abonnement Unibet Coolblue
pi_149371590
http://www.telegraaf.nl/d(...)8_procent_toe__.html

quote:
do 16 okt 2014, 14:00
Aantal betaalproblemen hypotheek neemt met 18 procent toe
Bijna 110.000 consumenten hebben een betalingschterstand op hun hypotheek. Dit aantal nam afgelopen jaar met 18 procent toe en is sinds begin 2011 zelfs verdubbeld. Dat blijkt uit recente cijfers van het Bureau Krediet Registratie (BKR).

Sinds oktober 2013 zijn er 16.942 mensen bijgekomen die grote moeite hebben hun hypotheeklasten te betalen.
In totaal komt het aantal consumenten met een betalingsachterstand op 108.754 uit.
Zij worden geregistreerd bij het BKR als ze meer dan vier maanden achterlopen met betalingen voor hypotheekrente en aflossingen.

"Achter deze cijfers gaat een wereld van financiële en persoonlijke ellende schuil," zegt directeur Peter van den Bosch van het BKR.

Volgens hem is de hypotheek de laatste kostenpost die mensen niet betalen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:53:37 #2
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149371947
quote:
Gaat allemaal steeds beter met dit land...
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_149371970
Ik zal wat recenter nieuws posten:

Sterke start woningmarkt 2015
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_149371971
heeft TS ook nog een bericht uit 1918 wellicht?
so long and thanks for all the fish
pi_149372375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef crashbangboom het volgende:
heeft TS ook nog een bericht uit 1918 wellicht?
Kun je ook zelf opzoeken, misschien wil 99999 je helpen :D
pi_149372617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:03 schreef Pierson87 het volgende:

[..]

Kun je ook zelf opzoeken, misschien wil 99999 je helpen :D
Heeft ie daar een onderbouwing van dan?

Ik denk niet dat ie daar tijd voor heeft, die is nog altijd aan het googlen naar het begrip "spiegel", zo tussen zijn ad hominems door.

Heb je trouwens ook de cijfers voor huurders? Van na 1918 dan.
so long and thanks for all the fish
pi_149373029
Maar goed, even on topic: de huizenmarkt lijkt te stabiliseren.
Enorme prijsstijgingen of prijsdalingen zitten er voorlopig niet in, dat is gunstig.

Ik baseer me op de gegevens van: http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/

Er wordt meer verkocht, maar de prijs stijgt amper.
Positieve ontwikkeling!
pi_151889413
quote:
Huizenprijzen stijgen voor twaalfde maand op rij

Gepubliceerd: 21 april 2015 09:33
Laatste update: 21 april 2015 10:25

De huizenprijzen zijn in maart 2,7 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
Dat maken het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster dinsdag bekend. De prijzen vallen nu twaalf maanden op rij hoger uit dan een jaar eerder.

Het gemiddelde prijsniveau is nu ongeveer even hoog als in augustus 2003. In juni 2013 werd een dieptepunt bereikt, sinds die tijd is er sprake van een licht stijgende trend.

Ten opzichte van juni 2013 zijn koopwoningen nu 4 procent duurder. Vergeleken met de piek die in augustus 2008 bereikt werd, zijn de huizenprijzen 18,3 procent lager.

Vorige week maakte het Kadaster bekend dat er in maart 33,6 procent meer huizen verkocht zijn dan een jaar eerder. In totaal wisselden 13.393 woningen van eigenaar.
Dat had ik niet verwacht met de nieuwe financieringsnormen dat de stijging niet alleen in de prijs zit maar ook in de omzetten.
pi_152171811
quote:
Veel minder huizen met hypotheekschuld

Dankzij de stijgende huizenprijzen zijn afgelopen jaar ongeveer 165 duizend huizen 'boven water' gekomen. Veel huizenbezitters dringen hun hypotheekschuld ook zelf terug door extra af te lossen.

Door: Tjerk Gualthérie van Weezel 1 mei 2015, 02:00 11
Dit blijkt uit een onderzoek dat het economisch bureau van de Rabobank donderdag heeft gepubliceerd. Er zijn nu nog ongeveer 900 duizend Nederlandse huishoudens met een hypotheekschuld die groter is dan de waarde van hun woning. Dat is nog altijd bijna een kwart van alle koophuizen in Nederland....[]
Waar zijn de doem predikers dat er zoveel probleem hypotheken zouden zijn. Deze cijfers laten volgens mij toch wat anders zien.
pi_152172689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar zijn de doem predikers dat er zoveel probleem hypotheken zouden zijn. Deze cijfers laten volgens mij toch wat anders zien.
25% is nog altijd wel erg veel natuurlijk, al vraag ik me af hoe ze spaarhypotheken hierin meenemen? (technisch gezien los je niet af dus de schuld wordt niet kleiner, nemen ze de spaarpolis/pot mee die er bij zit?)
pi_152172865
Een hypotheek die onder water staat hoeft zeker geen probleem te zijn. Dat wordt het pas als de verhoudingen echt scheef liggen of als mensen de lasten niet meer kunnen dragen of gedwongen moeten verkopen.

Mijn eigen spaarhypotheek staat ook onder water maar daar is weinig problematisch aan.
pi_152191674
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:06 schreef 99.999 het volgende:
Een hypotheek die onder water staat hoeft zeker geen probleem te zijn. Dat wordt het pas als de verhoudingen echt scheef liggen of als mensen de lasten niet meer kunnen dragen of gedwongen moeten verkopen.

Mijn eigen spaarhypotheek staat ook onder water maar daar is weinig problematisch aan.
Totdat je uit je tokkiebuurt wil verhuizen natuurlijk, dan mot je wel eerst ff afrekenen. Als je helemaal thuishoort in dat huis, is het natuurlijk geen issue, gewoon dertig jaar inklokken.
so long and thanks for all the fish
pi_152199058
YES! Crash is terug :D
pi_152200762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:05 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Totdat je uit je tokkiebuurt wil verhuizen natuurlijk, dan mot je wel eerst ff afrekenen. Als je helemaal thuishoort in dat huis, is het natuurlijk geen issue, gewoon dertig jaar inklokken.
Correct, dan reken ik af. Heb ik al even rekening mee gehouden.
pi_152201003
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 02:29 schreef 99.999 het volgende:

Correct, dan reken ik af. Heb ik al even rekening mee gehouden.
Mocht de huizenmarkt weer onderuit gaan, dan kun je je spaartegoed het beste bij een andere bank aanhouden dan die waar je hypotheek loopt. Dit om te voorkomen dat a) de bank een greep doet om verplicht af te lossen en b) ze überhaupt weten dat je spaargeld hebt.
pi_152201471
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 03:12 schreef dvr het volgende:

[..]

Mocht de huizenmarkt weer onderuit gaan, dan kun je je spaartegoed het beste bij een andere bank aanhouden dan die waar je hypotheek loopt. Dit om te voorkomen dat a) de bank een greep doet om verplicht af te lossen en b) ze überhaupt weten dat je spaargeld hebt.
Hoe vaak gaan banken over tot verplicht aflossen met spaargeld?
pi_152201687
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 02:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct, dan reken ik af. Heb ik al even rekening mee gehouden.
Dat is waar, al die mensen die onder water staan tikken dat op internet even af ;)
Die hebben heul geen negatief vermogen.

Veel van die mensen in de werkelijke wereld die onder water staan, hebben hebben een negatief vermogen en moeten dus verplicht blijven zitten waar ze zitten, ook al zijn familieomstandigheden gewijzigd, hebben ze een baan ver weg moeten nemen, etc etc.

Als je bulkt van het geld is natuurlijk niks een probleem. :)
so long and thanks for all the fish
pi_152201708
Geen idee hoe dat zit. Kan enkel oordelen over mijn persoonlijke situatie
pi_152201714
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 08:30 schreef 99.999 het volgende:
Geen idee hoe dat zit. Kan enkel oordelen over mijn persoonlijke situatie
Dan moet je wat minder in algemene bewoordingen posten ;)

Kun je niet je hele hypotheek effe aflossen dan, ben je ook van dat ellendige spaarproduct af?
so long and thanks for all the fish
pi_152201749
Neuh, dat kan pas als ik zou verkopen. Heb met mijn hypotheekvorm weinig problemen verder.
pi_152202135
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:44 schreef Basp1 het volgende:

Hoe vaak gaan banken over tot verplicht aflossen met spaargeld?
Wijsneus. Hoe vaak maken we een financiële crisis mee waarin wereldwijd zo'n 50 á 100 biljoen zal moeten worden afgeschreven? Iedereen kijkt nu met verwondering of verwijten naar Griekenland, maar feitelijk zijn we allemaal Griekenland.

ING en Rabo zullen huiverig zijn om de illusie van een tijdelijk dipje in de huizenprijzen te doorbreken, maar naarmate huizen verder onderwater komen te staan en hun eigen kapitaalspositie verslechtert, zullen ze niet aarzelen om de extra aflossing op te eisen waar ze contractueel recht op hebben. De klanten waarvan ze weten dat die een leuk spaartegoed hebben zijn daarbij het eerst aan de beurt, die hoeven immers niet hun huis te dumpen om het vereiste bedrag te kunnen opbrengen.
pi_152205359
ZET NU JE HUIS TE KOOP!!! ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
pi_152212219
Die Peter Boulhouwer wordt betaalt door de bouwsector, toch laat de media hem telkens aan het woord.
pi_152212308
Die gast is gematigd positief, dus na de verscherpte Nibud-normen en de lagere NHG-grens stort de hele zooi in.
In de meeste gevallen kunnen mensen zo'n 10% minder lenen.

Zieke shizzle!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')