abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 maart 2023 @ 23:51:02 #276
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208563360
Een die mij altijd is bijgebleven is De Regels van Matthijs

You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208564018

Dit kanaal vind ik ook wel interessant om te volgen, niet per se een standaard documentaire, maar iedere keer een update over hoe het nu met iemand gaat. Deze gaat over een familie voortgekomen uit inteelt (tweelingbroers hadden beiden een kind, jongen en meisje, en die zijn met elkaar gegaan en daaruit is deze familie ontstaan) die leven in de backwoods in West Virginia, met al hun eigenaardigheden.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:07:35 #278
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208581815
Nu bij deel 4 van:

Mijn god, wat een verhaal. Ik kom hierop terug als ik hem afgekeken heb.

quote:
In 1999 verliest apotheker Dan Schneider zijn zoon in een aan drugs gerelateerde schietpartij in New Orleans. Als de politie geen antwoorden heeft, besluit hij zelf alles in het werk te stellen om de moordenaar van zijn zoon voor het gerecht te brengen. Maanden later raken de effecten van de verslaving van zijn zoon en zijn tragische dood hem opnieuw wanneer een verontrustend aantal jonge, ogenschijnlijk gezonde mensen Dan's apotheek bezoeken met recepten voor hoge dosis OxyContin. Vervolgens begint Dan aan een missie: het redden van de levens van andere zonen en dochters binnen zijn gemeenschap.

[ Bericht 40% gewijzigd door SEMTEX op 29-03-2023 16:33:59 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:25:36 #279
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_208582142
Zouden jullie bij jullie tips iets willen vertellen? Onderwerp, waarom een boeiende (of juist niet) documentaire etc.

Nou ja, minimaal onderwerp en invalshoek, zou ik al fijn vinden.
Ik snap dat we de trailers kunnen aanklikken of kunnen googelen, maar dat kan niet altijd en overal en bovendien: als je iets aanraadt aan iemand, is het handig als je erbij zegt waarom.

Dank!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:44:15 #280
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_208582436
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:14 schreef nils_22 het volgende:

Dit kanaal vind ik ook wel interessant om te volgen, niet per se een standaard documentaire, maar iedere keer een update over hoe het nu met iemand gaat. Deze gaat over een familie voortgekomen uit inteelt (tweelingbroers hadden beiden een kind, jongen en meisje, en die zijn met elkaar gegaan en daaruit is deze familie ontstaan) die leven in de backwoods in West Virginia, met al hun eigenaardigheden.
Interessant dit! :o

Dank voor de tip.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_208583971
Was gisteraaf op RTLZ weer een docu over Chernobyl, wordt vanaf herhaald => https://www.tvgids.nl/informatief/z-doc-the-chernobyl-disaster
Heel interessant weer!
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:22:55 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208587424
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:00 schreef nils_22 het volgende:
Ik ben nu aan Waco begonnen, binnen 10 minuten zit je al in een enorme shootout, ik dacht per ongeluk de laatste episode aangezet te hebben!..
Wat een clusterfuck was het :X
Resistance is futile.
pi_208597902
Het beste voor Kees op Npo Start.

Een aanrader, mooie documentaire met humor
pi_208652479
Big Mack wel een aanrader. 1.5u lang dus kost je niet teveel tijd en ook niet te langdradig. Man die 2x bij verschillende overvallen verdachte is.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  dinsdag 4 april 2023 @ 12:50:59 #285
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208653170
quote:
Hij staat iig op NPO start. Ik denk wel weer dat ik me enorm ga opwinden over het onderwerp :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208654228
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2023 12:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hij staat iig op NPO start. Ik denk wel weer dat ik me enorm ga opwinden over het onderwerp :')
En dan te bedenken dat er zo drie vervolgdocumentaires te maken zijn, over Tata Steel, over Schiphol en over stikstof/vee-industrie (=/= boeren).
  woensdag 5 april 2023 @ 11:31:42 #287
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208665902
Ik kijk een docu op Youtube over Christian Hosoi, een in de jaren '80 heel bekende skater die uiteindelijk failliet ging, aan de drugs raakte en jaren de bak in moest vanwege drugssmokkel. Uiteindelijk vond-ie 'het licht' en raakte clean.
Beetje gedateerd, want uit de zeroes, maar wel met commentaar van Dennis Hopper.
  woensdag 5 april 2023 @ 11:39:28 #288
208890 June.
Seriously?
pi_208666005
Halina Reijn raadde in haar podcast met Carice de docu "the Vow" aan, ik zie dat hij op HBO te zien is. Hij is ook voor en oscar genomineerd.

Staat op mijn lijst. Het gaat over een groep mensen die uiteindelijk tot een sekte behoren en allerlei misstanden ontstaan. Als je van true crime houdt zou dit een aanradfer zijn. Ik zet hem op mijn lijst :)

https://www.hbo.com/the-vow
Shine bright like a diamond.
  woensdag 5 april 2023 @ 15:22:24 #289
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208668710
quote:
2s.gif Op woensdag 5 april 2023 11:31 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kijk een docu op Youtube over Christian Hosoi, een in de jaren '80 heel bekende skater die uiteindelijk failliet ging, aan de drugs raakte en jaren de bak in moest vanwege drugssmokkel. Uiteindelijk vond-ie 'het licht' en raakte clean.
Beetje gedateerd, want uit de zeroes, maar wel met commentaar van Dennis Hopper.
Mocht je dit thema interessant vinden, dan is hier ook nog de documentaire over Gator, een nog erger afgegleden skater uit de jaren '80. Net als Christian Hosoi verdiende hij goud geld in de jaren '80, raakte rond de jaren '90 aan lager wal en vermoorde uiteindelijk een meisje. Zit anno 2023 nog steeds in de bak. Ook hier moet je flink door de typische Zeroes-vormgeving heen kijken.
pi_208668878
quote:
Wijziging uitzenddatum
Wegens een wijziging in het uitzendschema is de documentaire 'Puinhoop' pas te zien op 15 mei 2023.

-O-
pi_208673803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 15:39 schreef Nober het volgende:

[..]
Wijziging uitzenddatum
Wegens een wijziging in het uitzendschema is de documentaire 'Puinhoop' pas te zien op 15 mei 2023.

-O-
Ja omdat Wim de Bie overleed hebben ze het uitzendschema aangepast... eerder was die wel gewoon zichtbaar op de site.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  donderdag 6 april 2023 @ 18:26:23 #292
16715 Mylene
*schatje*
pi_208684611
quote:
5s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Zouden jullie bij jullie tips iets willen vertellen? Onderwerp, waarom een boeiende (of juist niet) documentaire etc.

Nou ja, minimaal onderwerp en invalshoek, zou ik al fijn vinden.
Ik snap dat we de trailers kunnen aanklikken of kunnen googelen, maar dat kan niet altijd en overal en bovendien: als je iets aanraadt aan iemand, is het handig als je erbij zegt waarom.

Dank!
Heb je de documentaire Dertien Dagen al gezien? Floor Haak zag een verpleeghuis niet zitten, vond het wel welletjes met zijn 86 jarige leeftijd en besloot de regie in eigen handen te nemen door niet meer eten en te drinken. Tijdens dit proces werd hij verzorgd door zijn zoons. Heel indrukwekkend.

Ik heb me enkel geërgerd aan het einde, komt er 113 zelfmoord melding in beeld.

twitter

Crosspost uit NWS topic:

quote:
2Doc The Children In the Pictures
In deze documentaire volgen we de Australische Task Force Argos - een politieonderzoeksteam dat zich inzet voor het redden van kinderen van online seksueel misbruik.
Steeds groter probleem
Dankzij goede opsporingstechnieken kunnen daders van online seksueel misbruik steeds vaker - en sneller - in de kraag gevat worden, maar helaas is het probleem daarmee niet opgelost. Sterker nog, het probleem wordt juist steeds groter: online seksueel misbruik is de snelst groeiende vorm van zware criminaliteit ter wereld en daders worden steeds geraffineerder.

Aanwijzingen
Onder leiding van rechercheur-inspecteur Jon Rouse besteedt het team elk moment van de dag aan het doorzoeken van enorme hoeveelheden materiaal met seksueel misbruik van kinderen, op zoek naar essentiële aanwijzingen die hen kunnen helpen de jonge slachtoffers te redden. En naarmate de technologie zich ontwikkelt, neemt ook de bedreiging voor de kinderen toe.
Deze groep politiemensen moeten zich voordoen als pedo´s om kinderen te redden en pedo´s achter slot achter slot en grendel te krijgen. Van een foto waarop een kind werd misbruikt poetsen ze dat ze weg zodat enkel de omgeving te zien is, een hotelkamer met het bed, zodat men om tips kan vragen. In het geval van deze hotelkamer werd de locatie gelokaliseerd, ook aan de hand van het beddengoed, een hotelketen in de VS. In combinatie met een auto werd het meisje uiteindelijk gevonden en de dader opgepakt. Het duurde heel lang. Interessante maar heftige documentaire.
Ook wisten de onderzoekers een Vlaams accent bij misbruik te ontrafelen en specifiek speelgoed.
  donderdag 6 april 2023 @ 20:54:00 #293
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_208686797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:26 schreef Mylene het volgende:

[..]
Heb je de documentaire Dertien Dagen al gezien? Floor Haak zag een verpleeghuis niet zitten, vond het wel welletjes met zijn 86 jarige leeftijd en besloot de regie in eigen handen te nemen door niet meer eten en te drinken. Tijdens dit proces werd hij verzorgd door zijn zoons. Heel indrukwekkend.

Ik heb me enkel geërgerd aan het einde, komt er 113 zelfmoord melding in beeld.

[ twitter ]

Crosspost uit NWS topic:
[..]
Deze groep politiemensen moeten zich voordoen als pedo´s om kinderen te redden en pedo´s achter slot achter slot en grendel te krijgen. Van een foto waarop een kind werd misbruikt poetsen ze dat ze weg zodat enkel de omgeving te zien is, een hotelkamer met het bed, zodat men om tips kan vragen. In het geval van deze hotelkamer werd de locatie gelokaliseerd, ook aan de hand van het beddengoed, een hotelketen in de VS. In combinatie met een auto werd het meisje uiteindelijk gevonden en de dader opgepakt. Het duurde heel lang. Interessante maar heftige documentaire.
Ook wisten de onderzoekers een Vlaams accent bij misbruik te ontrafelen en specifiek speelgoed.
Dertien dagen: Dank voor de tip! Veel over gehoord, maar nog niet gekeken. Zet hem meteen op de lijst voor de komende dagen. Dank!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_208749612
Geen idee of deze al langs gekomen is:

Three Identical Strangers (2018) - Reference View - IMDb

Over een afzonderlijk van elkaar geadopteerde identieke drieling die na 19 jaar elkaar ontdekten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te zien op Videoland. Ik vond het schokkend!
pi_208750949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:19 schreef Firuze60 het volgende:

Over een afzonderlijk van elkaar geadopteerde identieke drieling die na 19 jaar elkaar ontdekten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien het is wat heftig ja. Aan de andere kant, niemand wil 3 baby's adopteren. Deze is ook de moeite waard
https://www.imdb.com/titl(...)q_tell%2520me%2520wh Staat op netflix iig
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208751712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 18:15 schreef Soury het volgende:

[..]
Gezien het is wat heftig ja. Aan de andere kant, niemand wil 3 baby's adopteren. Deze is ook de moeite waard
https://www.imdb.com/titl(...)q_tell%2520me%2520wh Staat op netflix iig
Oja, ooit ook gekeken, zal het herbekijken, zag niet zo direct de link tussen deze twee docs in. Dat niemand drie broertjes baby's wilde adopteren was niet zo duidelijk, de vader van David wilde achteraf wel direct alle drie als hij het had geweten. Moet oppassen voor spoilers.

Het feit dat dat hele onderzoek al een meer dan een halve eeuw ergens in een depot ligt en nog, dat vond ik het meest schokkend. Na 1989 zijn toch wel alle documenten van de DDR en hun staties openbaar gemaakt. Nooit gedacht dat de VS eigenlijk ook een soort nazi- staat is (geweest).

[ Bericht 1% gewijzigd door Firuze60 op 12-04-2023 19:15:13 ]
pi_208767852
Gisteren 1,5 aflevering van deze vd week uitgekomen docu gekeken: https://www.netflix.com/nl/title/81580822

Geen langdradige docu, maar er zit wel tempo in. Veel beeldmateriaal wat wel indrukkend was.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  dinsdag 18 april 2023 @ 10:53:50 #298
279824 Mansjester
City>United
pi_208810365
The Velvet Queen gezien. Absoluut geweldig mooie docu,over een natuurfotograaf die in Tibet op zoek gaar naar een sneeuwpanter. Morgen op NPO,maar je kunt hem ook al online zien.

http://www.npostart.nl/2doc/19-04-2023/VPWON_1335976
pi_208811251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 16:19 schreef Firuze60 het volgende:

SPOILER
Aanvulling; ook te zien op Netflix.
pi_209114329
https://americadocumentary.com/

Deze doc is gemaakt recht uit het hart over de liefde voor ouderen met decorumverlies. Stond eenmalig op NPO ooit, zwaar onder de indruk, erg mooi gemaakt.

quote:
Three brothers confront the chasm between adolescent yearning and adult responsibilities when brought together to care for their charismatic ninety-three year old grandmother in this feature-length documentary debut from directors Erick Stoll & Chase Whiteside.

Diego is a young circus artist living away from his family in a dull landscape of tourist beaches and all-inclusive resorts when he must return home suddenly. His grandmother, América, fell from her bed, causing his father to be jailed under accusation of elder neglect.

Diego sees poetry and purpose in this tragedy. He believes América, despite her immobility and advanced dementia, fell willfully, to bring the separated family back together. He reunites with his estranged brothers and leaves his old life behind.

But now they face the considerable challenges of freeing their father from an opaque court system bereft of moral authority, and learning to be caretakers for someone who may not understand who they are.

And yet the greatest challenge might be learning to work together. As the brothers clash over money and the distribution of labor, difficult questions take the foreground - who decides what becomes of América? and how long will they put their lives on hold to care for her?

[ Bericht 70% gewijzigd door Firuze60 op 12-05-2023 01:23:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')