quote:In 1999 verliest apotheker Dan Schneider zijn zoon in een aan drugs gerelateerde schietpartij in New Orleans. Als de politie geen antwoorden heeft, besluit hij zelf alles in het werk te stellen om de moordenaar van zijn zoon voor het gerecht te brengen. Maanden later raken de effecten van de verslaving van zijn zoon en zijn tragische dood hem opnieuw wanneer een verontrustend aantal jonge, ogenschijnlijk gezonde mensen Dan's apotheek bezoeken met recepten voor hoge dosis OxyContin. Vervolgens begint Dan aan een missie: het redden van de levens van andere zonen en dochters binnen zijn gemeenschap.
Interessant dit!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:14 schreef nils_22 het volgende:
Dit kanaal vind ik ook wel interessant om te volgen, niet per se een standaard documentaire, maar iedere keer een update over hoe het nu met iemand gaat. Deze gaat over een familie voortgekomen uit inteelt (tweelingbroers hadden beiden een kind, jongen en meisje, en die zijn met elkaar gegaan en daaruit is deze familie ontstaan) die leven in de backwoods in West Virginia, met al hun eigenaardigheden.
Wat een clusterfuck was hetquote:Op maandag 27 maart 2023 19:00 schreef nils_22 het volgende:
Ik ben nu aan Waco begonnen, binnen 10 minuten zit je al in een enorme shootout, ik dacht per ongeluk de laatste episode aangezet te hebben!..
Hij staat iig op NPO start. Ik denk wel weer dat ik me enorm ga opwinden over het onderwerpquote:Op maandag 27 maart 2023 19:50 schreef CarbonC het volgende:
Beerput Nederland: https://www.2doc.nl/documentaires/2017/12/beerput-nederland.html
En dan te bedenken dat er zo drie vervolgdocumentaires te maken zijn, over Tata Steel, over Schiphol en over stikstof/vee-industrie (=/= boeren).quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij staat iig op NPO start. Ik denk wel weer dat ik me enorm ga opwinden over het onderwerp
Mocht je dit thema interessant vinden, dan is hier ook nog de documentaire over Gator, een nog erger afgegleden skater uit de jaren '80. Net als Christian Hosoi verdiende hij goud geld in de jaren '80, raakte rond de jaren '90 aan lager wal en vermoorde uiteindelijk een meisje. Zit anno 2023 nog steeds in de bak. Ook hier moet je flink door de typische Zeroes-vormgeving heen kijken.quote:Op woensdag 5 april 2023 11:31 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kijk een docu op Youtube over Christian Hosoi, een in de jaren '80 heel bekende skater die uiteindelijk failliet ging, aan de drugs raakte en jaren de bak in moest vanwege drugssmokkel. Uiteindelijk vond-ie 'het licht' en raakte clean.
Beetje gedateerd, want uit de zeroes, maar wel met commentaar van Dennis Hopper.
Wijziging uitzenddatumquote:Op maandag 27 maart 2023 12:18 schreef nils_22 het volgende:
https://www.2doc.nl/documentaires/2023/03/puinhoop.html
Triestheid
Ja omdat Wim de Bie overleed hebben ze het uitzendschema aangepast... eerder was die wel gewoon zichtbaar op de site.quote:Op woensdag 5 april 2023 15:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Wijziging uitzenddatum
Wegens een wijziging in het uitzendschema is de documentaire 'Puinhoop' pas te zien op 15 mei 2023.
Heb je de documentaire Dertien Dagen al gezien? Floor Haak zag een verpleeghuis niet zitten, vond het wel welletjes met zijn 86 jarige leeftijd en besloot de regie in eigen handen te nemen door niet meer eten en te drinken. Tijdens dit proces werd hij verzorgd door zijn zoons. Heel indrukwekkend.quote:Op woensdag 29 maart 2023 16:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Zouden jullie bij jullie tips iets willen vertellen? Onderwerp, waarom een boeiende (of juist niet) documentaire etc.
Nou ja, minimaal onderwerp en invalshoek, zou ik al fijn vinden.
Ik snap dat we de trailers kunnen aanklikken of kunnen googelen, maar dat kan niet altijd en overal en bovendien: als je iets aanraadt aan iemand, is het handig als je erbij zegt waarom.
Dank!
Deze groep politiemensen moeten zich voordoen als pedo´s om kinderen te redden en pedo´s achter slot achter slot en grendel te krijgen. Van een foto waarop een kind werd misbruikt poetsen ze dat ze weg zodat enkel de omgeving te zien is, een hotelkamer met het bed, zodat men om tips kan vragen. In het geval van deze hotelkamer werd de locatie gelokaliseerd, ook aan de hand van het beddengoed, een hotelketen in de VS. In combinatie met een auto werd het meisje uiteindelijk gevonden en de dader opgepakt. Het duurde heel lang. Interessante maar heftige documentaire.quote:2Doc The Children In the Pictures
In deze documentaire volgen we de Australische Task Force Argos - een politieonderzoeksteam dat zich inzet voor het redden van kinderen van online seksueel misbruik.
Steeds groter probleem
Dankzij goede opsporingstechnieken kunnen daders van online seksueel misbruik steeds vaker - en sneller - in de kraag gevat worden, maar helaas is het probleem daarmee niet opgelost. Sterker nog, het probleem wordt juist steeds groter: online seksueel misbruik is de snelst groeiende vorm van zware criminaliteit ter wereld en daders worden steeds geraffineerder.
Aanwijzingen
Onder leiding van rechercheur-inspecteur Jon Rouse besteedt het team elk moment van de dag aan het doorzoeken van enorme hoeveelheden materiaal met seksueel misbruik van kinderen, op zoek naar essentiële aanwijzingen die hen kunnen helpen de jonge slachtoffers te redden. En naarmate de technologie zich ontwikkelt, neemt ook de bedreiging voor de kinderen toe.
Dertien dagen: Dank voor de tip! Veel over gehoord, maar nog niet gekeken. Zet hem meteen op de lijst voor de komende dagen. Dank!!quote:Op donderdag 6 april 2023 18:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Heb je de documentaire Dertien Dagen al gezien? Floor Haak zag een verpleeghuis niet zitten, vond het wel welletjes met zijn 86 jarige leeftijd en besloot de regie in eigen handen te nemen door niet meer eten en te drinken. Tijdens dit proces werd hij verzorgd door zijn zoons. Heel indrukwekkend.
Ik heb me enkel geërgerd aan het einde, komt er 113 zelfmoord melding in beeld.
[ twitter ]
Crosspost uit NWS topic:
[..]
Deze groep politiemensen moeten zich voordoen als pedo´s om kinderen te redden en pedo´s achter slot achter slot en grendel te krijgen. Van een foto waarop een kind werd misbruikt poetsen ze dat ze weg zodat enkel de omgeving te zien is, een hotelkamer met het bed, zodat men om tips kan vragen. In het geval van deze hotelkamer werd de locatie gelokaliseerd, ook aan de hand van het beddengoed, een hotelketen in de VS. In combinatie met een auto werd het meisje uiteindelijk gevonden en de dader opgepakt. Het duurde heel lang. Interessante maar heftige documentaire.
Ook wisten de onderzoekers een Vlaams accent bij misbruik te ontrafelen en specifiek speelgoed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Te zien op Videoland. Ik vond het schokkend!
quote:Op woensdag 12 april 2023 16:19 schreef Firuze60 het volgende:
Geen idee of deze al langs gekomen is:
Three Identical Strangers (2018) - Reference View - IMDb
Over een afzonderlijk van elkaar geadopteerde identieke drieling die na 19 jaar elkaar ontdekten.Gezien het is wat heftig ja. Aan de andere kant, niemand wil 3 baby's adopteren. Deze is ook de moeite waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Te zien op Videoland. Ik vond het schokkend!
https://www.imdb.com/titl(...)q_tell%2520me%2520wh Staat op netflix iigIedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Oja, ooit ook gekeken, zal het herbekijken, zag niet zo direct de link tussen deze twee docs in. Dat niemand drie broertjes baby's wilde adopteren was niet zo duidelijk, de vader van David wilde achteraf wel direct alle drie als hij het had geweten. Moet oppassen voor spoilers.quote:Op woensdag 12 april 2023 18:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Gezien het is wat heftig ja. Aan de andere kant, niemand wil 3 baby's adopteren. Deze is ook de moeite waard
https://www.imdb.com/titl(...)q_tell%2520me%2520wh Staat op netflix iig
quote:Op woensdag 12 april 2023 16:19 schreef Firuze60 het volgende:
Geen idee of deze al langs gekomen is:
Three Identical Strangers (2018) - Reference View - IMDb
Over een afzonderlijk van elkaar geadopteerde identieke drieling die na 19 jaar elkaar ontdekten.Aanvulling; ook te zien op Netflix.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Te zien op Videoland. Ik vond het schokkend!
quote:Three brothers confront the chasm between adolescent yearning and adult responsibilities when brought together to care for their charismatic ninety-three year old grandmother in this feature-length documentary debut from directors Erick Stoll & Chase Whiteside.
Diego is a young circus artist living away from his family in a dull landscape of tourist beaches and all-inclusive resorts when he must return home suddenly. His grandmother, América, fell from her bed, causing his father to be jailed under accusation of elder neglect.
Diego sees poetry and purpose in this tragedy. He believes América, despite her immobility and advanced dementia, fell willfully, to bring the separated family back together. He reunites with his estranged brothers and leaves his old life behind.
But now they face the considerable challenges of freeing their father from an opaque court system bereft of moral authority, and learning to be caretakers for someone who may not understand who they are.
And yet the greatest challenge might be learning to work together. As the brothers clash over money and the distribution of labor, difficult questions take the foreground - who decides what becomes of América? and how long will they put their lives on hold to care for her?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |