abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 30 oktober 2000 @ 14:50:09 #1
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428582
ik kijk op de stream ene koos is er klaar mee
hij wil donderdag naar huis al er niks veranderd aan de situatie
Esmee rulzzz
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 oktober 2000 @ 14:51:45 #2
862 Arcee
Look closer
pi_428583
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
  maandag 30 oktober 2000 @ 14:53:01 #3
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_428586
Zou Ed dan weer terug komen? Dit kan toch volgens de regels?
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  maandag 30 oktober 2000 @ 14:53:35 #4
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428588
ja hoor het is toch egt zo ze zijn wat aan het praten met elkaar de ene is het er wel mee eens en de andere niet
Esmee rulzzz
  Redactie Frontpage maandag 30 oktober 2000 @ 14:53:54 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_428590
Wat moet er veranderen?
  maandag 30 oktober 2000 @ 14:54:10 #6
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428594
quote:
Op 30 oktober 2000 14:53 schreef RedNax het volgende:
Zou Ed dan weer terug komen? Dit kan toch volgens de regels?
lol yep zou wel wat zijn ja
Esmee rulzzz
pi_428597
Relax relax!

Hij mag niet meer schrijven. Hij is wel emotioneel ja en roept dat ie naar huis wil, maar zo ver is het nog niet, hoor...

  maandag 30 oktober 2000 @ 14:57:55 #8
6379 rood
uhhhhhh.. NEE!!!
pi_428607
quote:
Op 30 oktober 2000 14:53 schreef RedNax het volgende:
Zou Ed dan weer terug komen? Dit kan toch volgens de regels?
whahahahahaha....
ja daar zitten ze echt op te wachten zeg...
zijn ze hem eindelijk kwijt....komt ie terug...
ik wou dat ik een vulkaan was, lekker op m'n rug liggen roken...., en iedereen zou zeggen "kijk ze werkt".!!!
  maandag 30 oktober 2000 @ 14:58:50 #9
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428611
ja rood wat moet jij weer hier lol
welkom
Esmee rulzzz
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 14:59:00 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_428613
en jij wil er zeker in markna????????????
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_428619
KOOSJE~!
Ik zuig inderdaad.. goh goh wat zuig ik, ik zuig als de ²³#$^€Z5³¤€¤¼... maar ik flame niet meer!~[br][url="http://www.zqcentral.com"]Team Frikandel[/url] [url="http://kraakpand.liquidchicken.org"]Speciaal!!![/url]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 oktober 2000 @ 15:02:57 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_428622
Lijkt me wel geinig als er een nieuwe komt die ze dan de eerst volgende ronde NIET mogen nomineren .

Hoe Ed ze dan alsnog te pakken heeft

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 30 oktober 2000 @ 15:08:17 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_428641
Sorry, maar ik vind het echt een stelletje kleuters daar.
Regels zijn toch regels?

Lingo: Rode bal
Ja, maar dat wil ik niet hoor, nee we doen net of het een groene
is en dan hebben we de jackpot. Kan da François?, Ahhh please!

***
  maandag 30 oktober 2000 @ 15:09:14 #14
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428644
lol hij is kwaad uit de dagboek kamer gelopen
Esmee rulzzz
pi_428646
gossie ..
pi_428660
Natuurlijk........Regels zijn Regels.
Maar als je het eerst een week door de vingers ziet en er dan op terug komt???
Das kinderachtig.....
pi_428675
Als je het boek van George Orwell gelezen hebt, zal je moeten toegeven dat juist het afpakken van Koos zijn schrijfspullen, echt Big Brother genoemd mag worden. Big Brother bepaald en niemand anders. Anders zou het programma wel een andere naam hebben.
pi_428683
quote:
Op 30 oktober 2000 14:53 schreef RedNax het volgende:
Zou Ed dan weer terug komen? Dit kan toch volgens de regels?
Als nou iedereen er mee ophoudt, dan zou het nog wat kunnen worden, dit seizoen.
  maandag 30 oktober 2000 @ 15:36:30 #19
6379 rood
uhhhhhh.. NEE!!!
pi_428691
quote:
Op 30 oktober 2000 15:32 schreef Torp het volgende:
Als nou iedereen er mee ophoudt, dan zou het nog wat kunnen worden, dit seizoen.
is wel humor
ik wou dat ik een vulkaan was, lekker op m'n rug liggen roken...., en iedereen zou zeggen "kijk ze werkt".!!!
pi_428700
Regels zijn regels, het dooie zooitje wat nog over is heeft hierzelf om gevraagd. Ik hoop dat dit nog maar het begin is, en dat BB ze 1 voor 1 zal dwarszitten
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_428713
Dit zegt BB er zelf over:

Bewoners in opstand

Georgie wordt de dagboekkamer ingeroepen. Op dat moment is hij met veer en inkt aan het schrijven. Hij is bezig met een sportschema voor Bianca en Desiree aan het maken. Als hij terugkomt uit de dagboekkamer heeft hij slecht nieuws voor de bewoners. Ze mogen niet meer schrijven met het zelfgemaakte schrijfgerei. De groep staat direct op springen.

Koos is de eerste die heftig reageert op dit nieuws. Hij schrijft de laatste tijd heel veel in zijn dagboek en kan het schrijven onderhand niet meer missen. "Dan ga ik in protest, dan ga ik nu in protest!", roept hij fel. Hieke staat hem meteen terzijde: "Die schrijfwaren hebben we zelf ontwikkeld. Dat is allemaal back to basic."

Nu komen ook de andere bewoners in opstand. Niemand is het eens met deze regel. Robin stellig: "Nee, dat doen we niet. Daar hadden ze maar eerder mee moeten komen." Georgie legt nogmaals uit wat hij in de dagboekkamer heeft gehoord. "Ze vinden dat er nu teveel mee wordt geschreven." Iedereen reageert nog heftiger. Koos: "Dan hebben ze me nu helemaal over de rooie. Hier word ik even helemaal niet goed van." Ook Hieke begrijpt het niet. "Het is toch hartstikke mooi, we hebben het van een veer gemaakt. Hartstikke vroeger."

Vooral Koos is aangeslagen om deze mededeling. Hij is de enige persoon die veel schrijft. De afgelopen week heeft hij een dagboek bijgehouden. Nu mag dat dus niet meer. "Nu ben ik helemaal van slag. Hieke stelt voor om met zijn allen in de aanval te gaan. Robin strijdlustig: "We leveren het niet in. Klaar. Anders breken we die schutting af!" Ook Hieke wil actie voeren. "Anders blijf ik wel hier op de bank zitten de hele week", zegt ze. Nu pakt Georgie de regels er nog maar eens bij. "Geen communicatie, het is dus ook niet toegestaan om te schrijven", leest hij voor, "Het is niet toegestaan om schrijfwaren het huis mee in te nemen."

Daad stellen

Koos wordt steeds kwader. "Dan moeten ze niet een week toelaten dat ik mag schrijven." Robin: "Als ze Koos over de zeik willen hebben, moeten we het zo doen." Dan spreekt Bianca, in navolging van Ed, de volgende woorden uit: "We moeten als groep een daad stellen." Iedereen besluit dat ze tegen de regel van Big Brother zijn. Koos en Georgie lopen naar de dagboekkamer om dit te vertellen. "Triest zooitje. Echt triest", omschrijft Robin de situatie.

Terwijl Georgie en Koos in de dagboekkamer zitten, blijft Hieke strijdlustig. "Koos gaat straks ook een boodschap naar buiten brengen", begint ze grappend. En daarna: "Ze komen hem maar halen die pen. Ik weet wel een goed plekje om hem te verstoppen. Anders gaan we gewoon de hele dag op bed liggen." Langzamerhand besluiten de bewoners dat het vooral om Koos gaat. Robin: "Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit, maar het gaat om Koos." Hieke is het hier mee eens: "Ja, hij staat echt op janken."

Ze kunnen mooi de pot op!

Georgie komt terug uit de dagboekkamer. Opnieuw met slecht nieuws. Koos, die met hem mee was, vertelt het: "Het is geen voorstel, het is een orde. Ik pik dit niet. Ik ben er mooi klaar mee. Ik vind het stijlloos. Ze hebben de regels oogluikend toegestaan. Nu moet het gewoon ingeleverd worden." Georgie vindt het nu tijd om de bewoners erop te wijzen dat het geen voorstel is van Big Brother, maar een orde. Georgie: "Dit moet nu. Zij vinden het nu genoeg." Bianca wil weten of hij de schrijfspullen zou inleveren. Georgie: "Ik ben het eens met jullie, maar hun maken de regels en daar moet ik me aan aanpassen."

Uiteidenlijk besluit Koos om het op een compromis te gooien. Hij wil de schrijfwaren wel inleveren, maar dan wil hij elke dag een half uur mogen schrijven in de dagboekkamer. Maar ook nu krijgt hij in de dagboekkamer wederom nul op het rekest. Dit wordt hem echt teveel. Huilend loopt hij even naar de slaapkamer. Annet volgt hem snel om hem te troosten. "Mijn lol is er hier af!", zegt hij boos als hij terug is. "Ik heb in de dagboekkamer gezegd dat ik anders donderdag opstap." Robin meteen: "Dan sta ik achter je." Ook Hieke blijft Koos steunen: "Ed moest ook weg. Dat was ook geen voorstel." Robin: "Ze kunnen mooi de pot op." Desiree begint al bij te draaien. "Voor Koos is het schrijven een uitlaatklep, maar dat heb ik hier ook niet in huis. Dat is dus wel oneerlijk", zegt ze. Niemand let hier op.

Woedend vertelt Koos wat hij in de dagboekkamer heeft gezegd: "Ik zei: misschien willen jullie wel van me af. Want ik pik dit niet. Nu maken zij mij vreselijk kwaad. Ik vind dit stijlloos. Ik zit goed in mijn vel. Tenminste, ik zat het, nu niet meer. Ik voel dit als mijn hand afhakken. Er moet nog heel wat veranderen voordat ik donderdag niet wegga. Ed kreeg ook met alles zijn zin."

bron : http://www.big-brother.nl

pi_428734
quote:

Ook Hieke wil actie voeren. "Anders blijf ik wel hier op de bank zitten de hele week", zegt ze.


Dan veranderd er dus weinig.........

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_428741
Bewooners in verzED
  maandag 30 oktober 2000 @ 15:58:04 #24
6379 rood
uhhhhhh.. NEE!!!
pi_428744
LOL
ik wou dat ik een vulkaan was, lekker op m'n rug liggen roken...., en iedereen zou zeggen "kijk ze werkt".!!!
  maandag 30 oktober 2000 @ 16:13:08 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_428784
Was het niet Hieke die zei:
"Ik heb getekend voor een spel met deze regels. Als we de regels gaan aanpassen. ga ik weg."
M.a.w. de grootste huichelaars die de actie van Ed 'niet conform het reglement' vonden gaan nu actie (a la Ed) voeren om de regels te veranderen?

Het moet niet gekker/kortzichtiger/hypocrieter/...(vul zelf in) worden. Wat een opportunistische huilebalken...

Vond het trouwens bijzonder apart om eergisteren Hypocrieke en Fewdi in één zin te oordelen over 'meelopers' in het huis, en de typische anti-meeloopactie van Ed te veroordelen. Ze lullen maar een eind in de ruimte, daar. Ontneem ze echt ALLE mogelijkheden om het ook nog eens te gaan opschrijven, zeg.

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 30-10-2000 16:13]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_428837
En BigBrother heeft zijn zin: er wordt weer flink gekeken en gechat. Vanavond ook goeie kijkcijfers dus. Ze moesten toch wat, om het vertrek van Ed te compenseren.
  maandag 30 oktober 2000 @ 16:40:00 #27
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_428870
quote:
Op 30 oktober 2000 16:30 schreef Torp het volgende:
En BigBrother heeft zijn zin: er wordt weer flink gekeken en gechat. Vanavond ook goeie kijkcijfers dus. Ze moesten toch wat, om het vertrek van Ed te compenseren.
Juist...helemaal waar.

Maar uuuuh...was Koos nog niet weg dan?

  maandag 30 oktober 2000 @ 16:41:08 #28
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428876
en koos is nog steeds boos ook na het horen van de nieuwe weekopdracht
hahaha nu wordt hij nog een beetje in de zeik genomen
Esmee rulzzz
  maandag 30 oktober 2000 @ 16:43:08 #29
6471 Bundy
according to moi
pi_428881
Tja, dat is het spel he
Alsof deze regel mij nog intressanter zou maken
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 16:44:01 #30
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_428886
Ze hebben de boodschap van Ed wél opgepikt om óók eens opstandig te gaan lopen doen. Wel lachen dat het niet een tweede keer werkt, tenminste daar ga ik vooralsnog even van uit. BB zal dit keer wel volhouden om in het 'post-Ed tijdperk' zijn gezag weer enigzins te herstellen.

En ik moet nog zien dat er ook maar íemand solidair is met Koos als het er op aan komt. We kennen deze mensen tot nu toe in ieder geval niet als een collegiale, solidaire groep....

En waarom zouden ze ook, het gaat uiteindelijk toch om de individuele overwinning? Er kan er tenslotte maar ééntje de pot met geld winnen. Onderlinge afspraken over de verdeling daargelaten, maar zover lijkt het mij nog lang niet, er eten er nog veel te veel mee uit de ruif.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 30-10-2000 16:45]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 30 oktober 2000 @ 16:44:55 #31
6379 rood
uhhhhhh.. NEE!!!
pi_428890
quote:
Op 30 oktober 2000 16:41 schreef markna het volgende:
en koos is nog steeds boos ook na het horen van de nieuwe weekopdracht
hahaha nu wordt hij nog een beetje in de zeik genomen
ff nieuwe weekopdracht gemist...
wat was die dan???
* rood is erg nieuwsgierig
ik wou dat ik een vulkaan was, lekker op m'n rug liggen roken...., en iedereen zou zeggen "kijk ze werkt".!!!
  maandag 30 oktober 2000 @ 16:59:50 #32
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428930
ze moeten 48 uur voorlezen
Esmee rulzzz
  maandag 30 oktober 2000 @ 17:01:19 #33
6379 rood
uhhhhhh.. NEE!!!
pi_428933
pffffff..... vermoeiend!!!
ik wou dat ik een vulkaan was, lekker op m'n rug liggen roken...., en iedereen zou zeggen "kijk ze werkt".!!!
  maandag 30 oktober 2000 @ 17:02:21 #34
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_428938
och en ze moeten het met z,n 3en doen
Esmee rulzzz
  maandag 30 oktober 2000 @ 17:04:56 #35
6379 rood
uhhhhhh.. NEE!!!
pi_428943
wat gaan ze elkaar voorlezen????
een nieuw verhaal van dikkie dik????
ik wou dat ik een vulkaan was, lekker op m'n rug liggen roken...., en iedereen zou zeggen "kijk ze werkt".!!!
  maandag 30 oktober 2000 @ 17:14:29 #36
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_428967
Jongens, mag het weer on-topic?

Ging over Koos die naar huis wil...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 oktober 2000 @ 17:16:06 #37
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_428973
quote:
Op 30 oktober 2000 16:13 schreef Verbal het volgende:
Was het niet Hieke die zei:
"Ik heb getekend voor een spel met deze regels. Als we de regels gaan aanpassen. ga ik weg."
M.a.w. de grootste huichelaars die de actie van Ed 'niet conform het reglement' vonden gaan nu actie (a la Ed) voeren om de regels te veranderen?

Het moet niet gekker/kortzichtiger/hypocrieter/...(vul zelf in) worden. Wat een opportunistische huilebalken...

Vond het trouwens bijzonder apart om eergisteren Hypocrieke en Fewdi in één zin te oordelen over 'meelopers' in het huis, en de typische anti-meeloopactie van Ed te veroordelen. Ze lullen maar een eind in de ruimte, daar. Ontneem ze echt ALLE mogelijkheden om het ook nog eens te gaan opschrijven, zeg.

V


He-le-maal mee eens.


Ontneem ze alles

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_428996
Regels zijn alleen regels wanneer het de bewoners uitkomt. Zodra er persoonlijk gewin in het geding is, mogen regels wel gebroken worden.

Ontneem Koos zijn pen en laat hem lekker vertrekken. Ik hoop, vanuit de grond van mijn hart, dat ze Ed dan terugplaatsen. Of Nico. Want dit zootje levenloos kan niemand aan...

  maandag 30 oktober 2000 @ 18:32:07 #39
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429165
Bijna genant was het om te zien dat Kim, Georgie, Desiree en Annet bijna niet reageerden op het Koos-incident van vanmiddag.

Gaven me de indruk dat ze het niet heel erg zouden vinden dat Koos zou vertrekken.

Fewdi liet wel van zich horen.
Alleen van de 'foute' kant ; hij zei BB te begrijpen.

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 30-10-2000 18:53]

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_429181
quote:
Op 30 oktober 2000 16:13 schreef Verbal het volgende:
Was het niet Hieke die zei:
"Ik heb getekend voor een spel met deze regels. Als we de regels gaan aanpassen. ga ik weg."
M.a.w. de grootste huichelaars die de actie van Ed 'niet conform het reglement' vonden gaan nu actie (a la Ed) voeren om de regels te veranderen?

Het moet niet gekker/kortzichtiger/hypocrieter/...(vul zelf in) worden. Wat een opportunistische huilebalken...

V


Juist dat was Hieke...Hieke dus ga je koffer maar alvast pakken.
Begin bij het begin en eindig nooit!
  maandag 30 oktober 2000 @ 18:41:17 #41
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_429186
quote:
Op 30 oktober 2000 16:44 schreef Cynix ® het volgende:
Ze hebben de boodschap van Ed wél opgepikt om óók eens opstandig te gaan lopen doen. Wel lachen dat het niet een tweede keer werkt, tenminste daar ga ik vooralsnog even van uit. BB zal dit keer wel volhouden om in het 'post-Ed tijdperk' zijn gezag weer enigzins te herstellen.

En ik moet nog zien dat er ook maar íemand solidair is met Koos als het er op aan komt. We kennen deze mensen tot nu toe in ieder geval niet als een collegiale, solidaire groep....

En waarom zouden ze ook, het gaat uiteindelijk toch om de individuele overwinning? Er kan er tenslotte maar ééntje de pot met geld winnen. Onderlinge afspraken over de verdeling daargelaten, maar zover lijkt het mij nog lang niet, er eten er nog veel te veel mee uit de ruif.


Daarom zijn de reakties van Ferdi (het staat in de regels)en Dezeuree (maar dat schrijven is wel Koos zijn uitlaatklep en die hebben wij ook niet) ook zo mooi. Allemaal leuk en aardig maar het is wel een overlevingsspelletje. Het gaat erom wie het tot het einde toe volhoud.
Het is geen vakantie.

Het is nu zaak dat ze volharde in hun saaiheid. Daar hebben ze BB veel meer mee dan, zoals Robin, meteen op je achterste benen gaan staan want dat is wat ze willen zien. Alles voor de kijkcijfers.

En Koos is te verliezen. Voegt niet vel toe aan het programma.

  maandag 30 oktober 2000 @ 18:45:45 #42
3803 caddy
<< Caddy >>
pi_429198
Ed weer terug in BB2K....

De bewoners gaan dan echt flippen.

Koos >>> Regels zijn Regels.

Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken!
pi_429208
Koos heeft toch vaker gezegd dat hij wegging?
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_429211
[quote]Op 30 oktober 2000 18:32 schreef Harry het volgende:
Bina genant was het om te zien dat Kim, Georgie, Desiree en Annet bijna niet reageerden op het Koos-incident van vanmiddag.

Gaven me de indruk dat ze het niet heel erg zouden vinden dat Koos zou vertrekken.
------------------------------------------
dan zijn deze mensen eerlijker dan Bianca....die liep te roepen dat ze het jammer zou vinden als Koos weg zou gaan...terwijl ze hem bij iedere nominatie genoemd heeft..

[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 30-10-2000 18:52]

  maandag 30 oktober 2000 @ 18:57:19 #45
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_429229
quote:
Op 30 oktober 2000 18:51 schreef cos-micV het volgende:
[quote]Op 30 oktober 2000 18:32 schreef Harry het volgende:
Bina genant was het om te zien dat Kim, Georgie, Desiree en Annet bijna niet reageerden op het Koos-incident van vanmiddag.

Gaven me de indruk dat ze het niet heel erg zouden vinden dat Koos zou vertrekken.
------------------------------------------
dan zijn deze mensen eerlijker dan Bianca....die liep te roepen dat ze het jammer zou vinden als Koos weg zou gaan...terwijl ze hem bij iedere nominatie genoemd heeft..


Tuurlijk anders weet ze niet wie ze moet nomineren.
pi_429239
Daar zit wat in.......
Maar het blijft...
  maandag 30 oktober 2000 @ 20:02:54 #47
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_429433
quote:
Op 30 oktober 2000 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry, maar ik vind het echt een stelletje kleuters daar.
Regels zijn toch regels?

Lingo: Rode bal
Ja, maar dat wil ik niet hoor, nee we doen net of het een groene
is en dan hebben we de jackpot. Kan da François?, Ahhh please!


vast wel ehehe
Esmee rulzzz
pi_429497
Ik vind het juist wel tijd worden dat de bewoners door krijgen dat ZIJ uiteindelijk degenen zijn die de touwtjes in handen hebben.

Zoals Hieke ook zei: kom het maar halen, ik weet wel een goed plekje om het te verstoppen!

Wat gaan ze daar aan doen dan? Of gewoon elke keer weer nieuwe pennen maken etc. als ze wel gevonden worden.
Als ze daar met z'n allen collectief achter gaan (en blijven) staan heeft BB geen poot om op te staan.

Ja! Anarchie in het BB-huis!

pi_429498
Ik wist niet eens dat hij kon schrijven die Koos "Hoe heet de president van Amerika ook al weer" DUH
  maandag 30 oktober 2000 @ 22:34:01 #50
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429929
30-10-2000 || 14:45 uur

Bewoners in opstand

Georgie wordt de dagboekkamer ingeroepen. Op dat moment is hij met veer en inkt aan het schrijven. Hij is bezig met een sportschema voor Bianca en Desiree aan het maken. Als hij terugkomt uit de dagboekkamer heeft hij slecht nieuws voor de bewoners. Ze mogen niet meer schrijven met het zelfgemaakte schrijfgerei. De groep staat direct op springen.

Koos is de eerste die heftig reageert op dit nieuws. Hij schrijft de laatste tijd heel veel in zijn dagboek en kan het schrijven onderhand niet meer missen. "Dan ga ik in protest, dan ga ik nu in protest!", roept hij fel. Hieke staat hem meteen terzijde: "Die schrijfwaren hebben we zelf ontwikkeld. Dat is allemaal back to basic."

Nu komen ook de andere bewoners in opstand. Niemand is het eens met deze regel. Robin stellig: "Nee, dat doen we niet. Daar hadden ze maar eerder mee moeten komen." Georgie legt nogmaals uit wat hij in de dagboekkamer heeft gehoord. "Ze vinden dat er nu teveel mee wordt geschreven." Iedereen reageert nog heftiger. Koos: "Dan hebben ze me nu helemaal over de rooie. Hier word ik even helemaal niet goed van." Ook Hieke begrijpt het niet. "Het is toch hartstikke mooi, we hebben het van een veer gemaakt. Hartstikke vroeger."

Vooral Koos is aangeslagen om deze mededeling. Hij is de enige persoon die veel schrijft. De afgelopen week heeft hij een dagboek bijgehouden. Nu mag dat dus niet meer. "Nu ben ik helemaal van slag. Hieke stelt voor om met zijn allen in de aanval te gaan. Robin strijdlustig: "We leveren het niet in. Klaar. Anders breken we die schutting af!" Ook Hieke wil actie voeren. "Anders blijf ik wel hier op de bank zitten de hele week", zegt ze. Nu pakt Georgie de regels er nog maar eens bij. "Geen communicatie, het is dus ook niet toegestaan om te schrijven", leest hij voor, "Het is niet toegestaan om schrijfwaren het huis mee in te nemen."

Daad stellen

Koos wordt steeds kwader. "Dan moeten ze het niet eerst een week toelaten." Robin: "Als ze Koos over de zeik willen hebben, moeten we het zo doen." Dan spreekt Bianca, in navolging van Ed, de volgende woorden uit: "We moeten als groep een daad stellen." Iedereen besluit dat ze tegen de regel van Big Brother zijn. Koos en Georgie lopen naar de dagboekkamer om dit te vertellen. "Triest zooitje. Echt triest", omschrijft Robin de situatie.

Terwijl Georgie en Koos in de dagboekkamer zitten, blijft Hieke strijdlustig. "Koos gaat straks ook een boodschap naar buiten brengen", begint ze grappend. En daarna: "Ze komen hem maar halen die pen. Ik weet wel een goed plekje om hem te verstoppen. Anders gaan we gewoon de hele dag op bed liggen." Langzamerhand besluiten de bewoners dat het vooral om Koos gaat. Robin: "Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit, maar het gaat om Koos." Hieke is het hier mee eens: "Ja, hij staat echt op janken."

Ze kunnen mooi de pot op!

Georgie komt terug uit de dagboekkamer. Opnieuw met slecht nieuws. Koos, die met hem mee was, vertelt het: "Het is geen voorstel, het is een bevel. Ik pik dit niet. Ik ben er mooi klaar mee. Ik vind het stijlloos. Ze hebben de regels oogluikend toegestaan. Nu moet het gewoon ingeleverd worden." Georgie vindt het nu tijd om de bewoners erop te wijzen dat het geen voorstel is van Big Brother, maar een order. Georgie: "Dit moet nu. Zij vinden het nu genoeg." Bianca wil weten of hij de schrijfspullen zou inleveren. Georgie: "Ik ben het eens met jullie, maar zij maken de regels en daar moet ik me aan aanpassen."

Uiteindelijk besluit Koos om het op een akkoordje te gooien. Hij wil de schrijfwaren wel inleveren, maar dan wil hij elke dag een half uur mogen schrijven in de dagboekkamer. Maar ook nu krijgt hij in de dagboekkamer wederom nul op het rekest. Dit wordt hem echt teveel. Huilend loopt hij even naar de slaapkamer. Annet volgt hem snel om hem te troosten.

Ik stap op!

Even later komt hij terug in de woonkamer. "Voor mij is de lol eraf. Voor mij staat het vast. Ik ga donderdag weg. Dan hebben jullie geen last meer vanwege mij." Hieke: "Maar we staan achter jou hoor." "Ja", zegt Koos. "Dat weet ik ook wel. Maar voor mij is het alsof mijn hand is afhakt." Bianca vraagt aan Koos of dit het waard is. "Ik heb het hier heel erg naar mijn zin. Ik heb het heel moeilijk gehad, nu zit ik goed in mijn vel. En dan gaan ze weer lastig doen. Ik heb geen zin meer om weer opnieuw dat gevecht aan te gaan." Bianca denkt dat dat gevoel wel terugkomt. "Daarom hoef je donderdag het huis toch niet te verlaten?" Maar Koos wil niet luisteren: "Er moet nog heel wat gebeuren wil ik donderdag niet weggaan. Ed krijgt ook zendtijd, Ed krijgt wel wat hij wil, hij mocht twee dagen blijven en dat staat ook niet in het regelboek." Bianca: "Big Brother past de regels aan waneer ze willen." Koos is vastbeloten: "Ik ga mooi naar huis."

Even is het stil. Dan zegt Hieke dat hij er een nachtje over moet slapen. Wat de bewoners vooral dwars zit is dat ze worden behandeld als kleine kinderen. "Maar wat bereiken ze?", zegt Bianca. "Wij zijn kwaad en Koos is helemaal overstuur." Hieke begrijpt het 'back to basic'-principe wel, maar niet dat dit soort 'dingetjes' erbij horen. "Dus is BB de overheid?" vraagt ze. "Nee, niet de overheid", zegt Bianca "Maar wel de baas en dat moeten we accepteren." Robin zegt: "Ze hebben de touwtjes in handen en dat is verrekte klote." Bianca wil nog een ding kwijt: "Ze kennen ons standpunt, ze weten hoe wij erover denken. Dus: relax." Afwachten dus of Koos de daad bij het woord voert, of dat hij tegen donderdag zijn mening heeft herzien.

R.v.Z.


Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_429968
quote:
Op 30 oktober 2000 14:51 schreef Arcee het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
ex-Graz stalker
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:05:26 #52
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_430081
.
Koos moet niet zo zeiken, hij moet gewoon die kippen kaalplukken, elke dag een nieuwe veer en anders schrijft ie gewoon met houtskool en daar hebben ze zat van.

Het is zo'n stelletje ingedutte suffe mutsen, ze kunnen zelf helemaal niets meer bedenken, niet wakker te branden die gasten en de weekopdracht, met dat voorlezen, zal ze nog verder in slaap laten sukkelen.

Het enige wat ze kunnen roepen is, IK GA NAAR HUIS , flinke en creatieve personen in dat BB2, prima gecast!

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:50:19 #53
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_430399
Koos moet inderdaad niet emmeren, net zomin als de rest van het stierlijk verveelde troepje. Als Koos zich alleen maar kan vastklampen aan zijn ettelijke schrijfuren per dag, loopt ie totaal voorbij aan de zin van het meedoen. Als je al tot verlichte gedachten komt, moet je die zoveel mogelijk al babbeled ter sprake brengen, en als het wat is, wordt het uitgezonden, ter vermaak van meerderen.
Hoe ziet een dagboek eruit van iemand die niks meemaakt, behalve gesprekken die (mits goed) bewaard worden? Of gaat ie 100 dagen (als hem die al gegund worden) aan soulsearching doen? Mwah, wordt liever wat actiever... je gaat maar schrijven in een blokhut aan een Fins meer...
pi_430451
quote:
Op 30 oktober 2000 18:32 schreef Harry het volgende:
Bina genant was het om te zien dat Kim, Georgie, Desiree en Annet bijna niet reageerden op het Koos-incident van vanmiddag.
Gaven me de indruk dat ze het niet heel erg zouden vinden dat Koos zou vertrekken.
Nee, natuurlijk niet Want een vrijwillig vertrek van Koos levert wéér een 'nieuweling' op, en dus wéér een 'veilige' nominatie-ronde waarin ze niet op elkaar hun hoofdstem uit hoeven brengen (de 2 punten) en dus nog steeds kunnen veinzen, dat ze iedereen 'een kanjer' vinden.

citaat van BB-site:

quote:
Maar Koos wil niet luisteren: "Er moet nog heel wat gebeuren wil ik donderdag niet weggaan. Ed krijgt ook zendtijd, Ed krijgt wel wat hij wil, hij mocht twee dagen blijven en dat staat ook niet in het regelboek."
Was het niet Koossie die herhaaldelijk zei, tijdens Ed's aktie: "ik vind dat er teveel aandacht op Ed komt, hierdoor..." ?

Koossie, Koossie, gaat het jou eigenlijk wel om de eerlijkheid, of ben je een beetje jaloers op je ex-medebewoner Ed ?

Twee voorbeelden van de vele spelletjes binnen 'het Spelletje'

  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 02:01:01 #55
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430453
Maar wát een leuke spelletjes, he? Big Brother in optima forma. Het rattengedrag is begonnen. Alleen blijkt Big Brother zélf ook bij de ratten te horen. Heerlijk!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 02:20:18 #56
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_430463
quote:
Op 31 oktober 2000 02:01 schreef Cynix ® het volgende:
Maar wát een leuke spelletjes, he? Big Brother in optima forma. Het rattengedrag is begonnen. Alleen blijkt Big Brother zélf ook bij de ratten te horen. Heerlijk!
Ik ben er nog niet zeker van of ik dat ook zo zie, maar vooralsnog wel. (Dat heerlijk bedoel ik.)
VOO is misschien een beetje te gretig in het 'ons' naar de mond praten. Meer actie willen ze, die kijkers. En dat krijgen ze. Met bakken! Ook de geraniumuitspraak van de redactie daar nogeens bovenop......Ik weet het niet. Geef ik de bewoners, met Koos in de hoofdrol, wellicht teveel credit door te zeggen dat BB een machtsspelletje wordt? Of laten de bewoners zich toch weer knakken? (Als ik zie dat Kim, Annet en Koos vrolijk in dienster- en oberkostuums rondlopen denk ik dat de knak-fase alweer achter ons ligt.....) BB wins again. Alles voor de knikkers. En Koos, ach Koos, het zou een mooie daad zijn om te vertrekken, volledig georchestreerd door Ed die zijn 48 jarige die het begrepen heeft ook kan turven. Maar wat koopt ome Koos ervoor? Niks. Dus hij wacht maar weer af tot 'ie genomineerd wordt, weer een klotegevoel krijgt, en dan met stille trom in de donderdagavonduitzending van over 2 weken mag vertrekken. Zijn droomwens die VOO in al haar goedheid ter beschikking stelt is een videoband van alle hoogtepunten van Ed, om nog eens te oefenen voor het echte leven.
Ben te zaai voor een signature
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 17:54:46 #57
2655 markna
dus ja maar en dus
pi_432551
quote:
Op 31 oktober 2000 02:01 schreef Cynix ® het volgende:
Maar wát een leuke spelletjes, he? Big Brother in optima forma. Het rattengedrag is begonnen. Alleen blijkt Big Brother zélf ook bij de ratten te horen. Heerlijk!
psies het gelul begint weer net als vorig jaar
Esmee rulzzz
pi_433465
Hoe consequent is Big Brother?

We vroegen Hummie van der Tonnekreek naar de achterliggende reden. Volgens haar is het heel simpel: "De bewoners kennen de reden. De tv-kijker kan niet meelezen en wij ook niet. Je hebt minder te kijken en te luisteren. Dat is ook aan de bewoners verteld. Een boodschappenlijst opstellen of een spelletje bijhouden is niet erg. Maar toen gingen ze steeds meer schrijven."

Koos: "Ed krijgt wat hij wil, ik mag niets."

Wat Koos vooral dwars zit, is dat Ed alles mocht en hij niet eens mag schrijven. Maar dat heeft Koos bij het verkeerde eind, zo blijkt uit de reactie van Hummie: "Koos' reactie is niet terecht. Hij draait het om. Ed heeft met ons overlegd. Dat staat ook heel duidelijk in het regelboek. Big Brother geeft aanwijzingen hoe de bewoners het huis moeten verlaten. Wat wij wilden is dat Ed op een hoffelijke wijze vertrok. Koos draait het om. Terwijl hij wist dat het niet volgens de regels was, gaat hij toch verder met schrijven."

Hoe de bewoners ook piepen, ze hebben geen poot om op te staan. Sterker nog, ze mogen blij zijn dat Big Brother niet eerder heeft ingegrepen. In het grote Big Brother-regelboek staat het volgende: "Geen communicatie betekent ook dat het niet is toegestaan om te schrijven. Binnen het Big Brother-concept mogen de bewoners geen schrijfwaren mee het huis in nemen. Onder schrijfwaren verstaat Big Brother alles waarmee eventueel geschreven, geschilderd, getekend, geverfd, gekliederd zou kunnen worden. Behalve pennen, stiften, potloden, kwasten, verf, spuitbussen, papier, etc., vallen hier ook een aantal make-up artikelen onder waarmee geschreven zou kunnen worden: zoals bijvoorbeeld een oogpotlood en een lippenpotlood."

Hummie: Zolang het doel bereikt wordt, is er niets aan de hand

Volgens Hummie zijn er verschillende regels die elk een ander doel voor ogen hebben. Hummie: "Deze regel heeft met televisie te maken, net zoals je microfoons ook niet stuk mag maken of niet met zenders mag spelen. Dagboeken bijhouden of briefjes aan elkaar schrijven, belemmert het maken van een televisieprogramma en dan handhaaft Big Brother de regel. Maar zolang het doel bereikt wordt, is er niets aan de hand."

De bewoners tonen weinig begrip voor het optreden van Big Brother. Kim blijft Big Brother inconsequent vinden. Bianca vindt het vooral erg voor Koos. Tegen Kim en Annet zegt ze: "Natuurlijk hebben ze gelijk. Maar iemand zoals Koos vindt dat heel erg en ze zien dat Koos veel schrijft. Daarom zeggen ze nu dat het niet meer mag."

Volgens Hummie heeft het niet met Koos te maken. Blijven de bewoners schrijven, dan stelt Big Brother een strafmaatregel in, zoals minder zakgeld of minder douchemuntjes en die sanctie geldt voor iedereen: "Alle bewoners schrijven, dus alle bewoners krijgen een sanctie."

A.V.


Van de BB-site

pi_433488
quote:
Op 30 oktober 2000 23:05 schreef Dark het volgende:
.
Koos moet niet zo zeiken, hij moet gewoon die kippen kaalplukken, elke dag een nieuwe veer en anders schrijft ie gewoon met houtskool en daar hebben ze zat van.

Het is zo'n stelletje ingedutte suffe mutsen, ze kunnen zelf helemaal niets meer bedenken, niet wakker te branden die gasten en de weekopdracht, met dat voorlezen, zal ze nog verder in slaap laten sukkelen.

Het enige wat ze kunnen roepen is, IK GA NAAR HUIS , flinke en creatieve personen in dat BB2, prima gecast!

.


Helemaal met je eens Dark!! Eigenlijk beginnen nu alle bewoners me te irriteren. Ik heb nog nooit (en dat meen ik) een groepje mensen gezien die zo verschrikkelijk lui is en vooral verschikkelijk leeg in de bovenkamer
Begin bij het begin en eindig nooit!
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 23:33:00 #60
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_433616
31-10-2000 || 18:30 uur

BB is de regering, bewoners zijn het volk.

Koos heeft met Bianca een heftig gesprek over 'de inconsequentie van Big Brother'. "Big Brother is de regering en wij zijn de bevolking, Bianc. Soms moet de regering zaken aanpassen zodat de bevolking er mee kan leven. Daarbij wordt de wet aangepast aan de wil van de bevolking. Die wet moet consequent blijven werken" aldus Koos. Bianca luistert aandachtig.

"Wat voor een reden kunnen ze mij nog geven om te blijven? Ik heb totaal geen uitdaging meer nu ik niet meer mag schrijven." Bianca: "De uitdaging is dat je er bent. Je bent al twee keer genomineerd en je bent er nog steeds. Je hebt helemaal zelf een aantal dips overleefd. Reageer jij altijd zo emotioneel?" Koos:" Kijk, je zit hier in een emotionele situatie. In het normale leven reageer ik niet zo extreem. Maar ik wil niet overkomen als een oude, sentimentele seniel." Bianca interrumpeert Koos. "Luister eens, Big Brother speelt je persoonlijkheid uit. Iedereen wordt hier onder de loep genomen. Kijk naar Hieke. Die wilde ook vertrekken met dat incident van Ed. Ze hebben ook Annet niet geholpen. Big Brother laat ons in onze eigen sop gaar koken en ze lokken constant reacties uit." Koos knikt instemmend.

Bianca gaat verder. "Het is een spel, speel het gewoon mee. Laat je vooral niet kisten. Wij worden allemaal door de mangel gehaald." Koos: "Ja maar Big Brother trapt me de grond in. Het voelt alsof mijn hand is afgehakt. Waarom geen compromis? Voor mij part mag ik vijf steekwoorden per dag schrijven." Bianca: "Wat wil je, blijven schrijven of een compromis?" Koos vindt vijf steekwoorden per dag een compromis. Bianca vraagt nog eens of Koos wel wil blijven. "Nou, ik moet wel het gevoel hebben dat Big Brother mij ook wil houden. En dat gevoel had ik vanmiddag in de dagboekkamer niet." Bianca: "Ik begrijp je echt. Maar neem het niet zo serieus op. Je wist van te voren dat Big Brother een spel is."

Koos vindt het onmenselijk. "Big Brother wint, of je weggaat of blijft. Maar als je besluit om het huis uit te gaan, zitten wij met de gebakken peren. Dan komt er weer een nieuwe bewoner. Wij moeten sterk blijven als groep, Koos. Begrijp je dat?" "Ja, okee" zegt Koos nog niet helemaal overtuigd. Bianca: "Ga je Big Brother in de kaart spelen?" Koos geeft Bianca een complimentje. "Je verwoordt het allemaal goed, hoor." Bianca probeert Koos nog meer te overtuigen. "We vinden wel wat op die steekwoorden. Je moet gewoon even slikken. Nu ben je gewoon hartstikke kwaad. Denk er nog eens goed over." Koos: "Ach, we zien wel."

Bianca vindt het ronduit doodzonde. Ze denkt dat Koos het zich zelf nooit zal vergeven als hij daadwerkelijk weggaat. Koos krijgt opeens een kleine opwelling. "Misschien mag ik dingen vertellen in de dagboekkamer. Dat neemt mijn zoon dan op met de video. En als ik straks thuis ben schrijf ik alles uit." Bianca doet nog een laatste poging. "Het is wreed maar je moet boven Big Brother staan, Koos."

A.E.

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  woensdag 1 november 2000 @ 01:34:17 #61
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_433895
Wat een GEZEIK, wat een GEZEUR, wat een GENEUZEL, wat een stel INFANTIELE kleuters (ja dat is dubbel!)

Mensen, toe nou! De hypocrisie druipt hier vanaf. Moeten we hier nog serieus op ingaan?

Dacht het niet!

Als Koos weg wil, bueno! Opzouten! Juan houdt er niet zo van als mensen alleen maar met zoiets dreigen en als ze hun zin niet krijgen meteen maar weer inbinden. Let op : Koos gaat echt niet weg. Lult zich er wel uit met zoiets van : "De groep wilde graag dat ik bleef." Bah!
Koos mag niet meer schrijven en gedraagt zich als een kleuter, die geen tweede koekje mag van z'n ouders.

Het groepsgevoel is weer "hartverwarmend". De echte Judassen staan nu op.

Iskariot numero uno is Hieke : de bek vol over de regels van het spelletje, maar als het iemand betreft die je wel mag, dan zijn die regels wel voor tweeërlei uitleg vatbaar. Heeft Hieke al gedreigd met vertrek? Dacht het niet, want als Koos alsnog vrijwillig het huis verlaat (iets wat ik betwijfel) dan zal Hieke zeer verontwaardigend tegen BB reageren, tranen met tuiten janken, Koos een enorme Judas-tût op z'n geschoren bakkes geven en zich daarna met een vers sjekkie op de bank neervlijen. Daarmee de rest van de aangeslagen bewoners aankijkend met haar Bambi-ogen. Kloten, noh?

Bianca, is goede tweede. Helaas is het voor deze gekke deur moeilijk, waarschijnlijk onmogelijk haar standpunt te verwoorden. Ze is of kwaad, of meegaand of vrolijk. Verbaal is ze altijd verward. Valt me nog mee dat ze Koos niet naar de douche dirigeerde tijdens zijn emotionele dip.

De rest van de bewoners maakt zich even belachelijk en misschien nog meer dan de twee eerder genoemde karikaturen : Zij zwijgen. Hebben sympathie met Koos, maar that's it. Ze hadden geen sympathie voor Ed, maar uitspreken? Niet dus, ja later na z'n vertrek. De Gouden middenweg, zwijgen, neus bloeden, Walgelijk.

Eén (kleine) positieve uitzondering : onze brallende student, Ferdie. Hij durfde als enige te uiten dat BB, gezien de regels, gelijk heeft. Totdat hij door Robin gemaand werd z'n bek te houden. En dat deed hij, en da's jammer....

Juan


Iemand schreef in een eerdere post : "Ontneem hen Alles!"

Juan geeft Havoc, bij deze, toestemming om deze gevleugelde uitspraak in deze post te wijzigen. Juan ziet graag deze uitspraak in het font weergegeven, waarvan SunChaser het jammer vind dat hij dat niet kan gebruiken. Zie http://www.fokforum.nl/showtopic/20752 .

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 01-11-2000 05:08]

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_433918
Een paar citaatjes van de BB-site, als hierboven vermeld:
quote:
Bianca vindt het vooral erg voor Koos.
Jazeker, Bianca, we zijn tot tranen geroerd door jouw belangeloos kiezen voor Koos, kijk maar :
quote:
Bianca gaat verder. "Het is een spel, speel het gewoon mee. Laat je vooral niet kisten. Wij worden allemaal door de mangel gehaald."
En als Koos goed weekgemaakt is met bovenstaande woorden, giet Bianca het gif erin, zonder dat Koos het merkt:
quote:
"Big Brother wint, of je weggaat of blijft. Maar als je besluit om het huis uit te gaan, zitten wij met de gebakken peren. Dan komt er weer een nieuwe bewoner.
Bianca beseft niet, dat ze dan gratis een 'ongevaarlijke nominatie-ronde' krijgen, maar voelt zich bedreigd door nog meer verrassingen, door te weinig 'rust in de tent'.
Waarom zegt Koos niet ronduit dattie jaloers is op Ed en op diens alom gevreesde leiders-positie ?

Kijk eens, hoe trots Koos vanavond in zijn '2e hands-Ed-protest' schoot. Ik lijk wel Ed, moet ie bij zichzelf gedacht hebben, wat die kan, kannik óók !
Waarom dat niet gewoon uitspreken, Koos ?

Jaloers moet kunnen ! Geef lucht aan je gifgroene afgunst-vlammen, die je van binnen verteren, zo hevig dat je je eigen zorgvuldig opgebouwde imago van 'geen roker, maar óók geen onruststoker' erbij vergeet.

Ga ervoor Koos, voel je gesteund door het Maatschappelijk Emotioneel Bevrijdingsfront™
(MEB) en 'let it all hang out!' (in het engels voor Bianca).

Dàt is pas je gevoel volgen ! Robin, sla eindelijk die Fewdie eens op z'n bek, omdat ie meer succes heeft bij Hieke dan jij bij Desiree ! Gooi 't eruit, die afgunst, dat is gezond, en jullie doen Hummie en ons er een groot plezier mee !

  Moderator woensdag 1 november 2000 @ 12:17:52 #63
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_434414
Koos zei zelfs letterlijk tegen de groep, op de opmerking dat hij er spijt van zou krijgen als hij voortijdig vertrok: "Ik moet gaan donderdag, want als ik blijf voel ik mezelf helemaal een flapdrol. Ik mag Ed er niet meer steeds bijhalen, maar toen hij zei 'ik ga niet', toen konden ze op hun kop gaan staan in de studio maar hij ging niet."

Ik vraag me steeds af wat Koos gedaan zou hebben als Ed niet in het huis was geweest. Had hij dan zonder morren de schrijfspulletjes ingeleverd? Is Koos nog zo onder de indruk van Ed's standvastigheid en daadkracht, dat hij 'ook zo wil zijn'? Als dat zo is, zal de spijt des te harder over hem heenkomen als hij eenmaal weer thuis is. "Ik heb me mee laten slepen door Ed" zal hij denken.

Kortom: Koos' rebelse houding is m.i. niet zijn natuur.

(Het is dus ook de vraag of hij echt gaat, ik moet het nog zien. Koos wil blijven, als het Ed-virus is uitgewerkt bij hem dan kruipt hij weer terug de kudde in.)

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 1 november 2000 @ 13:39:44 #64
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_434669
01-11-2000 || 12:15 uur

Schrijven nu echt taboe

De bewoners krijgen te horen dat er een brief in de dagboekkamer ligt. Elke bewoner dient deze brief te lezen. Koos gaat als eerste. Als hij terugkomt, is zijn vrolijkheid verdwenen. Tandenknarsend kijkt hij voor zich uit.

In de brief in de dagboekkamer staat geschreven dat de bewoners de beschikking krijgen over een telraam om de boodschappen mee uit te rekenen. Verder krijgen zij krijt en een schoolbord om de boodschappenlijst mee te maken. Elke mogelijkheid om te kunnen of moeten schrijven wordt de bewoners hiermee ontnomen. 'Schrijven is op allerlei manieren verboden', benadrukt de brief nogmaals.

Niet alleen Koos is ontstemd door deze brief. Ook Hieke en Ferdi vinden het absurd. "Kinderachtig", verzucht Ferdi. "Echt vreselijk", voegt Hieke eraan toe. Bianca: "Dit bewijst maar weer eens te meer dat het puur gaat om te stangen. Er zijn heel veel manieren om te kunnen schrijven." Dan wordt Ferdi toch wel een beetje bang. "Dit gaat natuurlijk zover tot ze zeggen dat we geen boodschappen meer mogen kopen." En daarna grappend: "Dan staan we hier straks gras te eten tussen de kippen." Hieke: "Krijgen we een heel trauma aan schrijven."

Koos heeft geen oor voor deze opmerkingen. Hij is opnieuw woedend op Big Brother. "Ze laten op geen enkele manier blijken dat ze het lullig vinden wat er nu gebeurt en dat ze zelf ook in de fout zijn gegaan door mij een week te laten schrijven. Dat is het allemaal", zegt hij boos. "Als ze het maandag op een hele andere manier hadden gezegd, dan was het heel anders verlopen. Maar ze beginnen meteen met een contract te zwaaien. Dat vind ik zo bot. Dan begin ik dus meteen aan hun oprechtheid te twijfelen."

Hierna vertrekt hij gewapend met Big Brother-koffer naar de dagboekkamer voor zijn gesprek met de psycholoog. Ferdi stellig: "Hij gaat toch niet uit zichzelf weg." Hieke en Bianca denken het ook niet. Hieke: "Hij is helemaal in de beans hier. Ik denk dat de psycholoog hem wel kan overtuigen."

R.v.Z.

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  woensdag 1 november 2000 @ 13:46:56 #65
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_434695
Koos zegt net tegen Hieke : het zijn jullie die me hier houden.
Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_434714
zien jullie niet wat koos aan het doen is? hij is zichzelf aan het profileren als begeisterd schrijver! meneer zit daar met één doel: een deal met een uitgever, en die gaat ie krijgen ook met deze actie. let op, over een paar maanden in de boekhandel

MIJN LEVEN IN HET HUIS
(ed en ik tegen het onrecht)
door OPA KOOS

pi_434780
Hij heeft volgens mij ook een keer iets in die trant gezegd: "ik wil dat men weet van mijn schrijven, en voor de rest hoef ik er niks uit" (Hoe me ten goede, maar het ging volgens mij over beroemd worden of zoiets)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 1 november 2000 @ 14:54:12 #68
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_434927
01-11-2000 || 13:29 uur

Bedenktijd voor Koos

Koos komt al snel terug uit de dagboekkamer. In eerste instantie durven Annet en Bianca niet aan hem te vragen hoe het was gegaan. Zwijgend laat Koos zich op een stoel vallen. Ferdi is de eerste die er over begint. "En?", wil hij weten. Koos mompelt dat hij even terug is om na te denken.

Naderhand vertelt hij meer tegen Bianca. Koos heeft van de psycholoog wat raad meegekregen waar hij nu over na moet denken. "Ze heeft me dingen meegegeven, die ik nu niet kan zeggen, want dat is echt vertrouwelijk", vertelt hij tegen Bianca.

Koos heeft veel steun van de psycholoog geregen. "Zij geeft toe dat het inconsequent is hoe Big Brother nu bezig is. Ik heb verteld dat hierdoor mijn vertrouwen zoek is. Ik heb haar ook verteld dat ik het idee heb dat Big Brother mij kwijt wil. Dat gevoel heb ik nu eenmaal. Dat keihard."

Het gesprek met de psycholoog heeft erg verhelderend gewerkt voor Koos. Hij is nu nog zekerder dat Big Brother niet serieus met dit probleem omgaat. "Ik heb maandag een gesprek met de psycholoog aangevraagd. Zij vertelde me net dat ze van niets wist. De keren daarvoor hebben ze wel altijd contact met haar gezocht. De psychologe vertelde ook dat zij die brief van vanochtend nooit zo zou hebben geschreven. Het is allemaal zo bot hier. Als ze nu maar eens wat tactischer zouden doen." Hij zucht diep en lang.

Hierna gaat hij verder: "Kijk, ik heb het nou eenmaal nodig, dat de sfeer met de andere kant een beetje goed is en ik kan het niet aan om hier gewoon en tegenover hun chagrijnig te doen. Dat gevoel moet ik kwijt, anders wordt het moeilijk. Dus ik hoop toch dat Big Brother straks zegt dat hij het anders had moeten doen." Koos heeft nu tijd nodig om na te denken. Later op de middag volgt een tweede sessie met de psycholoog.

R.v.Z.

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_435602
Geplaatst door zarg_flippo - woensdag 1 november 2000 15:10

--------------------------------------------------------------------------------
[15:36] Koos meldt dat hij donderdag NIET zal vertrekken. Dit door de interventie van Bianca... (dus kan hij mooi genomineerd worden door dezelfde Bianca ).


-------------------------------------------------
Hij gaat niet........!!!!

pi_435616
Watje. Mietje. Als je zegt dat je gaat, moet je gaan ook. Softie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 november 2000 @ 18:05:11 #71
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_435644
En waardoor is fewdi nu niet meer van het standpunt 'regels zijn regels'?

Ik vind het prima dat ze het schrijfwerk afnemen. Back to mothafuckin' Basic. En dan lopen zeiken dat het allemaal zo onredelijk is? Damn, het is toch een 'spelletje' waarin het leven in een 'totalitair systeem' na gebootst wordt. Live with it. Doe er wat mee! Toon verzet als je het niet wilt! Blijf er niet in 'omdat de anderen het zo graag willen'. Of er uit rennen omdat je het niet meer aan kan. Allemaal slappe hap.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Moderator woensdag 1 november 2000 @ 19:54:31 #72
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_435822
quote:
Op 01 november 2000 17:55 schreef cos-micV het volgende:
Geplaatst door zarg_flippo - woensdag 1 november 2000 15:10

--------------------------------------------------------------------------------
[15:36] Koos meldt dat hij donderdag NIET zal vertrekken. Dit door de interventie van Bianca... (dus kan hij mooi genomineerd worden door dezelfde Bianca ).


-------------------------------------------------
Hij gaat niet........!!!!


Shit. Nou ja, zat er dik in natuurlijk, aan alles was te merken dat Koos zelf nogal gerekend had op een smeekbede van Big Brothers om toch vooral te blijven. En schrok zich rot toen dat niet zo bleek te zijn.
Die Koos. Dacht: wat Ed kan, kan ik ook, maar nee. Bad timing opa.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_436504
quote:
Op 01 november 2000 17:55 schreef cos-micV het volgende:
[15:36] Koos meldt dat hij donderdag NIET zal vertrekken. Dit door de interventie van Bianca... (dus kan hij mooi genomineerd worden door dezelfde Bianca ).
Dat weet ik wel zeker, zoals ze gistern ook op hem in zat te praten
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_436508
Nou ja zeg, hoor ik hem weet ik veel hoeveel keer zeggen dat'ie gaat, is het niet zo. Lekker veel ruggegraat heeft deze ouwe trukker. En vooral ook een eigen mening.

De geloofwaardigheid (voor zover deze er was) is bij Koos dan ook ver te zoeken. Net doen of je belangrijk bent en dreigen met opstappen en puntje bij paaltje toch weer gewoon blijven.

Misschien is mijn mening gekleurd. Ik vind Koos namelijk een ouwe zeurdoos met een lijzig stemmetje zonder uitstraling die door zijn, waar schijnlijk simpele omgeving, het idee heeft gekregen dat hij heel wat moet voorstellen.

Maar ja in het land der blinden is een oog koning...

fake a dream
pi_436586
Koos doe ons land een plezier. Stap in die truck van je en kom nooit meer terug!!!!!!
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_437178
Vergeet ook Bianca'tje niet in de kritiek.
Door zo slijmerig op Koos in te praten heeft ze in ieder geval bereikt, dat ze vandaag met z'n allen de 2-punten-nominatie aan Koos kunnen geven, met het bekende verhaaltje "ik verlos hem uit z'n lijden, hij heeft het hier niet leuk meer!"

Prachtig toch ? En het werkt nog óók, bij die simpele ziel...
Na vertrek van Koos kan Bianca dan weer verzuchten: "Pfff, weer rust in de tent!"

pi_437991
koos couldn't care less. hij heeft zichzelf neergezet als gekwelde schrijver. en hoewel we nog niet weten of hij 'aap, noot, mies' foutloos op papier kan zetten, geloven wij allemaal dat hij het nog KAN ook. en daar was het allemaal om te doen.
mission completed....
pi_438006
Na de schrijfproblemen die er geweest zijn, zit Koos kennelijk weer in een dip na zijn bezoek aan de dagboekkamer. Het gaat nu weer over de geit. De productie moet Koos wel hebben. Het is een losse gedachte maar; zijn ze(de productie) soms bezig om Koos te bewegen om uit zich zelf te vertrekken. ?? En wat denk je van het idee om Ed na het vertrek van Koos weer in het huis terug te plaatsen. De regelementen staan het toe. Nogmaals, het is maar een gedachte.
pi_438012
Gaat ie echt weg!!
khoop van wel...vind em zo zeurderig praten..en ik kan niet over mensen die zeurderig praten!
pi_438021
quote:
Op 02 november 2000 17:25 schreef tanjalies het volgende:
Na de schrijfproblemen die er geweest zijn, zit Koos kennelijk weer in een dip na zijn bezoek aan de dagboekkamer. Het gaat nu weer over de geit. De productie moet Koos wel hebben. Het is een losse gedachte maar; zijn ze(de productie) soms bezig om Koos te bewegen om uit zich zelf te vertrekken. ?? En wat denk je van het idee om Ed na het vertrek van Koos weer in het huis terug te plaatsen. De regelementen staan het toe. Nogmaals, het is maar een gedachte.
De bewoners beginnen dat zo langzamerhand ook te denken Tanjalies. Vooral Robin en Bianca lijken het spelletje door te hebben. Dat Ed terug kan komen hebben ze zelf ook al eens geopperd, misschien is dat de reden dat Bianca zo krampachtig probeert Koos te behouden

Oja, het gedoe over die geit was niet het ergste net. Hummie herself heeft Koos heel erg lopen bekritiseren. Ze vond hem saai, hij vond niets leuk, deed nix in huis. Hij was niet de man die ze hadden uitgekozen voor BB volgens Hummie. Tegen de andere bewoners gedraagt ze zich (nog?) niet zo. Dat meende ik tenminste op te merken uit de verbaasde reacties van de rest.

[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 17:43]

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_438087
Ik denk en hoop niet dat Koos vertrekt.
Hij heeft vanmiddag echter wel een negatief gesprek gehad met Hummie, het kwam er op neer dat Hummie vond dat Koos niet goed in de groep functioneerd (geen zin in weekopdrachten etc.)
blabla
pi_438092
Qt

Hartelijk dank voor je extra aanvulling. Dat maakt het nog bedenkelijker. We zullen er wel nooit achter komen, maar opvallend is het wel. Juist een wat, misschien wat saaie man als Koos, maakt het gezelschap leuker. Bovendien kan het niet zo zijn, dat ze(de productie) Koos zo erg verkeerd hebben ingeschat. De mannier waarop Bianca probeerde Koos in het huis te houden was inderdaad zeer opvallend.

pi_438167
quote:
Op 02 november 2000 18:14 schreef tanjalies het volgende:
[knip] Bovendien kan het niet zo zijn, dat ze(de productie) Koos zo erg verkeerd hebben ingeschat. [knip]
Precies, dat zou je toch mogen verwachten! Ik vind het vreemd dat BB Koos vanaf het begin heeft gepresenteerd als een spraakmakende man, ipv de hele gewone vent die hij is. Hij is wel vaker onzeker omdat hij geen 'goede' gesprekken voert over bv politiek. En laten we eerlijk zijn, al zou hij het daar de hele dag over hebben, boeiend is anders. De ideeën van Koos over politiek zijn niet erg spraakmakend.

Toch maakte hij laatst een andere opmerking. Namelijk dat hij tijdens de voorrondes van BB tegen de productie had gezegd dat hij Georgie een stomme ? vond. Dat zou hij zeker duidelijk maken als ze bij elkaar in 1 huis zouden komen. En nu was BB volgens Koos vast teleurgesteld dat hij Georgie niet aansprak op zijn gedrag.

Dus misschien is Koos toch verkeerd gecast en dachten ze dat hij een ruige trucker was Kan het me bijna niet voorstellen

Ik hoorde net trouwens de bewoners ook weer speculeren over de strategie van Hummie. Hieke denkt dat ze probeert ruzie te veroorzaken in de groep. Ze hebben ook door dat Hummie tegen elke bewoner een andere toon aanslaat. Ferdi en Koos worden streng toegesproken, en tegen Georgie doet ze heel redelijk. Het zit ze allemaal niet lekker, ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2000 @ 19:09:52 #84
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_438197
En nu blijkt (in de uitzending) dat Koos moet inleveren wat hij geschreven heeft.

Ik herinner me een uitspraak van Willem dat hij tegen het einde alvast begon met het opschrijven van recepten die hij later ook heeft gepubliceert.

aangezien de regels het schrijven verbieden, voorzien ze niet in wat er moet gebeuren met het geschrevene.
De eis dat dat ingeleverd moet worden is dus puur pesten en een poging om Koos BB uit te werken.

[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 02-11-2000 19:57]

The future is after you
  Redactie Frontpage zaterdag 30 december 2000 @ 23:20:29 #85
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_603873
Lullig dat ie 5 minuten voor de einduitslag naar huis wou
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')