abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2015 @ 14:31:48 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_149471250
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)enlandse-jihadisten/

De extremistische terreurbeweging Islamitische Staat (IS) voert niet alleen wreedheden uit tegen haar tegenstanders, ook buitenlandse jihadgangers die zich aansluiten krijgen hiermee te maken. Dat blijkt uit verklaringen van teruggekeerde Duitse jihadisten tegenover de Duitse veiligheidsdiensten, waarover de Süddeutsche Zeitung vandaag bericht.

De teruggekeerde jihadisten, inmiddels volgens de krant zo’n tweehonderd, praten over een klimaat van angst, wantrouwen en “grenzeloze wreedheid”. Zo lopen buitenlanders die hun paspoort willen behouden gevaar “afgeslacht” te worden, zei een van hen. Hij werd in een ‘slachthuis’ opgesloten, waar bloed op de muren en de grond zat. In zijn slaapruimte werd een onthoofd lijk naar binnen gegooid. De krant schrijft dat niet geverifieerd kan worden of alle details kloppen.

De krant geeft op basis van de verklaringen van de teruggekeerde jihadisten nog meer inzicht in de dagelijkse gang van zaken. Zo is de belangrijkste vraag die aan nieuwkomers wordt gesteld of ze een strijder of een zelfmoordterrorist willen zijn. Zelfmoordterroristen worden in de watten gelegd.

GEEN MOBIELTJES
Er heerst angst bij IS dat buitenlandse jihadisten spionnen blijken. Ten minste enkele van de nieuwelingen, zo melden de teruggekeerde jihadisten, moeten op brute wijze hun moed tonen. Soms moeten ze iemand anders doden.

Wie zijn mobiele telefoon niet inlevert, geldt als verdacht, schrijft de krant. IS-leden zouden bang zijn dat Amerikaanse drones ze via de mobiele telefoons zouden kunnen opsporen. Een van de teruggekeerde jihadisten vertelde de veiligheidsdiensten dat een nieuwkomer op het centrale plein van hun kamp geëxecuteerd werd, omdat hij nog een mobiele telefoon had. Ook zijn er berichten dat jihadisten die weer wilden terugkeren, maar dat probeerden zonder toestemming van de emir, werden neergeschoten.
  zondag 8 februari 2015 @ 14:37:53 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_149471498
Lijkt me dat spionnen wel iets slimmers gebruiken dan een mobiel. Zoals een onderhuidse zender met een accu van minstens een maand of in de schoen ingebouwd.

En het lijkt me dat de spionnen geloofwaardiger overkomen (zoals de Koran hebben bestudeerd en de juiste catchfrases weten te roepen) dan de meeste nitwits die zich bij IS aanmelden.
pi_149471719
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Lijkt me dat spionnen wel iets slimmers gebruiken dan een mobiel. Zoals een onderhuidse zender met een accu van minstens een maand of in de schoen ingebouwd.

En het lijkt me dat de spionnen geloofwaardiger overkomen (zoals de Koran hebben bestudeerd en de juiste catchfrases weten te roepen) dan de meeste nitwits die zich bij IS aanmelden.
Ik denk dat het idee is dat een spion het overleeft en als dat ding in je zit kun je het moeilijk ergens achterlaten vind je niet?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149471931
Als dat hele zooitje nou zichzelf afslacht vanwege pure paranoia, dat zou eens mooi zijn!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149472001
Mooi dat ze elkaar afslachten.
Ура для россии
  zondag 8 februari 2015 @ 14:52:24 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_149472038
Ach, mooi staaltje westerse propaganda :') . Al zou het idd. wel mooi zijn als dit echt zo was.
  zondag 8 februari 2015 @ 15:06:37 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_149472598
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:43 schreef thom_05 het volgende:

Ik denk dat het idee is dat een spion het overleeft en als dat ding in je zit kun je het moeilijk ergens achterlaten vind je niet?
Waarom zou je het ergens achterlaten?
pi_149472676
quote:
De teruggekeerde jihadisten, inmiddels volgens de krant zo’n tweehonderd, praten over een klimaat van angst, wantrouwen en “grenzeloze wreedheid
Nooit gedacht / verwacht zeker.

Man , man.
pi_149472678
Ik dacht juist dat IS voor een heel groot deel uit buitenlandse Jihadisten bestond. Is dat dan niet zo?
pi_149475155
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:06 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Waarom zou je het ergens achterlaten?
Wat denk je zelf? Hoe zou iemand je traceren?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149475480
Dit zeggen ze alleen maar zodat wij medelijden met hun moeten hebben.
Ze willen natuurlijk hun uitkering behouden :')
  zondag 8 februari 2015 @ 18:28:46 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149479882
Misschien moeten we in plaats van paspoorten afpakken gewoon bloemetjes naar de Nederlanders daar sturen. Met een kaartje erbij: "Dank je voor de dienst die je Nederland levert." Dan lost het probleem zichzelf wel op.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:29:20 #13
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_149479912

mooie samenvatting van ISIS
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_149480297
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:52 schreef bleiblei het volgende:
Ach, mooi staaltje westerse propaganda :') . Al zou het idd. wel mooi zijn als dit echt zo was.
mwah de laatste maanden zijn ze hoofdzakelijk bommen aan het koppen en drones van dichtbij aan het bestuderen. En nu jordanie rucksichtloss de boel daar platbombardeert lijkt het mij zeer plausibel dat ze paranoide worden.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:46:10 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149480532
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:29 schreef RodeNek het volgende:

mooie samenvatting van ISIS
Ik snap 'm niet. Waarom laat hij die Israëli lopen? Is dat omdat hij bang is Israël op z'n nek te krijgen? Of omdat ISIS hoegenaamd gesponsord wordt door Israël?
pi_149481064
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet. Waarom laat hij die Israëli lopen? Is dat omdat hij bang is Israël op z'n nek te krijgen? Of omdat ISIS hoegenaamd gesponsord wordt door Israël?
Misschien is het een groot zionistisch complot.
pi_149482044
Het klinkt onvoorstelbaar stom omdat dit natuurlijk de manier bij uitstek is om je nieuwe aanwas stop te zetten. Aan de andere kant kan ik me ook wel een beetje voorstellen dat ze nogal teleurgesteld zijn in wat er allemaal vanuit europa komt aanhobbelen.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:23:37 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149482114
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien is het een groot zionistisch complot.
Ja, dat is gewoonlijk de oorzaak van alle problemen in het Midden-Oosten. De Joden. :(
pi_149483379
Terug kerende jihadisten...

Het zou niet eens mogen bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')