abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149264294
Ik heb twee van deze ladekastje van Ikea met het bekende probleem van een doorzakkende onderplaat bij elke lade. Ik kwam op via youtube uit op 'Fix a drawer' wat op Ebay verkocht wordt.

Weet iemand of dergelijke kits ook in Nederland te koop zijn? En hoe dat dan genoemd wordt/merk? Dat scheelt weer wachten op verzending vanuit Engeland.

Link naar het systeempje wat de lade op zijn plek houdt:

http://www.ebay.nl/itm/Dr(...)&hash=item4ae3ef10f7
pi_149264475
Het is net niet helemaal wat je vraagt, maar misschien wel een betere en goedkopere oplossing:
http://www.misslipgloss.nl/ikea-kasten-lades-verstevigen/
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:33:55 #3
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149268776
Dat, en eventueel de bodemplaat vervangen door fatsoenlijk plaatje multiplex (zo dik als de sponning in je la aan kan).
  zondag 1 februari 2015 @ 18:59:47 #4
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149271469
Wellicht iets teveel op het niveau "op Fok! monteren we zelfs schilderijtjes met keilbouten.

Maar een mooie plaat 18mm multiplex op maat zagen. In de lade leggen. Tacker erlangs. Niets meer aan doen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_149275263
Ikea heeft deze ook tegenwoordig in hun laatjes.
pi_149276006
Het heeft niet zoveel te maken met de dikte van de onderplaat (die niet dikker kan want dan past het niet meer in de uitsparing) maar dat het geheel gaat wijken.

Ik ga het eerst maar eens proberen met een goede kit in de uitsparing.
pi_149354468
lade uit elkaar halen. houtlijm (bruis) in de sponning doen. plaatje er in en lade opnieuw monteren. dagje wachten en klaar.
pi_149354886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:48 schreef peug306 het volgende:
lade uit elkaar halen. houtlijm (bruis) in de sponning doen. plaatje er in en lade opnieuw monteren. dagje wachten en klaar.
hahahaha dat is precies zoals ik het ook altijd doe. Als je nl. zorgt dat de plaat rondom zit vastgelijmd zal deze niet meer uitzakken. :D :D lekkere goedkope oplossing. Ik ben nu zelfs al zover dat ik nieuwe lades van Ikea bij het voor de eerste keer in elkaar zetten al met lijm behandel.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:24:27 #9
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149355336
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:45 schreef Jippo het volgende:
Het heeft niet zoveel te maken met de dikte van de onderplaat (die niet dikker kan want dan past het niet meer in de uitsparing) maar dat het geheel gaat wijken.

Ik ga het eerst maar eens proberen met een goede kit in de uitsparing.
Ik zeg niet dat je het kunt oplossen met een dikkere onderplaat. Ik zeg alleen dat áls je gaat verstevigen, je dit gelijk ook zou kunnen verbeteren. Een dikkere plaat zal nog steeds doorbuigen, maar wel minder. Hierbij maakt het ook nogal uit of een plaat van geplakte losse vezels (hardboard) of van gelaagd mutiplex is gemaakt. Verder zijn er zat kastjes met lades waarbij de sponning (te) ruim bemeten is, ik kan vanaf hier niet zien of dat bij jou ook het geval is. Doe er gerust je voordeel mee, of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')