Ervaring mee ofzo haha?quote:Op maandag 9 februari 2015 16:15 schreef Uncle het volgende:
Prima reis. Zijn altijd personlijke aanmerkingen van mensen met ervaring. De ene wil meer tijd in de stad, de andere in Drakensbergen, etc.
Achteraf weet je pas waar je voorkeur ligt maar dit is een prima reis in Zuid Afrika.
Enige tip uit ervaring... Niet bij schermer aankomen bij Boulders Beach en dan parkeren met je spullen in de auto
Jepquote:Op maandag 9 februari 2015 16:41 schreef vanpers het volgende:
[..]
Ervaring mee ofzo haha?
Heb ook ongeveer deze reis gedaan op eigen gelegenheid.
Zou sowieso (minimaal)een dag langer Kaapstad doen. Je bent al 1 dag kwijt met cape point/kaap de goede hoop/boulders beach. Dan heb je nog niks van de stad gezien.
Aah gelukkig alleen de koffers dan, wij hadden hem ergens staan waar een marktje langs de weg was. Maar was wel overdag.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:48 schreef Uncle het volgende:
[..]
Jep2 koffers weg, alle dure spullen hebben ze laten liggen
![]()
Kaapstad hebben wij ook in 2,5 dagen gedaan en wat mij betreft prima te doen trouwens. Maar wij zijn ook geen stadsmensen. Eerste dag bij aankomst (Stellenbosch is dichtbij) al Cape point en boulders gedaan (en savonds nog politiebureau en nieuwe huur auto ophalen), 2e dag in teken geschiedenis/apartheid (musea, robbeneiland, etc) en laatste dagje tafelberg op gelopen (lift omlaag) en de stad in/door...
dat is normaal, als er water met Nijlpaarden in de buurt zijn, ze leggen soms wel 40 km af in een nacht. En ja eng, zolang je , je er van bewust bent, dan is er eigenlijk geen gevaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:09 schreef Yasmin23 het volgende:
St. Lucia is trouwens bizar. Daar lopen snachts de nijlpaarden door de tuinen, doodeng vond ik het :p
Ja ik had eerst al de verhalen gehoord van de locals daar hoe mensen werden aangevallen of uren lang in een boom moesten blijven zittenquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:48 schreef Roger_ het volgende:
[..]
dat is normaal, als er water met Nijlpaarden in de buurt zijn, ze leggen soms wel 40 km af in een nacht. En ja eng, zolang je , je er van bewust bent, dan is er eigenlijk geen gevaar.
Als je 's avonds je tentje uit wilt en je hoort wat heel hard grazen, het is geen paard, don't panic, lekker in je tentje blijven. En er van genieten hoe kort je op de natuur zit.
(moet eerlijk toe geven eerste keer dat ik 's nachts wakker werd en ik zag een grote schim door het muskieten net, ja......... toen dacht ik er ook anders over)
Wij hebben ook een vlucht genomen van Durban naar pt Elizabeth. Bedenk je overigens wel dat prive parken flink aan de prijs zijn, er er zijn (veel) parken waar je per persoon betaald en waar je kind niet mee mag met safari (12+ vaak). Dus dat moet je goed uitzoeken hoe dat precies zit. Overigens zijn de lodges in Krugerpark ook echt prima qua prijs/kwaliteit. In Krugerpark heb je dan ook nog de privé-lodges die een stuk duurder zijn, maar zelf een stuk grond bezitten waar de dieren rondlopen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:21 schreef 1boefje het volgende:
We gaan geen groepsreis doen, no way!
Dit is een self drive.
Waarschijnlijk gaan we het ook helemaal zelf doen.
Ik ga het stuk tussen Port Elisabeth en St. Lucia overslaan en dat stukje vliegen :-) Scheelt weer veel!
Ik wil ook een aantal prive parken meepakken en ergens een lodge vinden met dieren in je achtertuin. Moet te doen zijn toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |