abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 februari 2015 @ 15:35:44 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149509700
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:35 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ja, want de malaise de schuld van de werknemers op de vloer zeker.
ja en als je je poot stijf houdt sta je met zijn allen over een week op straat...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149509710
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:35 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ja, want de malaise de schuld van de werknemers op de vloer zeker.
Niet zozeer, de vakbonden staan echter wel vaker een doorstart in de weg. Liever de mensen op straat dan de mensen een lager loon. Dat is een afweging die ze maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149509748
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:35 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ja, want de malaise de schuld van de werknemers op de vloer zeker.
Als het goed gaat is dat de verdienste van het management en verdienen die een extra beloning. Als het slecht gaat is het de schuld van de werknemers, die dan geconfronteerd worden met ontslagen en verslechteringen van de arbeidsvoorwaarden, waarop het management weer een extra beloning verdient want kijk eens naar de kostenreductie die ze binnen gesleept hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 9 februari 2015 @ 15:37:34 #154
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149509764
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:35 schreef Re het volgende:

[..]

ja en als je je poot stijf houdt sta je met zijn allen over een week op straat...
En zoek je daarna een nieuwe baan bij een bedrijf dat wel goed genoeg loopt om een normaal salaris uit te kunnen betalen.
pi_149509810
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Volgens V&D betekent dit dat er tot het midden van deze week voldoende kapitaal in huis is."

:'). Klinkt als een solide plan!
Nu.nl doet aan mooie berichtgeving. Het betekent dat er in ht midden van de week openstaande facturen bij leveranciers betaald kunnen worden. Niet dat er direct 60.000.000 door het putje gaat. :')
pi_149509818
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

En zoek je daarna een nieuwe baan bij een bedrijf dat wel goed genoeg loopt om een normaal salaris uit te kunnen betalen.
Bij Blokker?
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 9 februari 2015 @ 15:40:56 #157
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_149509886
In de winkel krijgen de medewerkers nu een brief.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  maandag 9 februari 2015 @ 15:41:14 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149509901
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

En zoek je daarna een nieuwe baan bij een bedrijf dat wel goed genoeg loopt om een normaal salaris uit te kunnen betalen.
in deze economische tijden, ik wens je veel vertrouwen en succes eigenlijk... ik zou denk ik dat risico niet willen lopen, er zijn misschien alternatieven zoals stop op loonsverhoging voor 2-3 jaar dan zit je ook op 5% wellicht... maar goed,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149509947
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:41 schreef Re het volgende:

[..]

in deze economische tijden, ik wens je veel vertrouwen en succes eigenlijk... ik zou denk ik dat risico niet willen lopen, er zijn misschien alternatieven zoals stop op loonsverhoging voor 2-3 jaar dan zit je ook op 5% wellicht... maar goed,
Hangt ook van je vakgebied af natuurlijk. Als winkelmedewerker is het ronduit kut. Op online en IT gebied zijn er meer mogelijkheden.
pi_149510134
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:41 schreef Re het volgende:

[..]

in deze economische tijden, ik wens je veel vertrouwen en succes eigenlijk... ik zou denk ik dat risico niet willen lopen, er zijn misschien alternatieven zoals stop op loonsverhoging voor 2-3 jaar dan zit je ook op 5% wellicht... maar goed,
De geldschieter zou er ook goed aan doen om een substantieel bedrag uit te trekken voor een fatsoenlijk sociaal plan en begeleiden van werk tot werk, maar dat is natuurlijk wel héél 21e eeuws :P

Ze zijn nu met een lege tas naar de onderhandelingen gekomen, tja, dan moet je niet raar opkijken dat de vakbonden niet akkoord gaan.

De intimidatie is ook al begonnen, medewerkers krijgen een brief waarin wordt opgeroepen te tekenen voor steun aan het verlagen van het salaris met de mededeling dat dat ook juridisch bindend is :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149510175
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Volgens V&D betekent dit dat er tot het midden van deze week voldoende kapitaal in huis is."

:'). Klinkt als een solide plan!
Tuurlijk is dat solide. Want vanaf volgende week gaan consumenten ineens minder online kopen, hebben ze meer te besteden en stromen de V&D's weer vol!

Kopie van mijn reactie uit blokker topic :

Eigenlijk is dit iets heel moois, alle grote nietszeggende winkels naar de kloten, de online groothandels winnen en de kleine speciaalzaken daar blijven mensen toch wel komen. Bij ons in het dorp (Winterswijk :') ) is het stervensdruk met duitsers in het weekend, middenstand berekend op ~55.000 man met 30.000 inwoners ( :') ) maar het leuke van het dorp vind ik juist de schoenmakers, de markt, de ijssalon, lunchrooms, onderdelenzaken, 2ehands boeken winkel, de niet-keten schoenenwinkels en de kleine kledingzaken met echt bijzondere kleding / aparte merken.

Wie geeft een fuck om het feit dat je All-stars zowel bij de V&D, C&A, America today, schoenenreus en winkel X kunt kopen. Het product is hetzelfde, doe maar de goedkoopste, klaar.

Zaken als Xenos :r
Daar verkopen ze b.v. dezelfde telefoonhoesjes voor het dubbele van de prijs als bij de telefoonturk op de hoek terwijl die ook nog eens reparaties binnen een uur uitvoert. Kijk, DAT zijn zaken die wat toevoegen. Back to ambachtelijke zaken (met een modern jasje), waar nog iets geproduceerd / gerepareerd wordt, heerlijk! De rest mag omklappen van mij.

Alle winkels die gebaseerd zijn op het "we kopen in, stallen het uit en verkopen het" principe zijn te vervangen door een webshop. Zo ook de Expert bijvoorbeeld, die was nog redelijk populair door de goede reparatie service die ze hadden en zelf ook uitvoerden. Totdat ze ineens over gingen op "fabrieksgarantie". Dag Expert :')
pi_149510179
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 02:17 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Ik snap de term verlies wel, maar het is nog altijd verlies tov. de omzet van het jaar ervoor. Bovendien is het niet alsof ze helemáál níks omgezet hebben he.
Verlies betekent domweg dat de uitkomst van opbrengst - kosten negatief is.
Je verwart trends en resultaat.

Ze hebben gewoon 42 mln eur meer aan kosten gehad dan aan opbrengsten.
Zelfde als jij 2000eur salaris/mnd krijgt en in een maand 2500eur uitgeeft.
Probleem is dat V&D al jaren achter elkaar rode cijfers laat zien.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:49:35 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149510196
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:42 schreef artelligence het volgende:

[..]

Hangt ook van je vakgebied af natuurlijk. Als winkelmedewerker is het ronduit kut. Op online en IT gebied zijn er meer mogelijkheden.
Als loodgieter ook.
Maar ja, dan krijg je vieze handen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:51:59 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149510280
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De geldschieter zou er ook goed aan doen om een substantieel bedrag uit te trekken voor een fatsoenlijk sociaal plan en begeleiden van werk tot werk, maar dat is natuurlijk wel héél 21e eeuws :P

Ze zijn nu met een lege tas naar de onderhandelingen gekomen, tja, dan moet je niet raar opkijken dat de vakbonden niet akkoord gaan.

De intimidatie is ook al begonnen, medewerkers krijgen een brief waarin wordt opgeroepen te tekenen voor steun aan het verlagen van het salaris met de mededeling dat dat ook juridisch bindend is :') .
ja dat is amerikaans, maar waar is de OR in deze, wordt die gepasseerd?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 9 februari 2015 @ 15:52:18 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149510290
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:49 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat solide. Want vanaf volgende week gaan consumenten ineens minder online kopen, hebben ze meer te besteden en stromen de V&D's weer vol!

Kopie van mijn reactie uit blokker topic :

Eigenlijk is dit iets heel moois, alle grote nietszeggende winkels naar de kloten, de online groothandels winnen en de kleine speciaalzaken daar blijven mensen toch wel komen. Bij ons in het dorp (Winterswijk :') ) is het stervensdruk met duitsers in het weekend, middenstand berekend op ~55.000 man met 30.000 inwoners ( :') ) maar het leuke van het dorp vind ik juist de schoenmakers, de markt, de ijssalon, lunchrooms, onderdelenzaken, 2ehands boeken winkel, de niet-keten schoenenwinkels en de kleine kledingzaken met echt bijzondere kleding / aparte merken.

Wie geeft een fuck om het feit dat je All-stars zowel bij de V&D, C&A, America today, schoenenreus en winkel X kunt kopen. Het product is hetzelfde, doe maar de goedkoopste, klaar.

Zaken als Xenos :r
Daar verkopen ze b.v. dezelfde telefoonhoesjes voor het dubbele van de prijs als bij de telefoonturk op de hoek terwijl die ook nog eens reparaties binnen een uur uitvoert. Kijk, DAT zijn zaken die wat toevoegen. Back to ambachtelijke zaken (met een modern jasje), waar nog iets geproduceerd / gerepareerd wordt, heerlijk! De rest mag omklappen van mij.

Alle winkels die gebaseerd zijn op het "we kopen in, stallen het uit en verkopen het" principe zijn te vervangen door een webshop. Zo ook de Expert bijvoorbeeld, die was nog redelijk populair door de goede reparatie service die ze hadden en zelf ook uitvoerden. Totdat ze ineens over gingen op "fabrieksgarantie". Dag Expert :')
We kregen zoveel klachten over de service dat we daar maar mee zijn opgehouden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149510345
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:51 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat is amerikaans, maar waar is de OR in deze, wordt die gepasseerd?
Als je ziet hoe ze hun verhuurders, personeel en de banken de afgelopen week behandeld hebben vermoed ik dat ze de OR volkomen negeren _O-

Als V&D er met de vakbonden niet uitkomt kunnen ze natuurlijk nog met iedereen individueel gaan onderhandelen over een aanpassing van de arbeidsvoorwaarden :7
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 9 februari 2015 @ 15:55:23 #167
67174 Dos37
Come on Twente
pi_149510393
Ik had het niet verwacht, zou er ook totaal geen problemen mee hebben als V&D verdwijnt gewoon marktwerking toch.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_149510405
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We kregen zoveel klachten over de service dat we daar maar mee zijn opgehouden
Ex werknemer Expert Winterswijk dus? Balen voor je... maar sorry, de winkel had werkelijk niets meer toe te voegen aangezien alle prijzen > Boxxer en MM lagen
pi_149510422
quote:
3s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:31 schreef Re het volgende:
dus met een beetje pech zorgen de werknemers alsnog voor een failliet?
Zou wel grappig zijn.
pi_149510479
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als loodgieter ook.
Maar ja, dan krijg je vieze handen
Wat probeer je hiermee te zeggen? :)
pi_149510610
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De geldschieter zou er ook goed aan doen om een substantieel bedrag uit te trekken voor een fatsoenlijk sociaal plan en begeleiden van werk tot werk, maar dat is natuurlijk wel héél 21e eeuws :P

Ze zijn nu met een lege tas naar de onderhandelingen gekomen, tja, dan moet je niet raar opkijken dat de vakbonden niet akkoord gaan.

De intimidatie is ook al begonnen, medewerkers krijgen een brief waarin wordt opgeroepen te tekenen voor steun aan het verlagen van het salaris met de mededeling dat dat ook juridisch bindend is :') .
Van wat ik begrepen heb, is dit een initiatief van een aantal bedrijfsleiders en niet de directie. Als blijk van vrijwillige steun voor de genomen beslissingen.
pi_149510729
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als het goed gaat is dat de verdienste van het management en verdienen die een extra beloning. Als het slecht gaat is het de schuld van de werknemers, die dan geconfronteerd worden met ontslagen en verslechteringen van de arbeidsvoorwaarden, waarop het management weer een extra beloning verdient want kijk eens naar de kostenreductie die ze binnen gesleept hebben.
Het systeem snappen. _O_
pi_149510767
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:00 schreef artelligence het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb, is dit een initiatief van een aantal bedrijfsleiders en niet de directie. Als blijk van vrijwillige steun voor de genomen beslissingen.
Zal best, er deugt geen klap van iig, en dan bedoel ik niet alleen juridisch....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_149510783
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:00 schreef artelligence het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb, is dit een initiatief van een aantal bedrijfsleiders en niet de directie. Als blijk van vrijwillige steun voor de genomen beslissingen.
Ofwel baantjesbehoud. Middenmanagers voelen ws aankomen dat ze overbodig verklaard worden
pi_149510876
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:00 schreef artelligence het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb, is dit een initiatief van een aantal bedrijfsleiders en niet de directie. Als blijk van vrijwillige steun voor de genomen beslissingen.
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')