abonnement Unibet Coolblue
pi_149282093
Geen idee of ik in dit subforum goed zit, omdat dit onderwerp meer te maken heeft met marketing dan met economie. Maar die twee dingen zijn wel met elkaar verweven.

De V&D is de laatste tijd prominent in het nieuws en niet op een positieve manier. De hamvraag is of deze warenhuis-keten nog toekomst heeft. Zoals het er voor staat, denk ik van niet. V&D heeft bijvoorbeeld veel concurrentie van de Action. Als ik bijvoorbeeld een A3 fotolijst nodig heb, haal ik die wel voor een paar euro bij de Action en niet bij de V&D waar ik voor een soortgelijke lijst zo'n 15 euro moet neertellen. Het glas van zo'n Action-lijst is weliswaar wat dunner en het frame is niet van echt metaal of hout, but who cares.

Anders zou het zijn als je bij de V&D echt leuke en bijzondere dingen kan kopen. Natuurlijk kan je alles op internet kopen, maar als ik bijvoorbeeld kleding nodig heb of een leuk accesoire voor in mijn woning, wil ik dat graag in het echt zien en eventueel passen voordat ik het koop. Wat dat betreft hoop ik niet dat het heel snel gaat dat je dat soort spullen alleen via internet kan krijgen. Maar als ik in de V&D loop, zie ik niet echt leuke in het oog springende spullen. Ik vind het een inspiratieloze winkel geworden. Bij de V&D heb je weleens leuke kleding. Maar dan is het nog maar de vraag of de kwaliteit goed is, want ik heb meerdere malen een kledingstuk terug moeten brengen, omdat de naden wel erg snel loslieten.

Als de eigen-merk artikelen beter van kwaliteit worden en er leuker en exclusiever uit gaan zien, denk ik dat V&D nog wel een toekomst heeft, al blijft het dan nog steeds hard concurreren met goedkopere winkels. Blijft V&D zoals het nu is, dan is het gauw afgelopen.

Wat denken jullie?
  zondag 1 februari 2015 @ 23:18:54 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_149282979
Ik denk het niet. Het belangrijkste probleem is eigenlijk dat Vendex 10 jaar geleden door een equity fonds is opgekocht. Dat kwam omdat de beurswaarde onder de intrinsieke waarde lag (alleen het vastgoed was al meer waard dan de marketcap). Al dat vastgoed en nog meer is toen verkocht, waarop V&D het terug ging huren. Dat geld hebben de nieuwe eigenaren in hun zak gestoken.
Nu betaalt V&D teveel huur, waardoor ze niet op prijs kunnen concureren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_149285485
Dus :W
pi_149288601
Nee, wie koopt uberhaupt nog iets daar? Een schifting is af en toe goed voor de economie.
pi_149290492
Sinds de eurocrisis is het koopgedrag van de mensen enorm veranderd. Men let op hun centen. Het zijn vooral winkels zoals de Action die het goed doen. Daar kan V&D niet in mee.

Ik denk dat ze er bijvoorbeeld goed aan doen door heel veel filialen te sluiten, waardoor alleen de grotere vestigingen blijven bestaan. En daar meer dure exclusieve produkten aanbieden, zoals bijvoorbeeld kleding van Hugo Boss. En bij acties zoals het Prijzencircus daarop korting aanbieden.
pi_149290777
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:30 schreef Pulzzar het volgende:
Sinds de eurocrisis is het koopgedrag van de mensen enorm veranderd. Men let op hun centen. Het zijn vooral winkels zoals de Action die het goed doen. Daar kan V&D niet in mee.

Ik denk dat ze er bijvoorbeeld goed aan doen door heel veel filialen te sluiten, waardoor alleen de grotere vestigingen blijven bestaan. En daar meer dure exclusieve produkten aanbieden, zoals bijvoorbeeld kleding van Hugo Boss. En bij acties zoals het Prijzencircus daarop korting aanbieden.
Wie zit er op die shop in shop zooi te wachten? Als het verschillende producten zijn dan is het prima, maar nu moet je 10 shop in shops af voor een shirtje, en geen enkele verkoper weet van de andere partij. Laat dat luxe lekker bij de Bijenkorf, die is groot genoeg voor de markt die er is.

Ik denk dat ze heel hard op een faillissement aansturen, de beste oplossing om snel van schulden af te raken. Mijn vermoeden is dat een aantal zaken (grote steden als Utreg, Den Haag en Rotterdam) doorstarten.
  maandag 2 februari 2015 @ 11:02:24 #7
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149291150
Het is voor niet eens dat ze bij de V&D wat duurdere spullen verkopen, meer dat het totaal niets bijzonders is en ze marktconform erg hoog zitten met de prijzen. Alles wat je bij de V&D, Bijenkorf, maar ook vaak de MediaMarkt kan kopen is elders makkelijk een paar euro goedkoper. Je betaald de hoofdprijs voor wat eindelijk? De V&D is een standaard warenhuis zonder smoel in vaak het lelijkste gebouw van een stadscentrum. Liever kwijt dan rijk.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 2 februari 2015 @ 11:07:38 #8
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149291255
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:30 schreef Pulzzar het volgende:
Ik denk dat ze er bijvoorbeeld goed aan doen door heel veel filialen te sluiten, waardoor alleen de grotere vestigingen blijven bestaan. En daar meer dure exclusieve produkten aanbieden, zoals bijvoorbeeld kleding van Hugo Boss. En bij acties zoals het Prijzencircus daarop korting aanbieden.
Dan komen ze in het vaarwater van zusteronderneming de Bijenkorf, daar gaat het volgens mij ook niet al te best meer mee.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149292468
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:07 schreef n8n het volgende:

[..]

Dan komen ze in het vaarwater van zusteronderneming de Bijenkorf, daar gaat het volgens mij ook niet al te best meer mee.
Volgens mij zijn ze geen zusterondernemingen meer van elkaar.
pi_149371805
Op cadeaukaarten snel nog wat spullen besteld. Ook een muis. Deze zou door Dixons worden geleverd. Vanavond bericht van V&D dat deze niet leverbaar is. Op de site van Dixons staat de betreffende muis nog wel, en ook bij andere partijen is ie courant.

Mijn conclusie is dat Dixons bang is zijn geld niet meer te krijgen en dus de leveranties heeft gestopt.

Voor het restitueren van het geld/waarde neemt V&D 14 dagen.

Ik heb het geld maar afgeschreven.......

Wordt niets meer met V&D.
pi_149429345
Twee maanden geleden een cadeaukaart van V&D uitgekozen als "kerstpakket" van mijn werkgever. Nooit verwacht dat ze vervolgens zo snel misschien failliet zouden gaan. Van het bedrijf die de cadeaukaart heeft geleverd kreeg ik vandaag een e-mail waarin stond dat ik de cadeaukaart maar beter zo snel mogelijk kon verzilveren.

Ik zal de winkel missen heb er regelmatig kleding gekocht. Die kleding vond ik meestal niet in andere winkels dus misschien moet ik dan ook maar overstappen op winkelen via internet. Ook gingen we vroeger vaak gamen met vrienden en is dat de winkel waar ik de enige keer in m`n leven ben flauwgevallen. En als klein kind vond ik het leuk om met de roltrappen naar boven te gaan, maar vervolgens durfde ik niet meer naar beneden dus stond ik daar te wachten op mensen die me een handje wilden geven. Memories. ;(
Tok.
pi_149433278
V&D lijkt het kostenpatroon te hebben van een Bijenkorf, maar de uitstraling van niet veel meer dan een h&m. Verder veel te grote panden en een onduidelijke doelgroep. In plaats van huurverlaging vragen, kunnen ze beter binnen elk pand 1 verdieping onderverhuren aan een ander bedrijf. Liefst op een hogere verdieping, zodat je nog doorloop hebt door de v&d.
Wat mij betreft is het gedaan met v&d, maar het zou niet van deze tijd zijn als ze niet 2 of 3x een doorstart proberen.
Eerst denken, dan typen
pi_149442104
nee uitgesloten.

Er zijn maar amper bedrijven die van zo diep weer omhoog zijn gekomen en die waren niet in handen van private investeerders.
Elke euro die verdiend wordt, wordt weggehaald, dus er wordt nooit iets opgebouwd.

Verloren zijn ze, het is eigenlijk alleen uitstel van executie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_149442166
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:18 schreef LXIV het volgende:
Ik denk het niet. Het belangrijkste probleem is eigenlijk dat Vendex 10 jaar geleden door een equity fonds is opgekocht. Dat kwam omdat de beurswaarde onder de intrinsieke waarde lag (alleen het vastgoed was al meer waard dan de marketcap). Al dat vastgoed en nog meer is toen verkocht, waarop V&D het terug ging huren. Dat geld hebben de nieuwe eigenaren in hun zak gestoken.
Nu betaalt V&D teveel huur, waardoor ze niet op prijs kunnen concureren.
Dat is de standaard methode van equity fonds. Die azen op bedrijven met veel reserves. Kopen die over met een net opgemaakte BV. Voegen die BV en het opgekochte bedrijf samen (met de schuld erbij om het bedrijf te kopen). Halen alle reserves leeg. Reorganiseren en verkopen dan voordat het fout gaat totdat er een equity bedrijf is die zich heeft vergist en dan gaat het mis.

Dat is gebeurd bij Hema, V&D, stork, NXP en ik mis er vast nog wel een paar.

Als je dit niet wilt als bedrijf moet je geen reserves aanhouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 8 februari 2015 @ 16:10:22 #15
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_149474807
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:50 schreef IamCurious het volgende:
Op cadeaukaarten snel nog wat spullen besteld. Ook een muis. Deze zou door Dixons worden geleverd. Vanavond bericht van V&D dat deze niet leverbaar is. Op de site van Dixons staat de betreffende muis nog wel, en ook bij andere partijen is ie courant.

Mijn conclusie is dat Dixons bang is zijn geld niet meer te krijgen en dus de leveranties heeft gestopt.

Voor het restitueren van het geld/waarde neemt V&D 14 dagen.

Ik heb het geld maar afgeschreven.......

Wordt niets meer met V&D.
Je ku t maandag toch naar de v en d gaan en de kaarten inwisselen? Men zou maandag in ieder geval nog open gaan.
pi_149499733
Er zijn zeker wel mogelijkheden, maar makkelijk zal het niet worden, en ook niet goedkoop.

Ik zou zeggen pas je collectie echt aan op de seizoenen en samenhangend, net zoals een museum moet het een plezier worden om er te komen, dus een mooie collectie van leuke spullen die je niet koopt omdat je het perse direct nodig hebt, ik zou bijvoorbeeld ook "gast" inrichters nemen, waarbij de gast een kwartaal lang de collectie bepaald, daarnaast is belangrijk dat de producten iets exclusiefs hebben. Daarnaast moet ik het idee hebben dat het personeel plezier in zijn werk heeft en kennis van zaken, niet iemand die het product alleen afrekend.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149509133
Die overhead van V&D is veel te hoog om nog iets van marge te kunnen maken in vergelijk met andere ketens. Dus zie alleen nog een toekomst in zwaar afgeslankte vorm op de meest rendabele vestigingen waarbij meer dan 50% van de winkel verhuurd zal worden aan anderen. Alles wordt met vreemd vermogen gefinancieerd nadat het concern vakkundig uitgekleed is afgelopen decennia (net als Hema).

Zolang die schuldenlast als een molensteen om de nek blijft hangen zal de investering van Sun (zal wel gewoon worden opgeteld bij de schuld die al op de balans staat aan Sun) weinig tot geen zin hebben zonder rigoreuze reorganisatie. Dan nog moet je je afvragen of het concept warenhuis niet uit de tijd is op het moment in de stadscentra. Dat maakt dan nog enigsinds het verschil tussen V&D en Hema.
Hema zit nog op locatie's waar men voor de deur gratis kan parkeren bij de wat kleinere vestigingen.

Een stadscentrum met horeca en leuke nieuwe kleinere winkeltjes, wellicht dat de consument daarvoor nog het huis uitgaat. Maar de ouwe koek van V&D, Hema, Blokker, Kruidvat etc etc etc waarbij elke winkelstraat in Nederland een kloon van de ander is gaat imo niet meer werken.

De consument is veranderd en niet alle ketens zijn daar op tijd mee ingesprongen.
I am a Koala who Stretches :P
pi_149516156
V&D ooit Hollandse Glorie, nu onze eigen Griekse tragedie
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_149518282
Uitstel van executie!
pi_149528559
Neen.

Oubollig imago. Lelijke medewerkers.
Er moet meer geneukt worden in de kleedhokjes!!11!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')