Ik studeer BA en het is niet bedrijfskundige met een accountancy inslag oid.
BA=bedrijfskunde=IBA
met het verschil dat er bij IBA ook Engels wordt gesproken en de helft ongeveer uit het buitenland komt (bij BA zijn je boeken alleen in het Engels, maar opdrachten etc in het Nederlands).
BA en IBA zijn dus allebei bedrijfskunde en al die andere opleidingen die een net andere naam hebben ook. Wel zijn er natuurlijk verschillen in de vakken per universiteit, maar in principe leer je ongeveer hetzelfde.
Ik studeer BA aan de eur en ik ken veel mensen die IBA studeren. Er zitten maar hele kleine verschillen in het programma en onze tentamens worden vaak gewoon vertaald en daarna aan IBA gegeven. 1 van die kleine verschillen zijn bijvoorbeeld dat BA dieper erop ingaat tijdens de rechtenvakken (bedrijfsrecht oid) en dat is heel logisch omdat die internationale studenten nou eenmaal niet veel hebben aan Nederlands recht en die boeken ook niet vertaald worden.
Ook is er in het eerste jaar 1 vak anders, maar uiteindelijk is het voor 90% de zelfde studie en dat is met de rest ook gewoon zo.
Als je geen accountancy/fiscaal wil doen ga je simpelweg geen fiscale economie oid doen, maar bedrijfskunde is dus geen accountancy / fiscaal tenzij je na de opleiding zo een master gaat studeren.