Zeg je nou dat alles wat ik schrijf een leugen is?quote:Op zondag 15 februari 2015 19:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik weet al goed dat wat voor waarheid er is,is niet te vinden bij jou en/of 'n paar anderen hiero.
Nee hoor. Als jij wil geloven in alles maar alles over dinosauren,moet je zelf weten.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zeg je nou dat alles wat ik schrijf een leugen is?
Aha het "iedereen is gek behalve ik" syndroomquote:Op zondag 15 februari 2015 19:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik weet al goed dat wat voor waarheid er is,is niet te vinden bij jou en/of 'n paar anderen hiero.
Absoluut niet.Ik ben zeker niet alleen met m'n meningen of (volgens sommige) 'gekheid'.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Aha het "iedereen is gek behalve ik" syndroom
Question everything , beste advies ooit en de meest leerzame houding .quote:Op zondag 15 februari 2015 21:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij wil geloven in alles maar alles over dinosauren,moet je zelf weten.
ik vind de hele dinosaur idee en de industry die daar achter zit, gewoon verdacht en niet betrouwbaar.
En ik zie niet waarom we moeten die zowiezo makkelijk aannemen als de goede verhaal.
Tis duidelijk dat er heel veel fake is,als je dat leuk vind of niet.
Misschien moeten ze 'n soort grote officiele catalogus hebben van alle skeleten over 't hele wereld.
Heel goed alles analyseren en dan duidelijk doorgeven van waar de botten komen vandaan.
Ook laten 't publiek de 'echte' dinosaur botten laten zien.....die exemplaren van schedelen bvb. in musea zijn replicas.
Prima standpunt inderdaad, helaas gaat dit niet op voor de meeste zelfbenoemde "waarheidszoekers" .quote:Op zondag 15 februari 2015 22:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Question everything , beste advies ooit en de meest leerzame houding .
Deze is ook erg nuttig:quote:Op zondag 15 februari 2015 22:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Vragen stellen, niet gelijk conclussie trekken!quote:Op zondag 15 februari 2015 22:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Buffy the vampire slayer: "If my mind was more open, my brains would fall out."quote:Op zondag 15 februari 2015 22:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Deze is ook erg nuttig:
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.”
― Terry Pratchett
Arrogant en zelfingenomen dit.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hoge zeeen = vloed.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:
Olie wordt grotendeels gevormd uit plankton en algen enzo. Met wat ingespoelde dino's inderdaad.
Meeste brongesteenten zijn uit het Laat-Krijt (~85 Ma), Laat-Jura (~150 Ma) en Midden-Krijt (~110 Ma).
De zeeën stonden toen heel hoog (tot 85 % van het aardoppervlak, nu ~70%), veel zuurstof in de lucht en grote oppervlakten van de planeet bruisend van leven (en dus ook dino's en zeereptielen).
Nee hoor.Gewoon vertrouw in m'n eigen perceptie.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2015 13:02 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee hoor.Gewoon vertrouw in m'n eigen perceptie.
Als er iets arrogant is,dan is 't wetenschap.Ze denken dat ze altijd de goede antwoorden hebben voor alles - en dat is niet zo,vind ik.
Ik denk dat als jij hard werkt voor die antwoorden en goede redenen hebt om aan te nemen dat je een klein stapje dichter bij de waarheid bent aangeland je best wel mag denken dat je goede antwoorden hebt voor datgene wat je hebt onderzocht.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:02 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als er iets arrogant is,dan is 't wetenschap.Ze denken dat ze altijd de goede antwoorden hebben voor alles - en dat is niet zo,vind ik.
Nee bah, want wetenschap.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij hard werkt voor die antwoorden en goede redenen hebt om aan te nemen dat je een klein stapje dichter bij de waarheid bent aangeland je best wel mag denken dat je goede antwoorden hebt voor datgene wat je hebt onderzocht.
Toch? Of mag dat ook al weer niet?
Heb je wel eens een wetenschappelijk artikel gelezen (in een journal), of een symposium bijgewoond? Want dit is een nogal onrealistisch beeld van de wetenschap...quote:Op maandag 16 februari 2015 13:02 schreef Tingo het volgende:
[..]
quote:Ik weet al goed dat wat voor waarheid er is,is niet te vinden bij jou en/of 'n paar anderen hiero.
En de aarde is een paar duizend jaar oud neem ik aan?quote:Op maandag 16 februari 2015 11:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoge zeeen = vloed.
Krijt = skeletten van gestorven plankton.
Geologische kolom = verplaatste modder.
Fossielen = in 1 klap begraven organismen.
Maar je maakt er wel een paar duizend keer per dag gebruik van, van die arrogante wetenschap met hun foute antwoorden. Beetje dommig weer.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:02 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee dat is verder kijken dan de msm en een ander wereldbeeld vormen nav nieuwe informatie .quote:Op zondag 15 februari 2015 22:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Prima standpunt inderdaad, helaas gaat dit niet op voor de meeste zelfbenoemde "waarheidszoekers" .
"Question everything" geld blijkbaar niet voor de zogenaamde alternatieve media, dan is het aannemen zonder nadenken en zo vaak mogelijk herhalen.
Vragen zijn nooit vervelend , bij mensen afzeiken of belachelijk maken hebben ze uiteraard ook geen zin . Zou jij ook niet hebben . Als je echt begrip wilt over deze zaken dan is de enige weg toch echt dat je daar zelf moeite voor doet en zelf dieper in de materie duikt . Dat is wat ik een waarheidszoeker zou noemen .quote:Bijzonder is ook als er vragen gesteld worden aan Tingo, Lambiekje, CAD/Izzy en jij ook, dit als vervelend word ervaren en dan steevast het antwoord luid dat dit of te veel werk is of ga zelf maar googlen.
Als mensen dat doen betekent dat niet automatisch dat ze tot dezelfde conclusies komen. Dat MSM verhaal is al zo oud en vervelend ondertussen, en dat terwijl hier bijna niemand is die de MSM als de grote waarheid zietquote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee dat is verder kijken dan de msm en een ander wereldbeeld vormen nav nieuwe informatie .
De msm is juist aannemen zonder nadenken en zoveel mogelijk herhalen , kijk alleen al naar alle reclames .
Maar zelf mogen ze dat wél doen? Kom op nou, doe die oogkleppen eens af.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee dat is verder kijken dan de msm en een ander wereldbeeld vormen nav nieuwe informatie .
De msm is juist aannemen zonder nadenken en zoveel mogelijk herhalen , kijk alleen al naar alle reclames .
[..]
Vragen zijn nooit vervelend , bij mensen afzeiken of belachelijk maken hebben ze uiteraard ook geen zin . Zou jij ook niet hebben . Als je echt begrip wilt over deze zaken dan is de enige weg toch echt dat je daar zelf moeite voor doet en zelf dieper in de materie duikt . Dat is wat ik een waarheidszoeker zou noemen .
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
Vragen zijn nooit vervelend , bij mensen afzeiken of belachelijk maken hebben ze uiteraard ook geen zin . Zou jij ook niet hebben . Als je echt begrip wilt over deze zaken dan is de enige weg toch echt dat je daar zelf moeite voor doet en zelf dieper in de materie duikt . Dat is wat ik een waarheidszoeker zou noemen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |