abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149453191
Ik ben bezig met mijn studiekeuze, maar ik ben het spoor een beetje bijster qua bedrijfskundige opleidingen.
Is het zo dat business administration gewoon bedrijfskunde is, en international business is de Engelse variant? Is het dan ook zo dat andere universiteiten international business ook wel international business administration noemen, of is dit weer een andere opleiding?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 19:47:38 #2
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_149453280
Business administration is volgens mij bedrijfskunde met een accountancy inslag. Je wordt controler oid. Ik denk wel dat die bedrijfskunde studies allemaal op elkaar lijken. Ik weet niet waar je wilt studeren maar probeer anders een brede studie met economie/bedrijfskunde/accountancy/fiscaal in je propedeuse jaar.
pi_149453372
Dankje voor je antwoord burrito. Ik weet inderdaad nog niet waar ik wil studeren, dus ik wilde de opleidingen per uni gaan bekijken, maar toen raakte ik hier dus al in de war haha! Ik wil het liefst zoveel mogelijk bedrijfskunde en zo min mogelijk accountancy/fiscaal, dus daar ga ik wel op letten.
Jij denkt dus dat business administration wel iets anders is dan de opleiding bedrijfskunde als ik het goed begrijp? dat het twee verschillende opleidingen zijn?
pi_149464852
Ik studeer BA en het is niet bedrijfskundige met een accountancy inslag oid.
BA=bedrijfskunde=IBA
met het verschil dat er bij IBA ook Engels wordt gesproken en de helft ongeveer uit het buitenland komt (bij BA zijn je boeken alleen in het Engels, maar opdrachten etc in het Nederlands).

BA en IBA zijn dus allebei bedrijfskunde en al die andere opleidingen die een net andere naam hebben ook. Wel zijn er natuurlijk verschillen in de vakken per universiteit, maar in principe leer je ongeveer hetzelfde.

Ik studeer BA aan de eur en ik ken veel mensen die IBA studeren. Er zitten maar hele kleine verschillen in het programma en onze tentamens worden vaak gewoon vertaald en daarna aan IBA gegeven. 1 van die kleine verschillen zijn bijvoorbeeld dat BA dieper erop ingaat tijdens de rechtenvakken (bedrijfsrecht oid) en dat is heel logisch omdat die internationale studenten nou eenmaal niet veel hebben aan Nederlands recht en die boeken ook niet vertaald worden.
Ook is er in het eerste jaar 1 vak anders, maar uiteindelijk is het voor 90% de zelfde studie en dat is met de rest ook gewoon zo.

Als je geen accountancy/fiscaal wil doen ga je simpelweg geen fiscale economie oid doen, maar bedrijfskunde is dus geen accountancy / fiscaal tenzij je na de opleiding zo een master gaat studeren.
pi_149466369
Super bedankt voor je antwoord Leita, heel duidelijk :)
pi_149467900
Grotendeels eens met Leita. De bachelors verschillen (aan de EUR) niet zo veel qua insteek, Het enige verschil is dat het niveau van de IBA bachelors vaak net een tikje hoger is. Dit komt met name omdat IBA vaak vele malen competitiever is.

Daarnaast is er ook een verschil qua cultuur/sfeer in de bachelors. Waar BA vaak gewoon een grote groep is en maar een klein deel de bachelor echt serieus neemt, is er bij IBA vaak meer het gevoel dat je samen een jaar bent.

Ten slotte heeft IBA een betere reputatie bij het bedrijfsleven.

Maar moet wel eerlijk zeggen dat naast deze (toch wel kleine) verschillen de bachelors niet zoveel anders zijn.

Er is meer verschil tussen de bachelors per stad dan de BA/IBA studies in de stad zelf.
pi_149471012
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:49 schreef Zonar109 het volgende:
Grotendeels eens met Leita. De bachelors verschillen (aan de EUR) niet zo veel qua insteek, Het enige verschil is dat het niveau van de IBA bachelors vaak net een tikje hoger is. Dit komt met name omdat IBA vaak vele malen competitiever is.

Daarnaast is er ook een verschil qua cultuur/sfeer in de bachelors. Waar BA vaak gewoon een grote groep is en maar een klein deel de bachelor echt serieus neemt, is er bij IBA vaak meer het gevoel dat je samen een jaar bent.

Ten slotte heeft IBA een betere reputatie bij het bedrijfsleven.

Maar moet wel eerlijk zeggen dat naast deze (toch wel kleine) verschillen de bachelors niet zoveel anders zijn.

Er is meer verschil tussen de bachelors per stad dan de BA/IBA studies in de stad zelf.
Oké, dankjewel!! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')