abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149164921
Hoi,

Zijn er Fokkers aanwezig die gebruik hebben gemaakt van externe scriptiebegeleiders in de omgeving van Amsterdam?

Ik ben me een beetje aan het ori๋nteren omdat ik er ook gebruik van wil maken. Alleen weet ik niet zo goed bij wie ik het beste terecht kan. Wellicht dat er iemand zijn of haar ervaringen met mij wil delen.

Ben wel op zoek naar iemand die veel mee denkt. Mijn aanmelding is dan wel goedgekeurd maar mist toch enig vorm van diepgang om een mooi stuk aan te kunnen leveren.

Dank.
pi_149165181
Ga zelf je scriptie opstellen en maken. Een begeleider is niet om met je mee te denken.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_149165444
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:22 schreef thom_05 het volgende:
Ga zelf je scriptie opstellen en maken. Een begeleider is niet om met je mee te denken.
Wat een onzin. Een goede begeleider denkt juist met je mee zonder dat hij/zij dingen voorkauwt, maar daagt je uit om middels gesprekken over je project/het onderwerp zelf met vragen te komen die je via je project kunt beantwoorden.

Of je daarvoor een externe begeleider moet gaan benaderen... ik betwijfel het, en zou het gewoon binnen de universiteit/faculteit houden, omdat het uiteindelijk aan de eisen van de instelling moet voldoen, maar het kan op zich geen kwaad om incidenteel van buitenstaanders wat advies te vragen om te zien of het voor anderen die niet bij je project betrokken zijn duidelijk is wat je probeert te vertellen/wel punt je probeert te maken (los van of ze alle stof / theorie precies begrijpen).
Ja doei.
pi_149165599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een goede begeleider denkt juist met je mee zonder dat hij/zij dingen voorkauwt, maar daagt je uit om middels gesprekken over je project/het onderwerp zelf met vragen te komen die je via je project kunt beantwoorden.

Of je daarvoor een externe begeleider moet gaan benaderen... ik betwijfel het, en zou het gewoon binnen de universiteit/faculteit houden, omdat het uiteindelijk aan de eisen van de instelling moet voldoen, maar het kan op zich geen kwaad om incidenteel van buitenstaanders wat advies te vragen om te zien of het voor anderen die niet bij je project betrokken zijn duidelijk is wat je probeert te vertellen/wel punt je probeert te maken (los van of ze alle stof / theorie precies begrijpen).
Je hebt gelijk. Dat is ook het beste.

Afgaande op ervaringen van anderen die afgestudeerd zijn, hebben zij te kennen gegeven dat niet alle begeleiders zich ook daadwerkelijk voor jou willen inzetten. Uiteraard wordt er niet voorgekauwd. Het gaat dan ook om hele kleine dingen waar tijd voor vrij gemaakt dient te worden door de ander. Soms is het nodig om een andere visie aan te horen. Dat kan nou net het kleine zetje zijn die je nodig hebt om weer aan de slag te gaan.

Bedankt voor je post motorbloempje!
  donderdag 29 januari 2015 @ 12:39:14 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_149167357
Ik kan het wel aanraden om een externe begeleider op te zoeken. Het is een beetje vals spelen maar het mag en het scheelt zo godsgruwelijk veel tijd. Het komt je cijfer ook behoorlijk ten goede. Vanwege tijdsgebrek heb ik het niet gedaan, maar achteraf gezien had ik voor ้้n van mijn scripties juist wel moeten doen, had meer rust opgeleverd.

Je interne begeleider mag maar een heel beperkt aantal van zijn uren besteden aan scriptiebegeleiding en zal voornamelijk zich bezighouden met kijken of het een zes waardig is. Scriptiebegeleiding is ook niet waar universitair docenten voor zijn opgeleid, het is meer een bij taak die in sommige gevallen contractueel verplicht is. Als je pech hebt word je zelfs in een scriptiewerkgroep gepropt en is de begeleiding al helemaal nul.

Een externe begeleider besteed meer aandacht aan de manier hoe jij met je scriptieonderzoek omgaat. Of je realistische doelen stelt en of je het niet te zwaar voor jezelf maakt. Die begeleiding is echt goud waard.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_149179002
Dan heb ik uitzonderlijk veel geluk gehad met al mijn begeleiders! OK, op een na, wat een ramp was dat, maar ik had er gelukkig twee. :P
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')