abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2015 @ 13:34:58 #1
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_149168886
Hallo,

Ben vandaag op gesprek geweest bij de KNO-arts en deze zei dat mijn linker oor niet meer in aanmerking kwam voor een hoortoestel en dat mijn rechter oor nog net in aanmerking komt voor een hoortoestel. Het kan binnen 5 jaar zijn dat beiden oren moeten overstappen op een coachleair implantaat.
Zijn er mensen hier die tussen de leeftijd van 20-30 een cochleair implantaat hebben gekregen die voorheen zich gewoon in de horende wereld bevonden? Hoe was de overgang? Ik kan me er namelijk niets bij voorstellen.

Grtz
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_149169723
Huh, wat zeggie?
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:07:38 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149169855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:03 schreef Leonos het volgende:
Huh, wat zeggie?
Ajax humor. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:26:21 #4
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_149170428
B2, die heb ik allang niet meer gehoord.... Wat vond ik Bassie en Adriaan toen toch leuk O+
pi_149170551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:26 schreef MrStock het volgende:
B2, die heb ik allang niet meer gehoord.... Wat vond ik Bassie en Adriaan toen toch leuk O+
Teletekst 888? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2015 14:31:17 ]
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:37:07 #6
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_149170716
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 14:31 schreef Leonos het volgende:

[..]

Teletekst 888? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent geen Sigi die een schot voor open doel onbenut laat... Was ook iets te makkelijk :P
  vrijdag 30 januari 2015 @ 11:36:34 #7
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_149204316
Ik heb zelf geen CI, maar mijn moeder en zus wel (plus nog een hele rits ooms en tantes, familiekwaaltje...). Ik ben voor mijn zus de 'oefenpartner' geweest. Voor beiden was het een hele verbetering, mijn zus kon me zelfs verstaan als ik achter haar in de auto zat en iets tegen haar zei. Dat was voor de implantatie echt ondenkbaar. Het is wel vermoeiend als je ineens zoveel verstaat en hoort.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 12:44:56 #8
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_149206217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb zelf geen CI, maar mijn moeder en zus wel (plus nog een hele rits ooms en tantes, familiekwaaltje...). Ik ben voor mijn zus de 'oefenpartner' geweest. Voor beiden was het een hele verbetering, mijn zus kon me zelfs verstaan als ik achter haar in de auto zat en iets tegen haar zei. Dat was voor de implantatie echt ondenkbaar. Het is wel vermoeiend als je ineens zoveel verstaat en hoort.
En hoe gaat het met slapen, douchen, zwemmen, sporten etc?
Ik wil graag blijven voetballen. Mag dat bijvoorbeeld nog?

No way dat ik iemand kan verstaan in de auto zn gezicht te zien. Ik moet via de spiegel kijken of toch echt mijn hoofd omdraaien.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:44:41 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_149207998
Mijn moeder en zus doen het uitwendige gedeelte af als ze douchen of zwemmen. Wat sporten betreft: dat hangt af van de sport. Mijn moeder speelt bijvoorbeeld bridge, in dat geval kun je hem wel veilig dragen. :+ Als je het bijvoorbeeld over voetbal hebt, zie ik weinig problemen, maar kopballen zou ik dan niet zo snel meer doen. Vechtsporten zoals boksen worden sowieso afgeraden, of je nu wel of geen CI hebt.

En mijn zus kon dat dus ook niet meer, iemand in de auto verstaan als ze geen gezicht zag, totdat ze het implantaat kreeg. Maar of jij ook zulke goede resultaten hebt, is volgens mij niet goed te voorspellen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_149208168
Ik heb zelf een CI. Ik ben doof geboren en heb vanaf mijn 8ste (ben nu 22) een CI gekregen. In een klap kon ik weer geluiden waarnemen, horen en verstaan in rustige omgeving. Een hele verbetering in mijn leven. Ik heb ook leren praten dmv logopedie en nu kan iedereen mij gewoon verstaan. Voorheen was ik onverstaanbaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:44 schreef MrStock het volgende:

[..]

En hoe gaat het met slapen,
Je kan het erop houden, maar lijkt me niet fijn. :+

quote:
douchen, zwemmen,
Moet eraf. Het uitwendige gedeelte mag niet nat worden.

quote:
sporten etc?
Ik wil graag blijven voetballen. Mag dat bijvoorbeeld nog?
Ik doe dat niet, want ik ben bang voor dat een bal op komt of dat iemand mij een elleboogje geeft. Dan ben je nog verder van huis.

quote:
No way dat ik iemand kan verstaan in de auto zn gezicht te zien. Ik moet via de spiegel kijken of toch echt mijn hoofd omdraaien.
Dat kan ik ook niet. :)

Ik weet alleen wel dat een CI krijgen op latere leeftijd wat lastiger is, maar daarover kan ik niet echt iets zinnigs zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2015 13:52:54 ]
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:11:36 #11
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_149210829
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:49 schreef Etsu het volgende:
Ik heb zelf een CI. Ik ben doof geboren en heb vanaf mijn 8ste (ben nu 22) een CI gekregen. In een klap kon ik weer geluiden waarnemen, horen en verstaan in rustige omgeving. Een hele verbetering in mijn leven. Ik heb ook leren praten dmv logopedie en nu kan iedereen mij gewoon verstaan. Voorheen was ik onverstaanbaar.

[..]

Je kan het erop houden, maar lijkt me niet fijn. :+

[..]

Moet eraf. Het uitwendige gedeelte mag niet nat worden.

[..]

Ik doe dat niet, want ik ben bang voor dat een bal op komt of dat iemand mij een elleboogje geeft. Dan ben je nog verder van huis.

[..]

Dat kan ik ook niet. :)

Ik weet alleen wel dat een CI krijgen op latere leeftijd wat lastiger is, maar daarover kan ik niet echt iets zinnigs zeggen.
Okeej, dat van CI op latere leeftijd was alleen als je eigenlijk meer met gebarentaal gecommuniceerd had of vanaf je geboorte doof was, dat het wat lastiger was. Zover ik het begrepen had dan.

Maar je bent dus nu helemaal doof met zwemmen? Want ik heb nu nog wel restgehoor waarmee ik me kan redden om gesprekken te voeren als ik ga zwemmen.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:13:12 #12
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_149210885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mijn moeder en zus doen het uitwendige gedeelte af als ze douchen of zwemmen. Wat sporten betreft: dat hangt af van de sport. Mijn moeder speelt bijvoorbeeld bridge, in dat geval kun je hem wel veilig dragen. :+ Als je het bijvoorbeeld over voetbal hebt, zie ik weinig problemen, maar kopballen zou ik dan niet zo snel meer doen. Vechtsporten zoals boksen worden sowieso afgeraden, of je nu wel of geen CI hebt.

En mijn zus kon dat dus ook niet meer, iemand in de auto verstaan als ze geen gezicht zag, totdat ze het implantaat kreeg. Maar of jij ook zulke goede resultaten hebt, is volgens mij niet goed te voorspellen.
Kon jouw zus voor het plaatsen van de CI wel face-to-face gesprekken voeren en was haar stemgebruik ook normaal? Had begrepen dat mensen die op 'dezelfde manier' slechthorend waren, toch wel overeenkomstige resultaten vertoonden na het plaatsen van een CI
pi_149211044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:11 schreef MrStock het volgende:

[..]

Okeej, dat van CI op latere leeftijd was alleen als je eigenlijk meer met gebarentaal gecommuniceerd had of vanaf je geboorte doof was, dat het wat lastiger was. Zover ik het begrepen had dan.

Maar je bent dus nu helemaal doof met zwemmen? Want ik heb nu nog wel restgehoor waarmee ik me kan redden om gesprekken te voeren als ik ga zwemmen.
Dat klopt. Ik heb 120> dB verlies, dus ik ben stokdoof tijdens douchen en zwemmen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')