abonnement Unibet Coolblue
pi_149167243


Welkom bij de street view quiz op FOK! Al weer een tijdje staat bijna heel Nederland met 360 graden foto's online op Google Maps/Earth.

En met deze foto's kan je wel een leuk quizje meemaken. Het is ook gelukt met de satellietfoto's uit Google Earth. ^O^

Regels:
• Wie het goede antwoord geeft plaatst een nieuwe locatie.
• Voor elke locatie die goed geraden is krijg je 1 punt.
• Alleen Nederlandse locaties! (Voor een wereldwijde versie?
Kijk dan hier: MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #21: Van Rio naar Tokyo
• Utrecht tacklen :P. Kijk dan hier MEN / Raad de Straat - Utrecht - deel 13 er is een impasse Ireth weet het niet meer :D
• Persoon die het topic sluit opent een nieuw topic en werkt de wiki (moet nog online) en tussenstand bij.
Wie werkt er aan de wiki? Komt er een poll/overzicht?Wie zorgt dat een wiki wordt aangemaakt?
• Nog een idee voor een regel? Mag je melden in dit topic.

Vorige topics:
Topicreeks: Street View Quiz

Succes en veel plezier! en graag een zichtbare clou, we zij niet helderziend 8-)

Uploadfaq (met dank aan tdrone)

Hoe moet ik mijn oplossing laten zien?
Als je de oplossing hebt gevonden in google streetview dan word verwacht dat je deze laat zien in het topic. als je de juiste plaats hebt gevonden in street view zie je de volgende interface.

Klik om te vergroten naar 1024x686


kopieer het adres en de link zoals hieronder aangegeven:
1[url=hier de link]hier het adres [/url]

hoe upload ik een nieuw plaatje?

Als je een mooie locatie hebt gevonden klik je eerst op het fullscreen icoontje in google maps

dan houd je je muis even stil zodat de labels vervagen. Als de labels (straatnaam/plaatjes etc.) vervaagd zijn druk je op de PrintScreen (PrtScn) knop op je toetsenbord. Dit zorgt ervoor dat er een screenshot word gemaakt.

sla dit screenshot op in Paint en upload het op een afbeeldingensite

voorbeelden van afbeeldingensites:

Tinypic
Photobucket
Plaatjesupload

dan kopieer je de locatie waar de afbeelding staat (rechtsklikken op de afbeelding>eigenschappen. en daar de URL kopieren)

dan ga je naar het topic en kopieer je die URL als volgt:
Let er wel op dat je de naam van de locatie niet weggeeft door de URL

1[img]hier de URL[/img]

De laatste stand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149167297
Laatste opgave was molen De Vlijt in Meppel.

https://maps.google.nl/ma(...)g&cbp=12,309.73,,0,0

Stand is bijgewerkt.
pi_149167373
En de volgende:

pi_149167424
Goed, je hebt jezelf ook al een punt gegeven zie ik.
To err is human, to forgive bovine.
pi_149167813
Zeelandsedijk, Volkel

Shit, moet ik alweer een nieuwe zoeken.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_149167958
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_149167993
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 12:57 schreef SiIk het volgende:
Zeelandsedijk, Volkel

Shit, moet ik alweer een nieuwe zoeken.
^O^ Jawel. Dierenpark Zie-ZOO.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149168030
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 13:03 schreef Nico_S. het volgende:

[..]

^O^ Jawel. Dierenpark Zie-ZOO.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bordje op het hek was leesbaar. Dat maakte het vrij googlebaar.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_149168064
Oeps, over het hoofd gezien.
pi_149168288
En weer door:

  donderdag 29 januari 2015 @ 14:39:04 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149170780
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 29 januari 2015 @ 14:44:37 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149170965
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149171539
Stand:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149171599
En de volgende:

pi_149173017
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_149173450
Nummer 79:
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_149173746
quote:
^O^ Yep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:32:59 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149174412
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:40:09 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149174677
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149175299
quote:
:Y
SPOILER: Stand
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 30 januari 2015 @ 13:51:53 #23
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149208214
Ik heb het toevallig gezien en geplaatst, geen idee wat het is. Ik heb wel een vermoeden dat het een overblijfsel is (als onderdeel van een groter overblijfsel) van een overstroming in 1820.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149212508
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')