Het nieuwe nummer Electrical Storm kende ik uiteraard al, maar voor het eerst hoorde ik The Hands That built America aan. De operastem die erin voorkomt is van Bono. Dat zette mij aan het denken: hoe eindigt U2? Hoe stoppen ze? Hoe gaan ze uit elkaar?
Mijn scenario:
The Edge (gitarist) zegt over een x-aantal jaren dat hij wil stoppen. Hij werkt samen met andere muzikanten aan projecten en doet het rustig aan. Larry Mullen (de drummer) begint met anderen een eigen band, zij het op kleinere schaal dan bij U2. Adam Clayton renteniert gewoon en wordt een graag geziene gast op prijsuitreikingen en feestjes. Bono gaat een grote opera schrijven die een grote hit wordt en veel publiek trekt, jongeren kennis laat maken met klassieke muziek.
ik zie dat allemaal zo gebeuren. Hoe denken jullie erover?
(en dan aub geen verhalen over U2 is kut of ze komen om bij een vliegtuigongeluk oid)
quote:over de shit in noord ierland uiteraard of de schending van de mensenrechten.
Bono gaat een grote opera schrijven die een grote hit wordt en veel publiek trekt, jongeren kennis laat maken met klassieke muziek.
quote:Ja, maar of bono een stem op gaat zetten alsof ie moet poepen (terwijl het niet komt).......mwah, weet ik niet........
Op dinsdag 5 november 2002 15:55 schreef Cybart het volgende:
Kane - hold on to the world
quote:ja daar zit idd wel wat in, deze Best Of bestaat maar uit de helft van het aantal cd's van 1980-1990, moet voor U2 toch wel confronterend zijn... En ik vind sowieso dat er niks meer terug is te vinden van de dynamiek van Achtung Baby, vandaar dat ik ook die gedachten heb waarmee ik het topic ben gestart....
Op dinsdag 5 november 2002 15:55 schreef Magic666 het volgende:
ik heb zo'n idee dat U2 als een nachtkaars uitgaat.....
quote:Denk ik ook.
Op dinsdag 5 november 2002 15:57 schreef Roosje01 het volgende:
U2 stopt niet. Worden een soort Rolling Stones maar dan hopelijk wat beter.
quote:Ik was van het weekend in Dublin en zag daar overal posters van "midnight openings" enz enz van de nieuwe U2 cd/dvd..... toen dacht ik eigelijk: weer een best of???
Op dinsdag 5 november 2002 15:58 schreef Waxxer het volgende:[..]
ja daar zit idd wel wat in, deze Best Of bestaat maar uit de helft van het aantal cd's van 1980-1990, moet voor U2 toch wel confronterend zijn... En ik vind sowieso dat er niks meer terug is te vinden van de dynamiek van Achtung Baby, vandaar dat ik ook die gedachten heb waarmee ik het topic ben gestart....
En als ik nu zo lees dat het eigelijk een beetje dance remixes zijn..... U2 is, zoals al eerder gezegd, geen U2 meer.
Toegegeven zo nu en dan hebben ze een leuk nummer maar de U2 van vroeger is ver te zoeken.
En hopelijk worden ze geen rolling stones 2!!!! Dat zou te erg zijn!
tgen eerste achtung baby is een der beste cd's van hen
zooropa is experimenteel
pop is puuuuuuur sarcasme op bands als bon jovi die denken dat ze de beste rockband ter wereld zijn maar gewoon blije popdeuntjes maken om maar een beetje hits te scoren
atyclb is gewoon een slowmusic album waar ook zeeer goede nummers opstaan vergeet niet de manne wordne een dagje ouder dus de good old days van i will follow en twillight komen helaas niet meer terug
de best off cd is puur gemaakt omdat de fans dat willen.
ze zijn zoverre ik geinformeerd ben alwqeer met nieuwe cd besig
bij mijn weten gaan ze richting achtung baby terug alleen dan iets slower. de grote U2 shows als zootv en pop komen niet weer de mannen zijn ook op leeftijd.
ik denk dat ze zich gewoon voor hun leeftijd in hun kunnen en bereik nummers blijven maken als dezelfde band alleen niet meer van we zijn 40 maar gedragen ons als tieners zoals de rolling stones wel doen en van mij mogen ze want muziek is niet alleen goed als het scoort muziek met goede teksten en gevoel erin is zoveel meer als een liedje wat toevallig makkelijk meeblert en een goed deuntje heeft
dus U2 will live forever
Ik wist trouwens helemaal niet dat die nieuwe Best of al uit is, ik twijfel nog of ik 'm ga halen. Ik heb tot nu toe alle CD's al, dus alle nummers heb ik al. Maar puur voor het verzamel idee zal ik die Best of binnenkort denk ik toch wel halen.
quote:Wees dan maar gauw, de limited edition schijnt snel uitverkocht te zijn en bovendien heb je dan een dvd plus die b-kantjes erbij, voor 30 euro. En mensen die hem bij bijv. de MediaMarkt hebben gekocht voor de helft, aub ook mondje dicht haha!
Op dinsdag 5 november 2002 16:30 schreef Ketel_1 het volgende:
Ik wist trouwens helemaal niet dat die nieuwe Best of al uit is, ik twijfel nog of ik 'm ga halen. Ik heb tot nu toe alle CD's al, dus alle nummers heb ik al. Maar puur voor het verzamel idee zal ik die Best of binnenkort denk ik toch wel halen.
En dat idee dat Bono een opera gaat schrijven over de ellende in Ierland en de Derde Wereld zie ik ook wel gebeuren
Maar nu gaat het dus over het feit of U2 gaat stoppen ja of nee. Maar SSSSSTTTTTTEEEEELLLLL ze zouden stoppen, hoe zien jullie dat dan gebeuren?
quote:Wat is er met de MM dan... daar moet ik morgen toch zijn, maar is de versie die ze daar hebben dan niet de limited edition?
Op dinsdag 5 november 2002 17:25 schreef Waxxer het volgende:[..]
Wees dan maar gauw, de limited edition schijnt snel uitverkocht te zijn en bovendien heb je dan een dvd plus die b-kantjes erbij, voor 30 euro. En mensen die hem bij bijv. de MediaMarkt hebben gekocht voor de helft, aub ook mondje dicht haha!
quote:Nou het is, altijd als ik een cd koop waar ik enorm blij mee ben en er veel voor betaald heb als debet-staande student, hoor ik even later dat iemand hem daar veel goedkoper heeft gekocht. Bijv. de Boston-dvd: ik negentig gulden, kort geleden mijn huisgenoot voor 10 euro. Ik heb zelf niet eens een dvd-speler....... heb hem 'voor later' haha. Nu dus 30 euro voor de best of, opzij laten leggen door de platenzaak en niet eens bij de net geopende mediamarkt GEKEKEN realiseer ik me nu... Yo soy stupido....
Op dinsdag 5 november 2002 17:32 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Wat is er met de MM dan... daar moet ik morgen toch zijn, maar is de versie die ze daar hebben dan niet de limited edition?
quote:Oh, ik heb die Boston DVD ook voor de volle mep gekocht (ik heb d'r zelfs 2 gekocht, 1 als cadeautje
Op dinsdag 5 november 2002 17:37 schreef Waxxer het volgende:[..]
Nou het is, altijd als ik een cd koop waar ik enorm blij mee ben en er veel voor betaald heb als debet-staande student, hoor ik even later dat iemand hem daar veel goedkoper heeft gekocht. Bijv. de Boston-dvd: ik negentig gulden, kort geleden mijn huisgenoot voor 10 euro. Ik heb zelf niet eens een dvd-speler....... heb hem 'voor later' haha. Nu dus 30 euro voor de best of, opzij laten leggen door de platenzaak en niet eens bij de net geopende mediamarkt GEKEKEN realiseer ik me nu... Yo soy stupido....
quote:Aan het kruis waarschijnlijk...en dan alsnog een comeback maken...hufters
Hoe eindigt U2?
quote:*zucht* reageer dan niet....
Op dinsdag 5 november 2002 17:43 schreef Mugger het volgende:[..]
Aan het kruis waarschijnlijk...en dan alsnog een comeback maken...hufters
quote:Hoezo, moet de toekomst dan rooskleurig zijn?
Op dinsdag 5 november 2002 17:47 schreef Waxxer het volgende:[..]
*zucht* reageer dan niet....
quote:Nee, maar dat kun je ook normaal zeggen.
Op dinsdag 5 november 2002 17:51 schreef Lucille het volgende:[..]
Hoezo, moet de toekomst dan rooskleurig zijn?
quote:Huh, cd's? Wasda, oop?
Op dinsdag 5 november 2002 17:32 schreef Lucille het volgende:
Opa verteld: ja jongen, die band heb ik heel vroeger nog gezien en ik had toen ook nog CD's van ze gekocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |