abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 februari 2015 @ 21:10:28 #151
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149968212
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is er een tramverbinding tussen Delft en Leiden?
Nee, HS en Delft, gaat veel vaker dan de bus, is immer rustig (behalve in de zomer) en heeft amper vertraging :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149968551
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:10 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nee, HS en Delft, gaat veel vaker dan de bus, is immer rustig (behalve in de zomer) en heeft amper vertraging :P
De tram heeft natuurlijk als voordeel dat die niet (of nagenoeg niet) hoeft te stoppen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149968578
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:10 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nee, HS en Delft, gaat veel vaker dan de bus, is immer rustig (behalve in de zomer) en heeft amper vertraging :P
Jongen, ik moet helemaal niet naar HS. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149968602
Al die aannames hierzo, slechte wetenschapper ben jij Bravebart. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 23 februari 2015 @ 21:24:21 #155
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149968857
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De tram heeft natuurlijk als voordeel dat die niet (of nagenoeg niet) hoeft te stoppen.
Exact!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 23 februari 2015 @ 21:24:47 #156
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149968880
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jongen, ik moet helemaal niet naar HS. :')
Je gaat via Gouda? :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149968935
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:24 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Je gaat via Gouda? :')
Den Haag CS, vanaf daar gaat mijn sprinter, duh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 23 februari 2015 @ 21:27:34 #158
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149969044
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Den Haag CS, vanaf daar gaat mijn sprinter, duh.
Huh, je woont toch in Leidon?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149972407
quote:
11s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:27 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Huh, je woont toch in Leidon?
Nee man, hoe kom je erbij? :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149972790
Deze persoon gaat nu als ir. door het leven 8-)

Ik kan dus ook uit de OP gehaald worden.
pi_149973252
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:35 schreef Dale. het volgende:
Deze persoon gaat nu als ir. door het leven 8-)

Ik kan dus ook uit de OP gehaald worden.
Mooie titel. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149974912
Ik moet nu een professioneel softwareprogramma gebruiken wat geen backwards-compatibility heeft, alle bestanden die met een oudere versie zijn gemaakt kan het niet draaien. Dit anno 2015. :(
Dat forward-compatibility een probleem is valt goed te begrijpen maar het ontbreken van backwards-compatibility valt niet goed te praten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149975050
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:35 schreef Dale. het volgende:
Deze persoon gaat nu als ir. door het leven 8-)

Ik kan dus ook uit de OP gehaald worden.
Proficiat. Heb je al enig idee wat je allemaal in de buurt kan gaan doen als systems-control-engineer? Ik weet dat ze bij ASML altijd mensen zoeken die deze achtergrond hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149981524
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Proficiat. Heb je al enig idee wat je allemaal in de buurt kan gaan doen als systems-control-engineer? Ik weet dat ze bij ASML altijd mensen zoeken die deze achtergrond hebben.
Ik ben afgestudeerd bij ASML zelfs, maar hun mechatronica, systems&control afdeling heeft geen budget/vacatures :-(
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:08:29 #165
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_149982144
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:50 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd bij ASML zelfs, maar hun mechatronica, systems&control afdeling heeft geen budget/vacatures :-(
O wow, dat had ik nou niet verwacht met al die media-aandacht rond ASML en het uit het buitenland halen van werknemers, en studiebeurzen voor master studenten etc. Ik dacht dat ze geld voor alles hadden en stonden te springen om iedere technische afstudeerder :o Balen zeg :/ wel al iets anders op het oog?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 12:15:04 #166
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_149984662
Hoi mensen,

ik zit te twijfelen om Civiele techniek of Industrieel ontwerpen te gaan studeren, maar wat zijn nou de grootste verschillen? Qua hoeveelheid wiskunde en natuurkunde, college uren, zelfstudie, toekomst etc. Beide studies lijken me heel leuk en ik kan niet beslissen :'( :'( :'(
leef de leven
pi_149986045
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:15 schreef RRuben het volgende:
Hoi mensen,

ik zit te twijfelen om Civiele techniek of Industrieel ontwerpen te gaan studeren, maar wat zijn nou de grootste verschillen? Qua hoeveelheid wiskunde en natuurkunde, college uren, zelfstudie, toekomst etc. Beide studies lijken me heel leuk en ik kan niet beslissen :'( :'( :'(
Die twee studies hebben zo ongeveer niks met elkaar te maken, behalve dat je ze beide aan de tu volgt.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:43:11 #168
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149988467
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:41 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Die twee studies hebben zo ongeveer niks met elkaar te maken, behalve dat je ze beide aan de tu volgt.
Dat ja :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149988548
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:15 schreef RRuben het volgende:
Hoi mensen,

ik zit te twijfelen om Civiele techniek of Industrieel ontwerpen te gaan studeren, maar wat zijn nou de grootste verschillen? Qua hoeveelheid wiskunde en natuurkunde, college uren, zelfstudie, toekomst etc. Beide studies lijken me heel leuk en ik kan niet beslissen :'( :'( :'(
Deze opleidingen hebben inderdaad weinig gemeenschappelijk. Wat industrieel ontwerp/industriële innovatiewetenschappen of hoe ze het beestje ook modieus noemen bij de betreffende universiteit noemen kan Mitsu jou hopelijk uitleggen, ik kan je alleen zeggen dat het niet zo zeer technisch ontwerpen is (als in schakelingen bedenken, krachtberekeningen doen, ...) maar dat het meer om het creatieve aspect gaat. Bij civiele techniek leer je constructies zoals bruggen en tunnels te ontwerpen en te bouwen. Hiervoor moet je bijv. veel mechanica leren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:48:36 #170
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_149988648
Ik heb van beide studies meeloopdag gedaan, dus ik heb er wel een goed beeld van. Ik vind wiskunde en natuurkunde wel leuk, maar ik ben bang dat CT misschien TE technisch is. Ik vraag alleen naar de hoeveelheid wiskunde enzo. Niet naar wat de studie inhoud...
leef de leven
pi_149989389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 13:48 schreef RRuben het volgende:
Ik vind wiskunde en natuurkunde wel leuk, maar ik ben bang dat CT misschien TE technisch is.
Nee! Het is niet te technisch. Elektro en werktuigkunde zouden te technisch voor jou kunnen zijn (indien je twijfelt aan jouw bèta-capaciteiten), informatica, wiskunde en natuurkunde zouden te abstract kunnen zijn (op een verschillende manier). Bij CT zit je veilig, dat moet wel lukken als je een VWO-diploma hebt met wiskunde en natuurkunde.

quote:
Ik vraag alleen naar de hoeveelheid wiskunde enzo. Niet naar wat de studie inhoud...
Inhoudt, inhoud is iets anders!
De wiskunde die je krijgt is natuurlijk een belangrijk onderdeel van wat de opleiding inhoudt. Bij CT is het vooral wiskunde die je bij elke opleiding aan een TU krijgt, dus wat calculus en lineaire algebra en zo. Niets om je zorgen over te maken tenzij je echt niet thuishoort bij een bèta-opleiding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149996185
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:15 schreef RRuben het volgende:
Hoi mensen,

ik zit te twijfelen om Civiele techniek of Industrieel ontwerpen te gaan studeren, maar wat zijn nou de grootste verschillen? Qua hoeveelheid wiskunde en natuurkunde, college uren, zelfstudie, toekomst etc. Beide studies lijken me heel leuk en ik kan niet beslissen :'( :'( :'(
Om er even uitgebreid op te reageren, zo gaat t er aan toe op IO in Delft.

Je volgt per periode twee vakken, die beide tegelijkertijd en colleges, evt practica/werkcolleges en een project hebben. Beide vakken kosten even veel tijd en je hebt echt altijd minimaal twee projecten. En tis bijna altijd groepswerk dus als je liever alleen werkt, is het niet aan te raden. Je rooster is echt standaard 8.45-17.45. In sommige weken kan je je veroorloven minder lang ermee bezig te zijn maar dat betekent wel dat je in andere weken echt moet gaan beunen.

Qua mechanica en calculus is t prima te doen. In je eerste jaar heb je 2 vakken die zogenoemd technisch zijn, bij de rest komt geen mechanica of calculus kijken. In jaar 2 zijn het er wel 6. En jaar 3+master hangt van je keuzes af. Als je dat soort vakken kut vindt, je kan je er prima doorheen worstelen en ze halen. Het blijft allemaal qua niveau in de bachelor hangen op wat ze op werktuibouw binnen een jaar leren, dus dat zegt wel genoeg :')

Ergens tegen het einde van de periode maak je wel echt ziek lange dagen omdat je dan en veel zelfstudie moet doen en nog je projecten hebt, dat zijn wel weken met erg lange dagen. Maar als je de studie leuk vindt, is t prima vol te houden.
pi_150004271
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:08 schreef Gentianella het volgende:

[..]

O wow, dat had ik nou niet verwacht met al die media-aandacht rond ASML en het uit het buitenland halen van werknemers, en studiebeurzen voor master studenten etc. Ik dacht dat ze geld voor alles hadden en stonden te springen om iedere technische afstudeerder :o Balen zeg :/ wel al iets anders op het oog?
"Geld voor alles" hebben ze ook wel; ze geven het alleen niet uit. De winst is volgens mij hoger dan de personeelskosten, maar ze zijn nogal conjunctuurgevoelig en daarom potten ze alles op.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:09:46 #174
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_150013263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 14:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee! Het is niet te technisch. Elektro en werktuigkunde zouden te technisch voor jou kunnen zijn (indien je twijfelt aan jouw bèta-capaciteiten), informatica, wiskunde en natuurkunde zouden te abstract kunnen zijn (op een verschillende manier). Bij CT zit je veilig, dat moet wel lukken als je een VWO-diploma hebt met wiskunde en natuurkunde.

[..]

Inhoudt, inhoud is iets anders!
De wiskunde die je krijgt is natuurlijk een belangrijk onderdeel van wat de opleiding inhoudt. Bij CT is het vooral wiskunde die je bij elke opleiding aan een TU krijgt, dus wat calculus en lineaire algebra en zo. Niets om je zorgen over te maken tenzij je echt niet thuishoort bij een bèta-opleiding.
oke. Wiskunde en natuurkunde zijn m'n favoriete vakken nu dus dat zit wel goed. bedankt voor je antwoord!
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 17:10 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Om er even uitgebreid op te reageren, zo gaat t er aan toe op IO in Delft.

Je volgt per periode twee vakken, die beide tegelijkertijd en colleges, evt practica/werkcolleges en een project hebben. Beide vakken kosten even veel tijd en je hebt echt altijd minimaal twee projecten. En tis bijna altijd groepswerk dus als je liever alleen werkt, is het niet aan te raden. Je rooster is echt standaard 8.45-17.45. In sommige weken kan je je veroorloven minder lang ermee bezig te zijn maar dat betekent wel dat je in andere weken echt moet gaan beunen.

Qua mechanica en calculus is t prima te doen. In je eerste jaar heb je 2 vakken die zogenoemd technisch zijn, bij de rest komt geen mechanica of calculus kijken. In jaar 2 zijn het er wel 6. En jaar 3+master hangt van je keuzes af. Als je dat soort vakken kut vindt, je kan je er prima doorheen worstelen en ze halen. Het blijft allemaal qua niveau in de bachelor hangen op wat ze op werktuibouw binnen een jaar leren, dus dat zegt wel genoeg :')

Ergens tegen het einde van de periode maak je wel echt ziek lange dagen omdat je dan en veel zelfstudie moet doen en nog je projecten hebt, dat zijn wel weken met erg lange dagen. Maar als je de studie leuk vindt, is t prima vol te houden.
oke dat is wel prima te doen. Alleen heb je niet met zoveel projecten last van meelifters?
leef de leven
pi_150013871
Labdance, ja of nee?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')