abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149509220
Hey,

Ik wil volgend jaar een reis maken door Zuid-Afrika. Het is de bedoeling het gehele stuk tussen Kaapstad en Johannesburg te doen. Nu zijn er talloze reisaanbieders.
Ik wil graag commentaar van degene die er geweest zijn wat ik aan de FOX reis nog zou missen, of beter zou kunnen overslaan:

dag 1 Amsterdam – Johannesburg (Wild Afrika)

Vertrek vanaf Schiphol met KLM naar Johannesburg. Bij aankomst ontvangst en transfer naar uw hotel nabij de luchthaven.

dag 2 en 3 Johannesburg - Ohrigstad

Na het ontbijt begint uw reis in Zuid-Afrika en laat u steeds meer de bewoonde wereld achter u. U overnacht twee nachten in een sfeervolle lodge in Ohrigstad. De lodge ligt op een klein wildreservaat met buffels, neushoorns en wel 17 antilope soorten! Tijdens uw verblijf kunt u een gamedrive maken op zoek naar deze dieren (optioneel). Vanuit de lodge kunt u de bekende Panorama Route rijden, één van de mooiste routes van Zuid Afrika. U ziet onder andere de Blyde River Canyon, God’s Window en u moet echt een stop maken bij Bourke’s Luck Potholes. U komt langs vele kraampjes waar de Shangaan stam prachtig handwerk verkoopt.

dag 4 en 5 Ohrigstad - Kruger National Park

Vanuit Ohrigstad rijdt u naar het Kruger National Park. Dit is één van de meest bekende wildparken ter wereld. Het park herbergt een enorme variatie aan flora en fauna, in een gebied dat half zo groot is als Nederland. U kunt hier eindeloze gamedrives maken! U vindt hier uiteraard de Big Five, maar ook vele andere dieren. Het landschap is afwisselend: het ene moment rijdt u door typisch Afrikaanse savanne, het andere moment door dichte bossen. Een unieke ervaring is om met een professionele ranger op zoek te gaan naar het wild! Ook kunt u een nightdrive maken: u gaat dan 's nachts op zoek naar luipaarden en andere dieren die in de nacht het meest actief zijn (beiden optioneel). U overnacht in een bungalow/lodge in het Kruger National Park.

dag 6 Kruger National Park – Swaziland (Bush & Beach)

Na het ontbijt vertrekt u naar het kleine koninkrijkje: Swaziland. Het wordt grotendeels ingesloten door Zuid-Afrika en grenst verder aan Mozambique. Waarschijnlijk was de eerste Swazi één van de zonen van koning Shaka. Hij had zijn oudste zoon, die ook generaal was, op een missie gestuurd om het land van vijanden te veroveren en de vijand te doden.
Toen hij de vijand niet kon vinden en te moe was om verder te trekken, durfden hij en zijn leger niet terug te gaan omdat ze bang waren voor Shaka's toorn. De oudste zoon vestigde zich toen in Swaziland. De natuur is prachtig. Op de groene heuvels ziet u verschillende traditionele huizen en de hoofdstad Mbabane is een leuke stad. U kunt de Ezulwini vallei bezoeken met zijn leuke souvenirmarkt en de Swazi kaarsen fabriek.

dag 7 en 8 Swaziland - St. Lucia

Via een mooie route verlaat u Swaziland om Zuid-Afrika weer binnen te rijden. U heeft komende dagen wederom weer de mogelijkheid om het prachtige wild van Afrika te zien en wel in het heuvelachtige Hluhluwe National Park. Dit gebied is bekend om zijn zeldzame zwarte neushoorns. Het park bevindt zich midden in Zululand en tussen de ananas- en suikerrietvelden, een bijzondere omgeving! U verblijft in St. Lucia, gelegen in het iSimangaliso Wetland Park, één van de grootste wildreservaten in Zuid-Afrika, waar een belangrijk stuk land en oceaan worden beschermd. U vindt hier onder andere een tropisch rif, moerassen, strand en een bos aan de rand van de oceaan. Tevens zijn er vele krokodillen, vogelsoorten en nijlpaarden. Ook is het plaatsje St. Lucia heel sfeervol en kunt u vanuit hier een mooie dolfijnenboottocht op de oceaan maken.

dag 9 St. Lucia - Umhlanga

Na het ontbijt rijdt u op uw gemak richting Umhlanga. Umhlanga is een vakantiedorp aan de Indische Oceaan waar u heerlijk kunt ontspannen of kunt kijken naar de surfers die zich in de golven wagen. In Umhlanga zit ook de Natal Sharks Board, een instituut dat de haaien beschermt in de oceaan en waar u meer inzicht kunt krijgen over het leven van deze bijzondere dieren. Afhankelijk van het tijdstip van uw bezoek, kunt u zelfs een anatomische les over de haai krijgen.

dag 10 en 11 Umhlanga – Drakensbergen (Bergen, Strand & Olifanten)

Via de indrukwekkende Vallei van de 1000 heuvels rijdt u naar het schitterend gelegen ruige berggebied van de Drakensbergen. Giant's Castle, Cathedral Peak en het Amphitheater zijn bekende namen in dit prachtige gebied. U kunt diverse wandelingen met een gids maken om de oude rotsschilderingen van bosjesmannen te bewonderen. Het is een prachtige omgeving om te wandelen of paard te rijden.

dag 12 en 13 Drakensbergen – Coffee Bay

De komende dagen verblijft u aan één van de meest ongerepte kustlijnen van het land. U verblijft in het plaatsje Coffee Bay. Hier kunt u ontspannen op het strand, een lokaal dorp bezoeken of de bijzondere rotsformatie “Hole in the Wall” bekijken.

dag 14 Coffee Bay – Mpongo Private Game Reserve

Vandaag gaat de reis richting East London. U verblijft in het Mpongo Private Game Reserve. In het privéreservaat vindt u olifanten, leeuwen, buffels en vele andere dieren. Geniet van uw rust of ga op zoek naar deze geweldige dieren met uw eigen huurauto of optioneel in een 4WD samen met een professionele ranger.

dag 15 Mpongo Private Game Reserve – Addo Elephant National Park

Ondanks dat de westkust weinig wildreservaten als nationaal park heeft, is Addo Elephant National Park zeker bijzonder. Hier leven ruim 500 beschermde olifanten, springbokken en vele andere antilopen. Uiteraard kunt u hier optioneel een 4WD gamedrive met ranger maken of met uw eigen huurauto op zoek gaan naar deze fantastische dieren. U overnacht in een lodge nabij het park.

dag 16 Addo Elephant National Park – Plettenberg Baai (Tuinroute)

Na het ontbijt gaat u via de Tuinroute naar Plettenberg Bay. Onderweg komt u langs het Tsitsikamma National Park, waar u een prachtige wandeling kunt maken naar de 'Big Tree' en de hangende brug over de rivier. Vlakbij Plettenberg Bay kunt u Monkeyland bezoeken, waar vele apen uit de hele wereld wonen en verzorgd worden.

dag 17 en 18 Plettenberg Baai – Knysna

Een korte rit naar Knysna, één van de gezellige badplaatsjes van de Tuinroute. U kunt genieten van zon en zee, maar ook heeft u de mogelijkheid om de prachtige omgeving te bezoeken, met zijn vele fynbossen, meren en bergen. Het is erg leuk om een optionele excursie te maken naar het Featherbed Nature Reserve. Dit reservaat is privé-eigendom en is een uniek stukje natuur, gelegen op de westelijk punt van de toegang tot oceaan vanuit de lagune. Met de boot gaat u over de lagune, om vervolgens met een 4WD en aanhanger naar boven te gaan voor werkelijk prachtige uitzichten op de oceaan, de lagune en Knysna. U kunt met de 4WD weer naar beneden, maar u kunt ook met de gids teruglopen. Onderweg verteld de gids u alles over dit unieke stukje natuur en heeft u de kans om de zeldzame Blauwe Duiker, een kleine antilope, of de Black Oyster Catcher, een zeevogel, te zien.

dag 19 Knysna – Oudtshoorn

Na het ontbijt rijdt u via Wilderness, George en de prachtige Outeniqua Pass naar Oudtshoorn, ‘de verenhoofdstad van de wereld’. U kunt een struisvogelboerderij bezoeken waar u een rondleiding krijgt met uitleg over alles wat u maar wilt weten over de grootste vogel op aarde. Hierna kunt u een bezoek brengen aan de Cango grotten, hier vindt u prachtige kalkstenen rotsformaties in uiteenlopende kleuren.

dag 20 Oudtshoorn – Stellenbosch (Wijn & Kaapstad)

Ongetwijfeld heeft u tijdens uw reis al kennis gemaakt met de heerlijke Zuid-Afrikaanse wijnen. Vandaag ziet u waar ze vandaan komen. U bent in Stellenbosch waar u naast de prachtige wijn estates met haar wijnen kunt genieten van de Kaap Hollandse architectuur in dit knusse dorp.

dag 21 Stellenbosch - Kaapstad

Na het ontbijt rijdt u naar de wereldberoemde stad Kaapstad. Hier heeft u de mogelijkheid om de Tafelberg te bezoeken, winkelen in het Victoria & Alfred Waterfront, een havencruise te maken, en nog veel meer!

dag 22 en 23 Kaapstad

Er is veel te doen in Kaapstad en omgeving. U kunt bijvoorbeeld via de kleine plaatsjes Houtbaai en Simons Town, waar u op Boulders Beach de pinguïns kunt bezoeken, naar Kaap de Goede Hoop. Op de terugweg kunt u nog een bezoek brengen aan de Kirstenbosch botanische tuinen, welke tot de top zeven van de meest mooie botanische tuinen van de wereld behoort. Een leuke route waarbij u een mooie deel van de Kaap ziet. Kaapstad zelf heeft natuurlijk vele bezienswaardigheden, denk maar aan de beroemde Tafelberg of de Victoria & Alfred Waterfront. Verder raden wij u ook aan om het oude centrum van Kaapstad te bezoeken, met zijn Green Market, Compagniestuin, St. George Cathedral, etc. Dit alles is goed per voet te doen en dit heeft tevens het voordeel dat u het echte leven van deze bedrijvige stad opneemt.
Aan het eind van dag 23 vertrekt u naar de luchthaven voor uw vlucht naar Amsterdam.

dag 24 Aankomst Amsterdam

In de loop van de ochtend komt u aan op Schiphol, einde van een geweldige rondreis!
pi_149511128
Prima reis. Zijn altijd personlijke aanmerkingen van mensen met ervaring. De ene wil meer tijd in de stad, de andere in Drakensbergen, etc.

Achteraf weet je pas waar je voorkeur ligt maar dit is een prima reis in Zuid Afrika.

Enige tip uit ervaring... Niet bij schermer aankomen bij Boulders Beach en dan parkeren met je spullen in de auto ;)
pi_149511910
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:15 schreef Uncle het volgende:
Prima reis. Zijn altijd personlijke aanmerkingen van mensen met ervaring. De ene wil meer tijd in de stad, de andere in Drakensbergen, etc.

Achteraf weet je pas waar je voorkeur ligt maar dit is een prima reis in Zuid Afrika.

Enige tip uit ervaring... Niet bij schermer aankomen bij Boulders Beach en dan parkeren met je spullen in de auto ;)
Ervaring mee ofzo haha?

Heb ook ongeveer deze reis gedaan op eigen gelegenheid.

Zou sowieso (minimaal)een dag langer Kaapstad doen. Je bent al 1 dag kwijt met cape point/kaap de goede hoop/boulders beach. Dan heb je nog niks van de stad gezien.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:46:39 #4
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_149512055
Hoi,

wij zijn 6 januari van Amsterdam naar Johannesburg gevlogen met lufthansa, dit is qua prijs en vluchtduur de meest gunstige route (1 overstap in frankfurt van een uur)

KLM is veel duurder

overigens hebben we deze tickets vorig jaar gekocht via d-reizen, honderden euro's goedkoper dan allerlei aanbieders op internet.

succes met je reis.
pi_149512112
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:41 schreef vanpers het volgende:

[..]

Ervaring mee ofzo haha?

Heb ook ongeveer deze reis gedaan op eigen gelegenheid.

Zou sowieso (minimaal)een dag langer Kaapstad doen. Je bent al 1 dag kwijt met cape point/kaap de goede hoop/boulders beach. Dan heb je nog niks van de stad gezien.
Jep :'( 2 koffers weg, alle dure spullen hebben ze laten liggen :')

Kaapstad hebben wij ook in 2,5 dagen gedaan en wat mij betreft prima te doen trouwens. Maar wij zijn ook geen stadsmensen. Eerste dag bij aankomst (Stellenbosch is dichtbij) al Cape point en boulders gedaan (en savonds nog politiebureau en nieuwe huur auto ophalen :')), 2e dag in teken geschiedenis/apartheid (musea, robbeneiland, etc) en laatste dagje tafelberg op gelopen (lift omlaag) en de stad in/door...
pi_149512445
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:48 schreef Uncle het volgende:

[..]

Jep :'( 2 koffers weg, alle dure spullen hebben ze laten liggen :')

Kaapstad hebben wij ook in 2,5 dagen gedaan en wat mij betreft prima te doen trouwens. Maar wij zijn ook geen stadsmensen. Eerste dag bij aankomst (Stellenbosch is dichtbij) al Cape point en boulders gedaan (en savonds nog politiebureau en nieuwe huur auto ophalen :')), 2e dag in teken geschiedenis/apartheid (musea, robbeneiland, etc) en laatste dagje tafelberg op gelopen (lift omlaag) en de stad in/door...
Aah gelukkig alleen de koffers dan, wij hadden hem ergens staan waar een marktje langs de weg was. Maar was wel overdag.

Het is als alles meezit wel allemaal te doen hoor. Wij hadden pech dat onze tocht naar Robbeneiland niet door kon gaan(gelukkig dag erna nog gelukt) en de Tafelberg had een groot wolkendek dus die zijn we niet op geweest. Zou zo nog een dagje Kaapstad willen doen om dit goed te maken.

Verder vraag ik me af wanneer je precies gaat? Als je in het walvissenseizoen gaat zou ik zeker naar Hermanus gaan.
pi_149529262
Mijn tip in dit,
Als je deze reis gaat maken, en je hebt nog nooit een reis gedaan door zuidelijk Afrika, dan ga je het waarschijnlijk geweldig vinden.
Heb je een andere reis gemaakt, ja, dan is dit een light variant.

Er zijn echt andere reisaanbieders die een veel betere beleving geven, en zelf vind ik ook betere bestemmingen als Zuid Afrika.

Het ligt er allemaal natuurlijk een beetje aan, wat je instelling is, zelf vind ik de beste beleving voor een redelijk budget in Zuidelijk Afrika , is de camping safari. Er zijn er tig aanbieders. de Bekendste is Toukan, maar ik denk dat er een beter aanbod is. Zelf ben ik uit eindelijk bij het Zuid Afrikaanse Drifters terecht gekomen. Ik vond bij deze organisatie dat er een mooie balans was tussen mooie dingen zien, dat de organisatie rekening houdt met lokale bevolking, en natuur, een all in prijs; geen kosten als foodkitty. En toch een goeie reis geeft waar ruimte is voor een klein feestje. Maar een beetje afhankelijk van de groep.

Wat betreft land, Zuid Afrika is mooi, heeft een interessante geschiedenis, en de reizen er door heen zijn vaak in Lodges en Hotels.,
Maar ik vind op het niveau van beestjes zien, en echt safari gevoel dat de buurlanden, Namibië , Botswana, en zwaar onderschat Zimbabwe veel hoger. Zuid Afrika is in de plaatsen waar ik geweest ben ( Kruger Park en Balule ) erg bebost, dus het is veel moeilijker dieren te spotten. Mijn laatste keer zijn we ander halve dag door het Kruger park gereden, en , echt alleen neushoorns en olifanten gezien tot het saai werd. Wat zo ongeveer na een halve dag was.

Zelf vind ik Etosha in Namibië , Chobe in Botswana , Hwange en Kariba in Zimbabwe en mijn favoriete is South Luangwa in Zambia.
Maar, dan ga ik echt naar die regio voor de ruwe variërende landschappen ,en beestjes kijken.

Op het moment je die kampeer safari te ruw vind, raad ik je aan om eens bij Shoestrings te kijken. De website van Kilroy
pi_149531960
De keuze is moeilijk. Mijn man heeft een half jaar in Zuid Afrika gewerkt. Hij heeft het rondje Kaapstad, Namibië, Botswana gedaan. Nu ben ik erbij, plus we hebben een dochter van 10. Ik zie dus hetzelfde rondje niet zo zitten. Ik ben ook niet zo van de woestijn en lange ritten van a naar b met niks er tussenin. Ik zie liever bergen.
Vandaar dat we deze kant op wilde. De andere komt ook niet in Oudtshoorn, Bontebok en Knysna.
Rondom Kaapstad heb je volgens mij wel 3 dagen nodig. Alleen de stad zou te weinig zijn.
Kortom, ik weet het niet.
pi_149533101
okee , ik wist niet dat je een kind er bij had.
maar betreft het dan een selve drive ?
pi_149536098
Wat betreft sleve drive drive, op het moment je man in SA heeft gewerkt, zou ik ook zeggen da die zich een beetje uit kent. En is het best goed te doen om niet georganiseerd te reizen. Zelf vind ik van te voren zowat plannen , bijna net zo leuk als de reis zelf.
Als ik dan ga, dan is het dan ook mijn reis, en niet een voor gekauwd ding, wat al 5 miljoen mensen voor je hebben gedaan. Zeker de mierzoete FOX reizen.

Ik heb in het begin dan wel een lijst je van "dat , dat en dat" wil ik zien. Dan koop ik me de betreffende lonely planet, en gewoon beginnen met lezen. Het begint al met een kaartje van de highlites die je gedaan moet hebben. Die vergelijk ik dan eens met mijn lijstje. Checken hoe het zit met droge en natte seizoenen, welk seizoen het beste is te gaan.
En dan langzaam de reis gaan vormen , kijken wat ik voor gunstige vluchten ik kan krijgen. En dan puzzelen tot dat ik er uit ben wat mijn ideale vakantie.

dit is een mooie site wat ik dit jaar heb gebruikt voor mijn Namibië selvedrive vakantie
https://tracks4africa.co.za en de kaart ;
https://tracks4africa.co.(...)29.5111&layers=B00FT
pi_149562443
Is dat te doen, een self drive naar Namibie, Botswana en de Victoria falls?
Ik heb begrepen dat er zelden verkeer komt op de zandwegen richting het noorden. Als je dan problemen hebt, dan heb je een echt probleem.
Ik zie dat georganiseerde niet zo zitten.
Dat hebben we ooit in Ijsland gedaan, je gaat je irriteren aan de groep. Dan voel ik me geleefd, een groepje 'aapjes' kijken en hup de bus weer in.
Niet aan mij besteed. En ik wil slapen waar ik wil slapen :Y
pi_149562744
Het is de eerste keer dat ik zo wat doe, maar het is behoorlijk populair zelfs, ik ga in september, en op het moment zijn de verhuur auto's zo langzaam compleet volgeboekt .
Wat ik me heb uitgezocht, is Namibië net de plek om zonder veel poeha selve drive te doen.
Het is net dan dat ik zelf Lüderitz wil zien.dat ik echt grote eenzame afstanden ga rijden. Maar als je een rondje Etosha, Erindi, Branbertg/spitskoppe, Capecross, Swakopmund, Sossusvlei maakt.

Sommige mensen huren voor de zekerheid dan wel een satelliettelefoon .

Wat betreft groepsreizen, het heeft zijn voor en nadelen, maar de laatste twee keer heeft de groepsreis me inderdaad zwaar geïrriteerd , twee jaar geleden, had ik een paar "zelf benoemde wereld reizigers na dat ze het jaar er voor naar Argentinië geweest waren" en vorig jaar had ik een top gids wat betreft cultuur , dieren , geschiedenis alleen zijn sociale vaardigheden waren nog al zwak, op het laatst was een groep die echt super leuk was , zo ongeveer helemaal over de zeik.
pi_149570192
Geen ervaringen met groepsreizen. Wel met Zuid Afrika. Veel van de dingen die in die reis voorkomen heb ik ook gezien. Denk dat je het super leuk vindt!

St. Lucia is trouwens bizar. Daar lopen snachts de nijlpaarden door de tuinen, doodeng vond ik het :p

Ik ben wel benieuwd hoeveel deze rondreis kost?
pi_149574947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:

St. Lucia is trouwens bizar. Daar lopen snachts de nijlpaarden door de tuinen, doodeng vond ik het :p

dat is normaal, als er water met Nijlpaarden in de buurt zijn, ze leggen soms wel 40 km af in een nacht. En ja eng, zolang je , je er van bewust bent, dan is er eigenlijk geen gevaar.
Als je 's avonds je tentje uit wilt en je hoort wat heel hard grazen, het is geen paard, don't panic, lekker in je tentje blijven. En er van genieten hoe kort je op de natuur zit.
(moet eerlijk toe geven eerste keer dat ik 's nachts wakker werd en ik zag een grote schim door het muskieten net, ja......... toen dacht ik er ook anders over)
pi_149575076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:48 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dat is normaal, als er water met Nijlpaarden in de buurt zijn, ze leggen soms wel 40 km af in een nacht. En ja eng, zolang je , je er van bewust bent, dan is er eigenlijk geen gevaar.
Als je 's avonds je tentje uit wilt en je hoort wat heel hard grazen, het is geen paard, don't panic, lekker in je tentje blijven. En er van genieten hoe kort je op de natuur zit.
(moet eerlijk toe geven eerste keer dat ik 's nachts wakker werd en ik zag een grote schim door het muskieten net, ja......... toen dacht ik er ook anders over)
Ja ik had eerst al de verhalen gehoord van de locals daar hoe mensen werden aangevallen of uren lang in een boom moesten blijven zitten :P Dus ben ik met iemand die daar woont gaan kijken in de buurt of ze er waren. Nam het eigenlijk niet zo serieus, dacht niet dat we ze tegen zouden komen. En ja hoor 3 van die dingen grazen in een tuin. En wij dan omringd door bomen en bosjes. Heb het serieus bijna in mijn broek gedaan :p
pi_149581757
De eerste keer dat we onze tent opzetten in South Luanga " dat is Hippo-highway , als je daar je tent op zet, is het veiliger er 's nachts niet uit te komen. " En ja hoor 1 uur in de nacht werd ik wakker "munch munch munch"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:46:06 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_149631214
Ik ben vorig jaar in Zuid-Afrika geweest en heb een soortgelijk rondje gedaan met een kind van ruim anderhalf, ook in 3.5 weken, wel met aanpassingen hier en daar. Enige kritiekpunt die ik zou hebben is dat het allemaal wel heel snel gaat en je héél véél kilometers maakt en dus veel aan het reizen bent en in de auto zit. Door sommige dingen ga je heel snel doorheen, zoals een Krugerpark en Tsitsikamma NP. Sommige dingen die ik zie als een must-visit wordt hier helemaal overgeslagen zoals een Hluhluwe-Imfolozi NP.

Verder klopt het natuurlijk wat Roger_ zegt, maar dat geldt in zijn algemeen voor heel Zuid-Afrika. Zuid-Afrika is gewoon de Thailand van ZO-Azië. Erg toegankelijk en makkelijk bereisbaar en meer Westers dan Namibië, Botswana, Zambia, etc. Het is maar net een beetje wat je wilt qua vakantie.

Persoonlijk vond ik Zuid-Afrika fantastisch en super afwisselend en één van mijn betere vakanties tot nu toe. Van de safari-beleving in Kruger en Hluhluwe, de uitzichten aan de Panorama-route, relaxen aan het strand van Pt Elizabeth, de mooie omgeving van de Tuinroute, de woestijnomgeving van Outshoorn, de wijnvelden bij Franschhoek en Stellenbosch en de metropool Kaapstad.

Even een ander inzicht. De hele reis kun je met een beetje research ook gewoon helemaal zelf boeken en regelen, waarbij je dus zelf je accommodaties regelt, zelf de huurauto, zelf een evt binnenlandse vlucht doet, etc. Dan kun je helemaal zelf je tempo bepalen, en dat is ook wel lekker.
pi_149631372
Wel ervaringen met groepsreizen, maar nooit fox, ik ga altijd met organisaties die de groepen niet zo groot laten worden dat ze met 50+ personen zijn. Tijdens mijn groepsreizen heb ik wel vaker grote fox groepen gezien, dat was allemaal strak geregisseerd, hopsakee restaurant in waar tafel van 50 mensen klaar staat en vervolgens binnen 50 minuten eten op en weer snel weg want het volgende punt staat op het programma. Dan zag je ze daarna met die grote groep weer bij die toeristische attractie waar men 1 gids had op 50 mensen waardoor je weinig mee krijgt van de uitleg, en wij liepen dan rustig met maximaal 15 mensen met 1 gids rond.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:21:23 #19
360589 1boefje
I love pk's!
pi_149637013
We gaan geen groepsreis doen, no way!
Dit is een self drive.
Waarschijnlijk gaan we het ook helemaal zelf doen.
Ik ga het stuk tussen Port Elisabeth en St. Lucia overslaan en dat stukje vliegen :-) Scheelt weer veel!
Ik wil ook een aantal prive parken meepakken en ergens een lodge vinden met dieren in je achtertuin. Moet te doen zijn toch?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:39:34 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_149637572
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:21 schreef 1boefje het volgende:
We gaan geen groepsreis doen, no way!
Dit is een self drive.
Waarschijnlijk gaan we het ook helemaal zelf doen.
Ik ga het stuk tussen Port Elisabeth en St. Lucia overslaan en dat stukje vliegen :-) Scheelt weer veel!
Ik wil ook een aantal prive parken meepakken en ergens een lodge vinden met dieren in je achtertuin. Moet te doen zijn toch?
Wij hebben ook een vlucht genomen van Durban naar pt Elizabeth. Bedenk je overigens wel dat prive parken flink aan de prijs zijn, er er zijn (veel) parken waar je per persoon betaald en waar je kind niet mee mag met safari (12+ vaak). Dus dat moet je goed uitzoeken hoe dat precies zit. Overigens zijn de lodges in Krugerpark ook echt prima qua prijs/kwaliteit. In Krugerpark heb je dan ook nog de privé-lodges die een stuk duurder zijn, maar zelf een stuk grond bezitten waar de dieren rondlopen.
pi_149744159
Is het echt geen optie om alles zelf te regelen als je self-drive gaat doen?
Ik heb in 2011 een kleine auto gehuurd en ben samen met mijn moeder (voor haar was Afrika nieuw) van Johannesburg naar Kaapstad gereden. Volgens mij met 2 of 3 lange ritten, maar ook dat was genieten met de tussenstops en het prachtige landschap.
Route zelf uitgestippeld, hoogtepunten uitgekozen en gaan. Alleen die voorbereidingen waren al geweldig! Ik vond St. Lucia leuk en Knysna echt prachtig!

Mocht je echt interesse hebben in self-drive richting Zimbabwe via Namibië en Botswana en specifieke vragen hebben over de wegen enz dan kan ik wel het eea bij mijn vriend navragen. Hij heeft die route vaak gereden ivm werk :)

Veel plezier met de voorbereidingen!
pi_149763849
Ik heb Zuid Afrika vorig jaar gedaan en ik vind deze reis veel te snel gaan.
Je sjeest overal doorheen, kan je beter een klein gebied doen en minder afstand afleggen.

Ik heb alleen een rondje Johannesburg gedaan en ik vond de tijd dat wij in Kruger waren nog te kort (wij waren er 4 nachten).

Liever iets goed doen, dan alles zo snel afraffelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')