abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_149441528
Een kijkje in de keuken van Boeing in de periode dat ze terug probeerden te slaan nadat Airbus aantoonde hoe belangrijk concurrentie is voor innovatie (ze gebruikten bijvoorbeeld nog materiaal wat in de jaren 60 was ontwikkeld terwijl Airbus al was overgestapt naar een materiaal wat een betere lift/drag ratio heeft). Best wel indrukwekkend: een gebouw waarin Disneyworld past met nog wat parkeerruimte, 50 km. aan kraantrack (in twee assen), een romp die draait met slechts beweging langs deze twee assen van 2 kranen, motoren (GE) die met een kleiner aantal bladen en een lager toerental meer lucht verplaatsen (als ik het goed begrijp door de energie die vrijkomt bij de verbranding te benutten om andere bladen weer aan te drijven)...
Helaas is het natuurlijk weer veel te oppervlakkig maar een kinderhand is snel gevuld. :{

Quizzvraagje: hoeveel kilometer draad (stroom) zit er in het nieuwe vliegtuig (een aangepast ontwerp (groter en groener) van de 747) van Boeing?

[ Bericht 18% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-02-2015 10:06:22 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149445391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 08:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals ik zei, weinig. Je kan als je geneeskunde wil gaan studeren (of zegt te willen gaan studeren :)) aan een bepaalde universiteit al het een en ander doen, dat is hun selectieproces. Ik weet dat er aan mijn TU ook wel wat middelbare scholieren langs zijn geweest voor wat projectjes. Dit regelden de middelbare scholen zelf. Vandaar dat ik jou naar jouw decaan verwijs, als jouw middelbare school iets heeft geregeld dan weet hij er van. Als jij iets wil regelen dan lijkt hij mij de persoon die daar verantwoordelijk voor is.
Wat is er nu geregeld? Een extra vak?
Ik doe nu een 'honours programma', en dat houdt in dat ik een aantal uren per week mag besteden aan mijn project. Ik heb een leerproject gekozen op het gebied van analyse en lineaire algebra. Komende week even doorspreken met een docent, maar ik verwacht dat die gewoon akkoord gaat.

En ik heb waarschijnlijk een maatschappelijke stage aan de VU geregeld. :P
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:29:27 #178
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149446068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een kijkje in de keuken van Boeing in de periode dat ze terug probeerden te slaan nadat Airbus aantoonde hoe belangrijk concurrentie is voor innovatie (ze gebruikten bijvoorbeeld nog materiaal wat in de jaren 60 was ontwikkeld terwijl Airbus al was overgestapt naar een materiaal wat een betere lift/drag ratio heeft). Best wel indrukwekkend: een gebouw waarin Disneyworld past met nog wat parkeerruimte, 50 km. aan kraantrack (in twee assen), een romp die draait met slechts beweging langs deze twee assen van 2 kranen, motoren (GE) die met een kleiner aantal bladen en een lager toerental meer lucht verplaatsen (als ik het goed begrijp door de energie die vrijkomt bij de verbranding te benutten om andere bladen weer aan te drijven)...
Helaas is het natuurlijk weer veel te oppervlakkig maar een kinderhand is snel gevuld. :{

Quizzvraagje: hoeveel kilometer draad (stroom) zit er in het nieuwe vliegtuig (een aangepast ontwerp (groter en groener) van de 747) van Boeing?
450.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149446145
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:29 schreef Bravebart het volgende:

[..]

450.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antwoord in spoiler.

De testvlucht alleen al is gekkenwerk, ze plaatsen watertanks waar de passagiers zitten en pompen het water om verschillende belastingen te krijgen. Ook leuk om te weten, ze hebben de motor op een dusdanige manier bevestigd dat als die afbreekt dat die motor dan in de tegengestelde richting valt als waarin het vliegtuig beweegt. Met een motor minder kan je namelijk perfect landen maar als die motor bepaalde schade aanricht aan het vliegtuig...

[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-02-2015 14:40:01 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149449286
wtf college in pathé :')
pi_149449469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:59 schreef OllieWilliams het volgende:
wtf college in pathé :')
Chill toch. Lekker relaxt zitten.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149455723
Weet iemand hier nog een goede docu over kwantummechanica of over natuurkunde in het algemeen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 21:49:31 #183
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149456929
DWDD University?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149457134
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:17 schreef Rezania het volgende:
Weet iemand hier nog een goede docu over kwantummechanica of over natuurkunde in het algemeen?
Op dat niveau zal DWDD inderdaad prima zijn, anders een heel erg serieus boek lezen waar je met moeite doorheen komt. Kijk eens naar het boek "Atoms, Molecules and Photons" "An Introduction to Atomic-, Molecular- and Quantum Physics" van Wolfgang Demtröder. Een mooie PDF is gemakkelijk te vinden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149457321
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op dat niveau zal DWDD inderdaad prima zijn, anders een heel erg serieus boek lezen waar je met moeite doorheen komt.
Heb al een vak over kwantummechanica deze periode, dus ik heb ook al een boek eigenlijk. Wil nu een docu omdat ik laatst ook een toffe aflevering over kwantummechanica zag bij een docuserie (The Universe). Daarbij hielden ze het eigenlijk enkel op theorie, en niet op wiskunde (ja, de twee hangen samen, maar je snapt me wel), wil meer van dat soort docu's zien. Helaas zijn de meeste docu's gemaakt voor mensen die net aan de basisschool hebben afgerond lijkt het wel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:13:42 #186
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149457723
Daarom DWDD dus, dat had best een aardig niveau :)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149457805
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:13 schreef Bravebart het volgende:
Daarom DWDD dus, dat had best een aardig niveau :)
Oké, ga ik dat eens kijken, ben benieuwd. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:18:51 #188
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149457881
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oké, ga ik dat eens kijken, ben benieuwd. :)
http://www.npo.nl/dwdd-un(...)-2014/VARA_101370329 ^O^ Ik was hem zo op 3/4 wel een beetje kwijt geloof ik :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149460229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Heb al een vak over kwantummechanica deze periode, dus ik heb ook al een boek eigenlijk. Wil nu een docu omdat ik laatst ook een toffe aflevering over kwantummechanica zag bij een docuserie (The Universe). Daarbij hielden ze het eigenlijk enkel op theorie, en niet op wiskunde (ja, de twee hangen samen, maar je snapt me wel), wil meer van dat soort docu's zien. Helaas zijn de meeste docu's gemaakt voor mensen die net aan de basisschool hebben afgerond lijkt het wel.
Dat had ik begrepen, jij hebt behoefte aan een niveau wat tussen het hele abstracte droge wiskundige en het toepassingsgerichte op Jip- en Jannekeniveau in zit. Daarom had ik dit boek aanbevolen, je gaat dat kunnen volgen. Ik heb ook een ander boek waar de meeste bèta's liever niet aan beginnen. Download het eens, als je iets minder helder vindt in het boek wat jij nu gebruikt dan kan je het opzoeken in het andere boek. Altijd handig.

Ik heb zelf trouwens het liefst een combinatie van beide, voor mij bevatten boeken ofwel teveel duiding (dat het gezwets wordt) ofwel maken ze het te weinig concreet. De gulden middenweg zie ik weinig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 februari 2015 @ 23:33:51 #190
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149460333
Frank Close is ook een aanrader op dat gebied; vrij toegankelijke boeken die toch, naar het einde toe, de diepte in gaan ^O^
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_149460514
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat had ik begrepen, jij hebt behoefte aan een niveau wat tussen het hele abstracte droge wiskundige en het toepassingsgerichte op Jip- en Jannekeniveau in zit. Daarom had ik dit boek aanbevolen, je gaat dat kunnen volgen. Ik heb ook een ander boek waar de meeste bèta's liever niet aan beginnen. Download het eens, als je iets minder helder vindt in het boek wat jij nu gebruikt dan kan je het opzoeken in het andere boek. Altijd handig.

Ik heb zelf trouwens het liefst een combinatie van beide, voor mij bevatten boeken ofwel teveel duiding (dat het gezwets wordt) ofwel maken ze het te weinig concreet. De gulden middenweg zie ik weinig.
Dat boek, damn. 600+ blz's. Toch even goed over nadenken of ik daar wel aan wil beginnen, heb nog meer te doen natuurlijk. Daarom zijn docu's ook zo fijn, is meestal maar een uurtje of twee. En je hoeft natuurlijk enkel te liggen en te kijken, is ook wel lekker makkelijk. :P

Gulden middenweg klinkt inderdaad het beste, heb ik nu dus ook bij dat ene vak. Wel gewoon wiskunde waardoor alles een stuk duidelijker en logischer wordt, maar niet alleen maar wiskunde. We hebben bijvoorbeeld wel de Schrödingervergelijking gehad, maar niet de afleiding daarvan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149460573


Beetje laat, maar kijk eens rechtsboven? :P :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149460624
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:39 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat boek, damn. 600+ blz's. Toch even goed over nadenken of ik daar wel aan wil beginnen, heb nog meer te doen natuurlijk.
Een hoop is laagdrempelig uitgelegd met goede illustraties zonder simplistisch te worden. Een extra naslagwerk is altijd handig. Het is nu eenmaal zo dat het een in het ene boek beter wordt uitgelegd en het ander in het andere. Als je bijv. leest hoe de laser werkt in jouw boek en je merkt dat je moeite hebt om het goed te onthouden of je bent niet zeker of dat je een bepaald detail begrijpt dan is het erg handig om in een ander boek een andere uitleg te lezen. Ook doordat je meerdere vormen van uitleg leest onthoud je het gemakkelijker. Je moet dat dus alleen doen als je ergens moeite mee hebt, als het volstrekt duidelijk is dan zou ik het links laten liggen.

quote:
Daarom zijn docu's ook zo fijn, is meestal maar een uurtje of twee. En je hoeft natuurlijk enkel te liggen en te kijken, is ook wel lekker makkelijk. :P
Ik krijg ook liever via video iets uitgelegd, nog liever via video dan via een college IRL, het spoelen en het ondertussen iets anders kunnen doen tijdens laagdrempeligere delen van de uitleg is erg fijn. Dat je op een goede stoel zit en niet afgeleid wordt helpt ook.

quote:
We hebben bijvoorbeeld wel de Schrödingervergelijking gehad, maar niet de afleiding daarvan.
Ik heb wel graag zo'n afleiding er bij, maar dan wel met alle tussenstappen en een duidelijke uitleg over hoe je er aan komt. Ik zou dat wel in de appendix stoppen en in de tekst zelf meer de vergelijking zelf duiden en met voldoende concrete voorbeelden dit alles illustreren. Ik vond persoon de QM in University Physics nogal matig behandeld, ik had de indruk dat daar flink wat omissies in de uitleg zaten, daar kan ik niet mee omgaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149460631
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:41 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Beetje laat, maar kijk eens rechtsboven? :P :7
te laat haal maar weer weg
pi_149460716
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:44 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

te laat haal maar weer weg
Jij bent ook te laat, ga jij maar weg. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149460728
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jij bent ook te laat, ga jij maar weg. :{w
je moeder
pi_149460735
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:47 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

je moeder
Nee, jouw moeder.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149460810
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een hoop is laagdrempelig uitgelegd met goede illustraties zonder simplistisch te worden. Een extra naslagwerk is altijd handig. Het is nu eenmaal zo dat het een in het ene boek beter wordt uitgelegd en het ander in het andere. Als je bijv. leest hoe de laser werkt in jouw boek en je merkt dat je moeite hebt om het goed te onthouden of je bent niet zeker of dat je een bepaald detail begrijpt dan is het erg handig om in een ander boek een andere uitleg te lezen. Ook doordat je meerdere vormen van uitleg leest onthoud je het gemakkelijker. Je moet dat dus alleen doen als je ergens moeite mee hebt, als het volstrekt duidelijk is dan zou ik het links laten liggen.
Ah ja, dan is het wel een goede om even te bookmarken ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_149460929
besloten voor bachelor in 3,5 te gaan ipv 4 :') :@
  zaterdag 7 februari 2015 @ 23:57:50 #200
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_149460990
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:41 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Beetje laat, maar kijk eens rechtsboven? :P :7
PhD met 3 hoofdletters schrijven :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')