed idee trouwens hoor, verzekering afsluiten. :Y
Dan wacht ik het ff af tot z'n behandeling is afgerond en dan sluit ik er wel 1 af, ~8 euro is een goede prijs om het risico te dekken.
pi_149579056
Een aantal dingen om op te letten:

- wat wordt vergoed, meestal zitten alleen de basic kosten in de verzekering en heb je aanvullende verzekeringen voor dingen zoals gebit, kijk dus goed naar wat je vergoed wil hebben en zoek een verzekering die dat biedt.

- wie betaald de kosten aan de dierenarts, moet je zelf betalen en dan declareren (ik geloof dat dit inmiddels bij vrijwel alle verzekeraars het geval is) of gaat de rekening direct naar de verzekering?

- hoeveel is het eigen risico, als dat hoog is, kan het zijn dat je van kleinere behandelingen niks vergoed krijgt.

- is het mogelijk om rekeningen op te sparen en ineens te declareren om dat eigen risico maar 1x te hoeven betalen?

- let op huidige problemen, je moet geloof ik invullen wat voor medicatie het dier afgelopen tijd heeft gehad en het kan zijn dat -in dit geval de oogjes- niet mee verzekerd worden. Dus ik zou dat even uitzoeken voor je er daadwerkelijk 1 afsluit.
pi_149580032
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:23 schreef Holyme het volgende:
Een aantal dingen om op te letten:

- wat wordt vergoed, meestal zitten alleen de basic kosten in de verzekering en heb je aanvullende verzekeringen voor dingen zoals gebit, kijk dus goed naar wat je vergoed wil hebben en zoek een verzekering die dat biedt.

- wie betaald de kosten aan de dierenarts, moet je zelf betalen en dan declareren (ik geloof dat dit inmiddels bij vrijwel alle verzekeraars het geval is) of gaat de rekening direct naar de verzekering?

- hoeveel is het eigen risico, als dat hoog is, kan het zijn dat je van kleinere behandelingen niks vergoed krijgt.

- is het mogelijk om rekeningen op te sparen en ineens te declareren om dat eigen risico maar 1x te hoeven betalen?

- let op huidige problemen, je moet geloof ik invullen wat voor medicatie het dier afgelopen tijd heeft gehad en het kan zijn dat -in dit geval de oogjes- niet mee verzekerd worden. Dus ik zou dat even uitzoeken voor je er daadwerkelijk 1 afsluit.
Thanks, ik ga denk ik voor de OHRA verzekering, ik zal voor de zekerheid de voorwaarde etc. doornemen wat betreft eerdere medicatie.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:53:45 #13
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_149580160
Als de behandeling van een kat duurder is dan het is om hem in te laten slapen, laat je hem dus inslapen.
Prrrrr
pi_149581996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:53 schreef mrspoeZ het volgende:
Als de behandeling van een kat duurder is dan het is om hem in te laten slapen, laat je hem dus inslapen.
Ik mag hopen dat je een geintje maakt, euthanasie is nou niet bepaald duur...
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:46:38 #15
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_149582259
140 euro, volgens mij.
Prrrrr
pi_149582362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:41 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je een geintje maakt, euthanasie is nou niet bepaald duur...
Uit een eerder topic is al gebleken dat mrspoeZ of zeer weinig waarde hecht aan het leven van haar huisdieren of een troll is.
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:50:37 #17
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_149582417
Trotse trol sinds 200nogwat inderdaad. Een kat is een kat.
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')