Mijn vorige auto was van midden '94 en had een kat, maar werd afgekeurd vanwege de uitstoot (lambda was gaar). Is het niet zo dat als een auto geleverd is met kat, deze aan de 'schone' eisen moet voldoen?quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Uit mijn hoofd moet er na 31/12 94 een emissie bestrijdingsysteem aanwezig zijn.
Kentekenbewijs is niet nodig bij de apkquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:58 schreef eXplorer1 het volgende:
heb je U9/E2 op je kenteken?
dan moet er een kat en lambda aanwezig zijn met 0.5% waarde
geen U9/E2 op kenteken?
3.5% waarde, MAAR, heb je wel Lambda en kat dan moet het werken en derhalve max 0.5%
Nee, het emisiebestrijdingssysteem moet niet aanwezig zijn. Dat is wat anders dat een leeg geslagen kat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:11 schreef densmee het volgende:
Dus ik zou bij mijn lincoln uit 1986 beide katalysator leeg kunnen maken en dan wordt hij nog gewoon goed gekeurd
daar ben ik ook bang voor met de 5 liter 8 cilinderquote:Op woensdag 4 februari 2015 18:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee, het emisiebestrijdingssysteem moet niet aanwezig zijn. Dat is wat anders dat een leeg geslagen kat.
Tenzij hij het CO en lambda getal haalt met een lege kat, dan is het goedkeur op dat punt, maar dat betwijfel ik tenzeerste.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kentekenbewijs is niet nodig bij de apk
True story.. niet meer nodig.quote:
quote:
ja huhuh dat snap ik ook wel, maar het is handig voor TS om daarop te kijken of hij die E2/U9 markering heeft, dan weet hij waar hij aan toe isquote:Op woensdag 4 februari 2015 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
True story.. niet meer nodig.
Is niet van toepassing, de keurmeester kijkt in een ander systeem voor de voertuigrelevante informatie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:01 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
[..]
ja huhuh dat snap ik ook wel, maar het is handig voor TS om daarop te kijken of hij die E2/U9 markering heeft, dan weet hij waar hij aan toe is
ja de keurmeester, TS niet. hij wilt het weten voordat hij ernaartoe gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Is niet van toepassing, de keurmeester kijkt in een ander systeem voor de voertuigrelevante informatie.
Heel simpel, voor 95 geen kat, dan co 3.5. Anders belt hij morgen toch de RDW.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:03 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ja de keurmeester, TS niet. hij wilt het weten voordat hij ernaartoe gaat.
ok, weet ik dat ook weer, dat ze dat nog makkelijker hebben gemaakt, tjeetje.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Heel simpel, voor 95 geen kat, dan co 3.5
En geen lambda, de gehele emissie bestrijdingsysteem moet er dus uit zijn!!quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:05 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ok, weet ik dat ook weer, dat ze dat nog makkelijker hebben gemaakt, tjeetje.
Nee, dat hoeft nu weer niet. Het emissie bestrijdingsysteem is een combinatie van de lambda sensor en de katalysator. Als 1 van beide afwezig is, dan is er geen sprake meer van een emissie bestrijdingssysteem. De katalysator vervangen door een pijp is voldoende, dan mag de lambda sensor gewoon blijven zitten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 20:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
En geen lambda, de gehele emissie bestrijdingsysteem moet er dus uit zijn!!
Dat is mooi, dan blijft je verbruik ook een stuk beter.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:11 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft nu weer niet. Het emissie bestrijdingsysteem is een combinatie van de lambda sensor en de katalysator. Als 1 van beide afwezig is, dan is er geen sprake meer van een emissie bestrijdingssysteem. De katalysator vervangen dioor een pijp is voldoende, dan mag de lambda sensor gewoon blijven zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |