Niet als het je eigen bos is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:39 schreef RingBewoner het volgende:
Eigen terrein mag wel. In het openbaar, en dat is een bos, mag het niet.
Met dien verstande dat de achtertuin van een rijtjeshuis verre van geschikt is voor boogschieten (voordat TS zijn pijlen drie straten verderop op wil halen).quote:
Dus moet TS gewoon geduld hebben.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met dien verstande dat de achtertuin van een rijtjeshuis verre van geschikt is voor boogschieten (voordat TS zijn pijlen drie straten verderop op wil halen).
Als TS bv in de buurt van een boerderij woont, en hij krijgt toestemming van de boer om op een leeg weiland wat te gaan schieten, dan mag dat.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:44 schreef RingBewoner het volgende:
Dus moet TS gewoon geduld hebben.
Ik vraag mij af of de politie er net zo over denkt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als TS bv in de buurt van een boerderij woont, en hij krijgt toestemming van de boer om op een leeg weiland wat te gaan schieten, dan mag dat.
Ik zit zelf bij een handboogvereniging, en er zijn genoeg leden die in hun eigen tuin schieten.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met dien verstande dat de achtertuin van een rijtjeshuis verre van geschikt is voor boogschieten (voordat TS zijn pijlen drie straten verderop op wil halen).
Zijn er geen andere verenigingen in de buurt waar je al eerder kunt beginnen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:37 schreef Ikbenoud het volgende:
Heee mensen,
Stel ik koop een boog en een paar pijlen. Volgens de wet heb ik hier geen vergunning voor nodig. Wel mag ik deze boog niet gespannen vervoeren, maar ik wil toch graag schieten. Ik kan wel bij een vereniging gaan, maar de vereniging die ik op het oog heb heeft een wachttijd van 1,5 jaar. Nou wil ik graag al eerder beginnen, is het dan verstandig om deze boog te kopen en dan af en toe in het bos een uurtje of twee te gaan schieten op doelen? En is dit ook verboden?
Alvast bedankt!
Als er geen gevaar is voor mens of dier, dan mag dit volgens mij.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef RingBewoner het volgende:
Ik vraag mij af of de politie er net zo over denkt.
Dat is eigen terrein van de boer, dus heeft de politie weinig over te zeggen volgens mij.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of de politie er net zo over denkt.
Maar stel, achter het weiland is een bospad of openbare weg, dan is dat best een discutabel punt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als er geen gevaar is voor mens of dier, dan mag dit volgens mij.
In van die tuintjes van 5x5?quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:47 schreef Feddd het volgende:
Ik zit zelf bij een handboogvereniging, en er zijn genoeg leden die in hun eigen tuin schieten.
Maar die weten natuurlijk wel een beetje waar ze mee bezig zijn.
Mits geen gevaar voor mens of dier...quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:48 schreef RingBewoner het volgende:
Maar stel, achter het weiland is een bospad of openbare weg, dan is dat best een discutabel punt.
Ja, om techniek te oefenen heb je niet meer ruimte nodig.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In van die tuintjes van 5x5?
Ik zou er als buurman toch wel moeite mee hebben als iemand een boog afschiet waarvan de pijl met wat pech dwars door de schutting kan komen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:51 schreef Feddd het volgende:
Ja, om techniek te oefenen heb je niet meer ruimte nodig.
Zoals ik al zei zijn het wel mensen die weten waar ze mee bezig zijn, en op een kleine afstand is de foutmarge ook kleiner dus de kans dat je het doel mist is aanzienlijk kleiner.quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zou er als buurman toch wel moeite mee hebben als iemand een boog afschiet waarvan de pijl met wat pech dwars door de schutting kan komen.
Maar.. mág het ook?quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:53 schreef Feddd het volgende:
Zoals ik al zei zijn het wel mensen die weten waar ze mee bezig zijn, en op een kleine afstand is de foutmarge ook kleiner dus de kans dat je het doel mist is aanzienlijk kleiner.
www.hetfamiliediner.nl een optie?quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:54 schreef Ikbenoud het volgende:
Haha bedankt, ik zal nog wel even wat meer onderzoek doen naar verenigingen. Al lijkt me het veel leuker om zelf plekjes op te zoeken. Jammer dat het rijke gedeelte van mn familie in limburg woont en waar ik geen contact meer mee heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |