Hier hangt een Remeha Celcia 20 te snorren. Erg blij met dit type. Het enige probleem is dat bij het opwarmen en afkoelen de buizen knallen als een gek sinds deze ketel in gebruik is genomen. Zo een geluid alsof je er met een hamer op staat te slaan. En niemand die de oorzaak kan vinden, helaas. Het is ook moeilijk te traceren waar het geluid precies vandaan komt. Niet bij de ketel zelf.quote:Op zondag 8 februari 2015 21:55 schreef cvboer2 het volgende:
Ik ben een echte Remeha man, ik ken hun toestellen door en door, dus daar zal mijn voorkeur naar uitgaan.
Alleen het geluid klinkt minder leuk.quote:
Bedankt, cvboer! Beugels had ik al gedaan. Waar het door het plafond gaat heeft er één buis speling en de ander nagenoeg niet. Het is niet te horen welke de oorzaak is.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Alleen het geluid klinkt minder leuk.
Het tikkende geluid komt naar alle waarschijnlijkheid van de leidingen. Controleer de leidingen waar deze door het plafond/muur gaan. Controleer ook of beugels niet te strak zitten.
De leidingen hebben ruimte nodig om te kunnen uitzetten en krimpen. Welke thermostaat je hebt weet ik inmiddels, nou alleen het merk en type ketel nog. Wellicht kan je nog wat zuiniger stoken.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:27 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Bedankt, cvboer! Beugels had ik al gedaan. Waar het door het plafond gaat heeft er één buis speling en de ander nagenoeg niet. Het is niet te horen welke de oorzaak is.
Daar zeg je wat, cvboer2, want het is sinds deze ketel in bedrijf is. Het is de Avanta.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:06 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De leidingen hebben ruimte nodig om te kunnen uitzetten en krimpen. Welke thermostaat je hebt weet ik inmiddels, nou alleen het merk en type ketel nog. Wellicht kan je nog wat zuiniger stoken.
Enig idee waar de aanvoer temperatuur op staat? Vermoedelijk kan deze wel naar beneden, richting de 70 graden. Eventueel kan je de warmhoudfunctie nog uitzetten. Kost iets meer water, maar scheelt wel gas.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:23 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Daar zeg je wat, cvboer2, want het is sinds deze ketel in bedrijf is. Het is de Avanta.
Nee, dat zegt me helemaal niets, maar de gebruiksaanwijzing ligt in de verpakking op de ketel, dus die zal ik er morgenochtend eens op naslaan.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:27 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Enig idee waar de aanvoer temperatuur op staat? Vermoedelijk kan deze wel naar beneden, richting de 70 graden. Eventueel kan je de warmhoudfunctie nog uitzetten. Kost iets meer water, maar scheelt wel gas.
Zijn ook beter in te regelen. Ik heb zelf een Remeha Tzerra. Idioot laag gasverbruik.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:31 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee, dat zegt me helemaal niets, maar de gebruiksaanwijzing ligt in de verpakking op de ketel, dus die zal ik er morgenochtend eens op naslaan.
Wat gaat het bijvullen van water makkelijk bij die ketels in vergelijking met de ouwe troep die er hing trouwens.
Er hing hier een stokoude ketel én een keukengeiser. Dat werd vervangen door dit type en ik kreeg me toch een vracht geld terug het jaar daarop, heel bar.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:37 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Zijn ook beter in te regelen. Ik heb zelf een Remeha Tzerra. Idioot laag gasverbruik.
Das mooi. Parameter P1 is instelling voor aanvoertemp en P4 is voor de warmhoudfunctie van het ww. hoe je ze aanpast moet je even in het boekje kijken, scheelt mij een hoop typewerk.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:42 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Er hing hier een stokoude ketel én een keukengeiser. Dat werd vervangen door dit type en ik kreeg me toch een vracht geld terug het jaar daarop, heel bar.
Maar bedankt voor de tips, cvboer. Ik denk dat het wel eens helemaal goed kan komen morgen.
quote:Op zondag 8 februari 2015 23:47 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Das mooi. Parameter P1 is instelling voor aanvoertemp en P4 is voor de warmhoudfunctie van het ww. hoe je ze aanpast moet je even in het boekje kijken, scheelt mij een hoop typewerk.
De intergas HReco 36. Zonder twijfel.quote:Op maandag 9 februari 2015 18:05 schreef Tyfuszooi het volgende:
En wat als jullie zouden moeten kiezen uit de volgende ketels? Atag E325EC, Vaillant ecoTEC plus VHR NL25-30/5-5 en Intergas Kombi Kompakt HReco 36.
Bedankt voor je reactie! Zou je misschien ook je redenen voor jouw keuze geven?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:18 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De intergas HReco 36. Zonder twijfel.
Waarom wil je specifiek een CW5 ketel ?quote:Op maandag 9 februari 2015 18:05 schreef Tyfuszooi het volgende:
En wat als jullie zouden moeten kiezen uit de volgende ketels? Atag E325EC, Vaillant ecoTEC plus VHR NL25-30/5-5 en Intergas Kombi Kompakt HReco 36.
Die heb ik hier hangen. Fantastische ketel.quote:Op maandag 9 februari 2015 22:39 schreef Tyfuszooi het volgende:
Denk idd dat een CW4 voor ons gebruik wel voldoende is. Collega van me raadde een Remeha Avanta aan. Wat is jullie idee daarvan?
Remehaquote:Op zondag 8 februari 2015 21:55 schreef cvboer2 het volgende:
Als technicus heb ik ook een persoonlijke top 3:
Remeha
Intergas
Nefit
Ik ben een echte Remeha man, ik ken hun toestellen door en door, dus daar zal mijn voorkeur naar uitgaan. mee eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |