abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149159876

De HTC One (M8) is een evolutie van zijn voorganger en HTC legt opnieuw de nadruk op het ontwerp en de features. De behuizing bevat nog meer aluminium dan het oude model, de BoomSound-speakers zijn verbeterd, de Sense-interface heeft een opfrisbeurt gehad en HTC maakt goed gebruik van de verschillende sensors die het toestel rijk is. Paradepaardje van de nieuwe One is een tweede camera aan de achterzijde, waarmee diepte-informatie geregistreerd wordt. Dankzij die informatie is een scala aan nieuwe foto-effecten mogelijk.

HTC Ufocus
Er is een tweede camera op de achterkant toegevoegd, een twee megapixel-variant. Deze camera wordt echter niet gebruikt om foto's mee te maken, maar deze slaat diepte-informatie op tijdens het fotograferen met de hoofdcamera. Deze informatie wordt gelijk opgeslagen in het fotobestand zelf en kan worden gebruikt om bijvoorbeeld de gemaakte foto's met 3D-effect te bekijken.
Ook is het mogelijk om achteraf objecten op de foto onscherp te maken, iets wat HTC aanduidt als UFocus. Dit effect kan foto's veel sprekender maken en een bijzondere uitstraling geven.

Motion Launch
De sensors detecteren wanneer het toestel wordt opgepakt en schakelen vervolgens het touchscreen in, terwijl het scherm nog uitstaat. De gebruiker kan de telefoon vervolgens op diverse manieren wakker maken met veegbewegingen op het scherm.
Veeg je van boven naar beneden, dan verschijnt het scherm waarbij een stemcommando kan worden ingesproken. Door van links naar rechts te vegen ga je meteen naar de Blinkfeed en door van rechts naar links te vegen opent het normale homescreen zich. Een veeg van onder naar boven brengt de gebruiker terug naar de app die openstond voordat de telefoon vergrendeld werd. Een dubbele tik op het scherm heeft hetzelfde effect als het indrukken van de aan-uitknop. Die laatste feature werd ooit door Nokia geïntroduceerd met de N9 en onlangs zagen we hem nog bij LG's G2 en G Flex, onder de naam knock on.

HTC Sense 6
de HTC One M8 draait op Android 4.4 KitKat met daar overheen Sense 6.0. Volgens HTC is elke pixel in Sense 6.0 opnieuw ontworpen. De diep zwarte kleur is in het Blinkfeed overzicht aangepast naar een groene kleur. Daarnaast is Blinkfeed niet meer automatisch het startscherm, maar gewoon het normale homescreen van Android met HTC's welbekende klok is weer centraal gezet. De gebruiker kan dit overigens zelf aanpassen; je kunt er dus voor kiezen om alsnog Blinkfeed als je startscherm in te stellen. Overigens is het Blinkfeed-menu grafisch aangepast en de feed zelf werkt ook wat netter en beter.

Afmetingen : 146,36 x 70,6 x 9,35 mm
Gewicht : 160g
Scherm : 5.0 inch, Full HD 1080p
CPU : Qualcomm® Snapdragon™ 801, quad-core CPU's
Sim-kaart : nano SIM
Geheugen RAM : 2GB DDR3
Opslag : 16 GB Uitbreidingssleuf voor max. 128gb microSD
Aansluitingen : 3,5 mm, NFC, Bluetooth® 4.0, Wi-Fi® a/b/g/n/ac , micro-USB 2.0, Infraroodafstandbediening
Camera : HTC UltraPixel™-camera
Batterij : 2600 mAh

http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-m8/ HTC
http://tweakers.net/revie(...)amera-inleiding.html Tweakers.net
http://www.gsminfo.nl/blog/reviews/6224/htc-one-m8-review GSMinfo.nl
http://nl.hardware.info/r(...)nten-beter-conclusie Hardware.info
http://www.engadget.com/products/htc/one/m8/ Engadget.com (EN)
http://www.expertreviews.co.uk/smartphones/1306885/htc-one-m8 Expertreviews.co.uk (EN)

©http://www.technobuffalo.(...)e-m8-top-5-features/

Je moet even een TR doen dat een mod 'm reekst :)
pi_149159997
Dat heb ik net in FB gevraagd.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_149160171
Mijn (oude maar fijne) Kaspersky trekt Lollipop niet helaas.
Dan maar even de (Vodafone) MacAfee of misschien toch Norton.
Wat gebruiken jullie?

Ik wil geen code op mijn lockscreen, maar die mogelijkheid is greyed out.
Gewoon een swipe omhoog voldoet.
Hoe stel ik dat weer in?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_149160254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:54 schreef svann het volgende:
Mijn (oude maar fijne) Kaspersky trekt Lollipop niet helaas.
Dan maar even de (Vodafone) MacAfee of misschien toch Norton.
Wat gebruiken jullie?

Ik wil geen code op mijn lockscreen, maar die mogelijkheid is greyed out.
Gewoon een swipe omhoog voldoet.
Hoe stel ik dat weer in?
Options > Security > Screen Lock > No Lock Screen.
pi_149160592
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 01:00 schreef Tchock het volgende:

Options > Security > Screen Lock > No Lock Screen.
Greyed out. :{

Hoe krijg ik screenshots zónder die systeemknoppen daaronder?
Is me één keer per ongeluk gelukt.
pi_149160732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 01:42 schreef svann het volgende:

[..]

Greyed out. :{
[ afbeelding ]

Hoe krijg ik screenshots zónder die systeemknoppen daaronder?
Is me één keer per ongeluk gelukt.
Je ziet wat er staat, toch? :P Uitgeschakeld door beheerder, encryptiebeleid of referentieopslag. Wat is er anders aan jouw telefoon dan de mijne?

- Gebruik je een beveiligingsapp die dit voorkomt?
- Is het een telefoon van de zaak?
pi_149160840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 01:58 schreef Tchock het volgende:

Je ziet wat er staat, toch? :P Uitgeschakeld door beheerder, encryptiebeleid of referentieopslag. Wat is er anders aan jouw telefoon dan de mijne?

- Gebruik je een beveiligingsapp die dit voorkomt?
- Is het een telefoon van de zaak?
Geen telefoon van de zaak.
Waarschijnlijk dus een beveiligingsapp, maar ik heb geen apparaatbeheer toegestaan.
Maar eens puzzelen welke zich extra rechten toeëigent.
pi_149160878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 02:10 schreef svann het volgende:

[..]

Geen telefoon van de zaak.
Waarschijnlijk dus een beveiligingsapp, maar ik heb geen apparaatbeheer toegestaan.
Maar eens puzzelen welke zich extra rechten toeëigent.
Probeer eens in settings > security "Clear credentials"?
pi_149161314
quote:
7s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:02 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

In dat scherm zie je rechtsboven 3 puntjes (naast de google search balk) voor meer opties -> instellingen -> opmaak -> rasterweergave.
Ik heb dus kennelijk last van een bug die alleen te verhelpen is met een harde reset. Ik heb in mijn recent apps-scherm die Google searchbalk niet:
pi_149162460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is precies je probleem met die meldingen? Dat ze op je lockscreen verschijnen? Dat kan uit. Dat ze in de notificatiebalk komen? Dat was op Kitkat ook zo. Snap je niet zo goed.
Oude situaties: ik ben bezig op mijn telefoon en krijg een whatsappbericht. De zwarte balk bovenin laat "Bericht van (...)" eventjes zien en daarna blijft er een permanent whatsapplogo staan als notificatie. Aangezien ik geluid en trillen voor whatsapp uit heb staan gebeurd er verder niks.

Nieuwe situatie: ben bezig op mijn telefoon en krijg wederom een bericht. De telefoon trilt (terwijl bij whatsapp alles uitstaat qua meldingen), ik krijg een hele grote witte pop-up bovenin mijn scherm, de rest van scherm dimt en dit gebeurt bij elk nieuw bericht. Daarnaast staat er voor elk gesprek apart een whatsapplogo.

Echt vervelend en onwerkbaar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_149163767
Heb ff zitten lezen maar er zijn (gelukkig?) meer mensen die de zogenaamde "Head up notifications" vervelend vinden. Ben benieuwd wat tegen de pop ups te doen is.
pi_149164035
Heb nu al spijt van Lollipop... ik hoop dat mijn probleem gauw wordt verholpen, anders ga is het echt frustrerend.

edit: er wordt door experimentele software genaamd NuPlayer een aantal problemen ondervonden. Het vastlopen van apps zoals mijn probleem met Facebook Messenger, maar ook het afspelen van muziek in Soundcloud werkte niet goed.
Deze is uit te zetten: Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> *scroll naar beneden* NuPlayer gebruiken uitvinken.

Problem solved.

[ Bericht 32% gewijzigd door Neo-Mullen op 29-01-2015 15:04:12 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_149171772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 02:15 schreef Tchock het volgende:

Probeer eens in settings > security "Clear credentials"?
Dat is meteen álle certificaten deleten, dat lijkt me wat te drastisch.

Ik heb alle kandidaat-apparaatbeheerders één voor één gedelete en telkens herstart, maar de opties 'lockscreen' en 'geen touchscreen' bleven onbereikbaar.
Android Apparaatbeheer is alleen maar aan of uit te zetten, lost ook niets op.

Blijf ik dus met een ongewenst lockscreen zitten. :{
pi_149171842
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb nu al spijt van Lollipop... ik hoop dat mijn probleem gauw wordt verholpen, anders ga is het echt frustrerend.

edit: er wordt door experimentele software genaamd NuPlayer een aantal problemen ondervonden. Het vastlopen van apps zoals mijn probleem met Facebook Messenger, maar ook het afspelen van muziek in Soundcloud werkte niet goed.
Deze is uit te zetten: Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> *scroll naar beneden* NuPlayer gebruiken uitvinken.

Problem solved.
Wat was precies je probleem met Soundcloud? Ik probeerde gister in de auto via bluetooth muziek af te spelen maar er gebeurde nik; de balk begon te lopen bij Soundcloud maar de tijd bleef op 0:00 staan. Gewone MP3-speler werkte wel.
pi_149171863
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:11 schreef svann het volgende:

[..]

Ik heb alle kandidaat-apparaatbeheerders één voor één gedelete en telkens herstart, maar de opties 'lockscreen' en 'geen touchscreen' bleven onbereikbaar.

Dat weet ik, daarom stelde ik clear credentials voor. Als je dat niet wil doen prima natuurlijk, maar dan raak je je lock screen niet kwijt. ;)
pi_149171880
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Wat was precies je probleem met Soundcloud? Ik probeerde gister in de auto via bluetooth muziek af te spelen maar er gebeurde nik; de balk begon te lopen bij Soundcloud maar de tijd bleef op 0:00 staan. Gewone MP3-speler werkte wel.
Mijn probleem was exact hetzelfde en is verholpen door die NuPlayer uit te schakelen.

Hier gevonden:
http://www.reddit.com/r/h(...)with_sense_lollipop/
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_149172119
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:14 schreef Tchock het volgende:

Dat weet ik, daarom stelde ik clear credentials voor. Als je dat niet wil doen prima natuurlijk, maar dan raak je je lock screen niet kwijt. ;)
Dan zijn er niet opeens allerlei functies die zeggen iets essentieels te missen?
Waar worden die certificaten eigenlijk voor gebruikt?
pi_149172214
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:15 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Mijn probleem was exact hetzelfde en is verholpen door die NuPlayer uit te schakelen.

Hier gevonden:
http://www.reddit.com/r/h(...)with_sense_lollipop/
Waar staat die optie?
pi_149172225
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Waar staat die optie?
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:35 schreef Neo-Mullen het volgende:

Problem solved.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_149172253
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:25 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

[..]

Zit dat in de applicatie van Soundcloud of op mijn telefoon zelf?
pi_149172275
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:11 schreef svann het volgende:

[..]

Dingen die je nodig hebt worden opnieuw gedownload. Dus daar hoe je niet bang voor te zijn. Heb je toevallig iets gedownload voor een VPN verbinding, of wifihotspot oid? Daar ligt het aan. Het verwijderen van die certificaten gaat waarschijnlijk wel helpen. Het is onmogelijk om te zien welke certificaten goed zijn en welke niet aangezien ze de meest rare namen hebben, vaak in andere talen, zoals Turks.
pi_149172282
quote:
14s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Zit dat in de applicatie van Soundcloud of op mijn telefoon zelf?
Nee, in de telefoon zelf. En die functie kan voor ook voor vasthangende apps zorgen buiten Soundcloud om.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_149172312
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 15:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nee, in de telefoon zelf. En die functie kan voor ook voor vasthangende apps zorgen buiten Soundcloud om.
Ik zie die hele mogelijkheid niet op mijn telefoon bij "Instellingen".
pi_149172448
Excuus, heb ze gevonden, moest de Developer Options aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')