quote:
Op zondag 1 februari 2015 10:35 schreef buzz1291 het volgende:[..]
Op dit parcours zou Lars Boom ook aardig uit de voeten gekund hebben. Maar vergis je er niet in hoeveel beter Van Aert en Van der Poel zijn dan de rest. Neem Loenhout maar als voorbeeld, waar echt niemand die twee kon volgen. Nu is het WK natuurlijk een andere wedstrijd, met ploegenbelang en waar de ene NL'er of BE'er geen gat naar de andere gaat dicht rijden. De start zal zo verschrikkelijk belangrijk zijn vandaag.
Mja, maar ik heb daar mijn bedenkingen bij. VA en VDP zijn veel beter, maar beter dan wie?
Elke generatie heeft zijn toppers, bij deze generatie zijn dat VA en VDP. Bij de vorige waren dat Boom, Stybar en Albert en die doen allemaal niet meer mee. Van de generatie daarvoor zijn ze ofwel allemaal gestopt, helemaal in elkaar gestort zoals Wellens of worden ze ondertussen gewoon te oud zoals Nys.
Pauwels, van der Haar, Meeusen, Vantornout, allemaal goede veldrijders, maar dat zijn voor mij niet de absolute toppers, dat is de subtop. VA en VDP hebben ook gewoon geluk dat alle andere supertalenten weg zijn, wat tevens een belangrijke reden is dat Nys zo lang kan blijven meedraaien.
Natuurlijk zouden VA en VDP onder andere omstandigheden ook wel doorgebroken zijn, maar dan was het wel een stuk moeilijker geweest, ze zouden dan echt niet domineren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.