Waarom worden ze niet gemount dan? Dat zou gewoon automatisch moeten gaan tenzij het exotische bestandssystemen zijn. En ja, eerst mounten dus. Hoeft niet perse onder /media/username/device-id als je dat zelf doet.quote:Op donderdag 12 maart 2015 13:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wat doe ik fout eigenlijk??
[ code verwijderd ]
Het zijn beide 2 interne HDD van 1TB,beide dus nog unmount.
Ze worden automatisch gemount,maar niet permanent.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waarom worden ze niet gemount dan? Dat zou gewoon automatisch moeten gaan tenzij het exotische bestandssystemen zijn. En ja, eerst mounten dus. Hoeft niet perse onder /media/username/device-id als je dat zelf doet.
Tevens: weet je heel zeker dat je een complete partitie recursive wilt chownen?
Fuck,kan je iets duidelijker articuleren?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:13 schreef borbit het volgende:
Ik heb een heel goedkoop keyboard van de kijkshop. Nou staat er op het doosje dat ie 16 hotkeys heeft. Er zit wel een FN key op. Maar ik denk dat ze vergeten zijn de symbooltjes op de hoy keys te plaatsen. Is het standaar een bepaald reitje? Ik kan alles proberen maar er gebeurt niks "hots". Er worden ook geen toetsen warm![]()
Ik heb nog een i5 CPU uit een laptop waarvan het moederboard kapot is. Kan ik met een multi meter doormeten of de CPU het nog doet. En is het de moeite om zoeits te gaan verkopen op marktplaats?
Als je het niet kunt lezen kun je met "ctrl" en muiswieltje de grote van de letters aanpassen. Of je kunt een leesbril aanschaffen. Dat is echt niks om je voor te schamen. Naarmate je ouder wordt takelt je lichaam nou eenmaal af.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Fuck,kan je iets duidelijker articuleren?
Ik kan het prima lezen, het is alleen wat onduidelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:18 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je het niet kunt lezen kun je met "ctrl" en muiswieltje de grote van de letters aanpassen. Of je kunt een leesbril aanschaffen. Dat is echt niks om je voor te schamen. Naarmate je ouder wordt takelt je lichaam nou eenmaal af.
Mij graag weet warm toets van computer bestuur apparaat is? (Fedora)quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik kan het prima lezen, het is alleen wat onduidelijk.
Don't feed the troll...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik kan het prima lezen, het is alleen wat onduidelijk.
Misschien de kworker bug, maar een oplossing weet ik er niet voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:16 schreef Igen het volgende:
Mijn Linux doet raar.
Zo af en toe heeft hij een bui waar bij alles wat ik aanklik - ik hoef de schuifbalken in Chromium maar aan te raken - heel hard met de harde schijf gaat ratelen. Soms gaat dat weer voorbij, soms blijft de muisaanwijzer dan na 5 minuten nog steeds bevroren en helpt het alleen om de stekker eruit te trekken.
Ik heb géén swap geactiveerd!
Waar kan het aan liggen?
1 | $ top |
Herken je ook een moment wanneer dit gedrag is begonnen? Lastig natuurlijk, maar mogelijk is het te herleiden naar een update sessie. Mogelijk dat een recente update van bv een kernelmodule fout uitpakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:16 schreef Igen het volgende:
Mijn Linux doet raar.
Zo af en toe heeft hij een bui waar bij alles wat ik aanklik - ik hoef de schuifbalken in Chromium maar aan te raken - heel hard met de harde schijf gaat ratelen. Soms gaat dat weer voorbij, soms blijft de muisaanwijzer dan na 5 minuten nog steeds bevroren en helpt het alleen om de stekker eruit te trekken.
Ik heb géén swap geactiveerd!
Waar kan het aan liggen?
Dat betekent dus dat mensen die Linux willen gebruiken, over moeten stappen naar specifieke moederborden, waar die secure boot niet is dichtgezet door de fabrikant?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:28 schreef Stratocruiser het volgende:
Het lijkt erop dat Secure Boot verder dichtgetimmerd gaat worden:
Windows 10 to make the Secure Boot alt-OS lock out a reality
Is eigenlijk wat MS vanaf het begin af aan al wilde met Secure Boot. Hoop echt dat dit niet doorgaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat mensen die Linux willen gebruiken, over moeten stappen naar specifieke moederborden, waar die secure boot niet is dichtgezet door de fabrikant?
Wellicht dat je tijdelijk even een USB-stickje als swap kan inzetten om te testen of dit gedrag zich dan nog steeds voordoet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:42 schreef Igen het volgende:
Bedankt voor de tips.
'top' draaien op het moment dat het mis gaat, dat wordt natuurlijk lastig.
En ik kan me niet herinneren dat het na een bepaalde update ineens gebeurde. Al weet ik niet precies wanneer ik voor het laatst de kernel heb geüpgrade.
Misschien is ook mijn gedachte dat zonder swap, als het geheugen op is, programma's gewoon crashen en daarbij *poef* verdwijnen, wel fout?
Nee, ik heb verschillende droplets (gehad) in diverse datacentra en nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef TwenteFC het volgende:
Iemand hier bekend met DigitalOcean?Nu voor de tweede keer een van mijn droplets gehacked welke een default installatie aangeleverd door DigitalOcean draaide.
Alleen SSH toegang vanaf mijn IP, maar toch gehacked. Er draaide nog geen eens een applicatie op.Het zal allemaal wel.
Ik ken verschillende mensen die bij DO droplets hebben, nergens last van. Ik zit zelf bij vultr.com, zelfde idee. Daar heb ik debian draaien die ik geinstalleerd heb vanaf een eigen uploaded iso, geen idee of dat bij DO ook kan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef TwenteFC het volgende:
Iemand hier bekend met DigitalOcean?Nu voor de tweede keer een van mijn droplets gehacked welke een default installatie aangeleverd door DigitalOcean draaide.
Alleen SSH toegang vanaf mijn IP, maar toch gehacked. Er draaide nog geen eens een applicatie op.Het zal allemaal wel.
Maar waarom dat?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:42 schreef Keiichi het volgende:
- Subnet 10.3.0.0/24, vlan 2 (subnet verkeerd ingesteld)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |