maar wrom in hemelsnaam zo haat dragend tegen over elkaar.
en waarom zeggen mensen dat ze lekker weer vrijgezel zijn terwijl toen ze nog een relatie hadden gelukkig waren?
(beetje crappy geformuleerd, maar kan het niet anders onder woorden brengen)
[Dit bericht is gewijzigd door Katana op 05-11-2002 13:21]
quote:Denk eerder dat ze zichzelf proberen te overtuigen. Hoe harder je roept, hoe groter de kans dat je het zelf ook gaat geloven, en ophoudt je partner te missen.
Op dinsdag 5 november 2002 13:23 schreef poebeertjuh het volgende:
Juist doordat mensen zo haatdragend doen nadat het uitgaat, is het logisch te verklaren. Ze willen elkaar kwetsen door te doen alsof ze het heerlijk vinden zonder elkaar, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is...
quote:wie missen elkaar
Op dinsdag 5 november 2002 13:21 schreef deurmat het volgende:
Ze missen elkaarWat lieeeeeeeeeeeeeeeeef
quote:Zou het misschien gaan over dezelfde twee personen als in jouw topic?
Op dinsdag 5 november 2002 13:25 schreef RiddlerMark het volgende:[..]
wie missen elkaar
quote:Je bedoelt een gevoel van 'als ik maar vrolijk genoeg doe, ga ik me ook zo voelen'? Mja zou ook kunnen, maar ik denk toch dat het ook een manier is om het zo moeilijk mogelijk voor elkaar te maken...
Denk eerder dat ze zichzelf proberen te overtuigen. Hoe harder je roept, hoe groter de kans dat je het zelf ook gaat geloven, en ophoudt je partner te missen.
quote:Dat zou een beetje jammerlijk zijn. Je gaat uit elkaar, of omdat het niet loopt, of omdat je echt niet meer van elkaar houdt, en nog wat redenen. Bij de tweede is de kans dat je als vrienden uit elkaar gaat redelijk groot denk ik, en derhalve is er sowieso niet de neiging om elkaar zwart te maken. De eerste kan inhouden dat je nog sterk van elkaar houdt, maar dat het samen gewoon niet werkt. Dan is het makkelijk als je jezelf voor te houden dat het aan de ander lag, en de ander zwart te maken. Het kan zelfs zo zijn dat er niet echt een reden is dat je uit elkaar gaat, maar dat je t.o.v. derden een reden moet opgeven, wat meestal inhoudt dat je gaat zwartmaken.
Op dinsdag 5 november 2002 13:30 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Je bedoelt een gevoel van 'als ik maar vrolijk genoeg doe, ga ik me ook zo voelen'? Mja zou ook kunnen, maar ik denk toch dat het ook een manier is om het zo moeilijk mogelijk voor elkaar te maken...
quote:Precies! Ik denk dat het erg makkelijk is om verdriet om te zetten in woede...
Haat en Liefde liggen dicht bij elkaar![]()
quote:Ben je alleen oneerlijk ten opzichte van jezelf. Is toch zonde om die leuke tijden die je wel gehad hebt te oversneeuwen met de negatieve gevoelens van de laatste eindje.
Op dinsdag 5 november 2002 14:14 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Precies! Ik denk dat het erg makkelijk is om verdriet om te zetten in woede...
quote:Dat is idd zonde. Maar ik denk dat je soms zoveel pijn ergens van kan hebben, dat je voor jezelf op dat moment elke mogelijke uitweg zoekt om je beter te voelen. Dat je dat bereikt door een bepaalde schijn op te houden, maakt op zo'n ogenblik niet veel uit..
Ben je alleen oneerlijk ten opzichte van jezelf. Is toch zonde om die leuke tijden die je wel gehad hebt te oversneeuwen met de negatieve gevoelens van de laatste eindje.
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 13:16 schreef BdR het volgende:
cognitieve dissonantie: als je iets kwijt bent geraakt, doen alsof je het in de eerste plaats al nooit wou..
quote:Door dit dus
Op dinsdag 5 november 2002 13:16 schreef BdR het volgende:
cognitieve dissonantie: als je iets kwijt bent geraakt, doen alsof je het in de eerste plaats al nooit wou..
quote:my point exactly
Op dinsdag 5 november 2002 13:15 schreef RiddlerMark het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |