als je nou bij een bedrijf solliciteert d.m.v. een open sollicitatie, kun je dan het beste heel specifiek/heel gericht solliciteren naar een bepaalde functie/richting, of het beter algemeen houden? Voor allebei valt wat te zeggen: als je heel gericht naar een bepaalde functie/afdeling solliciteert komt het over alsof je goed weet wat je wilt en erg gemotiveerd bent voor die functie. Maar als je het algemener houdt, komt het over alsof je erg gemotiveerd bent om juist bij dat bedrijf te werken en dat je daarvoor alles aan wilt pakken bij wijze van spreken.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Ik zal even toelichten hoe ik op die vraag kom: het lijkt mij als toneelfreak erg leuk om bij een theater of schouwburg te werken in de voorlichting/educatie/contacten met scholen/speciale programma's voor scholieren etc. (Ik heb de afgelopen 2,5 jaar in het onderwijs gewerkt en ik vind de kids nog steeds erg leuk )
Maar die banen zijn dun gezaaid, bij elk theater hebben ze 1, hooguit 2 mensen op die functies zitten. En ik (als toneelfreak) zou het al heel prachtig vinden om gewoon 'in het wereldje' te werken, dus ik wil ook best gewoon administratieve miep zijn daar en de contacten met de theatergroepen onderhouden of desnoods de kassa doen
Waar moet ik het nou op gooien in de prachtige brieven die ik op ga stellen? Heel erg de nadruk leggen op mijn affiniteit met het onderwijs en blaat blaat en puur naar voorlichting/educatiefuncties solliciteren? Of meer de nadruk leggen op mijn affiniteit met toneel in het algemeen en wel aanstippen dat ik educatie erg leuk zou vinden maar ik dat ik ook best wat anders wil doen?
Ik neig zelf naar het laatste, als je er eenmaal in beetje 'in zit' kun je wellicht ook makkelijker doorstromen naar de functie die je het liefste doet.
MAAR wat denken jullie?
Succes!
quote:Dan zeg je toch gewoon dat je solliciteert omdat je graag in een theater werkt én graag met kinderen werkt. Je gaat er zelf vanuit dat er al mensen zijn met die specifieke functie binnen het 'bedrijf', maar je kan natuurlijk ook aanbieden om een gedeelte van de tijd met de educatieve kant bezig te zijn, en 's avonds gewoon een paar uur kassamiep te spelen. Gewoon je kans wagen. Ik zou een algemene brief sturen, dat ik het een mooi theater/schouwburg vind, en dat ik dolgraag de kinderen een stukje cultuur bij zou willen brengen.
Op dinsdag 5 november 2002 17:20 schreef Fogerty het volgende:
Ik zal even toelichten hoe ik op die vraag kom: het lijkt mij als toneelfreak erg leuk om bij een theater of schouwburg te werken in de voorlichting/educatie/contacten met scholen/speciale programma's voor scholieren etc. (Ik heb de afgelopen 2,5 jaar in het onderwijs gewerkt en ik vind de kids nog steeds erg leuk)
Geef in ieder geval een voorkeur op, zodat ze een indicatie hebben. Kassamiep kun je vast altijd worden, ook als je aangeeft liever meteen op de planken te staan.
Geef voorkeur aan, niet te gericht. Dat kan in een gesprek.
Ik heb nu 2 keer een tweede gesprek (goed dus).
Maar..... gesprek B is op Maandag middag, en gesprek A is op dinsdag middag.
Stel je voor dat ik voor beide aangenomen wordt, hoe dan ? Mijn voorkeur gaat naar A, maar mooet ik tegen B zeggen "sorry man, maar ik heb iets anders" terwijl ze net hun andere kanditaten hebben afgedankt ?
Ik vind het dan niet zo netjes......
quote:ik heb hetzelfde gehad..ik ha din verschillende zieknhuizen een gesprek..echter..ik heb bij allemaal gezegd dat ik die andere gesprekken ook had...zodat ik eigenlijk de rollen omdraaiden..als ze mij wilden moesten ze snel besliss4en..snap ie?
Op woensdag 6 november 2002 15:48 schreef Choller het volgende:
Ok, ik stel mijn vraag hier, vind het een beetje dom om hiervoor een nieuwe topic te openen.Ik heb nu 2 keer een tweede gesprek (goed dus).
Maar..... gesprek B is op Maandag middag, en gesprek A is op dinsdag middag.
Stel je voor dat ik voor beide aangenomen wordt, hoe dan ? Mijn voorkeur gaat naar A, maar mooet ik tegen B zeggen "sorry man, maar ik heb iets anders" terwijl ze net hun andere kanditaten hebben afgedankt ?
Ik vind het dan niet zo netjes......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |