abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157872100
Ik krijg bij Blackstar hetzelfde warme gevoel als ik indertijd bij Kid A had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 november 2015 @ 00:43:20 #33
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_157874129
Ik vind het nummer niet eens zo intrigerend, maar ik ben allang blij dat ie deze weg is ingeslagen. Blijft n held, natuurlijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_157875133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:43 schreef DO2 het volgende:
Ik vind het nummer niet eens zo intrigerend, maar ik ben allang blij dat ie deze weg is ingeslagen. Blijft n held, natuurlijk.
Vond je The Next Day niet goed?
pi_157882102
Hoop dat het kwalitatief een Station to Station album wordt, gezien het gering aantal tracks.
  zaterdag 28 november 2015 @ 19:38:04 #36
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_157884678
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vond je The Next Day niet goed?

Ik vind m niet slecht. Wel n beetje braaf.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_158172084

*O* O-)

Dit account is niet meer in gebruik.
pi_158172249
Note to self: kaarten reserveren! :P
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_158172335

pi_158172346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:56 schreef Sequencial het volgende:
Note to self: kaarten reserveren! :P
Wel handig ja.

Vinyl was er al doorheen vanochtend :X

Gaat voor 200-450 pond op eBay :X
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:29:43 #41
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_158254045
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:01 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wel handig ja.

Vinyl was er al doorheen vanochtend :X

Gaat voor 200-450 pond op eBay :X
Ja tis echt erg, maar ik heb wel mooi een setje kunnen ruilen voor een andere dure LP. De andere set staat op eBay en de laatste houd ik voor mezelf.
pi_158257390
Best vreemd eigenlijk dat Bowie ooit een mainstream popartiest is geweest. Als je naar zijn muziek luistert.. bijna te kunstzinnig voor de radio. Toch een paar goede commerciële albums gemaakt.
pi_158257589
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:29 schreef DrDentz het volgende:
Best vreemd eigenlijk dat Bowie ooit een mainstream popartiest is geweest. Als je naar zijn muziek luistert.. bijna te kunstzinnig voor de radio. Toch een paar goede commerciële albums gemaakt.
Dat zegt meer over het veranderen van het muzikale landschap. :P
pi_158335550
Benieuwd naar het nieuwe album. Van alle tracks die ik nu van Blackstar ken lijkt me dit een veel interessanter album dan het vorige.
pi_158339605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:29 schreef DrDentz het volgende:
Op een gegeven moment is ie daar wel een beetje in doorgeslagen, in dat commerciële.
Maar ook zijn minder commerciële (jaren 70) albums waren hit albums, inderdaad.
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:47:53 #46
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_158359682
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 19:26 schreef Dutchguy het volgende:
Benieuwd naar het nieuwe album. Van alle tracks die ik nu van Blackstar ken lijkt me dit een veel interessanter album dan het vorige.
de recensies zijn goed.
pi_158376773
pi_158709191
Het nieuwe album is gelekt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 3 januari 2016 @ 22:52:06 #49
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_158805545
Ik ga dit keer fijn wachten totdat de cd of lp binnen is.. de gelekte rip zou niet al te best zijn.
pi_158805589
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:52 schreef RonB79 het volgende:
Ik ga dit keer fijn wachten totdat de cd of lp binnen is.. de gelekte rip zou niet al te best zijn.
Same here. Die paar dagen houd ik nog wel vol. :Y
pi_158813209
Ik ben 30 december naar David Bowie Is in het Groninger Museum geweest. Wat tof, 3 uur lang rondgelopen (mede door de drukte) :D

Ik zou graag de daar te horen Visconti-mix van Bowie-nummers in handen krijgen, was op momenten te vergelijken met het Love album van de Beatles ^O^
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_158813304
Wij vonden de tentoonstelling juist tegenvallen. Tamelijk oppervlakkig. De Berlijnzaal wel was aardig.
pi_158813382
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Wij vonden de tentoonstelling juist tegenvallen. Tamelijk oppervlakkig. De Berlijnzaal wel was aardig.
In welke zin oppervlakkig? Wat had je verwacht/willen zien?
pi_158813513
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:41 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

In welke zin oppervlakkig? Wat had je verwacht/willen zien?
Als je naar een tentoonstelling gaat, wil je een ervaring opdoen die je anders niet op had kunnen doen. Als je Bowie een beetje met belangstelling hebt gevolgd, dan biedt de tentoonstelling weinig nieuws. De Berlijnzaal vond ik daar een aangename uitzondering op: er hingen schilderijen van Bowie, er werd getoond hoe Bowie en Iggy Pop elkaar hadden beïnvloed en er werd het een en ander laten zien van Bowie's gebruik van de Verbasizer. En toch had ik over al deze zaken ook best méér willen weten.

Ik begrijp dat het moeilijk is zo'n tentoonstelling te maken, want er is nu eenmaal veel om te laten zien. Dan zul je dus ofwel meer moeten laten zien om meer diepgang te krijgen, of minder en daar meer aandacht aan besteden. Het minst interessant vond ik dan ook de mix van zijn muziek en de grote zaal aan het begin: telkens van heel veel een klein beetje.
pi_158813654
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je naar een tentoonstelling gaat, wil je een ervaring opdoen die je anders niet op had kunnen doen. Als je Bowie een beetje met belangstelling hebt gevolgd, dan biedt de tentoonstelling weinig nieuws. De Berlijnzaal vond ik daar een aangename uitzondering op: er hingen schilderijen van Bowie, er werd getoond hoe Bowie en Iggy Pop elkaar hadden beïnvloed en er werd het een en ander laten zien van Bowie's gebruik van de Verbasizer. En toch had ik over al deze zaken ook best méér willen weten.

Ik begrijp dat het moeilijk is zo'n tentoonstelling te maken, want er is nu eenmaal veel om te laten zien. Dan zul je dus ofwel meer moeten laten zien om meer diepgang te krijgen, of minder en daar meer aandacht aan besteden. Het minst interessant vond ik dan ook de mix van zijn muziek en de grote zaal aan het begin: telkens van heel veel een klein beetje.
Ja voor de echte die-hards is een groot deel al bekend inderdaad. Maar goed, de tentoonstelling is niet voor die-hards maar voor een breed publiek.

Ikzelf mag dit jaar mijn 30e jaar als Bowie fan gaan vieren en heb hem natuurlijk altijd gevolgd. Maar toch heb ik, (na gisteren voor de 3e keer te zijn geweest) toch weer kleine details gezien die ik de vorige 2 keer gemist had.

De expo geeft bijvoorbeeld wel heel duidelijk weer wat een control freak hij is. Dat hij elk detail van een show en dergelijk in handen heeft en wil hebben.
Wat ik wel jammer vond, is dat niet alles van wat er in London stond hier aanwezig is. Zoals zijn boeken uit zijn prive collectie en nog wat dingen.

Bowie zal voor mij altijd iets magisch hebben. En ja, het is ook nog steeds leuk om op het grote scherm tijdens All The Young Dudes heel veel van je Bowie-vrienden in het publiek te zien staan. :D

Qua informatie brengt de expo voor echte die hards inderdaad weinig. Ik denk dat ik zo'n 90% al wist. Dus die 10% is dan toch weer leuk meegenomen. :)
pi_158813801
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja voor de echte die-hards is een groot deel al bekend inderdaad. Maar goed, de tentoonstelling is niet voor die-hards maar voor een breed publiek.
Inderdaad. Mijn lief is een die-hard fan en ik hobbel daar wat achteraan. Daarom had ik verwacht dat het voor mij interessanter zou zijn, maar zelfs voor mij bood de tentoonstelling dus weinig nieuwws.

quote:
De expo geeft bijvoorbeeld wel heel duidelijk weer wat een control freak hij is. Dat hij elk detail van een show en dergelijk in handen heeft en wil hebben.
Dat heb ik gelezen, maar ik vond het erbij getoonde niet overtuigend. Ook daar miste ik dus de diepgang: hoe laten zijn aantekeningen/aanwijzingen zien dat hij een control freak was?

quote:
Bowie zal voor mij altijd iets magisch hebben. En ja, het is ook nog steeds leuk om op het grote scherm tijdens All The Young Dudes heel veel van je Bowie-vrienden in het publiek te zien staan. :D
:D! Ik vond het wel tof om Sweet Thing op het grote scherm te zien, maar ach, ik kende de YouTube-clip al. :Y)

pi_158815251
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Mijn lief is een die-hard fan en ik hobbel daar wat achteraan. Daarom had ik verwacht dat het voor mij interessanter zou zijn, maar zelfs voor mij bood de tentoonstelling dus weinig nieuwws.

[..]

Dat heb ik gelezen, maar ik vond het erbij getoonde niet overtuigend. Ook daar miste ik dus de diepgang: hoe laten zijn aantekeningen/aanwijzingen zien dat hij een control freak was?

[..]

:D! Ik vond het wel tof om Sweet Thing op het grote scherm te zien, maar ach, ik kende de YouTube-clip al. :Y)

Dat control freak is wel te halen uit al zijn tekeningen en ideeen die daar liggen/staan. Al vanaf the Kon-rads bepaalde hij alles en hoe het er uit moest zien etc.

Maar goed, voor die hards is het gewoon leuk om zijn prive collectie eens te mogen zien. Voor de algemene bezoeker is de info wel interessant. En ja, die groep blijft aanzienlijk groter dan de die hards :D

Ben nu 3 keer geweest en ga binnenkort nog een keer met mijn oom heen (ook die hard Bowie fan). Dus dan wordt het 4x _O-
Eerste keer was wel in London. Dat wel.
pi_158895533
pi_158898081
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_158898103
quote:
Morgen speciale dag bij Groninger Museum. Er rijdt vanaf Zwolle ook een speciale Bowie trein. :o

goodiebags enzo krijg je daar ook... :o

http://www.groningermuseu(...)ger-Museum-trakteert
pi_158898210
quote:
99s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:17 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Morgen speciale dag bij Groninger Museum. Er rijdt vanaf Zwolle ook een speciale Bowie trein. :o

goodiebags enzo krijg je daar ook... :o

http://www.groningermuseu(...)ger-Museum-trakteert
:o ga je heen denk :P
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_158898222
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:22 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

:o ga je heen denk :P
Ik blijf bezig... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')