Ik kan het wel aanraden om een externe begeleider op te zoeken. Het is een beetje vals spelen maar het mag en het scheelt zo godsgruwelijk veel tijd. Het komt je cijfer ook behoorlijk ten goede. Vanwege tijdsgebrek heb ik het niet gedaan, maar achteraf gezien had ik voor ้้n van mijn scripties juist wel moeten doen, had meer rust opgeleverd.
Je interne begeleider mag maar een heel beperkt aantal van zijn uren besteden aan scriptiebegeleiding en zal voornamelijk zich bezighouden met kijken of het een zes waardig is. Scriptiebegeleiding is ook niet waar universitair docenten voor zijn opgeleid, het is meer een bij taak die in sommige gevallen contractueel verplicht is. Als je pech hebt word je zelfs in een scriptiewerkgroep gepropt en is de begeleiding al helemaal nul.
Een externe begeleider besteed meer aandacht aan de manier hoe jij met je scriptieonderzoek omgaat. Of je realistische doelen stelt en of je het niet te zwaar voor jezelf maakt. Die begeleiding is echt goud waard.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon