Als je niet in een hoger belastingtarief terecht komt, en die grens ligt inderdaad net onder de 20K, kan het niet zo zijn dat een ploegendienst zwaarder belast wordt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:51 schreef Faazz het volgende:
Ik heb nog nooit ploegendienst toeslag gehad. Ik ben er dus ook niet mee bekend.
Het enige dat ik weet is dat er in schalen wordt gewerkt waar de onderste schaal tot max 19.822eu belast wordt, daarboven is schaal twee, etc.
Ook met toeslagen zal ik niet op dat bedrag uitkomen dus ik ga uit van 36,50% belasting op het bruto loon.
Dat zou ik maar laten als ik jou was.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:50 schreef Faazz het volgende:
Oke bedankt, mocht het tot een gesprek komen zal ik het aanhalen en vragen hoe het precies zit. Ik neem aan dat de mensen van het UWV wel hun feiten op een rij hebben..
wie komt ermee dat het zwaarder belast is?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:19 schreef Faazz het volgende:
Zij komen er mee dat het zwaarder belast wordt dus ik per slot van rekening minder krijg uitbetaaldWaarom klink ik als een dombo als ik daar naar vraag?
maar ook in die situatie wordt het uiteindelijk niet zwaarder belast.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:26 schreef sanger het volgende:
Mogelijk dat het bij uitbetalen van het loon als bijzonder tarief wordt aangemerkt. Niet gebruikelijk, wel toegestaan.
Klopt, alleen op moment van uitkeren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
maar ook in die situatie wordt het uiteindelijk niet zwaarder belast.
Nee, maar dat wordt pas bij de ib aangifte gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
maar ook in die situatie wordt het uiteindelijk niet zwaarder belast.
Het UWV zegt dat het zwaarder belast wordt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:19 schreef Faazz het volgende:
Zij komen er mee dat het zwaarder belast wordt dus ik per slot van rekening minder krijg uitbetaaldWaarom klink ik als een dombo als ik daar naar vraag?
de moeite nemen om een post te lezen mag wel...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:41 schreef Wespensteek het volgende:
Heb je al eens op een jaaroverzicht gezien (of bij de belastingaangifte een vraag gezien over) hoeveel je aan ploegendienst toeslag hebt gehad?
Die denken vast ook dat je meer belasting betaalt over je vakantiegeld...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:43 schreef Miss_Virgo het volgende:
[..]
Het UWV zegt dat het zwaarder belast wordt?
het zal me niks verbazen...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die denken vast ook dat je meer belasting betaalt over je vakantiegeld...
Dat had ik wel gedaan hoor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:44 schreef nuget het volgende:
[..]
de moeite nemen om een post te lezen mag wel...
Ik zie anders sinds dit jaar bij bijzondere beloningen staan 42%+2,3%quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar dat wordt pas bij de ib aangifte gecorrigeerd.
De heffingskortingen en arbeidskorting is vanaf 2014 inkomensafhankelijk. Er is een afbouw naar mate dat je inkomen stijgt. Vorig jaar heeft de Belastingdienst hier verder niks mee gedaan, wat leidt tot naheffingen bij de aangifte over 2014. Om naheffing zoveel mogelijk te voorkomen is er nu dus een apart percentage op het bijzonder tarief gekomen (vanaf een bepaald inkomen).quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:58 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik zie anders sinds dit jaar bij bijzondere beloningen staan 42%+2,3%
Hoe zit dat dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |